Benzine snel naar 2 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Benzine snel naar 2 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:01

KiWiKo schreef:
Vjestagirl schreef:
[

Dan moet je niet klagen. Het is prima te fietsen. Als een 14 jarige het kan kan jij het ook. En ja, ook als het vroor, handschoenen aan, na een kwartiertje voel je de kou niet meer en dan kan je genieten van het winterlandschap... En als je dat niet wilt, ja, dan moet je betalen ja.

op het moment dat je een huishouden en een gezin hebt...... is het qua tijd niet meer te doen........

zolang je nog bij pa en ma woont, die alles voor je regelen en schoonhouden, en koken en, en, en...... gaat het nog wel

Valt wel mee, mijn vader heeft nooit anders gedaan. Net als heel veel mensen hier in de regio fietst hij iedere dag naar zijn werk, ook zo'n 30km. Voorheen naar A'dam en nu sinds een paar maanden naar Haarlem 5 dagen per week. Weer of geen weer Nagelbijten / Gniffelen Hij moet er niet aan denken elke dag in die files te staan. Hij gaat rond 07u weg en is altijd om 18u thuis. Voordeel is dat omdat hij elke dag fietst, hij een racefiets enzo heeft. Dus hij heeft de conditie er ook wel voor Vork Nu heeft hij geen problemen ermee om alleen door industriegebieden te fietsen, hij fietst toch heel snel. En ik denk dat een vrouw zich sowieso minder snel op haar gemak voelt in zo'n verlaten gebied. Maar in het gezin merken we er niets van, toen ik klein was werkte mijn moeder al parttime dus waren we 's middags altijd met z'n 2en. Maargoed, het ging over benzine Ja

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:02

rijoyco schreef:
sunshine schreef:
Enne, ze zijn nu toch al zover dat auto's ook op wat anders kunnen rijden ?
Wat dus WEL milieuvriendelijk is.
Maar nee, dat doen ze NIET, want daar verdienen ze natuurlijk niet op !!

Zo ongelovelijk eens, auto's kunnen ALLANG op allerlei andere 'brandstoffen' rijden: waterstof, druklucht, ect.

Waarom , waarom ,waarom kan dit niet worden ingevoerd op allen nieuwe auto's?!

De eerste hybride auto bleek zelfs al in 1907 gemaakt te zijn, maar sinds korte tijd (paar jaar) pas echt op de markt.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:03

KiWiKo schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik heb jarenlang tussen de weilanden doorgefietst, vanaf dat ik 13/14 was al. 's morgens vroeg, in mijn eentje.

En ja, er is milieuvriendelijke benzine, dat word gemaakt van stro. Dus als we daar allemaal op gaan rijden gaat iedereen klagen dat het stro zo duur is en dat een paard houden onmogelijk wordt.

Daarbij is LPG een goedkoper en milieuvriendelijker alternatief. Waarom rijden dan zo weinig auto's erop? Omdat het systeem iets duurder is... Je kan ook nog aan een hybride auto denken.

LPG is alleen goedkoper als je heel, heel veel kilometers maakt............. en dat is weer een gevolg van het beleid van de BV Nederland

Als jij elke dag 30km heen en terug moet naar het werk haal je het er volgens mij wel uit. Een auto met LPG systeem heeft idd benzine nodig op te starten maar verder niet meer daarna functioneert het benzine systeem als reserve mocht de LPG op zijn.
Mijn vader rijdt tussen Apeldoorn en Deventer elke dag zo'n beetje en haalt het er wel uit. LPG stijgt ook maar het scheelt nog steeds enorm met benzine.
Van mij hoeft benzine niet goedkoop te zijn maar momenteel zijn we alleen maar de overheid aan het spekken en dat irriteert me wel. Er gebeurd niks nuttigs met het geld en het verdwijnt momenteel naar ontwikkelingslanden en projecten en plannetjes waar het grootste deel van de bevolking niet achter staat.... komt er straks zeker ook nog km heffing Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:04

dan werkt hij van half9 tot 4 ofzo?
Want hoe lang doet hij over 30 km?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:05

runningkawa schreef:
dan werkt hij van half9 tot 4 ofzo?
Want hoe lang doet hij over 30 km?

