geen eigen tv meer voor tieners...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb / had jij een eigen tv op je kamer als tiener?

ja
187 (60%)
nee
121 (39%)

Totaal aantal stemmen: 308

lesilla

Re: geen eigen tv meer voor tieners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:23

Ik heb er nooit één gehad, vind dat ook echt onnodig. Beetje teveel luxe tegenwoordig voor kinderen

(ik klink oud)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:24

ik heb nooit een tv gehad of gekregen op mijn kamer.
ook niks aan gemist ook! gezellig als mijn moeder beneden zit te kijken en ik boven Clown nee dan gezellig overeenkomen met wat we graag willen zien... zij kijkt een keertje met mij csi en voor haar kijk ik naar de tv makelaar Haha!

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:32

Ik heb zowel een televisie als pc in m'n kamer staan, en de pc krijgt toch de meeste aandacht. 's Avonds kijk ik standaard naar Jensen! en 'de Gouden Kooi', dit is er langzamerhand ingeslopen. Huiswerk maken/leren doe ik altijd met de pc aan, maar dat stoort mij niet. Koe

Ik zit trouwens wel vaker op mijn eigen kamer om iets voor school te doen, of te computeren dan dat ik in de woonkamer zit. Mijn ouders lezen vaak, en kijken nauwelijks televisie, enkel tijdens het eten het journaal en 'de wereld draait door'. En af en toe een boekje pakken vind ik ook helemaal goed, maar vaak zit ik gewoon op mijn eigen kamer. Ik denk niet dat ik het erg had gevonden als ik geen pc / tv had, maar de PC van mijn vader is echt zijn eigendom Haha! , net als de televisie, die zet ik nooit zomaar aan want dan is het te luidruchtig om een boek te lezen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:35

Ik had geen tv op mijn kamer. Niet gemist en eigenlijk nog nooit over nagedacht dat dat tot de mogelijkheden in het leven behoorde! Haha!

Ik was altijd bij de paarden, werken of bij vrienden. Als ik dan thuis was vond ik het gezellig om met mijn moeder tv te kijken. Ik kan mij absoluut geen strijd herinneren over waar we naar gingen kijken.

Toen ik het huis uit ging heb ik heel lang geen tv gehad. Heb pas sinds een jaar of 4 een tv (dat is zo'n 10 jaar zonder tv). En sinds een half jaar een computer. Ik ben gewoon niet zo geinteresseerd in dat soort apparatuur.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:08

Ik heb wel een eigen tv op mijn kamer. Maar om eerlijk te zijn, gebruik ik hem zelden. Het is meer om een programma te kijken die mijn moeder nou net weer niet wil zien en ik weer wel. (Bijv. ANTM)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:35

Toen ik 16 was en slaagde voor school kreeg ik een tv op mijn kamer.
Kan me er echter weinig van herinneren of ik er veel achter zat. Volgens mij waren het alleen de vaste serie's maar we keken thuis wel gezamelijk films en Baywatch Tong uitsteken

Ik werkte destijds op de kinderboerderij(4 dagen in de week) en reed nog volop paard. Dus beweging genoeg.
Volgens mij was er in mijn tijd lang niet zoveel tv als tegenwoordig..idem met computerspelletjes en mij moeder was s'middags gewoon thuis en wachtte ons op met een koppie thee.

Ik ben nu 32.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:37

Wij hebben geen eens een TV in het hele huis. Clown
Als wij TV kijken is dat op de computer. Mijn ouders gebruiken hem wel, maar ik heb zelf al een paar maanden geen TV gekeken. Heb er ook geen behoefte aan.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:38

ik heb een tv op me kamer, maar hoe vaak kijk ik er na , mischien uurtje in de week ofzo
ben savonds gewoon te moe om dan nog tv te kijken
of er moet wel z'n mooi film op zijn

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:42

Ik heb al 2 jaar een eigen tv op mn kamer (ben nu 18) en ik kan nou niet zeggen dat ik er veel meer tv door ben gaan kijken. Ik kreeg hem toen omdat er hier beneden op de tv alleen maar voetbal werd gekeken door mijn broers en vader, en ik vrijwel nooit kon kijken (in de avonden, overdag had ik zelf geen tijd voor tv).

