Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:28

Inderdaad in zulke gevallen ben ik inderdaad voor abortus. Het meisje is zelf nog een kind die kan helemaal nu nog niet zo voor een eigen kind zorgen. Ze zal er ook altijd aan herinnert worden dat ze verkracht is als het kind is geboren indeze situatie ben ik zeker voor abortus

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:36

in zulkse gevallen ben voor abortus

maar de beslissing van niet meer nu is ook denkbaar
met 4 maanden zwangerschap is curretage niet mogelijk dat betekend dat ze weeenopwekkers moet krijgen voor een "bevalling" ervan
baby is al minibaby met alles erop en eraan met 4 maand zwangerschap
ik zet hier een plaatje neer zodat men een beeld heeft hoe dat eruit ziet Knipoog
Afbeelding

dan nog iets ,schijnbaar gaat meeste hier ervan uit dat ze kind eruit moet persen ,ik denk dat ze een keizersnee gezien leeftijd gaan doen Knipoog straks
dus geen perspijn,weeen en hele onderkant Clown

de psychische schade zal er denk ik wel komen

en inschattend gezien leeftijd verwacht ik dat kind grootgebracht word door oma laters

de oom Boos! zullen we maar over zwijgen ,ik denk dat daar een operatie aan bepaalde delen ook niet gek was

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:39

Ook een keizersnede vind ik hier not done. Waar hebben we het over, een klein meisje van 11!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:43

een keizersnede vind nog altijd beter dan een bevalling bij deze leeftijd
ze is nu een keer zwanger ,mag geen abortus ,lijkt me de enigste humane manier om kind en moeder er veilig van af te laten komen Bloos

oke is een buikoperatie maar dat is een blindedarm ook en die doen ze ook bij jonge kinderen Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:45

chipieke schreef:
dat kindje kan gewoon niet op de 'normale' manier geboren worden, denk dat dat meisje gewoon helemaal scheurt vanonder.

Hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding en hulp krijgt!

Waarschijnlijk doen ze er moeilijk over omdat het kindje al 4 maanden is, overal mag abortus maar tot 3 maanden, enkel in Nederland voeren sommigen de abortus nog uit op 4 maand, maar dan moeten ze het kindje echt in twee knippen en dat is nogal 'barbaars'. (geleerd op voorlichtingscursus in de middelbare school)

Dat is toch niet waar. In Nederland mag abortus tot 24 weken, net als in Engeland. In Spanje worden zelfs abortussen/zwangerschapsonderbrekingen uitgevoerd tot 30 weken. Portugal tot 4 maanden. Cyprus 28 weken. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Bron
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-06-08 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:46

Jeetje wat verschrikkelijk voor dat meisje zeg.
Het is zelf nog een kind en nu moet ze nog voor een baby gaan zorgen ook.
(Als het niet ter adoptie wordt afgestaan dan)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:48

in nederland alleen na 12 week op medische indiactie Knipoog dus na verwijzing
dwz ,kind heeft geen overlevingskans bij geboorte door ziekte ed
of moeders gezondheid is in gevaar

bij dit meisje is dat helaas voor haar niet aan orde
men acht haar in staat op gezonde zwangerschap

naar psycische dingen word schijnbaar niet gekeken

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:48

tina schreef:
een keizersnede vind nog altijd beter dan een bevalling bij deze leeftijd
ze is nu een keer zwanger ,mag geen abortus ,lijkt me de enigste humane manier om kind en moeder er veilig van af te laten komen Bloos

oke is een buikoperatie maar dat is een blindedarm ook en die doen ze ook bij jonge kinderen Knipoog

Ja daar heb je wel gelijk in, het zal er toch weer uit moeten. Wat een verschrikkelijk iets.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:49

tina schreef:
in nederland alleen na 12 week op medische indiactie Knipoog dus na verwijzing
dwz ,kind heeft geen overlevingskans bij geboorte door ziekte ed
of moeders gezondheid is in gevaar

bij dit meisje is dat helaas voor haar niet aan orde
men acht haar in staat op gezonde zwangerschap

naar psycische dingen word schijnbaar niet gekeken

Nee hoor, dat is niet waar.
Citaat:
In Nederland en België is abortus slechts toegestaan tot een zwangerschapsduur van 24 weken (Nederland) respectievelijk 12 weken (België), gerekend vanaf de bevruchting. Nederlandse artsen houden echter een veiligheidsmarge van twee weken aan, waardoor er zelden in de praktijk een abortus na 22 weken wordt uitgevoerd. Alleen wanneer de foetus ernstig ziek blijkt of niet zal kunnen overleven, of wanneer het leven van de zwangere in gevaar is door de zwangerschap, zal er soms een abortus uitgevoerd worden na deze termijn.
[.....]
Een zwangerschap mag gerechtvaardigd worden afgebroken wanneer de noodsituatie waarin de vrouw verkeert, haar onontkoombaar maakt. Het begrip: noodsituatie, is echter niet of nauwelijks duidelijk omlijnd. In de parlementaire stukken is wel een soort van algemene omschrijving van het begrip te vinden. Het zou gaan om de toestand van geestelijke nood waarin de vrouw is komen te verkeren door haar ongewenste zwangerschap zonder dat er sprake is of behoeft te zijn van dreigend fysiek of psychisch letsel. In de Wafz zelf is geen omschrijving van het begrip noodtoestand te vinden. De wetgever heeft destijds bewust het begrip niet nader kunnen en willen afbakenen. Dit omdat de situaties van nood te zeer uiteenlopen en derhalve niet in algemene termen te omschrijven wanneer van een noodtoestand sprake is.

