Motorrijder op z'n kant geflitst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Motorrijder op z'n kant geflitst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 17:28

BCS schreef:
Feit is gewoon, net als Jury's in de paardensport "Als je je rijbewijs haalt, doe je het volgens het boekje, als je hem eenmaal hebt, ga je de kantjes eraf raffelen, en ga je je eigen manier aannemen" en dat is precies wat er in het verkeer gebeurd.

Hier en daar een beetje soepeler met de dingen omgaan: niets mis mee. En zeker sluipen er slordigheidjes in je besturen. Sommige dingen doe je stukken beter door de ervaring, maar andere dingen willen nog wel eens slordiger worden. Dat is allemaal zo'n ramp niet - zolang je het een beetje in de gaten blijft houden en niet overdrijft.

Maar zo hard rijden dat je na remmen en vallen nog altijd 130 gaat heeft naar mijn mening niet veel meer te maken met 'kantjes afraffelen'. Dat is gewoon heel simpel een fikse overtreding, waarvan iedereen (inclusief de bestuurder van de motorfiets) wel weet dat het niet is toegestaan.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:38

Uppojono schreef:
HouVanUtopia schreef:
Nagelbijten / Gniffelen
tja...wat kan ik ervan zeggen...eigen schuld Clown

Dat vind ik dus echt een stomme opmerking.. Als hij hierbij was overleden, was het ook zijn eigen schuld??

Ja, OOK als hij overleden was was het echt zijn eigen DOMME schuld geweest.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Hij heeft veel te hard gereden en had een grote kerel moeten zijn en die boete gewoon moeten accepteren. Keer diep zuchten, jammer dan dat ik geflitst ben, maar daar had ik recht op.

De dombo naast te hard gereden, ook nog geremd en zichzelf schromelijk onderschat. Ja dus, eigen schuld.

Oh, en ik mag ook mee praten als motorrijder, toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:37

Firedancer schreef:

Het was wel zijn eigen schuld geweest, maar ik gun vrijwel niemand de dood, en zeker niet voor zoiets.
Pols gebroken is eigen schuld, dikke bult, en dat 'ie maar flink spierpijn mag hebben ook Knipoog Boete, rijbewijs kwijt, tsja, dat zijn nou eenmaal de consequenties.
Maar ernstig letsel of zelfs de dood, nee, dat zou ik gewoon vooral heel triest vinden, voor hem en zijn omgeving.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:39

Ach we rijden allemaal wel eens te hard, en eerlijk is braaf....... zo hard hoef je niet te rijden op een motor om zo een schuivert te maken

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:42

Da's appart!

Ben benieuwd of ie nog een bekeuring krijgt wegens "te hard glijden over de weg" Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:43

Shadow0 schreef:
Firedancer schreef:

Het was wel zijn eigen schuld geweest, maar ik gun vrijwel niemand de dood, en zeker niet voor zoiets.
Pols gebroken is eigen schuld, dikke bult, en dat 'ie maar flink spierpijn mag hebben ook Knipoog Boete, rijbewijs kwijt, tsja, dat zijn nou eenmaal de consequenties.
Maar ernstig letsel of zelfs de dood, nee, dat zou ik gewoon vooral heel triest vinden, voor hem en zijn omgeving.

erg was het zeker geweest..en dat gun je niemand..
maar hoe cru het ook is..dan was het alsnog zijn schuld.. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 09-05-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:48

Ha ha die foto Nagelbijten / Gniffelen Dat moet echt pijnlijk zijn geweest Nagelbijten / Gniffelen

Hopelijk heeft hij er van geleerd en zal zich voortaan wat beter aan de maximale snelheid houden dat hij niet in de remmen hoeft voor een flitspaal.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:12

KiWiKo schreef:
zo hard hoef je niet te rijden op een motor om zo een schuivert te maken

Klopt, maar als je een schuivert maakt met 130 km per uur dan heb je wel degelijk ietwat te hard gereden Knipoog

Mja, ik vind het ook zijn eigen stomme schuld. Desondanks wens ik de goede man, zoals Shadow al zegt, geen letsel what so ever toe...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 05:31

Shadow0 schreef:
Firedancer schreef:

Tuurlijk wens je niemand schade of letsel toe, maar dat neemt niet weg dat dit consequenties zijn van zijn eigen handelen. Dat legt de schuld dus ferm bij hemzelf en is hij geen slachtoffer van nalatigheid van een ander.

