Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:In het verhaal van Maanling; ja imo is die man een staatsgevaar, want niet iedereen slaat voor de regel iemand dood door het recht in eigen hand te nemen, dat mág echt gewoon niet vorkomen.
Ik vind zulke mensen een gevaar voor de samenleving.
Chiqa schreef:Waar heb jij het over Katia vind je opmerking nogal vaag
superwoman schreef:Hij verdient zeker straf. Echter een gevaar voor de samenleving vind ik 'm niet.
katiavl schreef:Een echte moordenaar gaat weinig geven hoe de omstandigheden zijn, hij is een jager dus moet aan zijn noden voldoen
Chiqa schreef:superwoman schreef:Hij verdient zeker straf. Echter een gevaar voor de samenleving vind ik 'm niet.
Voor eigen rechtertje spelen mag niet, hoe ernstig de omstandigheden ook zijn, hier zal nooit een uitzondering op worden gemaakt.
Chiqa schreef:Daphnezz schreef:Afknallen die handel. Oog om oog tand om tand is nog veel mooierWe moeten voor iedere dag de rest van die persoons leven alles voor hem betalen... mooi is dat.![]()
joostvangestel schreef:Ik ben tegen, voornamelijk uit principiële overwegingen. Geen mens heeft het recht een ander dood te maken, tenzij het uit pure zelfverdediging is en er geen andere mogelijkheden zijn tot overleving.
Met een minder principiële, maar meer praktische insteek: Kijk maar eens met alle plezier naar landen waar de doodstraf wel bestaat en wat het resultaat daarvan is. Doodstraf is doorgaans duurder dan levenslang en de afschrikwerking blijkt simpelweg niet voldoende.
Dapy schreef:Ik ben voor de doodstraf als je kijkt naar Dutroux !
Hij was verschrikkelijk een manipelerende (goeg geschreven ?) gek
Een moordenaar , een kinderverkrachter een vies ventje ! Hij was 100 % schuldig en heeft er jarenlang mee geleefd totdat ze erachter kwamen !!
Als er dan geen doodstraf komt dan maar hogere straffen, niet met een x box in een cel !.
Je moet wel helemaal zeker zijn van de dader.