Kind van 9 slaat 2 kinderboerderijdieren dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Re: Kind van 9 slaat 2 kinderboerderijdieren dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:54

Ik ga mee met trusthim. Komaan mensen, jullie reactie zijn minstens even erg als het verhaal zelf..

Citaat:
Een negenjarige jongen is verantwoordelijk voor de mishandeling en het doden van dieren op de kinderboerderij

Toch vraag ik me af hoever je van 'verantwoordelijkheid' kan spreken bij een negenjarige. Op die leeftijd zijn je ouders nog steeds verantwoordelijk voor alles wat het kind doet, en dat is niet zomaar..

Citaat:
Dat kind is gestoord! Hij moet voor zijn hele leven verbannen van die kinderboerderij.Het liefst van alle dieren.

Zo gaat hij écht leren hoe hij wel met dieren moet omgaan...

Citaat:
"hadden ze niet beter de kinderen laten inslapen?"..."je kan beter van ze af zijn voordat het nóg ergere vormen begint aan te nemen"

Nors opkijken vraag ik me af hoe ziek je kan zijn, om zo een uitspraken te doen?

Citaat:
Echt, dit is later een seriemoordenaar of kinderverkrachter!!
Gelijk opsluiten in een gesticht en iedere dag intensieve behandeling bij een psychiater!!

En jij kan zo een conclusies trekken omdat je psychiater?psycholoog bent?

Komaan mensen, denk eens goed na. Tuurlijk is het niet normaal wat die jongen gedaan heeft, maar bovenstaande uitspraken slaan echt alles. Ik blijf bij het punt dat een kind van negen niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor zijn daden. Dit kind is slachtoffer van slechte opvoeding/geweldadige voorbeeldfiguren/psychische stoornis of gedragsproblemen... Maar daar kan het kind toch niet aan doen?!
Wat hier nodig is, is een goede begeleiding van de OUDERS bij het opvoeding van het kind. Een goede begeleiding van school uit aan het kind. Eventueel, als nodig geacht, begeleiding door een deskundige..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:04

overgens heb ik gezien reacties hier getemt

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:13

Tsssssss

Ziek kind Boos!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:16

@tantjeuh: aan de ene kant kan ik je reactie wel begrijpen, een kind 'weet' niet beter dan dat hij heeft geleerd. Kinderen zullen altijd grenzen gaan opzoeken om te kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Hoe dan ook, kinderen moeten goed aangesproken worden op hun gedrag en het moet ze ook duidelijk gemaakt worden dat dit niet gewenst is. Als je dit niet doet, zullen kinderen later niet veranderen, omdat ze de grens nou eenmaal een stuk verder hebben gelegd dan 'normaal' in deze samenleving.
Ik kan me ook zeker vinden in de reacties van vele andere bokkers, waar jij het niet mee eens bent. Bij hun wordt niet gekeken naar de leeftijd van het kind, maar naar het welzijn van het dier. Dieren kunnen niet zeggen: au, of hij heeft me geslagen. Ze kunnen niet naar iemand toe gaan met hun probleem. Mensen hebben die mogelijkheid wel. Daarbij denk ik niet dat er bokkers zijn die het kind echt een spuitje geven of welke andere 'rare' reacties er zijn geplaats na komen. Maar boos zullen ze er zeker over zijn, en terecht. De meeste mensen zullen echt wel ingrijpen als ze zoiets zien gebeuren, maar niet zo extreem. Het probleem is alleen dat als dit geen indruk ophet kind maakt, zal het er gewoon mee verder gaan.
Meningen en reacties op wat er is gebeurd zullen sterk verschillen. Een vriendin van mij zei eens: je hebt 2 soorten mensen: dieren-mensen en mensen met dieren. Je kan hier natuurlijk ook 'mensen die dieren leuk vinden' en 'mensen die dieren haten' aan toevoegen, maar dat even terzijde.
Dieren-mensen zullen altijd opkomen voor het dierenwelzijn, want dieren zijn voor hun even belangrijk, en soms misschien wel belangrijker dan de mens (die kan immers meestal voor zichzelf zorgen). Ze zullen boos worden om dit soort gebeurtenissen omdat ze niet begrijpen waarom iemand dit doet en hoe iemand hiertoe in staat is. Want wij houden dieren, dus wij hebben er ook de verantwoordelijkheid voor. Daardoor krijg je dus reacties van: ik zou het kind een spuitje geven.
Mensen met dieren zullen altijd kritischer kijken, en zullen mensen ook belangrijker vinden dan dieren. Hierbij wil ik niet zeggen dat ze niet van dieren houden, in tegendeel, maar het is toch een groot verschil in manier van denken en handelen.
Als je dit kind zou vergelijken met een dier (niet hierop ingaan met dieren zijn geen mensen aub, want mensen zijn wel dieren Knipoog ): jonge dieren worden door anderen op hun plaats gewezen als ze iets doen wat niet mag. Gebeurt dit niet of niet goed, bijvoorbeeld als een dier niet bij soortgenoten wordt gehouden of niet goed gecorrigeerd wordt, dan krijg je een probleem dier, wat ook wel 'vals' genoemd wordt. Deze dieren weten gewoon niet beter. Bij mensen gebeurt in principe hetzelfde, maar tegenwoordig maken sommige ouders zich het er vaak gemakkelijk van af, waardoor de kinderen meer vrijheid krijgen en kunnen gaan doen wat ze willen. Zo ontstaan 'probleem jongeren'. Ik denk dat het ook zo met dit jongetje zit: hij zoekt zijn grenzen en 'schreeuwt' om aandacht, of waar hij dan ook mee bezig is. Als dit zijn manier is van aandacht trekken of van lol hebben dan moet hem geleerd worden dat er ook andere manieren zijn waarmee je andere wezens geen pijn doet.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:41

