Tibet waarom kijkt de wereld niet om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Tibet waarom kijkt de wereld niet om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:41

zo bedoel ik het ook niet Joost. Maar als die drang om meer land te willen hebben ( of daardoor macht) weg is, en iedereen gewoon tevreden is, dan zou het al een stuk beter zijn qua oorlogen. Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:12

Youko schreef:
Ja, alsof dat gebeurt...

Barbara1970 heeft waarschijnlijk dezelfde geschiedenislessen gehad als ik, want het klopt inderdaad. Als je eens echt onderzoek heb gedaan, kan je hierover meepraten.

Trouwens, monniken horen zich geweldloos te gedragen, dat er Tibetaanse monniken onschuldige toeristen hebben aangevallen, is gewoon onvergeeflijk. Dat ze gewone Chinese burgers spietsten, en levend verbranden is hun goed recht???? Want dat is wat sommigen van jullie dus beweren. Ongelooflijk!!!

Ik heb beelden hiervan gezien, onschuldige Chinese gezinnen die hun naasten hebben verloren. Toeristen, oa Amerikaanse en Japanse, die midden in de opstand terecht zijn gekomen, zelfs kinderen. De agenten hebben deze mensen wel verdedigd. Ik snap niet dat jullie alles aannemen, zonder de andere kant van het verhaal te kennen. En bizar dat deze beelden niet op het Europese journaal te zien zijn... . Ik heb beelden gezien van agenten die levend gefileerd werden door Tibetaanse monikken. Dus vredelievend??? Niet bepaald, en nee, de Chinesen zijn het ook niet allemaal. Maar doe wel je ogen open en volg niet de kudde.

Wat hebben jullie te zeggen over bijvoorbeeld de Britse en Ierse vete, want het gaat om precies dezelfde.

Waarom blijft niet iedereen in hun eigen land en bemoeit zich met hun eigen zaken? Dat gebeurt niet en zal ook nooit gebeuren.

Er word veel verkeerde media via China gestuurd hoor, net zoals de grote crimineel die de dl is enzo. In elk land zitten er verkeerde mensen daar is niks raar aan. Lekker hart heb je, als je iemand ziet neergeschoten word maar zegt aah het zijn de buren maar, lekker mijn probleem niet. Beelden zijn manipuleerbaar, en daarbij niet in het journaal. Wanneer al die monikken werden neergeschoten in stil proces is het er ook allemaal niet in gekomen. Wanneer burgers werder neergeknuppeld ook niet. Zoiets heet censuur. En ogen opendoen is goed, maar zorg dat je wel de juiste info hebt. Chinezen hebben hier trouwens niet mee te maken, het is puur de regering

En dezelfde geschiedenislessen is van driehonderd jaar geleden kom op zeg sorry hoor maar vind dit heel idioot

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:21

En het is waar het word er niet vredelievender op, de mensen beginnen de dl weg te duwen. Maar dat is puur de fout van niet naar de buren kijken. Mensen worden hopeloos en dan krijg je personen die naar geweld grijpen. Verkeerd ja maar om er een heel volk voor te veroordelen is even stom om ze voor de daden van mongoolse keizers te veroordelen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:14

omdat geld uiteindelijk belangrijker is dan de mens.
tis triest but true

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 22:22

China boycot Carrefour
Volgens Chinese internetsites steunt de Franse supermarktketen Carrefour de dalai lama, de geestelijke leider van de Tibetanen. In chatrooms en via sms-berichten roepen ze op om de winkels vanaf 1 mei te boycotten. Carrefour, dat in China een honderdtal hypermarkten heeft, ontkent de beschuldigingen.

China beschuldigt de dalai lama ervan de aanstoker te zijn van de recente rellen in Tibet. De Tibetanen eisten meer autonomie, terwijl China de regio als een gewone provincie beschouwt. Behalve Carrefour liggen ook Louis Vuitton, L’Oréal en andere Franse bedrijven onder vuur. Het zou gaan om een vergelding voor de protesten bij de doortocht van de olympische vlam in Parijs. (mbs)

Nagelbijten / Gniffelen