Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:27

KiWiKo schreef:
ik snap je heel goed hoor Holly, ik vind het ook helemaal niet grappig allemaal...........

Redrumfox schreef:
Hier gaat het mij ook om holly, hij bepaald dingen voor ons en op deze manier is er een kans dat hij onze levens een negatieve wending geeft. Ik wil niét dat anderen zo'n grote invloed op mijn leven hebben want uiteindelijk wil ik degene zijn die de grote lijnen in mijn leven bepaald, en niet 1 of andere kneus die toevallig een stoel heeft in de 2e kamer.
Ik wil nou niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk zo'n grote invloed heeft, maar de kans is er wel.

Precies. Het geeft een angstig gevoel gedwongen te worden ergens midden in te komen zitten. Iets waar ik zelf absoluut nooit voor gekozen had omdat ik zo nu eenmaal niet in elkaar zit. Wie dat gevoel bij mij veroorzaakt maakt mij dan geen drol uit verder.

Ik wil er op kunnen vertrouwen dat de kamertjes beslissingen nemen die verantwoord zijn waardoor ik een goed leven kan hebben, maar dit vind ik daar niet bij passen. Mijn vertrouwen in meneer wilders is er dan ook niet.
Hoe haal je het in je hoofd, als 'verzorger van de mensen in nederland', zo je mensen te negeren?

Zo kom ik dus op 2 aparte dingen die toevallig met elkaar te maken hebben.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:31

Ik vind om te beginnen dat ze ALLE kosten, ev politie-inzet, beveiliging en weetikveelwatnogmeer mooi op meneer Wilders mogen verhalen.

En verder: dat gedreig van die moslims, what else is new.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:44

Redrumfox schreef:
Hier gaat het mij ook om holly, hij bepaald dingen voor ons en op deze manier is er een kans dat hij onze levens een negatieve wending geeft. Ik wil niét dat anderen zo'n grote invloed op mijn leven hebben want uiteindelijk wil ik degene zijn die de grote lijnen in mijn leven bepaald, en niet 1 of andere kneus die toevallig een stoel heeft in de 2e kamer.
Ik wil nou niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk zo'n grote invloed heeft, maar de kans is er wel.

Dus houden we allemaal ons mond zeggen niets en dan mag je over een paar jaar een hoofddoek om en moet je een hoop dingen gaan laten.
Dat is immers waar we naar toe gaan.
Ook dan is je leven bepaald door iets/iemand waar je zelf niet voor gekozen hebt.

Dan kies ik toch liever voor 1 of andere idioot die om zich heen slaat. Dat hij het niet tactisch brengt is een totaal ander punt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:49

Nee dat niet Mistic. Maar dingen kunnen ook met beleid gedaan worden, zonder gekkigheid.

Kijk als je op het nieuws moet horen dat wanneer de film er komt, gemeentes de MEers (of hoe noem je die mannen?) mogen inroepen wanneer nodig, dan klinkt dat toch alles behalve fijn?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:56

Nee dat zeker niet. Maar imo kunnen we nu ook de schuld niet op Wilders schuiven.

Dit probleem bestond al ver voor dat ooit iemand van de naam Wilders gehoord had.

En ook zonder Wilders was het in de nabije toekomst tot deze hoogte gestegen.

Ik heb liever dat iemand als Wilders er iets tegen probeerd te doen, dan dat wij allemaal moeten buigen voor o.a. de Al-Queida.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:11

Maar dat vind ik met meerdere dingen zo hoor. Het achterlopen in aanpakken.
Kijk enkel maar eens naar de emotieloos/gevoelloosheid van de mensen tegenwoordig. Elkaar een koppie kleiner slaan, met een mes elkaar te lijf gaan en wat ik mezelf nu al helemaal afvraag is, hoe het mogelijk is dat mensen neer geschoten worden. Hoe in hemelsnaam kan het zo zijn dat je een wapen hebt, terwijl je deze niet hoeft te dragen voor je beroep.
Het begint de spui gaten uit te lopen zo'n beetje, maar ik merk geen of weinig pogingen tot het aanpakken van dit probleem.

Terug komende op Wilders. Deze man heeft als taak nederland te sturen/beschermen/voorlichten etc.
De kamer mensjes zijn volgens mij (ik kan het mis hebben) net iets meer op de hoogte van wat stappen zetten met zich mee kan brengen aan risico's, gevaren en andere punten.
Hoe kan het dan zo zijn dat er eigenlijk niemand ingrijpt hier.
Ipv dat te doen, worden we eigenlijk alleen gewaarschuwd dat er zij problemen zien aankomen en dat we daar rekening mee moeten houden.

