Verplicht Eigen Risico 150 euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiba

Re: Verplicht Eigen Risico 150 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:58

nickyu schreef:
terwijl de microgynon 30 een der gevaarlijkse is
door deze pil ben ik nu een hele dure klant van de regering ..

mag ik vragen waarom dan?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:03

laten we zeggen dat ik er een beetje ziek van geworden ben ..
heb de staat al tonnen gekost ..

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:04

nickyu schreef:

dat is wel echt zwaar kl*te... dit is ook voor mij een rede dat ik op een andere pil over ben gegaan. maar nu moet ik dus alles zelf betalen Boos!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:11

Je hoort mij niet zeggen dat ik het eerlijk vind, want dat vind ik niet Ik vind het je reinste plukkerij, want ik kan mij de tijd nog herinneren, dat ik voor 40 GULDEN per maand verzekerd was, en ik medelijden had met mijn zwager, die 300 gulden per maand kwijt was aan zijn privé verzekering, omdat hij diabeet is. Tja... En nu betaal ik 130 EURO per maand en zit ik helemaal niet zo gek ver van die 300 gulden af van toen, en krijg ik niet eens alles vergoed.

En toch... Ik woon in Duitsland, en daar betalen mensen per maand ongeveer gelijk aan dat wat wij betalen. De zorg is beter, jazeker! Geen wachttijden, grondiger onderzoek, betere medicijnen en persoonlijke zorg. Maarrrrrr.... Daar staat ook wat tegenover!!!!

- 5 euro per receptje bijbetalen, zoals wij vroeger de medicijnknaak betaalden
- anticonceptie wordt in het geheel niet vergoed, wat resulteerde in het feit dat ik vandaag 330 euro heb gedokt voor de mirena spiraal, aangezien "schwangerschaft kein krankheit" is. (Ja, lekker middeleeuws)
- per kwartaal betaal ik 10 euro, als ik naar de huisarts moet, of tandarts, dat heet "praxisgebühr" en wordt niet door de krankenkasse vergoed
- mijn witte vulling vorige week bij de tandarts valt niet onder de verzekering in DLD en kostte mij 35 euro uit eigen zak
- een groot deel van de medicijnen is überhaupt niet meer op recept te krijgen, moet uit eigen zak betaald worden
- per dag dat je in het ziekenhuis verblijft, betaal je 10 euro eigen bijdrage, en wordt niet door de krankenkasse vergoed.

Ik heb geen klagen, want ik declareer mijn gemaakte kosten bij mijn nederlandse ziektenkostenverzekeraar, omdat ik hoofdverzekerd ben in Nederland. Maar zodra ik dat niet meer ben, maak ik dus extra veel kosten voor medische zorg in mijn woonland. Alles moet ik wel voorschieten, dus dat loopt aardig in de papieren kan ik je zeggen! Veel mensen klagen er hier over, en geef ze eens ongelijk. Velen kunnen het hier ook niet betalen, omdat de lonen hier laag zijn en de werkloosheid groot. De Krankenkasse hier betaalt nog minder dan de maatschappijen hier in Nederland, die 150 euro eigen risico is dan maar een schijntje, als je het zo gaat uitrekenen. Overigens heb ik mijn limiet al lang en breed overschreden, met twee- en een halve week ziekenhuis, een spiraal, een echo, vijf recepten, een vulling, verdoving en een huisartsenbezoek in 2008. Knipoog

Eerlijk gezegd heb ik wel het idee dat NL steeds meer de kant van DLD op gaat, met grote verschil dat de zorg hier tenminste beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:41

Barmat schreef:
Overigens heb ik mijn limiet al lang en breed overschreden, met twee- en een halve week ziekenhuis, een spiraal, een echo, vijf recepten, een vulling, verdoving en een huisartsenbezoek in 2008.

Nogmaals die €150 is puur en alleen medicijnen, al bezoek jij honderd keer de dokter...dat gaat niet van die €150 af....

nickyu schreef:

Vervelend dat je zo ziek bent geworden maar laten we nu wel bij de werkelijkheid blijven half Nederlans slikt mycroginon en dat gaat wel goed...Als het zo'n gevaarlijk middel is wordt het wel uit de handel gehaalt.
Maar goed ga off topic geloof ik.

Is het niet zo dat de pil nu uit het standaard pakket wordt vergoed?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:02

alleen de mycroginon 30 word nog vergoed alle ander pillen of middelen moet je gewoon zelf betalen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:03

Anticonceptie vind ik nou juist iets wat je prima zelf kunt betalen!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:21

nou daar ben ik het zeker niet mee eens. er zijn genoeg jonge meiden die aan de pil willen maar dit niet kunnen betalen. dit is echt duur. zo iets moet gewoon vergoed worden

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:29

xxxmarexxx schreef:
alleen de mycroginon 30 word nog vergoed alle ander pillen of middelen moet je gewoon zelf betalen

Diane 35 word ook vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:30

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 01:09

Manon88 schreef:
xxxmarexxx schreef:

Diane 35 word ook vergoed.

