Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Kunnen cabaretiers tegenwoordig maar doen wat ze willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:38

Hoeft ook niet, hoor! Ik bedoelde het verder ook niet rot.

Wie mag jij graag zien dan? Hoop dat die vraag wel goed valt?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:04

T M was net in Shownieuws, had geen tijd voor commentaar, dat vind ik dan wel weer jammer. Hij had overigens wel een leuk jeans jackje aan... Ach gut

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:05

jeetje, heeft ie niet eens het bandje eruit getrokken?

sorry Nagelbijten / Gniffelen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:06

Nee, hij was stoicijns, kalm zelfs, liep stevig door, was in actie, paste precies bij zijn outfit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:00

Hij lijkt toch enigsinds wel iets geleerd te hebben Nagelbijten / Gniffelen
Van kapot smijten gaat hij over tot bandjes eruit rukken...
Er zit vooruit gang in die vent Haha! Clown

Denk dat het verder tijd word dat hij een ander beroep gaat doen, ergens waar niemand hem op de foto wil...
Je weet toch als je bekend bent dat mensen foto's van je willen maken.
Ipv dat hij dan trots is dat mensen dat willen, gaat hij de aso uithangen, terwijl toen hij net aan zijn carriere begon het vast geweldig had gevonden...werd hij misschien beroemd

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:02

Hij heeft geen bandjes er uit gerukt, RK, hoe kom je daar bij?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:05

Cleo schreef:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/93408/-T ... ut-in.html

Cabaretier Theo Maassen is weer in opspraak. Dit keer heeft hij stampij gemaakt met een cameraploeg van Campus TV, een televisiekanaal voor studenten. De cameraploeg wilde Maassen om een reactie vragen, waarop hij de camera uit handen van de cameraman griste en het bandje eruit haalde.
Campus TV heeft het management van de cabaretier tot morgenmiddag 12:00 uur de tijd gegeven het bandje terug te geven, anders doen ze aangifte. Het televisiekanaal stelt geen hoge eisen of vergoedingen. "We willen de beelden terug, dan is voor ons de zaak afgedaan", zegt hoofdredacteur Wouter Lauman.

Afgelopen weekend kwam Maassen al in opspraak doordat hij de peperdure camera van een fotografe op het podium kapot gooide tijdens het Amsterdam Comedy Festival. De organisatie heeft samen met Maassen de fotografe beloofd de schade te vergoeden. Hierop trok de fotografe haar reeds gedane aangifte in.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:12

Allemachtig, ik doelde op gisteravond bij shownieuws, daar deed hij normaal; dit vind ik wel heel bizar, hoor! Clown
Ik denk dat het slim is dat hij hulpverlening zoekt. Kennelijk zit hij erg met zichzelf in de knoop dat hij zo vaak allergisch reageert...

Denk je dat het invloed zal hebben op zijn imago als cabaretier? Of hij minder bezoekers zal trekken?

Vind zijn rol als stiefvader in Dunya en Desie trouwens heel soft dus hij kan het wel; kennelijk moet hij dan toch meer toneelspelen. Pling

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:21

Ik krijg hier sterk het gevoel bij dat de journalisten hun eigen nieuws aan het creeren zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:21

Waar is dat gevoel op gebasseerd, Shadow?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:25

Shadow0 schreef:
Ik krijg hier sterk het gevoel bij dat de journalisten hun eigen nieuws aan het creeren zijn.

Dat had ik ook, of in ieder geval dat wanneer dat 1e incident met de fotocamera niet gebeurd zou zijn, dit ook niet het nieuws had gehaald.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:35

Tja denk dat het allemaal weer lekker overtrokken wordt. Theo Maassen staat bekend om zijn niet al te makkelijke karakter.

Het nieuws gaat tegenwoordig zo snel met internet dat een artiest niets kan doen of het staat wel ergens. Dat zou mij toch wel erg gaan irriteren waardoor je grenzen steeds dichterbij komen.

Oke je kiest ervoor om artiest te worden en dan weet je ook dat je met opdringerige mensen te maken krijgt. En tja dan gaat het net mis bij die ene die de druppel veroorzaakt.
Toch wel je als artiest ook gewoon je beroep uitvoeren zonder als die opdringerige mensen. Dan kan je idd nog wel eens uit je slof schieten.

het wordt allemaal zo overtrokken straks als hij een papiertje laat vallen op straat komt het al op nu.nl....ga zo maar door.
Te triest voor woorden.

Zeg hiermee niet dat het goed is wat hij heeft gedaan maar gaat om de aandacht die er omheen hangt. Belachelijk gewoon.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:08

Dus is het tweede voorval dan niet berust op de waarheid maar is het gewoon sensatiege*lheid?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:12

Nee, het zal best waar zijn, alleen er is zoveel nieuws voor handen dat je moet kiezen wat je meldt
En dat valt dit 2e bericht wel extra lekker, na het 1e incident.

En vraag me af of dit anders wel in het nieuws gekomen was, de pers wil ook graag de krant volhebben en het liefst ook nog verkopen.
Laatst bijgewerkt door essie79 op 04-06-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:13

Ik vraag me eigenlijk ook af of hij werkelijk zo dom is dat hij in herhaling vervalt zo snel na het eerste voorval; "Beetje dom van Theo" zou Maxima zeggen! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:27

essie79 schreef:
Shadow0 schreef:

Dat had ik ook, of in ieder geval dat wanneer dat 1e incident met de fotocamera niet gebeurd zou zijn, dit ook niet het nieuws had gehaald.