Stybba schreef:
Als je dit kind zou vergelijken met een dier (niet hierop ingaan met dieren zijn geen mensen aub, want mensen zijn wel dieren Knipoog ): jonge dieren worden door anderen op hun plaats gewezen als ze iets doen wat niet mag. Gebeurt dit niet of niet goed, bijvoorbeeld als een dier niet bij soortgenoten wordt gehouden of niet goed gecorrigeerd wordt, dan krijg je een probleem dier, wat ook wel 'vals' genoemd wordt. Deze dieren weten gewoon niet beter. Bij mensen gebeurt in principe hetzelfde, maar tegenwoordig maken sommige ouders zich het er vaak gemakkelijk van af, waardoor de kinderen meer vrijheid krijgen en kunnen gaan doen wat ze willen. Zo ontstaan 'probleem jongeren'. Ik denk dat het ook zo met dit jongetje zit: hij zoekt zijn grenzen en 'schreeuwt' om aandacht, of waar hij dan ook mee bezig is. Als dit zijn manier is van aandacht trekken of van lol hebben dan moet hem geleerd worden dat er ook andere manieren zijn waarmee je andere wezens geen pijn doet.

Hier ben ik het volledig met je eens! Maar het punt blijft wel dat je als buitenstaander aan dat kind niets te zeggen hebt.. Je kan hem gerust aanspreken op zijn gedrag, je kan hem (zoals hier eerder zo mooi vermeld) een mep geven, je kan hem straffen door een werkje te geven. Maar zo een eenmalige 'straf' heeft absoluut geen zin als die jongen dan daarna thuiskomt, verhaal aan mama en papa verteld, waarna er eens hartelijk mee gelachen wordt. Wat wél kan helpen is een correcte en goede opvoeding van de ouders. Zonder die opvoeding kan je gaan straffen zoveel je wil, veel baat zal het niet hebben. Normen en waarden leer je niet door straffen, wel door opvoeding.
Maar nog eens, ik ga wel mee in je verhaal!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:46

Ik vraag me af of de kinderboerderijen niet beter kunnen sluiten. Als er geen cavia's 'geplet' worden, dan worden er wel geiten en konijnen gruwelijk gedood. Boos!

Soms word ik ook helemaal moedeloos van de kinderen die op de kinderboerderij komen waar ik werk, maar ik ben van mening dat kinderboerderijen moeten blijven bestaan.
Juist omdat er tegenwoordig zo weinig kennis is van dieren bij vele mensen. Waar moeten die kinderen over dieren leren? En hun ouders?
Ik kan het soms echt haten dat ik de hele dag bezig ben met te vertellen wat kinderen (en ouders, die zijn net zo erg) niet mogen doen. Bij ons wordt namelijk wel goed opgelet en iedereen heeft zo ongeveer ogen in zijn rug gekregen van dit werk.
Ik ben wel blij dat ik de meeste kinderen en ouders kan vertellen WAAROM bepaalde dingen niet mogen.
Bij ons mogen de dieren niet gevoerd worden. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dat stug wel doen (ook al staan er zo'n 4 megaborden waarop dat staat) en die leg ik altijd haarfijn uit dat als paarden telkens te eten krijgen van mensen, dan ook die ene keer dat er een leeg kinderhandje richting paard gaat denken dat dit een worteltje is. En met een beetje dramatische toon zeg ik dan: 'hap, weg kinderhandje' Vork
Kinderboerderijen zijn er om te leren.
Ik denk wel dat kinderboerderijen meer moeten doen om hun dieren te beschermen. Een boerderij waarbij iedereen tussen de dieren mag lopen is leuk voor de mensen, maar ook voor de dieren? Ook dieren op een kinderboerderij moeten hun rust kunnen nemen en kunnen weglopen voor de mensen als ze hier behoefte aan hebben.
Bij ons staat alles achter een hek, de konijnenhokken blijven dicht en de jonge paarden staan op n meter afstand van de mensen achter n draadje ivm bijten en voeren. Heel erg vervelend voor sommige mensen, maar ja welzijn van dier gaat voor!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:25

