Brand in stadion Groningen (wedstrijd Groningen - Ajax)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Brand in stadion Groningen (wedstrijd Groningen - Ajax)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:41

Laten we even terug gaan naar mijn eerdere stelling: waarom staan er in dit lijstje geen "ongelukken" die gebeurd zijn in de USA of in Canada? Iets om over na te denken wat ze daar beter doen dan hier (= Europa, Latijns Amerika, Azië en Afrika).

Wekt voetbal agressie op en is dat bij andere sporten niet zo?

American Football lijkt me ook niks voor "mietjes", IJshockey kent veel geweld in het veld, maar niet zoveel daarbuiten, Basketball is ook een fanatieke sport en zelfs bij Baseball kunnen Amerikanen en Canadezen emotioneel worden zonder dat de supporters elkaar de hersens inslaan..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:45

Omdat jouw lijstje over voetbal gaat en niet over de rest? Als er geen hond komt kijken, gebeuren er ook geen ongelukken.

Wellicht bestaat er een even grote lijst voor de door jou genoemde sporten. Omdat ik daar geen kijk op heb, wil ik dat niet uitsluiten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:56

Ik ben verschillende keren naar grote sportevenementen geweest in Amerika en Canada waar het bezoekersaantal van 20,000 tot 60,000 varieerde. De supporters joelen elkaar niet eens uit, er hoeft niet eens een apart vak voor de bezoekende ploeg te zijn, iedereen is gewoon blij met de sportieve prestaties van de ploegen op het veld en hoopt dat het eigen team wint.

Bij overtredingen op het veld kan gejoel voorkomen, maar dat betekent dan niet meteen dat de kijkers elkaar ook de hersens inslaan. Ik heb live verschillende ijshockeyknokpartijen gezien en op de tribune viel bijna geen onvertogen woord, laat staan dat iemand in zijn hoofd haalt om de fans van de tegenstander naast hem de hersens in te slaan.

Denk je in, het feit dat we in dit land "risicowedstrijden" hebben is toch gewoon beestachtig? Hoezo moet een Feyenoordsupporter een mes gooien naar de voetballer die overstapt naar Ajax? (zomaar een voorbeeld, het omgekeerde zal ook wel gebeurd zijn). Wie kweekt die intens diepe "haat" tussen de voetbalploegen en hoe kan je van die "haat" afkomen? gewoon voor een jaartje voetbal verbieden, zodat de knokkers eens na kunnen denken over hun onzin? Geen idee, maar de voetballiefhebbers zullen echt dat soort tuig moeten heropvoeden. En dat hoeft niet met een pak slaag, want dat willen ze juist.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:01

Ach, als we het over onze eigen ervaringen gaan hebben, dan kan ik net zo goed dat soort verhalen gaan vertellen. Ook ik ben in het vak van de tegenstander terecht gekomen (Feyenoord) en daar viel geen lelijk woord, ook niet terwijl ik toch duidelijk uitdroeg dat ik daar niet voor Feyenoord was gekomen. Het is niet alleen kommer en kwel in het voetbal. De dingen die jij beschijft, kunnen hier ook.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:28

Maar er is gerechtigheid Haha! Haha! Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:28

sarabande schreef:
Maar er is gerechtigheid Haha! Haha! Haha!

Ik denk niet dat je daarvan kan spreken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:29

Was een grapje tegen alle uitspraken dat Ajax nooit kampioen kan worden, alles kan nog.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:30

Maar daar gaat dit topic niet over he Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:01

Dat werd in dit topic op nogal nare toon gezegd, sorry voor het off topic zijn.

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:22

Ze worden ook geen kampioen hoor, let maar op Haha!
Op de dag dat de competitie besloten is kom ik terug in dit topic, dan zullen we zien wie er gelijk had.

Verder vandaag leuke sfeer in het stadion, Bruno Silva werd wel constant uitgefloten, maar ook terecht, als hij normaal was weggegaan zoals bijv. Nevland was er niks aan de hand.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:28

Je kan geen gelijk hebben over iets dat je niet in de hand hebt.

Je kan geen uitslagen beinvloeden door schelden of terreur, dat is het enige wat ik probeer duidelijk te maken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:09

joostvangestel schreef:
Ik ben verschillende keren naar grote sportevenementen geweest in Amerika en Canada waar het bezoekersaantal van 20,000 tot 60,000 varieerde. De supporters joelen elkaar niet eens uit, er hoeft niet eens een apart vak voor de bezoekende ploeg te zijn, iedereen is gewoon blij met de sportieve prestaties van de ploegen op het veld en hoopt dat het eigen team wint.

