SGP wil popmuziek verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Re: SGP wil popmuziek verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:41

Mijn haat voor de regering groeit alleen maar door dit soort kwallen. Jeetje wat doen dit soort mensen in een partij ? Die horen, op zijn minst, in het gesticht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:53

PollyB schreef:
Mijn haat voor de regering groeit alleen maar door dit soort kwallen. Jeetje wat doen dit soort mensen in een partij ? Die horen, op zijn minst, in het gesticht.

Nou ja zeg... Das lekker respectloos (zowel tegenover de regering cq. politici cq. SGP als tegenover de mensen die daadwerkelijk (om jouw zegswijze even te gebruiken) 'in het gesticht' horen)....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:57

xKatleentjex schreef:
Nouks schreef:
Jazz word ik ook niet blij van inderdaad... Maar dat is muziek voor intellectuelen dus dat hoef je dan weer niet te verbieden denk ik Knipoog

Ik heb een tijd terug eens een onderzoek in de krant gelezen waaruit bleek dat de studenten met de beste resultaten over het algemeen veel naar metal luisterden Haha! .

Dan ga ik zeker Within Temptation opzetten als ik studeer! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:58

Niet doen joh, Sharons stem tast je hersens aan Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:59

Nouks schreef:
Niet doen joh, Sharons stem tast je hersens aan Knipoog

je wordt verslaafd aan de helderheid en zuiverheid in haar stem waar veel andere zangers enkel van kunnen dromen? Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:02

Nee, haar irritant hoge stem dringt je hersenen binnen via je oren om vervolgens met die verschrikkelijke golfhoogtes je hersenen te doen exploderen... Toch? Clown

Ok, offtopic. Sorry!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:05

PollyB schreef:
Mijn haat voor de regering groeit alleen maar door dit soort kwallen.

De SGP zit niet in de regering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:43

BraveSpots schreef:
Ik gok dat punkrock ook niet geapricieerd zal worden dan? nah jammer Tong uitsteken

Nee, alleen klassieke muziek mag dan nog over een tijdje. Sigaar

Gaat toch nooit zo ver komen denk ik Huilen van het lachen. Een verbod op muziek ROFL

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:50

Ik geloof dat niemand maar dan ook niemand die hier zo op reageert, zelfs maar heeft geprobeerd te bedenken wat de SGP nou eigenlijk probeerde te zeggen.... het ligt namelijk heel wat genuanceerder dan de titel wil doen vermoeden.
....En nee, ik stem geen SGP.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:58

amondi schreef:
Idd een hele grote emmer graag!!! Spakenburg, Urk etc, daar zitten hele grote cocaïne gebruikers, juist onder SGP jonegeren met hun drankketen etc....
Wanneer krijgen we eens een Fitna film over deze griezelige partij?

PARDON??????????????
Ik kom zelf uit Urk, en ik ben gelovig (geen SGP dan). Jammer dat je niet weet waar je over praat, maar wel zo'n statement maakt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:41

Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen.

Het betekent dat de staat en de kerk ieder hun eigen zaken regelen en zich niet met elkaar bemoeien of elkaar de regels voorschrijven. Het gaat bij deze scheiding dus in de eerste plaats om het organisatorisch en bestuurlijk gescheiden houden van deze twee grootheden. De overheidsdienaren bemoeien zich niet met de kerk en de dienaren van de kerk bemoeien zich niet met de staat. Aanhangers van het secularisme beijveren zich in de regel voor deze scheiding.

De scheiding van kerk en staat betekent dus niet de scheiding van religie en politiek, al wordt dat wel vaak gedacht. Er kunnen dus prima politieke partijen met een religieuze achtergrond bestaan (zoals SGP, CU, CDA)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:10

ze kunnen idd prima bestaan , maar van mij mag politiek en religie ook een flitsscheidinkje aanvragen Ja

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:19

Pop muziek gaat ook echt over Drugs...

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:52

Hahaha.......hoe onpolulair wil je worden? Geen vrouwen toelaten in het bestuur, geen mannen die 'vrouwen taken' overnemen, geen pop muziek, geen homo's....in onze moderne maatschappij denk ik dan: wat hou je dan nog over Tong uitsteken?

