Citaat:Een negenjarige jongen is verantwoordelijk voor de mishandeling en het doden van dieren op de kinderboerderij
Toch vraag ik me af hoever je van 'verantwoordelijkheid' kan spreken bij een negenjarige. Op die leeftijd zijn je ouders nog steeds verantwoordelijk voor alles wat het kind doet, en dat is niet zomaar..
Citaat:Dat kind is gestoord! Hij moet voor zijn hele leven verbannen van die kinderboerderij.Het liefst van alle dieren.
Zo gaat hij écht leren hoe hij wel met dieren moet omgaan...
Citaat:"hadden ze niet beter de kinderen laten inslapen?"..."je kan beter van ze af zijn voordat het nóg ergere vormen begint aan te nemen"

Citaat:Echt, dit is later een seriemoordenaar of kinderverkrachter!!
Gelijk opsluiten in een gesticht en iedere dag intensieve behandeling bij een psychiater!!
En jij kan zo een conclusies trekken omdat je psychiater?psycholoog bent?
Komaan mensen, denk eens goed na. Tuurlijk is het niet normaal wat die jongen gedaan heeft, maar bovenstaande uitspraken slaan echt alles. Ik blijf bij het punt dat een kind van negen niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor zijn daden. Dit kind is slachtoffer van slechte opvoeding/geweldadige voorbeeldfiguren/psychische stoornis of gedragsproblemen... Maar daar kan het kind toch niet aan doen?!
Wat hier nodig is, is een goede begeleiding van de OUDERS bij het opvoeding van het kind. Een goede begeleiding van school uit aan het kind. Eventueel, als nodig geacht, begeleiding door een deskundige..