Geen idee hoe lang hij erover doet Bloos Maar idd, dat zijn wel zijn werktijden. Daarbij is hij wel afhankelijk van de veerpont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:06

Maar dat zijn wel erg luxe werktijden hoor Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:06

Miss_Montana schreef:
[Valt wel mee, mijn vader heeft nooit anders gedaan. Net als heel veel mensen hier in de regio fietst hij iedere dag naar zijn werk, ook zo'n 30km. Voorheen naar A'dam en nu sinds een paar maanden naar Haarlem 5 dagen per week. Weer of geen weer Nagelbijten / Gniffelen Hij moet er niet aan denken elke dag in die files te staan. Hij gaat rond 07u weg en is altijd om 18u thuis. Voordeel is dat omdat hij elke dag fietst, hij een racefiets enzo heeft. Dus hij heeft de conditie er ook wel voor Vork Nu heeft hij geen problemen ermee om alleen door industriegebieden te fietsen, hij fietst toch heel snel. En ik denk dat een vrouw zich sowieso minder snel op haar gemak voelt in zo'n verlaten gebied. Maar in het gezin merken we er niets van, toen ik klein was werkte mijn moeder al parttime dus waren we 's middags altijd met z'n 2en. Maargoed, het ging over benzine Ja

stel dat je vader de enige "ouder" was zoals ik ben???? denk jij dat mijn 9 jarige dat nou echt zo leuk zou vinden ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:08

KiWiKo schreef:
stel dat je vader de enige "ouder" was zoals ik ben???? denk jij dat mijn 9 jarige dat nou echt zo leuk zou vinden ????

Ik kan jouw thuissituatie onmogelijk inschatten. Of beter gezegd, ik kan niet weten dat jij alleenstaande ouder bent Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:11

Ik heb zelf ook jarenlang gefietst, maar dan hebben we het over ca. 8 km heen en 8 km terug ofzo. En als het echt slecht weer was, kon ik met de trein, maar dat gebeurde eigenlijk niet eens vaak. Wij hebben nu bewust 'maar' 1 auto en die delen we dus. Vriendlief gaat regelmatig op de fiets naar zijn werk en ik doe ook regelmatig alles op de fiets. Als je ziet hoe makkelijk mensen de auto pakken voor kippe-eindjes, tja..... Clown
Dan moet men ook niet zeuren. Haha!

Het is wat anders als je langere afstanden moet rijden, natuurlijk. Daarom blijven wij ook hier wonen, want we hebben wel eens overwogen om in Drenthe, Gelderland of de Achterhoek te gaan wonen ofzo (paardjes lekker aan huis Haha! ), maar als je werk bij de televisie is, zit je toch aan Hillywood vast. Lachen
En ach, we wonen hier schitterend, maar het is niet goedkoop.

Mensen klagen wel over de prijzen, maar ik zie ze niet hun autogebruik minderen, terwijl dat ik heel veel gevallen makkelijk kan. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:12

Miss_Montana schreef:
KiWiKo schreef:

Ik kan jouw thuissituatie onmogelijk inschatten. Of beter gezegd, ik kan niet weten dat jij alleenstaande ouder bent Knipoog

ga ik je vertellen.......... ik ben alleen staande ouder. Ben eigenaar van een redelijk bedrijf met 70 man op de loonlijst (lig nu thuis geveld met een longonsteking) Ik mag dus heel, veel uren draaien...... en wat ik op de zaak niet doe moet ik wel thuis doen..........

ik heb een huishouden met 2 honden en twee katten................... EN een 9 jarige dochter.......

ik denk niet dat het goedkomt als ik dagelijks ook nog eens een uur of 3 op de fiets mag gaan zitten...

Ik heb zelfs mijn paard ondergebracht omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:14

8 km is goed te doen Ja
Dat heb ik ook jaren gedaan.
Later was het zelfs maar 4 km, daar pakte ik echt nooit de auto voor.
Maar meer als 10, ik vind dat ver als het flink waait en je hebt nog wel andere dingen te doen die dag dan fietsen Lachen

En in veel gevallen kan het minder, maar in veel ook niet...maar dat lijkt niemand wat te maken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:14

Maar nou fiets kiwiko braaf naar het werk en weer naar huis, maar fietst ze dan ook tijdens en buiten werktijden alle klanten even af ofzo?
Ik geloof niet dat er van werken dan nog iets komt, omdat je aan het fietsen bent de ganse tijd Tong uitsteken

Hier word zo'n 350 a 400 km per week getuft. Gewoon simpele auto.
Leuk is anders hoor met die prijzen.
Want ook de prijzen in de super en die van het paard gaan omhoog.
Binnen zitten achter de geraniums dan maar? Jiehoe daar verbeteren we de lol mee hoor Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:15

KiWiKo schreef:
ga ik je vertellen.......... ik ben alleen staande ouder. Ben eigenaar van een redelijk bedrijf met 70 man op de loonlijst (lig nu thuis geveld met een longonsteking) Ik mag dus heel, veel uren draaien...... en wat ik op de zaak niet doe moet ik wel thuis doen..........

ik heb een huishouden met 2 honden en twee katten................... EN een 9 jarige dochter.......

Ik zal het opslaan mochten we elkaar nog eens tegenkomen in een discussie Vork

Beterschap btw Ach gut

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:15

Effe tussendoor, he Kim, wat rot van je longontsteking. Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar??? Beterschap!! Ach gut

Nee idd, niet iedereen heeft per dag 3 uur de tijd om te fietsen. Ikke ook niet. Maar je moet toegeven dat veel mensen zelfs naar de winkel om de hoek met de auto gaan en dat is een beetje overdreven, toch? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:16

dat vind ik ook overdreven nadya
Of de kinderen naar school brengen met de auto terwijl ze in hetzelfe dorp wonen.