Bij overtredingen op het veld kan gejoel voorkomen, maar dat betekent dan niet meteen dat de kijkers elkaar ook de hersens inslaan. Ik heb live verschillende ijshockeyknokpartijen gezien en op de tribune viel bijna geen onvertogen woord, laat staan dat iemand in zijn hoofd haalt om de fans van de tegenstander naast hem de hersens in te slaan.

Denk je in, het feit dat we in dit land "risicowedstrijden" hebben is toch gewoon beestachtig? Hoezo moet een Feyenoordsupporter een mes gooien naar de voetballer die overstapt naar Ajax? (zomaar een voorbeeld, het omgekeerde zal ook wel gebeurd zijn). Wie kweekt die intens diepe "haat" tussen de voetbalploegen en hoe kan je van die "haat" afkomen? gewoon voor een jaartje voetbal verbieden, zodat de knokkers eens na kunnen denken over hun onzin? Geen idee, maar de voetballiefhebbers zullen echt dat soort tuig moeten heropvoeden. En dat hoeft niet met een pak slaag, want dat willen ze juist.

Dit was bij het ontwerpen van het Gelredome ook 1 van de achterliggende gedachtes. Bij (dat dan weer wel) risicowedstrijden zou er wel een hek komen tussen de bezoekers en de Vitessesupporters, maar bij 9 van de 10 wedstrijden zouden de supporters van beide ploegen samen in het stadion zitten zonder allerlei belachelijke maatregelen.

Maar dit is helaas nooit gelukt, omdat er altijd een stelletje trieste lui zijn die het weer moeten vergallen. Ik geloof best in 'voetbal is emotie', maar jammer genoeg kunnen de meeste mannen nogsteeds niet met hun emoties omgaan Huilen van het lachen

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:34

Sophiee schreef:
Ze worden ook geen kampioen hoor, let maar op Haha!
Op de dag dat de competitie besloten is kom ik terug in dit topic, dan zullen we zien wie er gelijk had.

Verder vandaag leuke sfeer in het stadion, Bruno Silva werd wel constant uitgefloten, maar ook terecht, als hij normaal was weggegaan zoals bijv. Nevland was er niks aan de hand.

Nou of Ajax geen kampioen wordt weet ik nog niet zo...

De sfeer in het stadion was inderdaad prima. Het was natuurlijk wel "En PSV wordt kampioen" (van de Groningen supporters) vs "Kampioene" (aan de kant van Ajax) maar er waren weinig mensen echt boos. Ook de uitslag was niet geheel terecht (voor de 1-2 liet Ajax volledig het hoofd hangen) maar niemand was daar erg boos over, omdat het voor Groningen toch niet meer uitmaakte. Na de wedstrijd eigenlijk alleen maar "leuke pot" gehoord! Alleen als Bruno Silva wel zijn tweede geel had gekregen, dan was er waarschijnlijk een heel stadion iemand aan het uitzwaaien. Doei!

Edit: Alleen hadden de Ajax-supporters wel brand gesticht in hun vak... En een spandoek meegenomen van "Ajax Brandbeveiliging".

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:16

Ajax word kampioen.
Psv zie ik nog niet zo heel snel winnen tegen vitesse.
Alleen nadeel is dat psv 6 dagen tussen de wedstrijden heeft zitten en ajax 3.. Nagelbijten / Gniffelen
Sfeer was gisteren idd oke! Wel een erge spannende wedstrijd zeg!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:52

PSV gewonnen Haha! !

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 16:55

Met een magere 1-0 maar helaas was dat genoeg...

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:40

esperance schreef:
Ajax word kampioen.
Psv zie ik nog niet zo heel snel winnen tegen vitesse.
Alleen nadeel is dat psv 6 dagen tussen de wedstrijden heeft zitten en ajax 3.. Nagelbijten / Gniffelen
Sfeer was gisteren idd oke! Wel een erge spannende wedstrijd zeg!

PSV toch kampioen he Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 06:34

Moderatoropmerking:
Het bespreken van wedstrijduitslagen is weinig/ niet relevant voor deze discussie.
Graag ontopic blijvend verder discussieren. Alvast bedankt voor jullie medewerking. Lachen

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:48

gelukkig is ajax geen kampioen geworden pff Tong uitsteken aan de andere kant wel banketstaaf omdat ze 3-0 ofzo hadden gepeeld tocH? weet niet meer zo haha maar wel betre dan die 1-0 maar ik haat graaijax pfff Bloos
nu met groningen naar de playoffs Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:50