Nu gebruik ik mn tv eigenlijk alleen als ik iets heel graag wil zien, wat ze hier beneden niet willen kijken. Of als er een vriend of vriendin is, dan gaan we ook nog wel eens boven zitten.

Mijn broers hebben trouwens geen tv op hun kamer. Mijn ouders vinden het niet gezellig als we steeds boven zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:45

Wij hebben 5 tv's in huis, waarvan 2 niet aangesloten Haha!
Ik was 13 of 14 ofzo toen ik m'n eigen tv kreeg. Ben nu met m'n derde bezig. Heb ook een eigen dvdspeler en stereoinstallatie (m'n 2de Clown)
En ik ben het met het artikel eens. Ik heb wel eens tot laat tv gekeken, terwijl ik de volgende ochtend weer vroeg opmoest en erg slaperig was. Ben een avondmens, dus dan is het al helemaal verleidelijk.
Een slaapkamer moet zeker voor kinderen met veel energie een plek zijn waar ze slapen en niet verleid worden om te kunnen spelen e.d.

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:46

ik heb er wel een maar ik kijk bijna nooit tv.
kijk soms wel eens een dvdtje.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:48

Zo'n 7 jaar geleden kwam er bij mij een tv op de kamer. In het begin was het wel leuk, maar toch niet zo gezellig als beneden gezamenlijk tv-kijken. Vandaar dat ik amper boven ging kijken, tenzij ik iets wilde zien wat mijn ouders niet wilden zien. Momenteel is hij daar weg gehaald en ik mis het ook niet.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:48

ik heb een tv op mijn kamer, maar kijk maar weinig tv. even voor het slapen soms en dan lekker slapen. maar sla al helemaal geen maaltijd over voor de tv. en kijk net zo lief beneden tv. en fruit en groente gaat nog steeds naar binnen. ook beweeg ik nog voldoende en haal ik goede cijfers Haha!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:49

Ik vind het eigenlijk onzin. Het zal voor sommige jongeren wel gelden en er zijn ook zeker jongeren die verslaafd zijn aan de tv, maar wij hebben toch wel erg veel tv's in huis en ik kijk er eigenlijk vrij weinig naar. Wij hebben in elke kamer, behalve in de badkamer en keuken, een tv. Mijn cijfers gaan er niet van achteruit sinds we meer tv's hebben en ook eet en drink ik gewoon gezond. Eerlijk gezegd kijk ik alleen tv na het eten, 's ochtends met het ontbijt en in het weekend.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:52

_Eline_ schreef:
Ik heb wel een eigen tv op mijn kamer. Maar om eerlijk te zijn, gebruik ik hem zelden. Het is meer om een programma te kijken die mijn moeder nou net weer niet wil zien en ik weer wel. (Bijv. ANTM)

klinkt bekend. heb geen eigen tv, en baal daar wel eens van, als ik bijvoorbeeld antm wil kijken en mn ouders niet. maar voor de rest... ik kijk echt bijna nooit tv, dus mis niet erg veel...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:53

Ukkiee schreef:
Ik vind het eigenlijk onzin. Het zal voor sommige jongeren wel gelden en er zijn ook zeker jongeren die verslaafd zijn aan de tv, maar wij hebben toch wel erg veel tv's in huis en ik kijk er eigenlijk vrij weinig naar. Wij hebben in elke kamer, behalve in de badkamer en keuken, een tv. Mijn cijfers gaan er niet van achteruit sinds we meer tv's hebben en ook eet en drink ik gewoon gezond. Eerlijk gezegd kijk ik alleen tv na het eten, 's ochtends met het ontbijt en in het weekend.

dat heb ik ook, ik krijg nu een bank op mijn kamer. en wil een nieuwe tv kopen. maar dat is gewoon omdat ik soms wat anders wil zien, en soms even alleen wil zijn. of bijv met mijn vriend of vriendinnen tv wil kijken. of programma's films zien die mijn ouders niet willen zien. ik kijk echt nauwelijks tv. alleen gtst omdat ik dan even gezellig beneden ga zitten en dan blijf ik daar wel tot een uur of half 10. ben niet zo'n tv kijker

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:07

Toad schreef:
_Eline_ schreef:

klinkt bekend. heb geen eigen tv, en baal daar wel eens van, als ik bijvoorbeeld antm wil kijken en mn ouders niet. maar voor de rest... ik kijk echt bijna nooit tv, dus mis niet erg veel...