En Theo dus ook niet Lachen. Het is en blijft publiciteit en dan geldt nog steeds dat er geen slechte publiciteit bestaat, ook niet voor Theo.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 14:42

Daarom denk dat de andere mensen (zoals hier) zich er drukker om maken als hij.

HIJ DENK KAAAARTVERKOOOOOP.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:32

Dat is dus echt mijn indruk niet van Theo Maassen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:41

Kijk, het begint een interessante karakteranalyse te worden.

- Is hij uit op propaganda, berekenend als hij is?
- Is hij echt een verwend snotneusje?
- Is hij labiel en agressief van nature?

Of zuigt de paparazzi eea uit zijn duim?...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:47

Detour: zou er nog een optie 4 zijn: het is gewoon een incident, in eerste plaats gewoon een fout, zoals mensen die wel eens vaker maken zonder dat ze gelijk uitgekookt, verwend of labiel zijn. En ik denk niet dat het incident uit iemands duim gezogen is, maar wel dat het erg is uitvergroot.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:56

Dit is dus wat ik heb willen zeggen aan het begin; men oordeelt zo vlug; mensen kunnen vanuit hun emotie heel primair reageren, los van het feit of het goed of fout is.

Maar oordelen is idd erg makkeljik.

Toch zou ik graag willen weten welke verhalen nou zin- en onzin zijn!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:26

detour schreef:
Denk je dat het invloed zal hebben op zijn imago als cabaretier? Of hij minder bezoekers zal trekken?

Vind zijn rol als stiefvader in Dunya en Desie trouwens heel soft dus hij kan het wel; kennelijk moet hij dan toch meer toneelspelen. Pling

Nou denk dat het wel mee valt. Door dit incident blijf ik hem nog steeds lache vinden. Als ik weer eens kaartjes kan krijgen zou ik er zo weer heen gaan!

Hebben jullie van de week ook TBS gezien? vond hem daar goed in spelen.

Maar goed ik vind dat er veelst te veel heibel over dit incident wordt gemaakt! alleen omdat hij een bekende NL is, is het verschrikkelijk en is ie een eikel!
Ik kan me best voorstellen dat je kwaad bent en die camera uit haar handen gooit.

en ik lees net dat de camera veel goedkoper was dus ach...... Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:05

Ik kan me best voorstellen dat je kwaad bent en die camera uit haar handen gooit.

MInkie, pas op hoor, dat zei ik ook ergens aan het begin van het topic, ik keurde het niet goed maar had wel begrip voor het feit dat mensen opgefokt raken als men over hun grenzen heen loopt. Lees maar eens terug. Knipoog

Ben het verder trouwens met je eens; Youp van 't Hek kan ook best opvliegend zijn maar daar gaat men toch ook steeds weer heen? Die man is onwijs grof maar toch wordt er om gelachen.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:03

Shadow0 schreef:
Detour: zou er nog een optie 4 zijn: het is gewoon een incident, in eerste plaats gewoon een fout, zoals mensen die wel eens vaker maken zonder dat ze gelijk uitgekookt, verwend of labiel zijn. En ik denk niet dat het incident uit iemands duim gezogen is, maar wel dat het erg is uitvergroot.

Ben ik met je eens, maar voor zover ik me kan herinneren is Theo Maassen al veel vaker in opspraak geweest. En ook niet om heel onschuldige dingen. Iets met een aanranding op het podium en iets met een voetbalschaal. Wacht even, even zoeken.

Citaat:
Maassen brak enkele try-outs voortijdig af, onder meer doordat mensen in de zaal mobiel belden,

Die snap ik wel en is ook redelijk onschuldig.

Citaat:
In 1999 toonde hij zijn geslachtsdeel aan een reclamekaravaan in Eindhoven, om vervolgens de stekkers uit de geluidsinstallatie van de wagen te trekken. In 2000 betastte hij een vrouw, die te laat de zaal binnenkwam, tijdens een scène over vingeren, op het podium[4]. Hij werd hiervoor veroordeeld tot een boete van duizend gulden, met 1500 gulden voorwaardelijke straf

Citaat:
Maassen verbaasde vervolgens vriend en vijand toen hij op 16 maart 2001 in een uitzending van Studio Sport de UEFA-cup die PSV won in 1978 in zijn bezit bleek te hebben.[7]. Hij overhandigde de beker, die hij ontvreemdde tijdens de opnames van All Stars, aan medegast Stan Valckx. PSV kon de grap niet waarderen en deed aangifte, wat Maassen op een taakstraf kwam te staan.

en

Citaat:
Op 30 april 2007 was Theo Maassen te gast in Studio Voetbal van de NOS. Hierin bekende hij dat hij wederom een PSV-relikwie, een plaquette van deelname aan de Europese Supercup 1988, ontvreemd had uit het PSV-stadion, ditmaal in samenwerking met Hans Teeuwen.

Ik heb de informatie nu van http://nl.wikipedia.org/wiki/Theo_Maassen gehaald, maar ben best bereid om meer bronnen op de duiken als mensen wikipedia niet betrouwbaar genoeg vinden.

Ik ben dus bang dat het niet meer zo zeer losse incidenten zijn. Er gaat vaker iets mis bij die man.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:29

jeetje mina he nezzie wat een onderzoek heb jij gedaan om de fouten van theo maassen op te sporen! beetje overdreven vind je niet?

@ detour. je hebt gelijk hoor. het is ergens wel een beetje menselijk om af en toe uit je slof te schieten. heb nog niemand ontmoet die nog nooit iets fout heeft gedaan.
(nu zal ik iedereen wel over me heen krijgen...)

maar goed het feit blijft dat het niet nodig was om die camera stuk te gooien.