Vingerafdrukken van alle Nederlanders in een database

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Vingerafdrukken van alle Nederlanders in een database

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:27

Shiloh schreef:
Schimmelig schreef:
Ze kunnen de kern van eicellen vervangen.

bloed, haar en speeksel zijn geen eicellen Vork

Nee, je kunt een eicel pakken van een ander levend organisme en en van die eicel dan de celkern vervangen met ander DNA en dat kun je wel uit dat soort troep halen. Anyhow, gaat niet om wat er NU mogelijk is, maar over STRAKS Tong uitsteken

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:27

runningkawa schreef:
De reacties van Shadow zijn net zo nutteloos Sammie

Natuurlijk is het niet verkeerd ergens rekening mee te houden, maar waar staat dat dat ook niet gebeurd?
Nergens, helemaal nergens Lachen

jij wuift alle argumenten waarom iemand het niet prettig vind om zijn vingerafdrukken af te geven weg als doemdenken en dat vind je onzin, dat moet je niet doen en is niet realistisch... wie houd er dan geen rekening met dat er iets verkeerd kan gaan? jij of ik?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:28

De laatste jaren krijg ik toch de kriebels van alle regels die uitgevonden worden en die wij burgers opgelegd krijgen in naam van ....Blind vertrouwen heb ik niet en vind ik ook gevaarlijk. Zo ook de eventuele film van Wilders. Van te voren wordt er van alles geroepen, ook uit het buitenland en ja hoor de regering doet er lekker aan mee. Wat is dat toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:30

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:
En draai dat eens om,
betekend het dan automatisch dat het niet gedaan wordt?

Die vraag heb ik al beantwoord Lachen
Zou jij ook een antwoord willen geven?

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord Lachen.
Kun je concrete voorbeelden geven uit de realiteit die als doemscenario moeten dienen voor de toekomst?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:37

Wil je NL voorbeelden horen, of globale voorbeelden Lovely? Van die laatste categorie zijn er ontzettend veel Nagelbijten / Gniffelen

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:42

Hoevaak is het de laatste tijd niet in het nieuws geweest dat er gevoelige informatie op straat lag.Bijv. papieren, een computer ga zo maar door.Het gaat mij zo langzamerhand veel te ver zo ook met deze laatste ontwikkeling met vingerafdrukken.
Er is niet een systeem wat je waterdicht kunt maken in deze tijd van de computers. Daarom vind ik dat je niet alles van iedereen op moet slaan en registreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:43

Nou, ik wil vooral reële voorbeelden en geen ver-gezochte vergelijkingen met gebeurtenissen uit regimes uit een ver verleden waarvan het aannemelijk is dat die zich niet meer gaan herhalen. Voorbeeld: tweelingenonderzoek van Mengele zie ik niet als een concreet en reeel doemscenario voor de toekomst.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:59

Lovely schreef:
Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord Lachen.
Kun je concrete voorbeelden geven uit de realiteit die als doemscenario moeten dienen voor de toekomst?

Klopt, dat ging even heel snel Lachen Ik zal mijn best doen om een voorbeeld te geven.

In Oost-Europa was het vaak genoeg om 'in de buurt van' verzet te zijn om als gevaarlijk aangemerkt te worden. Bewijs was niet noodzakelijk, verdenking was genoeg. Zelfs de minste schijn kon tegen je werken. Dit heeft ten eerste de mogelijkheid tot enig verzet behoorlijk onderdrukt waardoor de machthebbers ook machthouders bleven, maar het heeft ook geleid tot vele slachtoffers die niets meer hadden gedaan dan gewoon toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment te zijn, of tegen de verkeerde persoon onvriendelijk te zijn geweest. (Nou weet ik niet of ik "Ingenieurs van de ziel" al geplaatst had? Dat was een boek waar de bizarre onderdrukking wel tot uitdrukking gebracht wordt.)

Het voorbeeld van Bart geeft aan dat het westen daar overigens ook niet al te netjes in was: als je, zelfs per ongeluk, in de verkeerde winkel kwam, bij de verkeerde mensen op bezoek, was je voor je het wist communist en was je kans op een baan verkeken.

Die praktijken zijn in Amerika nog steeds niet verdwenen en zelfs weer flink opgelaaid. Er zijn mensen van een leesclubje aangehouden op verdenking van terrorisme omdat ze samenkwamen en het over een leesboek hadden wat 'mogelijkerwijs' wel eens te maken zou kunnen hebben met terrorisme. Mensen zijn gearresteerd op vliegvelden en opgesloten voor dagen zonder advocaat omdat ze dezelfde achternaam hadden als een vermeend terrorist.
Maar als men op vingerafdrukken gaat controleren kan de verkoopster van de Blokker straks verbonden worden met een criminele organisatie omdat haar vingerafdruk gevonden wordt op het glas van een terrorist of crimineel ofzo. Het risico dat je op zo'n ongemerkte manier in verband wordt gebracht is dus aanwezig. Tegelijkertijd zijn veel van de gevolgen dus niet altijd direkt duidelijk: als je aangemerkt wordt als 'verdacht' kun je misschien een heleboel banen niet meer krijgen, zonder dat je ooit duidelijk hebt gehoord waarom het zo is gegaan. En dan kun je je er dus ook niet tegen verdedigen. (Zie het voorbeeld van Bart.)

Verder is discriminatie op grond van (bv) seksuele voorkeur of geloof in de conservatievere delen van Amerika nog steeds redelijk veel voorkomend. Met een vingerdrukkendatabase is het nog veel makkelijker om alle namen te vinden van de mensen die ooit in een homobar geweest te zijn, of bij een bepaald (religieus) evenement... Zeker in kleinere, conservatieve gemeenschappen kunnen verdenkingen en roddels al genoeg zijn om iemand volkomen ten gronde richten...

In Nederland is dat gelukkig nog niet echt zo, maar de tendens is wel dat we ook hier weer conservatiever worden. En dan kunnen dergelijke dingen veel schade toebrengen aan mensen die geen misdrijven hebben begaan.

Dit zijn volgens mij geen vergezochte, maar juist bijzonder reele doemscenario's (helaas). Het gebeurt - en als je daar onterecht de klos van bent is dat knap lüllig...

Heb ik hiermee je vraag beantwoord?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:09

Een nog groter probleem bij dit soort systemen is het principe van de glijdende schaal. Het begint met een relatief klein of beperkt iets en voor je het weet wordt dat opgerekt tot veel grotere proporties. Puur omdat het kan en omdat de publieke weerstand veel kleiner is tegen kleine veranderingen.

Aardig voorbeeld is de Wet Opvraging in 2005 waarmee b.v. de politie in zo ongeveer ieder bestand gegevens over burgers op kunnen vragen als er een verdenking is. Denk b.v. aan de boeken die je geleend hebt bij de bieb. Er was toen nogal wat weerstand omdat men vreesde dat grote hoeveelheden data opgevraagd zouden worden van grote groepen waarmee men op zoek zou gaan naar verbanden. Verbanden in het kader van 'jij leest boek X dus je bent een potentiele terrorist'. Minister Donner zei toen:
“Als zij zich aan de wet houden, kan geen opsporingsinstantie deze gegevens daar opvragen. Dit wetsvoorstel maakt het zoeken op profielen in bestanden van anderen niet mogelijk.”

We zijn nu twee jaar verder en er ligt nu de Wet op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten waarmee het mogelijk wordt voor b.v. de AIVD om complete databases van telecom, financiële of willekeurige andere instellingen op te vragen. Met die databases en gegevens kunnen ze vervolgens doen wat ze willen, inclusief het dataminen waar men in 2005 op tegen waren.

De vingerafdrukken database is er nu in theorie alleen beperkt te gebruiken na toestemming van de OvJ, ik durf te wedden dat die beperking over minder dan 3 jaar sneuvelt. Al helemaal als er tussendoor weer een of ander terroristisch of kindermisbruik drama is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:39

Kunnen we dan de identificatieplicht weer afschaffen?
Neem aan dat iedere ambtenaar dan een mobile afdrukherkenner bij zich heeft? Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:44

ach, heb er geen moeite mee.... ze mogen van mij alles weten, doe niks verkeerd Lachen

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:48

Belachelijk. Straks zijn we ook nog verplicht iedere stap en pas die we zetten te registreren, kom op zeg!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:54

Ik ben bang dat dat het grote probleem is Kiwiko, de gemiddelde nederlander heeft niet zoveel voor de politie te verbergen en stemt dus relatief gemakkelijk toe. Maar ondertussen zijn we in Nederland hard onderuit aan het glijden op de glijdende schaal privacy.

Er moet altijd een afweging gemaakt worden tussen privacy en publiek belang en soms zal het ene voor het andere moeten wijken. Alleen is ondertussen afgegleden van een land met respect voor privacy naar een land wat europees gezien één van de slechtst scorende landen is.

Er loopt op dit moment niet voor niks een discussie over het gebruik van de gegevens van het rekeningrijden. Als het aan de staat ligt worden die gegevens wel opgeslagen, ze gaan ze niet gebruiken, we hoeven ons echt geen zorgen te maken, maar ze liggen wel klaar voor het moment dat ze een goede reden hebben om het toch maar te gaan gebruiken.

Dat is altijd het probleem met een glijdende schaal, het begint met een relatief kleine aanpassing op een punt waar de meerderheid mee kan leven, maar het eindigt als een politiestaat.

Niet voor niets heeft een volk zonder geschiedenis geen toekomst.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:41

Ik ben het er mee eens dat we steeds meer regels om onze horen krijgen, het begint in het klein,een voorstel zoals het rekening rijden. Maar als je dan hoort van dan kunnen we ook dit en dan kunnen we ook dat. Nog even en we kunnen geen voet meer buiten de deur zetten of iemand weet precies wanneer iemand van huis is gegaan, waar de boodschappen worden gekocht enz. Het begint in Nederland gewoon eng te worden wat regels betreft en wat ze er mee uitspoken.
In dat opzicht ben ik het absoluut eens met BartVB en Karl66.
Wat is de werkelijke reden van het invoeren van al deze regels?
En kom niet aan met ja dit is voor het geval er terroristen zijn in ons land want daar wordt alles op af geschoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:06

Shadow, mijn vraag is gedeeltelijk beantwoord, maar ik had eigenlijk gehoopt dat je met iets overtuigenders zou komen. Ik zie namelijk niet hoe het invoeren van een database met vingerafdrukken zou kunnen veroorzaken wat jij schetst. Daarnaast weet vader staat al heel erg veel, een paar vingerafdrukken kunnen er ook nog wel bij. Maar algemeen gesproken: nu heb ik nooit bij de Blokker gewerkt, maar ik mag er toch vanuit gaan dat een verdachtmaking nooit alleen op basis van zoiets duns zal gebeuren. Dat voorbeeld vind ik dan wel weer vergezocht en eigenlijk niet zo realistisch omdat ik denk dat de database op een andere manier gebruikt zal worden.

At the same time is een deel van de wereld druk met het oplossen van verdwijningen van mensen (Natalee en Maddie) en wordt daar juist door veel mensen gesuggereerd dat een heleboel gegevens toch wel wat makkelijker te controleren of te traceren zou moeten zijn. Bijvoorbeeld de creditcardgegevens, telefoongebruik, gekozen nummers, gehoorde geluiden; kortom de omgevingsfactoren als stille getuigen voor het oplossen van raadselen. Dat wil men dan weer wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:27

Lovely schreef:
Shadow, mijn vraag is gedeeltelijk beantwoord, maar ik had eigenlijk gehoopt dat je met iets overtuigenders zou komen.

Sorry, daar kan ik je niet aan helpen. Dat is ook deels het probleem: als het een zekerheid zou zijn zou men daar sneller tegen in opstand komen. Maar goed, dit is mijn kant van het verhaal. Hoe zie jij dat?

Citaat:
Maar algemeen gesproken: nu heb ik nooit bij de Blokker gewerkt, maar ik mag er toch vanuit gaan dat een verdachtmaking nooit alleen op basis van zoiets duns zal gebeuren. Dat voorbeeld vind ik dan wel weer vergezocht en eigenlijk niet zo realistisch omdat ik denk dat de database op een andere manier gebruikt zal worden.

Ik denk dus persoonlijk dat het in het begin wel allemaal heel netjes zal gaan. Maar stapje voor stapje worden de mogelijkheden uitgebreid en wordt de zorgvuldigheid minder. Bart geeft bv ook een duidelijk voorbeeld hoe de dingen die drie jaar geleden ECHT niet zouden gebeuren, ineens toch in een nieuw wetsvoorstel komen. En als je naar Amerika kijkt zie je heel duidelijk hoe er elke keer weer uitbreidingen worden gegeven op bestaande wetgeving, hoe rechtszekerheden (bijvoorbeeld het bijgestaan worden door een advocaat, of het recht om de aanklacht tegen je te kennen, of de mogelijkheid beroep aan te tekenen) worden verminderd en afgeschaft.

Ik ben dan ook echt heel geinteresseerd waarom jij denkt dat bij ons in Nederland niet zou kunnen gebeuren? Jij kunt natuurlijk anders denken over het risico. Maar wat ik heel erg mis in de discussie is de redenen waarom de risico's die aangehaald zijn door (o.a.) Karl, Bart, Shiloh en mij volgens jou geen probleem zijn.
Ik kan daarin uiteraard dingen over het hoofd zien. Ik denk van niet, maar ja, dat denk je altijd tot het moment dat blijkt dat je toch iets vergeten bent Tong uitsteken Het gaat er mij dan ook niet eens zozeer om dat het absoluut onherroepelijk misbruikt wordt, maar dat we erkennen dat de kans bestaat. Het is belangrijk om de risico's vooraf te overdenken...

Toen de Titanic de zee op ging meende iedereen te weten dat het niet kon zinken, en dus werd er behoorlijk bezuinigd op de veiligheidsmaatregelen zoals reddingsboten. Ik wil niet zeggen dat elk schip gedoemd is om te zinken. Als je al zeker weet dat een schip zinkt moet je uberhaupt niet aan de reis beginnen, da's gewoon niet handig Lachen Maar de kans is er - zelfs bij onzinkbare schepen als de Titanic, en het is handig om de reddingsboten dan toch klaar te hebben...

De dingen die hier aangehaald zijn, zijn niet absoluut waar - ik kan net zo min in de toekomst kijken als iemand anders. Maar ik vind het geen dingen waarbij het genoeg is om te 'geloven' dat het zo'n vaart niet zal lopen en denk dat we er echt serieus aandacht aan moeten besteden. We moeten de risico's in elk geval goed bekijken en ben daarom ook benieuwd naar hoe jij (en anderen) tegen de risico's aankijken. Niet als doemscenario, niet als absolute waarheid, maar als een situatie die mogelijk kan ontstaan. En het liefst dus vooraf, niet op een moment dat je midden in een onwenselijke situatie zit, want dan ben je eigenlijk wat te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:21

BartVB schreef:

Je kunt je in dit geval afvragen waar de fout ligt. Ligt die bij het beschikbaar zijn van informatie over de telefoonnummers waarvan bekend is dat ze nog eens wisselen, wat ook nog eens vrij makkelijk te achterhalen is. Of ligt de fout bij de onzorgvuldigheid en onwilligheid van de Griekse justitie? Als je het mij vraagt bij de Griekse justitie.
Volgens mij is deze jongen alleen nog verdacht en nog niet berecht of veroordeeld. Hij heeft zelf de bewijsvoering in handen, die vrij onomstotelijk is en waarmee dit probleem wel opgelost zou kunnen worden. Hij zou wel meer hulp moeten krijgen van de Europese instanties om deze zaak ook daadwerkelijk uit te spelen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:39

weet je , de verplicht id kaart bij je hebben strijkt mij al ENORM
tegen de haren in ..

