Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Maar er is gerechtigheid![]()
![]()
joostvangestel schreef:Ik ben verschillende keren naar grote sportevenementen geweest in Amerika en Canada waar het bezoekersaantal van 20,000 tot 60,000 varieerde. De supporters joelen elkaar niet eens uit, er hoeft niet eens een apart vak voor de bezoekende ploeg te zijn, iedereen is gewoon blij met de sportieve prestaties van de ploegen op het veld en hoopt dat het eigen team wint.
Bij overtredingen op het veld kan gejoel voorkomen, maar dat betekent dan niet meteen dat de kijkers elkaar ook de hersens inslaan. Ik heb live verschillende ijshockeyknokpartijen gezien en op de tribune viel bijna geen onvertogen woord, laat staan dat iemand in zijn hoofd haalt om de fans van de tegenstander naast hem de hersens in te slaan.
Denk je in, het feit dat we in dit land "risicowedstrijden" hebben is toch gewoon beestachtig? Hoezo moet een Feyenoordsupporter een mes gooien naar de voetballer die overstapt naar Ajax? (zomaar een voorbeeld, het omgekeerde zal ook wel gebeurd zijn). Wie kweekt die intens diepe "haat" tussen de voetbalploegen en hoe kan je van die "haat" afkomen? gewoon voor een jaartje voetbal verbieden, zodat de knokkers eens na kunnen denken over hun onzin? Geen idee, maar de voetballiefhebbers zullen echt dat soort tuig moeten heropvoeden. En dat hoeft niet met een pak slaag, want dat willen ze juist.
Sophiee schreef:Ze worden ook geen kampioen hoor, let maar op
Op de dag dat de competitie besloten is kom ik terug in dit topic, dan zullen we zien wie er gelijk had.
Verder vandaag leuke sfeer in het stadion, Bruno Silva werd wel constant uitgefloten, maar ook terecht, als hij normaal was weggegaan zoals bijv. Nevland was er niks aan de hand.
esperance schreef:Ajax word kampioen.
Psv zie ik nog niet zo heel snel winnen tegen vitesse.
Alleen nadeel is dat psv 6 dagen tussen de wedstrijden heeft zitten en ajax 3..![]()
Sfeer was gisteren idd oke! Wel een erge spannende wedstrijd zeg!