Met andere woorden als je zegt dat je het niet aankunt, mag je in Nederland tot 24 weken een abortus.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:51

Diablo schreef:
Inderdaad. Een kind krijgt een kind. Dus zo´n meisje moet wel een baby baren, maar daarna mag ze het weer afstaan? Ze wordt volwassen genoeg geacht om een baby uit haar kinderlijfje te persen, maar de baby houden, ho maar.
Ik vind het echt niet kunnen, een volgroeide kleuter die een baby krijgt.

Waar zie je dat dan staan? Volgens mij vind iedereen haar te jong voor een zwangerschap, laat staan een bevalling of een abortus. Maar die baby, die komt er sowieso, zij het als een voldragen baby of als een tamelijk complete maar dode vrucht. En wat ga je daar mee doen? Laat je haar nog afscheid nemen of gooi je het vlug weg? Ik denk dat er weinig mensen voor de eerste optie zullen gaan. Maar de wetenschap dat je als kind zwanger was van een baby die werd gedood en waar je geen afscheid van kon nemen, is dat dan wel menselijk?
En een ander punt, maakt het voor jou verschil of ze de baby zou kunnen houden? De verantwoordelijkheid voor een kind lijkt me evenmin passen bij een 11-jarige. Het lijkt mij het beste als de baby opgroeit in het gezin of eventueel in een ander gezin binnen de uitgebreide familie. Het meisje hoeft dan niet de verantwoordelijkheid te dragen maar krijgt wel de kans om een band op te bouwen met haar kind.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:54

abortus is in dit geval net zo pijnlijk als bevallen
ik kan me de keuze van geen abortus ,hoe rot dan ook voorstellen

zo gaat in werk na 13 weken zwangerschap
Bij een prostaglandinenbehandeling die doorgaans bij een zwangerschapsduur van meer dan 13 weken wordt toegepast, maakt de arts het vruchtvlies stuk, zodat het vruchtwater wegloopt en de vrucht in de baarmoeder sterft. De vrouw krijgt vervolgens weeënopwekkende prostaglandinen ingespoten waardoor ze na 6 tot 12 uur een levenloze foetus baart. Tijdens deze behandeling krijgt ze valium toegediend, zodat het niet te pijnlijk is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:08

Blue_Eyes schreef:
Dat is toch niet waar. In Nederland mag abortus tot 24 weken, net als in Engeland. In Spanje worden zelfs abortussen/zwangerschapsonderbrekingen uitgevoerd tot 30 weken. Portugal tot 4 maanden. Cyprus 28 weken. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Bron

Bedankt voor de bron, die zocht ik al een tijdje. OK dan! Ik kijk echter wel op een andere manier naar dat lijstje want ik zie nog altijd veel meer landen die strenger dan Nederland zijn dan landen die minder streng zijn. Dichter bij huis (België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk bv.) zijn ze een stuk minder makkelijk dan in Nederland en denk ik ook niet dat abortus bij dit 11-jarige kind toegestaan zou zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:17

Ik zeg ook niet dat andere landen niet strenger zijn - wat mij betreft terecht, maar dat daargelaten. Ik heb alleen wel graag de feiten juist staan Knipoog

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:24

Blue_Eyes schreef:
Ik zeg ook niet dat andere landen niet strenger zijn - wat mij betreft terecht, maar dat daargelaten. Ik heb alleen wel graag de feiten juist staan Knipoog

Het brengt de discussie inderdaad net iets verder dan 'volgens mij' en 'ik denk' dus daar kan ik me zeker in vinden. Haha!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:29

Niet alleen het stukje over het bevallen is erg.
Maar wat moet dat meisje alls ze straks een kind heefdt.
Een meisje van 11 is zelf nog een kind die hoort naar school te gaan met vriendinetjes te spelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:34

Dat werkt in Roemenie wel iets anders dan hier, Ramona. Dat het zo hoort, daar ben ik het mee eens. Of het gebeurt is een tweede.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:38

Ik weet dat dat daar anders is (geadopteerde oom komt ervandaan alle verhaalen gehoort) maar zo word bij dat meisje all heelemaal elke kans die ze had weggenomen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:40

Juut schreef:
In de vierde maand een abortus lijkt me anders ook niet zo gezond, zowel lichamelijk als geestelijk voor dat meisje. Dit is kiezen uit twee kwaden...