Wordt niet gezien als anti-conceptie maar een geneesmiddel tegen acne. Knipoog

Zelfde verhaal mbt medicatie maar dan nog veel extremer is de vergelijking Ritalin en Concerta. Beide middelen die worden voorgeschreven ivm ADHD maar Concerta wordt vergoed op basis van de kosten van Ritalin. Eigen bijdrage per doosje ca. 48 euro per maand! Alleen bij het hoogste pakket bij sommige verzekeraars wordt die eigen bijdrage geheel of gedeeltelijk vergoed.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:28

Chiqa schreef:
[
Vervelend dat je zo ziek bent geworden maar laten we nu wel bij de werkelijkheid blijven half Nederlans slikt mycroginon en dat gaat wel goed...Als het zo'n gevaarlijk middel is wordt het wel uit de handel gehaalt.
Maar goed ga off topic geloof ik.

heel even ioff topic dan nog maar ,..
is al heel erg lang bekend , werd eerst helemaal still gehouden
nu word het schorremorrend langzaam iets bekend gemaakt
zolang je het kort gebruikt is het niet zo slecht
maar bij langer gebruik net zo slecht als roken ..

maar ja het heeft ook voordelen (veel kleinere kans op zwangerschap Vork )

en ja er lopen nog (of liepen vaak dat is nu het punt) heel veel meiden die deze pil
te jong begonnen zijn en te lang hebben geslikt , met niet zulke leuke gevolgen

maarja er zijn ook rokers die al 10 jaar of langer roken en nergens last van lijken te hebben ..
ewnigste verschil is dat het met roken eerder en makkelijker zichtbaar is
maar het is net zo veilig Knipoog

ontopic
bijdrage gaat niet alleen om medicijnen
wel is het zo dat een huisarts bezoek nog in het pakket zit en niet onder de eigenbijdrage valt
Laatst bijgewerkt door nickyu op 26-03-08 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:46

Hoorde net op het neiuws dat als je ziek wordt in je privetijd, je dit dan apart mag gaan verzekeren. Terwijl we dit al doen, waar is anders je ziektekostenverzekering voor? Want als er iets op je werk gebeurd, ben je al verzekerd via een ongevallenverzekering. Weer dubbelop plukken van de burger! Het is te gek voor woorden!!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:52

Ik werk hiermee en je wilt niet weten hoeveel boze mensen we krijgen die denken dat de verzekeraars het verplicht eigen risico in hun zak stoppen..........Veel mensen komen in geld problemen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 09:54

Oei, dan kan ik ook wel gaan wachten op rekeningetjes. Volgens mij gebruik ik 22,75 per week aan medicijnen. Mijn no-claim kon ik ook al shaken.

Duur grapje wordt het..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:42

Trennie schreef:
Hoorde net op het neiuws dat als je ziek wordt in je privetijd, je dit dan apart mag gaan verzekeren. Terwijl we dit al doen, waar is anders je ziektekostenverzekering voor? Want als er iets op je werk gebeurd, ben je al verzekerd via een ongevallenverzekering. Weer dubbelop plukken van de burger! Het is te gek voor woorden!!!

Ik flipte ook al toen ik het vanochtend hoorde! Hoe ver willen ze gaan verdomme Verward Hoe kaler dan kaal kun je de gemiddelde burger nog plukken Verward

Paardrijden wordt zo dus een best linke sport want gebeuren natuurlijk ook veel ongelukken mee, net als voetballen, skieen e.d.

En wat nou als je tijdens het ramenlappen van een krukje valt Verward In het huishouden gebeuren ook heel veel ongelukken! Krijg je dan ook je loon niet meer uitbetaald door je werkgever Verward En verzekerd voor ziektekosten zijn we toch al Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:49

Euh.....dat is een nota van het MKB, krijgen ze er nooit door hoor. Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:02

Ik hoop het!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:04

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:05

Jeej, 150 euro daar LEEF ik van per maand. Dat is al het geld dat ik heb. Waar moet ik in hemelsnaam 150 euro vandaan halen als ik ziek word en medicijnen nodig heb...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:08

Niet ziek worden dus! Dan ben je het haasje!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:32

het is gewoon belachelijk. uitmelkers zijn het

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 11:37

Ik heb hier ook al eens een verontwaardigd topic over geopend:
[MW] Stom eigen risico

En ik vind het ook nog steeds idioot.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 11:47

quintusgl schreef:
Ik werk hiermee en je wilt niet weten hoeveel boze mensen we krijgen die denken dat de verzekeraars het verplicht eigen risico in hun zak stoppen..........Veel mensen komen in geld problemen.

Ik weet precies wat je bedoelt....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:06

Plukken, plukken, plukken..

En maar verontrust zijn van de schulden in Nederland, maar ondertussen lekker bezig blijven met de burger uitkleden waar hij bij staat..

De medische zorg in Nederland is op sommige punten al slecht.. Ondertussen word het allemaal niet veel beter naar loop van tijd zo.

Mensen gaan het niet aandurven om naar de dokter te gaan omdat het geld gaat kosten, wat een Amerikaanse praktijken..

Krijgen we over een paar jaar ook de gratis klinieken voor de onverzekerden??