Ja inderdaad.....alleen maar blanke mannelijke SGP-ers!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:22

Waar staat dat 'blank' dan in de statuten van de SGP, wijs mij dat eens aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:58

Ach ja fanatici. Wat een giller Haha! Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:42

tjonge waar je je al niet druk om kan maken,dat gebeurd toch nooit Haha!

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:41

dat staat ook niet in de statuten. Maar ben je bekent met de theorie over dominante groepen in een cultuur? Deze dominante groepen hebben de macht en bepalen daardoor naast de status van anderen binnen de samenleving ook wat er 'normaal' en 'niet normaal' is. In het Westen zijn dat de blanke witten mannen.

En daarnaast zitten in de eerste en tweede kamer en het Europees Parlement alleen blanke mannen voor de SGP....

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:54

Robyn schreef:
Het wordt hoog tijd dat we staat en kerk gaan scheiden. Die leven in een fantasiewereld.

daar ben ik het nou helemaal mee eens dus. Waar is onze democratie, volgens mij predikt de sgp hier iets van dictatuur, hebben we straks amerika in onze tuin rondhangen, die zal dan wel ingrijpen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:56

Blue_Eyes schreef:
Ik geloof dat niemand maar dan ook niemand die hier zo op reageert, zelfs maar heeft geprobeerd te bedenken wat de SGP nou eigenlijk probeerde te zeggen.... het ligt namelijk heel wat genuanceerder dan de titel wil doen vermoeden.
....En nee, ik stem geen SGP.

Misschien kun jij het uitleggen? Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:41

Dat wil ik best proberen, maar begin eens met het lezen van het artikel.

Citaat:
De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat deze zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik. Dat meldt De Pers donderdag. "Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God", aldus Statenlid Nelis Zondag.

De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een educatieve waarde hebben. Popmuziek valt daar niet onder, zo zei Zondag tijdens een debat over subsidie voor Gelderse popcentra. "Bij popmuziek gaat het om opzwepen."

De politicus wuift het argument dat poppodia jongeren van de straat houdt, weg. "Na afloop kunnen ze ook vandalisme plegen." Verder wijst Zondag op het gebruik van drugs onder bezoekers van houseparty's. "Mensen gebruiken daar drugs en leven zich uit op de muziek", zo zegt hij op de website van de krant.

Verbod

De SGP'er zegt zelf te betwijfelen of het ooit tot een verbod zal komen. "We zijn maar een klein partijtje. Maar we kunnen wel onze beginselen uitdragen en de mensen laten nadenken."

Dat is al een groot verschil!
Verder moet de SGP wel met grote woorden gooien om ooit zelfs maar gehoord te worden. Ze zeggen zelf al: we zijn maar een klein partijtje, maar we kunnen mss wel mensen aan het denken zetten.
Verder wilde ik op de site van de SGP gaan kijken of ik daar wat meer achtergrond kon vinden, maar die is op zondag gesloten en nee, das geen grapje. Knipoog
Citaat:
Maar kan je popmuziek niet zien als verzamelnaam? Misschien voor de kenners niet, maar dat ze alleen het woord popmuziek gebruiken snap ik wel. Je kan moeilijk alle muziekstijlen opnoemen lijkt mij...
En ik kan er ook wel inkomen dat ze geen geld willen vrijmaken voor evenementen waar ook weer veel geld nodig is om iedereen rustig te houden. Of ben je dat niet met me eens?

Volgens mij is dit meer het verhaal. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 05:51

Ik denk niet dat dat de reden is, anders zou de SGP zich beter op de voetbalwedstrijden kunnen richten. ALs er ergens geld voor nodig is om alles rustig te laten verlopen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:27

daar ben ik het helemaal mee eens,als je ziet wat voor politiemacht ed er uitrukt om die voetbalwedstrijden rustig te laten verlopen,echt schandalig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:28

De SGP is ook geen voorstander van (top)sport in welke vorm dan ook. Knipoog

[Edit] Enige toelichting: commercie en competitie druisen in tegen de bijbelse uitgangspunten.
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-05-08 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:29

Ik ben het met Faye eens!