Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chipieke schreef:dat kindje kan gewoon niet op de 'normale' manier geboren worden, denk dat dat meisje gewoon helemaal scheurt vanonder.
Hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding en hulp krijgt!
Waarschijnlijk doen ze er moeilijk over omdat het kindje al 4 maanden is, overal mag abortus maar tot 3 maanden, enkel in Nederland voeren sommigen de abortus nog uit op 4 maand, maar dan moeten ze het kindje echt in twee knippen en dat is nogal 'barbaars'. (geleerd op voorlichtingscursus in de middelbare school)
tina schreef:een keizersnede vind nog altijd beter dan een bevalling bij deze leeftijd
ze is nu een keer zwanger ,mag geen abortus ,lijkt me de enigste humane manier om kind en moeder er veilig van af te laten komen![]()
oke is een buikoperatie maar dat is een blindedarm ook en die doen ze ook bij jonge kinderen
tina schreef:in nederland alleen na 12 week op medische indiactiedus na verwijzing
dwz ,kind heeft geen overlevingskans bij geboorte door ziekte ed
of moeders gezondheid is in gevaar
bij dit meisje is dat helaas voor haar niet aan orde
men acht haar in staat op gezonde zwangerschap
naar psycische dingen word schijnbaar niet gekeken
Citaat:In Nederland en België is abortus slechts toegestaan tot een zwangerschapsduur van 24 weken (Nederland) respectievelijk 12 weken (België), gerekend vanaf de bevruchting. Nederlandse artsen houden echter een veiligheidsmarge van twee weken aan, waardoor er zelden in de praktijk een abortus na 22 weken wordt uitgevoerd. Alleen wanneer de foetus ernstig ziek blijkt of niet zal kunnen overleven, of wanneer het leven van de zwangere in gevaar is door de zwangerschap, zal er soms een abortus uitgevoerd worden na deze termijn.
[.....]
Een zwangerschap mag gerechtvaardigd worden afgebroken wanneer de noodsituatie waarin de vrouw verkeert, haar onontkoombaar maakt. Het begrip: noodsituatie, is echter niet of nauwelijks duidelijk omlijnd. In de parlementaire stukken is wel een soort van algemene omschrijving van het begrip te vinden. Het zou gaan om de toestand van geestelijke nood waarin de vrouw is komen te verkeren door haar ongewenste zwangerschap zonder dat er sprake is of behoeft te zijn van dreigend fysiek of psychisch letsel. In de Wafz zelf is geen omschrijving van het begrip noodtoestand te vinden. De wetgever heeft destijds bewust het begrip niet nader kunnen en willen afbakenen. Dit omdat de situaties van nood te zeer uiteenlopen en derhalve niet in algemene termen te omschrijven wanneer van een noodtoestand sprake is.
Diablo schreef:Inderdaad. Een kind krijgt een kind. Dus zo´n meisje moet wel een baby baren, maar daarna mag ze het weer afstaan? Ze wordt volwassen genoeg geacht om een baby uit haar kinderlijfje te persen, maar de baby houden, ho maar.
Ik vind het echt niet kunnen, een volgroeide kleuter die een baby krijgt.
Blue_Eyes schreef:Dat is toch niet waar. In Nederland mag abortus tot 24 weken, net als in Engeland. In Spanje worden zelfs abortussen/zwangerschapsonderbrekingen uitgevoerd tot 30 weken. Portugal tot 4 maanden. Cyprus 28 weken. En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Bron
Blue_Eyes schreef:Ik zeg ook niet dat andere landen niet strenger zijn - wat mij betreft terecht, maar dat daargelaten. Ik heb alleen wel graag de feiten juist staan
Juut schreef:In de vierde maand een abortus lijkt me anders ook niet zo gezond, zowel lichamelijk als geestelijk voor dat meisje. Dit is kiezen uit twee kwaden...
MISTRAL94 schreef:Alsof een keizersnee niets voorsteld.
tina schreef:zo gaat in werk na 13 weken zwangerschap
Bij een prostaglandinenbehandeling die doorgaans bij een zwangerschapsduur van meer dan 13 weken wordt toegepast, maakt de arts het vruchtvlies stuk, zodat het vruchtwater wegloopt en de vrucht in de baarmoeder sterft. De vrouw krijgt vervolgens weeënopwekkende prostaglandinen ingespoten waardoor ze na 6 tot 12 uur een levenloze foetus baart. Tijdens deze behandeling krijgt ze valium toegediend, zodat het niet te pijnlijk is.
MISTRAL94 schreef:Alsof een keizersnee niets voorsteld. Ik ben maanden uit de running geweest om het over de helse pijn maar niet te hebben
MISTRAL94 schreef:Alsof een keizersnee niets voorsteld.