Zoon van opperbevelhebber gedood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Zoon van opperbevelhebber gedood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:49

ik zeg nergens dat de dood van de ene erger moet zijn dan de dood van een ander dat is niet zo en jullie zien dat verkeerd.
de 2e wereldoorlog was er dienstplicht ja dus ze moesten!!! nu gaan ze vrijwillig is dat dan anders en minder?
ik vind het logisch dat ze in het nieuws komen want ze werken voor de regering dat is toch anders vind ik.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:55

katiavl schreef:
Er zijn zoveel zwaar beroepen, ik snap echt niet dat mensen op één meer doorwegen dan de andere

Als hier iemand van de politie word doodgeschoten is het niet waard
Als er weer de zoveelste dakwerker van dak valt ook niet
Maar een soldaat die een oorlog doet om olie wel

Vind ze alle drie even erg, het één beroep is niet zwaarder. het verdriet ook niet daar word ik dan weer boos om dat er een balans van verdriet is

Sorry hoor, om dat zinnetje kan ik zo boos worden. Onze jongens zitten daar niet voor de olie. Vraag het aan iedere willekeurige militair en die reden zullen ze niet opnoemen.

De redenen van het kabinet om naar afghanistan te gaan zijn niet correct. Maar als je zoiets zegt is het alsof de motivatie van deze jongens olie en dus geld is en dit is absoluut niet waar.

En als mijn vader een ernstig ongeluk krijgt met zijn bus en komt te overlijden. Tja idd, risico van het vak en dit zou zwaar klote voor ons zijn maar hier hoeft inderdaad geen aandacht door de media aan besteedt te worden. Mocht die vriend in Afghanistan overlijden, dan hoop ik dat ze hier wel aandacht aan schenken. Want de media en het kabinet is immers de reden waarom er al zestien van onze jongens overleden zijn, dan mogen ze minstens iets terug doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:55

Het dood gaan is niet minder erg
Maar je kiest wel voor het risico, wat niet zo is als je gedwongen wordt.
Groot verschil vind ik dat.
Wil je zeker weten zo op die manier niet gewond raken of erger...wordt je bloemist Haha!

Of iemand voor het rijk werkt maakt me niet uit...
Want van de politie agent die tijdens een achtervolging omkomt hoor je ook veel minder...met geluk een kort itempje in het nieuws.
Toch ben ik blij met blauw op de straat...blij dat er politie is in NL.
Proberen ons ook veiligeid te geven.

Nogmaals ik vind ieder beroep belangrijk.
En ik vind elke gewonde of dode erg. Of dat nu tijden werk of vrijetijd is.
Ze hebben allemaal familie en vrienden...en die hebben allemaal verdriet..veel verdriet

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:49

sarabande schreef:
Moniek schreef:
ik ben het daar helemaal mee eens jaantsje,,in de oorlog vallen er doden om de meest stomme redenen.

Dat is een beetje een open deur en ook een beetje off topic
Wij hebben om te beginnen geen oorlog met Afghanistan.

De vraag in dit topic was, is die een gerichte aanval.
Inmiddels is Fitna er ook weer bij gehaald, terecht of niet.

We zullen dat nooit weten defensie liegt net zo hard (zijn de verdwenen fotorolletjes etc al vergeten) als de Taliban.

Onderliggende vraag is wel wat moeten we daar, nu blijkt dat er zo weinig terecht komt van de doelstellingen.

Het heet een vredesmissie te zijn en ook daarbij kan het er hard om weg gaan.
Dat in de tweede wereldoorlog de militairen verplicht in dienst moesten is waar maar de militairen van nu vragen er ook niet om dat ze sneuvelen. Het is wel iets wat vaker voorkomt bij een militair.
Doelstellingen willen halen is nooit verkeerd, de praktijk moet uitwijzen of ze gehaald kunnen worden.