Hij maakt keuzes en moet daarvan zelf de consequenties dragen. Ik heb nogal wat moeite met het idee dat deze man door iemand iets te kort gedaan is..... hij weet toch dat als hij zo hard rijdt, dat hij dan groot risico loopt op letsel of overlijden. Dan had hij zijn gedrag maar moeten aanpassen, doe je dat niet dan mag je daar in mijn ogen niet over mekkeren als het je overkomt. Laat staan dat een ander je dan zielig moet vinden. Sneu voor geliefden en zijn omgeving is het dan wel, maar die kunnen er niks aan doen als hij zulke keuzes maakt, toch?

Overigens weet ik alles over hoe link motorrijden kan zijn. Mijn man heeft het ook ondervonden: heel klein beetje (bijna onzichtbaar) zand in een flauwe bocht op een bekend traject, 20km per uur rijdend en toch onderuit schuiven. Geen kras op de motor, maar wel een verbrijzelde schouder (serieus: 30 stukjes) en een paar jaar later een schouder prothese met blijvende beperkingen.

Hij heeft daar van geleerd, rijdt dus ook heel defensief en uiterst behoedzaam. Te hard staat niet in ons motorwoordenboek, evenals bijdehand.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:29

benangelique schreef:
sommige mensen doen ook ALLES om op te vallen Clown

ROFL Hahaha Haha! .

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:37

Doet me denken aan een verhaal van mijn broer; een collega-wielrenner, beboet en geflitst met de fiets. Thja hij reed meer als 50 binnen de bebouwde kom...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:50

Hoe kun je nou een boete krijgen op de fiets? Die heeft toch geen nummerplaat? Verward Clown

Maar ik ben het helemaal eens met o.a. Shadow en Sylvia. Ik wens niemand iets toe, maar het is wél zijn eigen schuld. Als bestuurder ben jíj diegene die bepaalt hoe hard je het gaspedaal/de gashendel intrapt/openhaalt. Als je dan te hard rijdt, en wordt geflitst, dan moet je daar inderdaad maar de consequenties van onder ogen zien.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:30

Miss_Montana schreef:
Toch blijf ik die opvallende snelheidscontroles gevaarlijk vinden. Je ziet maar weer aan dit geval. Mensen gaan bovenop de remmen zodra ze iets zien (zelfs als ze de maximum snelheid aanhouden remmen ze nog). Ze letten niet meer op de weg waardoor er veel ongelukken gebeuren.

Ik ken het, mijn vader is ooit een keer van véél te hard volop in de remmen gaan staan met de auto. Ik vloog zowat de halve auto door, was blij dat ik m'n gordel toen om had. Clown Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik toen m'n vader heb uitgescholden, niet de snelheidscontrole. Knipoog Hij rijd altijd veel te hard. Maar dat is inderdaad niet heel erg best nee, maar ik denk dat die man blij mag zijn met een gebroken pols en een beschadigde hand. Hij had dood kunnen zijn.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:26

Oehh dat moet pijn gedaan hebben Nagelbijten / Gniffelen
@ Miss_Montana.
Waarom zijn die snelheidscontroles gevaarlijk?
Als jij je gewoon aan de snelheid houdt,hoef je toch niet eens aan die controles te denken.
Ik vind het ook wel zijn eigen schuld.
Sommige leren het alleen op zo'n manier.