tantjeuh schreef:
Komaan mensen, denk eens goed na. Tuurlijk is het niet normaal wat die jongen gedaan heeft, maar bovenstaande uitspraken slaan echt alles. Ik blijf bij het punt dat een kind van negen niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor zijn daden. Dit kind is slachtoffer van slechte opvoeding/geweldadige voorbeeldfiguren/psychische stoornis of gedragsproblemen... Maar daar kan het kind toch niet aan doen?!
Wat hier nodig is, is een goede begeleiding van de OUDERS bij het opvoeding van het kind. Een goede begeleiding van school uit aan het kind. Eventueel, als nodig geacht, begeleiding door een deskundige..

Nou, dat lijkt mij wel zeer nodig ja!

Sorry, maar ik geloof er niet in.
Sommige kinderen ontwikkelen "abnormale" gedragingen, terwijl die hetzelfde zijn opgevoed als de andere kinderen in het gezin, die wel goed functioneren. Je kan mij dus niet vertellen dat het zomaar de ouders zijn die hebben gefaald in de opvoeding. Het zou wel kunnen dat het kind zelf ook slachtoffers is, maar alles blijft gissen. 1 ding is zeker, dit kind is niet in orde en behoord onder streng toezicht gehouden te worden, tot ze weten wat er aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:28

Idd, want normaal gedrag kun je het niet noemen. Dus héél wat hulp is wel op zijn plaats.

En eerder werd er een beetje raar gedaan over de opmerking dat het misschien een moordenaar wordt.
Nou het is toch echt bewezen dat mensen gruwelijke dingen kunnen doen met dieren als ze jong zijn, meer kans hebben die later bij volwassenen te doen.
Opzich ook wel logisch...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:29

Seriemoordenaar in de dop....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:32

Ik kan je vertellen, deze kinderboerderij is 10 minuten bij mij vandaan, en staat in een wijk die voornamelijk door niet-nederlandse mensen bewoond wordt..............

Sorry, maar als zelfs de dieren al niet meer veilig zijn daar, waar gaat het heen ...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:45

Splash_ schreef:
Ik kan je vertellen, deze kinderboerderij is 10 minuten bij mij vandaan, en staat in een wijk die voornamelijk door niet-nederlandse mensen bewoond wordt.............

Does it even matter? Scheve mond

Het is gewoon ziek dat een kind zoiets doet..
Het lijkt me alleen niet nodig om een schuldige aan te wijzen, maar te kijken wat er mis is (in de opvoeding, met het kind zelf, ouders etc etc), zodat er iets aan gedaan kan worden en we een potentiele seriemoordenaar armer zijn Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:53

Ja het does matter.

Maargoed, anyway ik vraag me ook zowiezo af waar het met zulke kinderen heen gaat, als kind vind je dieren toch niet anders dan lief en schattig?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:59

Ik denk in dit geval eigenlijk niet zo. Het is een kind, er is duidelijk ergens iets mis gegaan en daar moet iets aan gedaan worden. Lijkt me niet dat er dan maar weer een beschuldigende vinger naar "niet-nederlandse mensen" uitgestoken moet worden. Totaaaal niet relevant in dit verhaal als je het mij vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:11

Het is wel zo dat er in veel andere landern een dier niks waard is (en dan bedoel ik niet in geld)
Maar kan me daarin niet voorstellen dat het normaal wordt gevonden door de ouders om het dan maar dood te martelen.
Maar wel om het te negeren, niet te knuffelen zoals wij gewend zijn bij dieren

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:16

runningkawa schreef:
Het is wel zo dat er in veel andere landern een dier niks waard is (en dan bedoel ik niet in geld)
Maar kan me daarin niet voorstellen dat het normaal wordt gevonden door de ouders om het dan maar dood te martelen.
Maar wel om het te negeren, niet te knuffelen zoals wij gewend zijn bij dieren

idd Rk, helaas denken sommige mensen heel laag over dieren.....(en vrouwen) Boos! Gestoord

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:19

Zal ik eens lekker kinderen gaan schoppen en mishandelen? Debiel joch.
Ookal is een dier niets waard, dan is het nog geen reden om het dier te naderen en het te mishandelen waar het geen kant op kan. Dit is een typisch geval van zo'n vervelende etter. Gewoon stoerdoenerij. Tja, het ligt grotendeels aan de opvoeding van het kind. Maar een kind heeft heus zelf wel in de hand wat 'ie uithaalt.