Kim, beterschap Ach gut

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:17

Joehoe, winkel om de hoek figuur hier Doei!
Reden, zelfde als die van RunningKawa....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:17

holly schreef:
Maar nou fiets kiwiko braaf naar het werk en weer naar huis, maar fietst ze dan ook tijdens en buiten werktijden alle klanten even af ofzo?
Ik geloof niet dat er van werken dan nog iets komt, omdat je aan het fietsen bent de ganse tijd Tong uitsteken

Hier word zo'n 350 a 400 km per week getuft. Gewoon simpele auto.
Leuk is anders hoor met die prijzen.
Want ook de prijzen in de super en die van het paard gaan omhoog.
Binnen zitten achter de geraniums dan maar? Jiehoe daar verbeteren we de lol mee hoor Gestoord

hihi dat heb ik nog niet eens meegenomen in mijn plaatje Lachen Lachen

ik mocht vorige week op een dag naar 6 klanten............. krijg je op de fiets niet eens voor elkaar Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:18

Hoezo niet Kim, is toch gezellig.
Picknickmand achterop en karren maar Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:18

Dat zie ik dus heel veel hier in ons dorp, RK. En dan denk ik 'wat klagen jullie nou'. Vind het zo'n gezeur. In de stad werd vaker gefietst, als je in het centrum woont. De buitenwijken stappen allemaal ook massaal in de auto voor de school of het winkelcentrum in dezelfde wijk. Al hoewel, als ik veel boodschappen haal, zoals vanavond, dan ga ik ook met de auto, hoor. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:19

jullie vinden het toch niet erg dat ik zo even boodschappen ga doen met de tuut Knipoog

tis maar 5 km verderop de winkel Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:20

Nou klink ik misschien verwend, maar voorheen stond ik op een zelfvoorzienende stal en alleen als het écht niet anders kon pakte ik de fiets om een half uur te fietsen in baggerweer in de winter om even tien minuten op stal te zijn om ze binnen te zetten, te voeren en weer weg te zijn terug naar mn warme huisje.
Dat is niet ver, maar ik pakte toch echt de auto Nagelbijten / Gniffelen
Zelfs (of misschien júíst) voor die tien minuten heb ik wel wat beters te doen dan een uur op de fiets te zitten

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:20

Mijn man rijdt iedere dag 200 km met de auto (gelukkig dan nog diesel) om op zijn werk te komen en weer thuis... 4 dagen per week, dus 800 km alleen al woon-werk verkeer.... daar word je niet vrolijk van. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat we met het geld voor reiskosten alláng niet meer uitkomen he?

Toen we vorig jaar verhuisden naar DLD tankten we voor een euro de liter, nu is de diesel ook al vlot 1.40 per liter... je kunt net zo goed benzine gaan rijden, het maakt bijna geen flikker meer uit

Van dit soort dingen word ik wel verdrietig hoor, alles stijgt maar, behalve de lonen. En sommigen zijn nu eenmaal afhankelijk van de auto, kunnen niet anders. Ik pak zover mogelijk de fiets, zoveel als ik maar kan. Maar ja, de dichtsbijzijnde supermarkt zit al 10 km hier vandaan.... dan ga je ook niet effe voor een brood op en neer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:21

Toen ik in het dorp woonde was ik vaak langer naar parkeer plek aan het zoeken dan als ik met de fiets ging en die bijna binnen neer kon zetten. Haha!
Pakte dus eigenlijk altijd de fiets.

Nu is het ongeveer 10 km verderop. dus doen we 1x in de week de booschappen.
Vers tussendoor als we er langs komen vanuit werk oid.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:22

Mijn vriend werkt ook regelmatig thuis trouwens. Hoeft 'ie helemaal niet de deur uit. Vind het heel gezellig, elke week zo extra dagje samen (en biedt mij ook weer wat vrijheid, want dan past hij ook wat meer op onze dochter).

Maar fietsen, ik vind het heerlijk. Behalve als het regent/stormt of als er sneeuw ligt, maar met dit soort dagen zit ik liever op de fiets dan in de auto. Ja
En het is nog goed voor je lijf ook. Haha!

Barmat, daarom zijn wij bij het werk in de buurt blijven wonen. Wij houden ook niet van lang in de auto zitten. Knipoog
Dat stilzitten, daar worden we echt gek van (vooral ik en Nikki, mijn vriend is wat rustiger daarin, lijkt wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:23

Ik vind fietsen ook leuk...als ik verder niet naar mijn werk hoef en daar mijn energie al kwijt ben...klinkt misschien klagerig, maar het is niet anders