Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annastasia schreef:dat staat voor over een paar jaar op de agenda. 2012.
of het daar nou beter van gaat worden??
Ik moet het nog zien. Wellicht dat er dan heel veel geproduceerd gaat worden en de prijs nog verder keldert.
En voor de mensen die nooit geinvesteerd hebben in quotum, die profiteren nu mee. Nooit geinvesteerd maar kunnen dan wel onbeperkt produceren, mits hun stalruimte etc het toelaat.
frisiangirl schreef:Ik sta volledig achter de boeren! Je moet tegenwoordig ontzettend investeren om aan alle regels te voldoen en überhaupt je melk (of vlees) te mogen leveren. Daarvoor krijg je een bedrag dat ongeveer gelijk is aan het bedrag van 50 jaar geleden...Maar ondertussen merkt de consument er niks van, de tussenhandel houd de prijzen hoog. Daarnaast is de consument ook niet geheel onschuldig: want zeg nu zelf, denk jij als je in de winkel staat: ik neem de duurdere melk, zodat de boeren het beter hebben? Om van biologisch voedsel en dranken nog maar te zwijgen...
annastasia schreef:we willen de melk wel gratis weggeven hoor, maar dit is in nederland verboden. Daarnaast kunnen consumenten ziek worden van rauwe koemelk doordat de bacterien nog niet gedood zijn.