Ik vind dit ergens een ding van eerst doen dan pas denken.
Dat maakt me bang en ik denk ik niet alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:13

Het is gewoon te zot voor woorden dat er bij voorbaat al rekening gehouden moet worden met aanslagen. Dat is terreur en als je daarvoor buigt dan werk je het alleen maar in de hand.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:32

Het is inderdaad te gek voor woorden, maar het is gewoon zo en door te doen alsof het er niet is houd je alleen maar jezelf voor de gek.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:59

Ik vind Wilders een idioot en ik snap niet hoe het kan dat hij met 9 zetels in onze regering zit, Ik hoop toch dat hij bij de volgende verkiezingen geen stemmen meer krijgt.
Sympathiek trouwens van de KRO om een tegenfilm te maken over het christendom, kijken wat voor reactie daar op komt.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:15

Citaat:
Ik vind Wilders een idioot en ik snap niet hoe het kan dat hij met 9 zetels in onze regering zit, Ik hoop toch dat hij bij de volgende verkiezingen geen stemmen meer krijgt.

Met die stemmen zal het wel meevallen denk ik Huilen van het lachen Veel mensen die hem niet al een idioot vonden, vinden dat nu waarschijnlijk wel.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:16

Met al die bedreigingen van de Islam zou je het haast niet meer durven ook (op Wilders stemmen)...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:30

mijn mening kan kwetsend zijn voor een ander,maar moet ik dan mijn mond dicht houden?
Ik heb er een hekel aan als mensen hun daden verwoorden door te zeggen in de naam van allah/god.
Helaas zie je in de moslim wereld dat daar vaker misbruik van gemaakt word.
Ik kan de veel dingen voor de koran niet begrijpen en heb op veel punten geen respect voor het geloof.
Dit is mijn mening en kan voor menig moslim kwetsend zijn.
maar dat zal andersom ook wel zo kunnen zijn.
Wilders zegt wat hij voelt en hij geeft zijn mening,dat wil niet zeggen dat hij het op een andere manier kan brengen.
maar uiteindelijk zal door zijn mening in welke vorm dan ook beledigend zijn voor andere mensen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:33

Ik ben het totaal niet met je eens Moniek: Ik vind de Islam een heel mooi geloof (er zijn alleen moslims die het een slechte naam geven) maar jij brengt het tenminste fatsoenlijk, Wilders pakt het helaas iets anders aan..

Citaat:
Met die stemmen zal het wel meevallen denk ik. Veel mensen die hem niet al een idioot vonden, vinden dat nu waarschijnlijk wel.

Godzijdank.. Ik hoop het maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:38

Ik heb toch maar enorm respect voor denemarken die de vrijheid van meningsuiting boven terreur stelt. Chapeau, elk westers land zou het zo moeten doen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:39

Redrumfox schreef:
Ik ben het totaal niet met je eens Moniek: Ik vind de Islam een heel mooi geloof (er zijn alleen moslims die het een slechte naam geven) maar jij brengt het tenminste fatsoenlijk, Wilders pakt het helaas iets anders aan..

Citaat:
Met die stemmen zal het wel meevallen denk ik. Veel mensen die hem niet al een idioot vonden, vinden dat nu waarschijnlijk wel.

Godzijdank.. Ik hoop het maar.

en ik vind het prima dat je het niet met me eend bent daar zijn we mens voor Haha!
Wat ik alleen wil zeggen is dat hoe dan ook door je mening vooral als je die moet onderbouwen voor een ander een belediging kan zijn.
Wilders kan zeggen ik vind het een dom geloof of hij kan zeggen ik als western persoon heb geen begrip voor het geloof.
Dat is iets anders gezegd,maar komt hoe dan ook kwetsend over bij moslims.
maar dat wil niet zeggen dat hij het niet mag zeggen.
Ik ben zelf christenen en kan altijd de mening waarderen van mensen die niet geloven of ergens anders in geloven.
Maar ik voel me niet beledigd als mensen zeggen ik vind de bijbel barbaars of totale onzin,nee ik ben dan niet beledigd omdat ze mij persoonlijk niet beledigen.
Ik word pas boos als ze zonder aanleiding mij gaan beledigen,dan heb ik het niet over commetaat op mijn kleding maar echt persoonlijk.
Dat de mensen beledigd zijn omdat hun "god" beledig word zegt meer iets over de moslims zelf dan de persoon die wat zegt.
Maar dit is mijn mening Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:52

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:53

Kijk, met jou kan ik praten. Haha!
Dat de mensen beledigd zijn doordat hun god beledigd wordt kan ik me wel wat bij voorstellen: Een moslim bidt 5x daags, gaat weetikveel hoe vaak naar de Moskee, maakt een bedevaart, houdt zich strikt aan de 5 zuilen van de Islam, wordt geboren en sterft met de woorden ''Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet'' etc. etc. Hiermee wil ik zeggen dat deze mensen hun hele leven opbouwen vanuit de Islam en het Heilige boek, dan kan ik me er toch wel in vinden dat ze zo trots zijn op hun geloof en niet willen dat anderen er kwaad over spreken. Het is er zó ingeramt dat ze zich vast moeten houden aan de Islam en dat iedereen dat zou moeten doen dat ze in feite niet beter weten. Ze houden zich grotendeels ook heel erg vast aan de Islam en diens gebruiken van vroeger: dat vind ik persoonlijk nogal zonde want de ''moderne moslim'' schijnt veel meer begrip te hebben voor andere geloven e.d. Jammer dat sommigen zo ver in hun geloof doordrijven.. Net zoals Wilders in mijn ogen te ver gaat in zijn anti-moslim act.

Er is trouwens ook ooit een film gemaakt door Iraanse moslims over Jezus, deze schijnt erg interessant te zijn. Er wordt in positieve zin over de profeet gesproken; in deze film laten ze het leven van Jezus ''op z'n Islamitisch'' zien: dus op de manier waarop Islamieten het zien. Met deze film willen ze Moslims en Christenen dichter bij elkaar brengen. Het is dus niet zo dat moslims niets van het Christendom willen weten. Ze weten trouwens ook dondersgoed (vooral die extremisten: die kennen de Koran vrijwel uit hun hoofd) dat het nergens op slaat dat er zo'n grote grens wordt geschapen tussen Christenen en Moslims: deze geloven hebben samen met het Jodendom heel veel overeenkomsten en zijn allemaal afkomstig van aartsvader Abraham (daarom worden het dus ook Abrahamitische religies genoemd). Dit staat meerdere malen in de Koran en die extremisten zullen daar vast niet overheen gelezen hebben..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:59

Redrumfox schreef:
Kijk, met jou kan ik praten. Haha!
Dat de mensen beledigd zijn doordat hun god beledigd wordt kan ik me wel wat bij voorstellen: Een moslim bidt 5x daags, gaat weetikveel hoe vaak naar de Moskee, maakt een bedevaart, houdt zich strikt aan de 5 zuilen van de Islam, wordt geboren en sterft met de woorden ''Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet'' etc. etc. Hiermee wil ik zeggen dat deze mensen hun hele leven opbouwen vanuit de Islam en het Heilige boek, dan kan ik me er toch wel in vinden dat ze zo trots zijn op hun geloof en niet willen dat anderen er kwaad over spreken. Het is er zó ingeramt dat ze zich vast moeten houden aan de Islam en dat iedereen dat zou moeten doen dat ze in feite niet beter weten. Ze houden zich grotendeels ook heel erg vast aan de Islam en diens gebruiken van vroeger: dat vind ik persoonlijk nogal zonde want de ''moderne moslim'' schijnt veel meer begrip te hebben voor andere geloven e.d. Jammer dat sommigen zo ver in hun geloof doordrijven.. Net zoals Wilders in mijn ogen te ver gaat in zijn anti-moslim act.

Er is trouwens ook ooit een film gemaakt door Iraanse moslims over Jezus, deze schijnt erg interessant te zijn. Er wordt in positieve zin over de profeet gesproken; in deze film laten ze het leven van Jezus ''op z'n Islamitisch'' zien: dus op de manier waarop Islamieten het zien. Met deze film willen ze Moslims en Christenen dichter bij elkaar brengen. Het is dus niet zo dat moslims niets van het Christendom willen weten. Ze weten trouwens ook dondersgoed (vooral die extremisten: die kennen de Koran vrijwel uit hun hoofd) dat het nergens op slaat dat er zo'n grote grens wordt geschapen tussen Christenen en Moslims: deze geloven hebben samen met het Jodendom heel veel overeenkomsten en zijn allemaal afkomstig van aartsvader Abraham (daarom worden het dus ook Abrahamitische religies genoemd). Dit staat meerdere malen in de Koran en die extremisten zullen daar vast niet overheen gelezen hebben..

Het enige wat ik hier op kan zeggen is dat ik het dus NIET begrijp dat menses boos worden op meningen,uitlatingen jegens hun geloof.
Ik kan zeggen dat ik met veel dingen in het geloof niet eens ben en dat ik gruwel van mensen die in de naam van allah handelen,dus hun eigen indentiteit verliezen in het geloof dat vind ik eng.
Helaas zie je dit veel met name in de moslim wereld.
Zoalng je er niks over mag zeggen dus mensen kan beledigen vind ik het eng worden en gaan we mee in het verliezen van onze indentiteit.
Ik ben voor vijheids van meningsuiting dus beledigen zeg maar,als we dat niet hebben zal het denk ik erg eng worden.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:09

Goed, dan nu een voorbeeld uit de praktijk toen Wilders er nog niet eens was.

Onze zoon en een mede leerlinge werden bedreigd met de dood op een middelbare school.
Wij hebben aangifte gedaan bij de politie op aanraden van de school.

Wat kwam hier uit, het stond de heren niet aan dat ze aangekeken werden.Dat zij mijn zoon en het meisje met de dood hadden bedreigd kwam doordat ze uit een andere cultuur kwamen dus daar moesten wij ons niet te druk over maken.

Het meisje was doodsbang voor deze 3 jongens en ook mijn zoon voelde zich niet echt meer op zijn gemak. Een half jaar later is 1 van deze heren van school getrapt, hij bedreigde een leraar met een mes.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:22

Ik vind beledigen dan juist weer te ver gaan.. Je moet weten wanneer je je mening beter voor je kunt houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:26

Ik ga helemaal met Moniek mee, probleem is gewoon dat moslims beledigd zijn hoe je het ook brengt. En de reactie daarop is nogal primitief en dan druk ik mij nog aardig uit. In de beschaafde wereld sta je er boven of je reageert met een discussie.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:30

Daar heb je gelijk in Faye, maar goed: wat doe je eraan? Het zit er zo ingebakken.. en zo zullen deze generatie moslims ook hun kinderen weer opvoeden.

Dit neemt niet weg dat ik Wilders alsnog een idioot vind met zijn anti-moslim acties.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:49

Redrumfox schreef:
Daar heb je gelijk in Faye, maar goed: wat doe je eraan? Het zit er zo ingebakken.. en zo zullen deze generatie moslims ook hun kinderen weer opvoeden.

Dit neemt niet weg dat ik Wilders alsnog een idioot vind met zijn anti-moslim acties.

maar omdat het er zo ingebakken inzit moeten wij dan onze hele democratie en vrijheids van meningsuiting maar op een zijspoor zetten?
Beledigen kan bij een eigen mening horen.
Ik ben ook gelovig maar ga niet op mijn achterste benen staan als jij zegt dat je de bijbel kwats vind.
Prima dat jij daar zo over denkt maar dan kunnen we nog wel samen in de kroeg wat drinken toch?
Dat hun daar anders over denken is toch hun probleem?maar word wel op onze schoot geworpen zeggende het is ons probleem.
Waar is de logica dan gebleven?
Kijk eens naar dat stukje van hans teeuwen wie heeft er nu een probleem?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:03

Het probleem is het onbegrip aan beide kanten, daar speelt Wilders op in.
Wij kunnen ons niet voorstellen dat mensen totaal over de rooie gaan als zij maar denken dat hun god bedoezeld wordt en zij kunnen niet begrijpen dat onze regering de macht niet heeft om Wilders te verbieden een beledigende film te maken.

Er wordt heel veel druk op de regering uitgeoefend, vanuit het buitenland, maar men kan gewoon niets doen dat is onze democratie.

Wilders weet dat heel goed en ook wat hij allemaal in werking zet met zijn akties, hij gijzelt heel Nederland.
Maar zijn fanatisme is inmiddels even groot en even niets ontziend dan dat van Al Quaida.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:12

Ik vind het wel meevallen, een hoop ophef om niks. Kijk naar Denemarken, na alle bedreigingen geven ze toch prioriteit aan de vrijheid van meningsuiting en hebben de prenten weer gepubliceerd. Daar heb ik respect voor, als je je vrijheden laat beperken door een groep fanatici kun je net zo goed direct van Nederland een mioslimstaat maken.