Die Paul van O. maakte er wel een heel verhaal van zeg

Sorry, maar dat ging mijn pet te boven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Hij heeft de straf ondergaan die de rechter (en daarmee de maatschapij) hem opgelegd heeft. Dan moet het ook klaar zijn. De straffen zijn zo ingericht dat je daarna eigenlijk weer 'blanco' wordt geacht te zijn. En dat zal echt niet in alle gevallen zo zijn, maar veel wel, en mensen hebben recht op een normaal leven. Je kunt iemand niet zijn hele leven blijven vervolgen voor 1 misstap.
En daarbij zitten we hier met het punt van privacy. Wie is Peter om zomaar het hele leven van iemand anders op straat te gooien?
Yamcha schreef:Vjestagirl schreef:Hij heeft de straf ondergaan die de rechter (en daarmee de maatschapij) hem opgelegd heeft. Dan moet het ook klaar zijn. De straffen zijn zo ingericht dat je daarna eigenlijk weer 'blanco' wordt geacht te zijn. En dat zal echt niet in alle gevallen zo zijn, maar veel wel, en mensen hebben recht op een normaal leven. Je kunt iemand niet zijn hele leven blijven vervolgen voor 1 misstap.
En daarbij zitten we hier met het punt van privacy. Wie is Peter om zomaar het hele leven van iemand anders op straat te gooien?
Eens
Peter denkt soms dat hij God is....
baroen schreef:op welke basis leg je dan contact? eerst zo en na een paar maanden, oja trouwens, alles wat ik verteld heb over mijzelf, wie ik ben, wat ik doe, dat klopt niet hoor... maar je vind me toch nog steeds wel leuk he? zoiets?
baroen schreef:en ja, die straf heeft hem ook echt "beter" gemaakt... liegen, bedriegen, verdraaien... alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
ik vind heus wel dat iemand die iets gedaan heeft, straf uitgezeten heeft, de kans moet krijgen om een normaal leven op te bouwen hoor, maar vind je nu werkelijk dat andere mensen niet beschermd mogen worden tegen zo'n leugenaar? dat hij niet direct verteld wat er gebeurt is, kan ik ook nog wel inkomen, maar alles wat hij erbij verzint, dat geeft toch aan dat hij gewoon niet spoort?
op welke basis leg je dan contact? eerst zo en na een paar maanden, oja trouwens, alles wat ik verteld heb over mijzelf, wie ik ben, wat ik doe, dat klopt niet hoor... maar je vind me toch nog steeds wel leuk he? zoiets?
Yamcha schreef:Dat is een kwestie van fatsoen, en Peter R. de Vries heeft alle mogelijke fatsoensnormen overschreden...
Sok schreef:Ik vind die de Vries een walgelijke, geldbeluste bal, maar dit is dan wel weer een goeie actie! Je zou maar zoiemand treffen op een blind date zeg..Denk niet dat ie eerlijk zou toegeven dat ie z'n vrouw vermoord had ofzo. Linke zooi allemaal!
tita schreef:Die kennis zal het wel verdient hebben.
Overigens vind ik Peter nu ook tever gaan maar aan de andere kant ook weer niet.
Iemand die zijn eigen vrouw vermoordt heeft, waarom zou ie het geen 2e keer doen.
Ik zou het wel weten...ik was weg...dus al met al geen slechte actie van Peter...had die vent maar normaal moeten doen
Diablo schreef:Yamcha schreef:Dat is een kwestie van fatsoen, en Peter R. de Vries heeft alle mogelijke fatsoensnormen overschreden...
Je vrouw niet vermoorden is ook een kwestie van fatsoen. Heeft deze meneer niet veel ergere fatsoensnormen overschreden?