ANTM is zo'n beetje het enige wat ik door de week kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:50

Laurens1987 schreef:
Nah nooit tv op kamer gehad, anders zou ik nog minder studeren Clown
Bovendien vind ik het ergens ook best asociaal om in je leuke eentje alleen op je kamer te vertoeven terwijl de rest van het gezin beneden naar iets anders zit te kijken.

Bij ons kijkt mijn vader áltijd alleen tv, en mijn moeder heel af en toe het journaal. Ik kijk ook gewoon boven tv. Het enige wat wij (als het uitkomt) samen doen is avondeten..

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:00

Ik heb een computer, tv, dvd-speler en radio in mijn kamer staan.

en raad eens?

Heb geen eens tijd om daar tv te kijken, of te computeren. Ben eigenlijk alleen thuis om te eten en slapen, en de tijd dat ik thuis ben, zit ik beneden op de laptop of in de bank te praten en ondertussen tv te kijken.

Gebruik het alleen als er iemand komt slapen, muziekje draaien en film kijken

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:05

had ook al vroeg een eigen tv op mijn kamer. Keek ook bijna nooit. MIjn dochters van 9 en 10 hebben ook allebeide een tv en dvd op kamer maar kijken bijna nooit tv op hun kamer. Ook savonds als ze moeten slapen kijken ze niet stiekem. Heb ze nl direkt toen ze hem kregen verteld als ik er achter kwam dat ze tv keken als ze moesten slapen de tv op zolder kwam te staan. Ze hebben het nooit geprobeerd. En kijken nu dus alleen maar tv als er een vriendinnetjes is of als ze een spelletje op de gamecube willen doen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:01

ik heb een tv met dvd op mijn kamer, een stereo toestel.
tv kijk ik met mijn vriend of als er visite beneden is. de radio staat afentoe wel eens aan. maar veel nou ook weer niet. de laptop was dan nog favoriet. maar het liefste ga ik buiten op het gras liggen en dan naar de natuur luisteren ( en de muggen en mieren wegjagen)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:17

Ik heb een TV + home cinema set op mijn kamer om DVD's te kijken, meer niet.
Ik kijk haast geen tv, veel te druk, dus ik gebruik 'm ook eigenlijk te weinig.

Die resultaten zijn ook Amerikaans, in Nederland is het meestal wel wat minder radicaal. Nerd

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:22

darkmoona schreef:
Ik heb een tv op mijn kamer.
Beweeg voldoende, en eet meer dan genoeg fruit.
Slechte cijfers, dat komt niet door mijn tv maar dat komt door mijn o zo goede zelfdicipline.

Het is ook echt niet zo dat ik elke avond tv lig te kijken.
Meestal als ik de volgende dag later moet beginnen of in het weekend kijk ik tv.

Zo is het bij mij ook zo ongeveer.. Ik kijk de laatste tijd haast nooit meer, behalve als er beneden voetbal gekeken wordt......

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:30

Ik heb vroeger geen tv op mn kamer gehad. En nu nog steeds niet overigens. Ik zou er nu wel een willen maar vroeger dacht ik er helemaal niet aan. Mijn schoolprestaties waren wel goed dus. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:38

Blue_Eyes schreef:
Dan is het maar goed dat je mijn kind niet bent... dan was je die tv kwijt en mocht je beneden op de pc komen werken!
Daar kan ik dus echt met mijn pet niet bij, dat ouders dat goed vinden. Ik was een jaar of 18, denk ik, dat ik een tv op mijn kamer kreeg. Dat wil zeggen, ik kocht hem zelf en mijn vader was wel bereid om de kabel door te trekken naar boven.

Tsja, min vader werkt van half 8 tot een uur of 7, m'n moeder werkt regelmatig van 12 tot half 9.. (:
En ach, verder maken mìjn ouders er geen problemen mee e.d. (: