Zaal loopt leeg bij cabaretier Micha Wertheim

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Re: Zaal loopt leeg bij cabaretier Micha Wertheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:59

Ik vind dat als je mensen naar beneden moet halen om "grappig" te zijn dat je duidelijk geen cabaretier bent. Als je echt humor hebt dan heb je niet veel nodig om de hele zaal aan het lachen te krijgen. (Toon Hermans - wat ruist er door het struikgewas *LOL* ) Vind het heel raar dat gelijk andere cabaretiers daar ook niet meer willen komen... Koe

Iedereen heeft wel dingen die minder zijn met uiterlijk of juist innerlijk, maar om zo'n man er nou uit te pikken en die helemaal belachelijk te maken. Ik vind het sowieso al niks laat staan een gehandicapte man. Pfff vind het echt belachelijk Boos!

Maar vraag me dan wel af hoe BNers zich voelen (politici) enzo als er veel kritiek op hun is? Dan komen natuurlijk ook die cabaretiers met allemaal grappen over die personen ... maargoed. Gewoon geen personen naar beneden halen Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:17

Mooi, wanneer iedereen dan voor Teeuwen, Maassen en Amhali lekker thuisblijft heb ik tenminste ook kans een keer een kaartje te scoren.

Ja natuurlijk, Micha Wertheim was écht op uit om gehandicapten (en vooral deze man in het bijzonder natuurlijk) te kwetsen, om ze helemaal kapot te maken, om ze te laten zien dat ze profiteurs en racisten zijn die onze westerse samenleving ontwrichten

Zoals de Gehandicaptenraad al schrijft: "De CG-Raad vindt de grappen die cabaretiers maken over mensen met een handicap of chronische ziekte een teken van maatschappelijke participatie " Maar nee, wij moeten die arme lieve sielige gehandicapten beschermen.....ja toch?!? Want dat kunnen ze selluf niet. Ach gut

noot: bevat een ironische ondertoon

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:25

Toevallig hoorde ik afgelopen weekend op de radio een man die hierop wilde reageren, hij was zelf ook gehadicapt en zou er zelf totaal niet mee zitten. Hij zei waarom moeten wij gespaard worden van grappen, alleen omdat we anders zijn? Ik wil als ieder normaal mense behandelt worden en niet aangewezen worden als een gehandicapte.

Persoonlijk vind ik dat deze cabaratier veel te ver is gegaan, een grapje is leuk maar om iemand zo te kwetsen getuigd van geen respect. Wat ik me wel afvraag is of ook iedereen was opgestaan als deze gehandicapte niet in de zaal had gezeten?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:28

LittleKathy schreef:
Toevallig hoorde ik afgelopen weekend op de radio een man die hierop wilde reageren, hij was zelf ook gehadicapt en zou er zelf totaal niet mee zitten. Hij zei waarom moeten wij gespaard worden van grappen, alleen omdat we anders zijn? Ik wil als ieder normaal mense behandelt worden en niet aangewezen worden als een gehandicapte.

Persoonlijk vind ik dat deze cabaratier veel te ver is gegaan, een grapje is leuk maar om iemand zo te kwetsen getuigd van geen respect. Wat ik me wel afvraag is of ook iedereen was opgestaan als deze gehandicapte niet in de zaal had gezeten?
Tuurlijk niet
Het is echt niet de eerste keer dat Micha deze grappen maakt en zoals hij al zelf schreef op zn site is het al die tijd wel goed gegaan en werd er om gelachen, maar nu was het gewoon een verkeerd moment omdat er dus wél een gehandicapte in de zaal zat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 08:59

Verbaasd me niets, vind deze man echt totaal niet 'podiumwaardig' veel te arrogant en vrij agressief overkomen. Lijkt net of hij zn eigen frustaties in een zogenaamde show heeft gepropt en het komt alles dan grappig over. Dit is gewoon afezeiken ipv grappen maken, heeft niets te maken met een onderliggende gedachte, ja zijn eigen gedachtes, die toch ietwat krom in elkaar zitten blijkt maar weer.
Dat hij een gehandicapte erbij haalt, ach, prgramma vulling, ik snap de zogenaamde grappen alleen niet, want ze zijn niet grappig, t slaat nergens op.Nee, deze man is geen cabaretier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:17

Het gaat er imo niet over dat je geen grappen mag maken over gehandicapten.
Het gaat erom hoe je grappen maakt over gehandicapten.

En gezien bijna de hele zaal leeg is gelopen zal hij daar toch wel een grens over gegaan zijn.
Anders hadden er wel meer mensen gedacht...tja... kun je daar al niet tegen en waren blijven zitten.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:57

grappen maken over gehandicapten is niets mis mee. er zijn zoveel anderen die er ook aan moeten geloven. maar hou er dan wel rekening mee dat je niet voor een handicap kiest en dat er grenzen zijn. als een hele zaal weg loop geeft dat toch wel aan dat hij te ver gaat. je weet immers dat er gespot word in cabaretshows.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:15

Ik was erbij en het was inderdaad niet netjes zijn grappen... Maar ik denk dat als er geen gehandicapte man in de zaal zat, dat velen de grappen wel leuk gevonden hadden.

Maar hij ging te ver en voordat hij die grappen maakte, was hij al niet grappig Bloos

Voordeel is wel dat de Oranjerie kaartjes geeft voor de mensen die erbij waren Vork

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:40

zo heeft paul de leeuw in een programma ooit eens 'bedplassers'voor gek gezet. ik heb zelf namelijk ook tot mijn 21 e in mijn bed geplast en was ook uitgenodigd voor het programma maar heb daarvoor vriendelijk bedankt. toen ik het programma op tv zag wist ik dat ik daar goed aan had gedaan. ik vind sommige cabaretiers echt te ver gaan hoor.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:28

Micha Wertheim is absoluut niet grappig, zonde van je geld noem ik dat!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:35

Ik heb nooit wat van Micha Wertheim gehoord, maar ik vind het echt niet leuk als je iemand zo erg venedert dat hij huilend de zaal uitgaat. Dat vind ik echt absoluut niet kunnen en vind dan ook dat mensen terecht de zaal uit zijn gegaan. Ook hoor ik hier dat hij echt die mensen wil kwetsen, nou sorry hoor, maar ik zie daar echt niets grappigs in.

Hans Teeuwen vind ik meestal wel erg leuk, ookal kan hij heel hard zijn. Maar zover ik weet, is er nog nooit iemand bij hem de zaal uitgegaan.

Aan de andere kant, als je weet dat dit soort grappen worden gemaakt en je kan er gewoon niet tegen, dan moet je ook niet naar zo'n show gaan. Zo simpel is dat wel, dan blijf je maar lekker thuis en kijk je gewoon niet.
Het is geen beledeging, maar als je er niet tegen kan, moet je gewoon niet gaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:41

Wat ik me dan afvraag..
waarom mogen er wel grapjes gemaakt worden over blonde mensen, mensen met een bril, mensen met ADHa, te dikke mensen, domme mensen en ga zo maar door.. maar niet over gehandicapte mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:50

Als hij een blond meisje uit het publiek helemaal de grond in trapt en dat meisje de tranen in de ogen krijgt bij zijn voorstelling dan is dat idd ook niet grappig.
dan ken jeje val niet...dan weet je de grenzen niet.

en ja dat kan gebeurden...maar ook dan de schuld op de man schuiven en geen excuus aanbieden...dat kan imo niet Lachen

Overigens wie zegt dat die man er anders niet heel goed tegen kan?
Maar dat de die micha gewoon te ver ging...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:52

ik weet het niet, ik ben er niet bij geweest...
maar mijn reactie kwam voort uit de reacties van mensen in dit topic, waarin ik proefde dat mensen met een handicap niet op de hak genomen mogen worden...

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:03

Ik denk dat die gehandicapte man er niet goed te kon, aangezien hij voordat vele mensen de zaal verlieten, al de zaal had verlaten.

Het was een cabaretestafette, dus je wist van te voren niet welke artiesten zouden komen.