baroen schreef:en ja, die straf heeft hem ook echt "beter" gemaakt... liegen, bedriegen, verdraaien... alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
ik vind heus wel dat iemand die iets gedaan heeft, straf uitgezeten heeft, de kans moet krijgen om een normaal leven op te bouwen hoor, maar vind je nu werkelijk dat andere mensen niet beschermd mogen worden tegen zo'n leugenaar? dat hij niet direct verteld wat er gebeurt is, kan ik ook nog wel inkomen, maar alles wat hij erbij verzint, dat geeft toch aan dat hij gewoon niet spoort?
op welke basis leg je dan contact? eerst zo en na een paar maanden, oja trouwens, alles wat ik verteld heb over mijzelf, wie ik ben, wat ik doe, dat klopt niet hoor... maar je vind me toch nog steeds wel leuk he? zoiets?
't Zal gerust nog steeds een klootzak zijn, maar het feit staat er dat hij zijn straf heeft uitgezeten.
Maar het een maakt het ander nog niet goed.
Het werkt gewoon niet zo dat als de een iets slechts doet, de ander dan iets ander slechts mag doen.
Je mag gewoon geen inbreuk maken op iemands privacy. Dat is een kwestie van fatsoen, en Peter R. de Vries heeft alle mogelijke fatsoensnormen overschreden...