Juul schreef:Boeiend er zitten ook koetjes en varkentjes in. Ben niet voor niks vegetariërHypocriet noem ik dat als een paard opeens wél zielig is.
Zoooo ontzettend mee eens!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juul schreef:Boeiend er zitten ook koetjes en varkentjes in. Ben niet voor niks vegetariërHypocriet noem ik dat als een paard opeens wél zielig is.
Zammie schreef:Waren beelden in radar van een koe wat niet dood was, maar wel aan een achterbeen werd opgehangen...
Sammie schreef:En lekker dat die frikadellen en gehaktballen zijn
nina88 schreef:Ik ben ook vegetariër.
Maar ik snap ook mensen die geen paardenvlees eten. Een paard komt toch meer in de buurt van een huisdier dan een koe. Er zijn toch ook geen katten- of hondenbiefstukjes?
annastasia schreef:Fitch. die speeltjes in varkensstallen zijn ook verplicht. En varkens mogen niet alleen gehuisvest worden. Daarnaast moeten groepen gevormd worden, en na een bepaald aantal dagen mag daar ook niks meer aan toegevoed worden.
Misschien eerst handig ook dat mensen met EIGEN OGEN gaan kijken hoe het er op bedrijven aan toe gaat voordat ze vanalles roepen.
Ninx schreef:Er is maar 1 oplossing: LAAT MENSEN IETS MEER BETALEN VOOR HUN STUKJE VLEES!
Wanneer je van die paar euro, dat een stuk vlees in de supermarkt kost, het dier moet voeren, de boer moet betalen, de fabriek moet betalen die het verwerkt, de verpakking er omheen moet doen, en het naar een supermarkt moet transporteren, is dat niet REEEL!
Ten eerste heb je niet iedere dag vlees nodig, dit is zelfs ongezonde overconsumptie. Ten tweede kun je met een geruster hart dat stukje vlees kopen wanneer het duurzamer geproduceerd kan worden. Wij leggen een beetje meer geld neer, de boer en de dieren krijgen het beter!!!
Maar ja, de consument bepaalt deze ellende... iedereen die vlees uit de supermarkt haalt met grote regelmaat is schuldig aan deze ellende.
Vlees eten vind ik niet pertinent fout, maar doe het op een gezonde manier a.u.b.
Shiloh schreef:uuuh ... jah? dus?, weet je wat er nog meer in zit? varkens en koeien... maar nee er zit een paard in... dat kan EEECHT nietvind het zo'n onzin om onderscheid tussen dieren te maken. OF je eet vlees OF je eet geen vlees... elk beest is daarnaast toch even veel waard.
tenzij je praat over bedreigde diersoorten of zo, dan vind ik het een ander verhaal... Maar nee, ik kan echt niet rauwiger zijn om een paard dan om een koe of een varken...