Ja, imo geschift. Of ie nou 9 is, of 30; maakt bij mij bijna geen verschil, qua bewustheid.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:20

Het blijft gissen waarom het kind dat heeft gedaan - Feit blijft dat het kind "abnormaal" gedrag heeft vertoont en imo in behandeling moet.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:22

Wat vreselijk! Arme diertjes

Dat kind zou idd onde rbehandeling gesteld moeten worden?! Als je op 9-jarige leeftijd al tot zoiets in staat bent

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:24

smeetjoew schreef:
Zal ik eens lekker kinderen gaan schoppen en mishandelen? Debiel joch.
Ookal is een dier niets waard, dan is het nog geen reden om het dier te naderen en het te mishandelen waar het geen kant op kan. Dit is een typisch geval van zo'n vervelende etter. Gewoon stoerdoenerij. Tja, het ligt grotendeels aan de opvoeding van het kind. Maar een kind heeft heus zelf wel in de hand wat 'ie uithaalt.

Ja, imo geschift. Of ie nou 9 is, of 30; maakt bij mij bijna geen verschil, qua bewustheid.

Nou, zeg, ik vind het ook absoluut niet kunnen dat een kind (of wie dan ook) zoiets afschuwelijks doet bij een dier Boos! . Ik zou me als ouder kapot schamen voor zo'n kind. Maar je kunt een kind van 9 qua bewustheid niet vergelijken met iemand van 30, hoor. Dat slaat nergens op....... Net zo min als je zinnetje 'zal ik eens lekker kinderen gaan schoppen en mishandelen?'
Alsof elk kind zoiets vreselijks doet.... Doe even normaal alsjeblieft.

Tot nu toe zijn het voornamelijk volwassen mensen die zulke dingen doen, denk ik, als ik de voorpagina hier op bokt zo lees....... Daarom is dit ook zo heftig om te lezen, dat een kind van 9 tot zoiets in staat is. Verdrietig

(lees net dat je zelf pas 15 jaar bent. Je bent zelf nog een kind!) Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:54

even reageren op iemand die net iets riep over onze vreselijke reacties hier,die zo mogelijk nog erger waren dan de daad zelf...
Het is in meerdere wetenschappelijke onderzoeken bewezen dat een dergelijk gedrag zeker een voorbode is van later crimineel gedrag...dus de reacties hier zitten er echt niet zo ver naast hoor....we zullen zien,wie heeft zin om hem te volgen,eens kijken hoe zijn leven verder verloopt,wedden dat hij voor zijn 16 al met justitie in aanraking is gekomen?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:00

Dit kind is ziek en voordat we het nu weer gaan vergoeilijken met slechte jeugd, slechte opvoeding etc, in mijn ogen moten zulke mensen een aanzienlijke tijd verwijderd worden uit de samenleving. ook als het 9-jarigen zijn en misschien wel juist dan. Hopelijk valt er iets te redden aan dit joch. Een kind van 9 heeft zeker wel voldoende bewustzijn om te moeten weten dat dit niet kan. En ik ben er zeker van overtuigd dat dierenmishandelaars potentiele moordenaars zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:29

Splash_ schreef:
Ik kan je vertellen, deze kinderboerderij is 10 minuten bij mij vandaan, en staat in een wijk die voornamelijk door niet-nederlandse mensen bewoond wordt..............

Sorry, maar als zelfs de dieren al niet meer veilig zijn daar, waar gaat het heen ...

Je weet dat dit de kinderboerderij in Zaandijk is, en niet die in Poelenburg? Hier wonen toch écht meer Nederlanders dan allochtonen hoor. En bovendien doet dat er niet eens toe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:35

Ik wou net zeggen, Zaandijk is niet zo Allochtoon hoor. Prettige buurt vind ik Rooswijk ook niet echt, maar dat ter zijde. Het is wel echt de Kinderboerderij van Rooswijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:54

Juul schreef:
Ik wou net zeggen, Zaandijk is niet zo Allochtoon hoor. Prettige buurt vind ik Rooswijk ook niet echt, maar dat ter zijde. Het is wel echt de Kinderboerderij van Rooswijk.

Klopt, we hebben hier gigantische last van hangjeugd en vandalisme...

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:13

Als zo'n jong snerjoch dat al bij dieren uitvoert, moeten we later niet gek opkijken als er ook wat met z'n medemens gebeurd. Ik denk dat die jongen opnieuw opgevoed moet worden, of iig hulp nodig heeft.

Dat is toch niet normaal! Arme dieren Verdrietig