Miryamk schreef:Tja Staphorst....![]()
Waarom verbaasd me dit nou niet....valt me nog mee dat Urk er niet bij staat.
Idd

Typisch Staphorst
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miryamk schreef:Tja Staphorst....![]()
Waarom verbaasd me dit nou niet....valt me nog mee dat Urk er niet bij staat.
Judith_ schreef:Al die mensen die hier nu roepen ' waarom kunnen ze niet mee lopen' e.d. ik ben wel heel benieuwd hoeveel mensen mee doen met optochten ect. ipv alleen de twee minuten stil zijn.
Volgens mij is het belangrijker dat de doden worden herdacht dan al de heisa er om heen.
Judith_ schreef:Al die mensen die hier nu roepen ' waarom kunnen ze niet mee lopen' e.d. ik ben wel heel benieuwd hoeveel mensen mee doen met optochten ect. ipv alleen de twee minuten stil zijn.
LauraMc schreef:Ik zat serieus naar de datum van de beginpost te kijken of het niet een of andere stomme 1 april grap was..
Nadya schreef:Omdat IK vind dat je op zo´n dag als land 1 moet zijn.
Zet je regeltjes, ego´s en andere zaken nou even opzij voor zoiets belangrijks.
detour schreef:Er is imo werkelijk geen enkel argument wat kan onderbouwen waarom de dodenherdenking niet door zou gaan. Ik vind het schandalig, er zijn zoveel mensen gestorven om ons land te redden zodat wij een normaal leven kunnen leiden..![]()
Ik zou het echt heel schandalig vinden!![]()
Respect is toch wel het laatste wat we kunnen opbrengen voor de oorlogsslachtoffers en hun familieleden..
Dit is echt niet normaal..![]()
2 Minuten maar. tov 4 Jaar Nood, verdriet, ziekte , haar en armoe; uitroeien van mensen, vergassen..
2 Minuten stilte..
Schiet mij maar lek.
Bealy schreef:detour schreef:Er is imo werkelijk geen enkel argument wat kan onderbouwen waarom de dodenherdenking niet door zou gaan. Ik vind het schandalig, er zijn zoveel mensen gestorven om ons land te redden zodat wij een normaal leven kunnen leiden..![]()
Ik zou het echt heel schandalig vinden!![]()
Respect is toch wel het laatste wat we kunnen opbrengen voor de oorlogsslachtoffers en hun familieleden..
Dit is echt niet normaal..![]()
2 Minuten maar. tov 4 Jaar Nood, verdriet, ziekte , haar en armoe; uitroeien van mensen, vergassen..
2 Minuten stilte..
Schiet mij maar lek.
Gut, weer iemand die het niet snapt...
Citaat:Het gaat hier slechts om Staphorst en niet eens om het hele land.
Lennox schreef:Eh de Tweede Wereldoorlog duurde 6 jaar
Citaat:België en Nederland werden op 10 mei 1940 door Duitsland aangevallen en de daaropvolgende bezetting duurde in België tot 17 september 1944 en in Nederland tot 6 mei 1945.
Judith_ schreef:Wat ik nog steeds niet snap is waarom mensen zich zo druk maken om het feit dat een gemeente er voor kiest om 3 mei doden te gaan herdenken. Misschien is de reden voor veel buitenstaanders wat vreemd, maar verdiep je eens in staphorst. Voor ons zijn ze misschien 'vreemd' maar voor hun is het volkomen normaal om voor deze reden op een andere dag te gaan herdenken.
detour schreef:laten wij ons leven zo inrichten dat we op dat moment even niet met onze dingen bezig zijn!
Nouks schreef:Lianne84 schreef:Ik zie het probleem eigenlijk niet zo..
4 mei is ook ooit maar als datum 'gekozen', de hele oorlog gingen er mensen dood. Waarom zou je ze dan niet op een ander tijdstip kunnen herdenken? Áls ze maar herdacht worden. Om die mensen nou meteen egoistisch te noemen vind ik wel erg ver gaan.
Bovendien kan iedereen die het wél op 4 mei wil herdenken dit toch gewoon doen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
http://www.4en5mei.nl/herdenken/nieuws_ ... d/kolom2_1
Al in 1945 werd er herdacht (hetzij op 9 mei). Niet veel later is ervoor gekozen de herdeking op 4 mei te doen: eerst herdenken, dan vieren. Mijns inziens een zeer logische keuze/gedachtengang.
Lianne84 schreef:jaantsje schreef:Lianne 84
Mischien moet jij je beter verdiepen in de geschiedenis.
Hoezo? Wat heb ik gezegd wat niet klopt dan? Dat de regering heeft vastgesteld dat er moet worden herdacht op 4 mei betekent toch dat ervoor is 'gekozen'?jaantsje schreef:Dus ja, ik vind het wel egoistisch als men deze datums verschuifd omdat het niet in hun straatje past.
Heb jij er last van dat mensen die herdenking op een andere dag houden dan dat jij doet? Niet heel Nederland hoeft de herdenking te verplaatsen.
En laten we nou allemaal niet roomser zijn dan de paus. Er zijn genoeg mensen die op 4 mei rond 8 uur gewoon op hun paard, in de auto, of weetikveel waar zijn. De mensen uit Staphorst herdenken ze tenminste wel!