idd, ik heb niets tegen abortus, maar toch wel met een minimum, 4 maanden vind ik echt al te ver voor een abortus, dat is moord. vind het heel erg sneu want ze is nog zo jong, hoop dat ze een goede begeleiding krijgt, of het laat adopteren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:30

Alsof een keizersnee niets voorsteld. Ik ben maanden uit de running geweest om het over de helse pijn maar niet te hebben

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:37

gatver ik krijg hier rillingen van.
Het arme arme arme kind!
Zie je het al voor je? Kijk is hier is je kindje, en dan leggen ze t op de borst van een 11 jarig meisje. Een meisje dat met dit soort situaties NAAST het bed hoort te staan in plaats van EROP te liggen
En die oom mag van mij part inderdaad wat al eerder gezegt is, ook even een bezoekje brengen aan het ziekenhuis, en het een en ander weg laten snijden. En daarna meteen door achter de tralies met die handel!
Echt niet normaal! waar gaat het naartoe! Ach gut

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:47

MISTRAL94 schreef:
Alsof een keizersnee niets voorsteld.

Nogmaals: niemand zegt dat dat niets voorstelt.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:48

tina schreef:
zo gaat in werk na 13 weken zwangerschap
Bij een prostaglandinenbehandeling die doorgaans bij een zwangerschapsduur van meer dan 13 weken wordt toegepast, maakt de arts het vruchtvlies stuk, zodat het vruchtwater wegloopt en de vrucht in de baarmoeder sterft. De vrouw krijgt vervolgens weeënopwekkende prostaglandinen ingespoten waardoor ze na 6 tot 12 uur een levenloze foetus baart. Tijdens deze behandeling krijgt ze valium toegediend, zodat het niet te pijnlijk is.

Ik heb ook even gezocht en las dat er twee methodes zijn:

Dilatatie en evacuatie: tussen 13 en 24 weken na de laatste menstruatie
Deze chirurgische abortus wordt uitgevoerd tijdens het tweede trimester van een zwangerschap. In dit stadium van de zwangerschap is de foetus te groot om enkel door zuiging te worden verwijderd en zal hij niet doorheen de afzuigbuis geraken. Bij deze methode moet de cervix verder worden geopend dan bij een eerstetrimesterabortus. Dit wordt gedaan door één of twee dagen vóór de abortus verschillende staven in te brengen. Eens de cervix opengerekt is trekt de arts de foetale delen er met een verlostang uit. De schedel van de foetus wordt geplet om hem makkelijker te kunnen verwijderen. Een scherp werktuig (een curette) wordt eveneens gebruikt om de inhoud van de baarmoeder weg te schrapen en de overblijvende weefsels te verwijderen.

Prostaglandinen: vanaf de tweede trimester van de zwangerschap tot aan de voldragen zwangerschap
Een prostaglandinensubstantie wordt rechtstreeks in de ader of in het vruchtwater gespoten, waardoor contracties worden opgewekt en de bevalling op gang wordt gebracht. Het kind is op dit ogenblik meestal nog niet levensvatbaar zodat het sterft bij de geboorte. Deze methode wordt vooral toegepast na een positief resultaat PND (prenatale diagnostiek).

bron: http://www.ongeplandzwanger.be/hulp/ove ... id-32.html

MISTRAL94 schreef:
Alsof een keizersnee niets voorsteld. Ik ben maanden uit de running geweest om het over de helse pijn maar niet te hebben

Ik heb dan het geluk om nooit ervaren te hebben hoe een keizersnee is, maar als ik het bovenstaande lees denk ik toch "doe me dan die keizersnee maar. Bloos " Maar dat wil niet zeggen dat ik denk dat een keizersnee niets voorstelt, integendeel. Volgens mij is er ook niemand die dat zegt.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:49

Bah! Straks heeft zenog een ziekte ook ! Zoals aids! Ben je helemaal lekker..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:52

MISTRAL94 schreef:
Alsof een keizersnee niets voorsteld.

mistral, waarom krijg ik steeds meer t gevoel dat t steeds om jou draait?
niemand beweerd hier zulke dingen maar je blijft t maar roepen, wat wil je nou bereiken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:58

Als jij dat denken wilt dramaqueen moet je dat vooral doen. Ik weet uit ervaring hoe makkelijk mensen hierover praten en denken. Doe mij die keizersnee maar. Het is tenslotte "maar een buikoperatie". Ik heb nergens geschreven dat het om mij draait ik snap ook helemaal niet hoe je hierbij komt. Dus misschien niet direct met je oordeel klaar staan! Ook heb je terug kunnen lezen in mijn eerste post dat ik geen voorstander ben van abortus maar in dit geval dat heel goed begrijpen kan zeker gezien de geestelijke toestand waarin het kind terecht zal komen om nog maar niet te hebben over het baas over je eigen lichaam zijn te hebben. Ook wist ik niet dat je maar 1 reactie plaatsen mag en verder niet mag reageren? Dus hou eens op met die onzin en hou je bij deze discussie die gaande is.