maar de ellende is onderweg hoor mensen
nog een jaar of 10 a 15
en dat riep ik 20 jr geleden al maar toen uiteraard 30 a 35 Knipoog

ondertussen word er van de dingen die ik toen al zei steeds meer duidelijk

momenteel probeert men hier in nl en europa het licht uit te vinden
wat elders al geprobeerd is
daar werkte het niet hier uiteraard zal het dan natuurlijk wel gaan werken Gestoord

nu veel ouderen minder kinderen ..nog paar jaar en dan oa huizen overschot
men wil naar een europees gemiddeld niveau voor uitkeringen bv
betekend dat het hier nog een heel stuk minder gaat worden
teveel bemoeienis en toe blijven geven aan de grillen van de usa bv
ook qua enten , vlees vis en groenten productie en manier waarop hoeveel hoe wat en waar
daar bedrijging hier big brother
arme europeanen (om het over de rest niet te hebben, denk aan nederlanders
die NU te horen krijgen we kunnen niks voor je doen en bij het leger des heils komen
huis en haard kwijt , ook gezinnen met kleine kinderen ! terwijl ze LETTERLIJK te horen krijgen
(zelfs aan de lijve mogen ondervinden) jammer at je niet zwart en zwanger bent
staat daar huis met inboedel + fiets + auto die we MOETEN reserveren voor een vluchteling al
3 jr leeg maar helaas u valt tussen wal en schip dit is het adres van Hldh en succes he )
elders in de rijkere gebieden gesupport
midden klassen onderuit grotere breuk tussen arm en rijk
gezondheids zorg verder achteruit
(duurder en voral beperkter voor de niet vermogende)

heb 20 jr geleden wets wijzigingen voorbij zien komen
die nu 1 voor 1 doorgedrukt worden onder het mom van NIEUW
niks nieuw al jaren bekent Verdrietig alleen niet openbaar

nog een jaar of 10 a 15 en dan komen de mensen in opstand
financieel zal het dan moeilijker worden
de mensen zijn het dan zat en de ellende breekt los

hier mag ik over 15 jr of eerder op gequot worden .. Knipoog
Laatst bijgewerkt door nickyu op 18-02-08 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:42

Maar Griekenland is wel een democratische rechtstaat Pling

Een democratie hoeft dus niet synoniem te zijn met het respectvol omgaan met de rechten van een burger.

Kijk bijvoorbeeld naar een land als de VS, daar kan je vastgezet worden zonder rechtspraak, zonder te weten waarom, puur op de aanwijzingen van een schimmige oncontroleerbare overheidsinstantie de CIA. Die hoeft alleen maar te zeggen dat ze bewijs hebben, niet wat voor bewijs, niet hoe ze eraan gekomen zijn en het hoeft door niemand getoetst te worden.

En als ze achteraf tot de conclusie komen dat je geen terrorist bent, dan word je het land uitgezet. Tenminste als een ander land je wil hebben, anders blijf je gewoon in detentie.

En dan is het altijd heel gemakkelijk roepen "Ja dat is de VS, dat is Bush, daar wonen alleen cowboys". Maar als je kijkt naar ons eigen land, dan heeft de BVD ook al veel extra mogelijkheden gekregen. In principe is het in Nederland ook al mogelijk dat je door de rechter veroordeeld wordt omdat de BVD zegt dat jij een terrorist bent, zonder dat zij volledige inzage in het bewijs hoeven te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:05

Als de VS dan altijd maar als voorbeeld moeten dienen, heb ik nog wel een leestipje: Tim Weiner schreef 'Een spoor van vernieling'. Interessant boek.

Maar terug naar het onderwerp: ik denk dat we veel minder anoniem zijn dan dat we hopen of denken, ik denk ook dat het afgeven van een vingerafdruk niet van doorslaggevend belang zal zijn, alles is toch al bekend. Het is ook iets menselijks, we willen toch ook altijd graag alles weten, onderzoeken, controleren, checken en natrekken? Hier op bokt zelfs al. Je denkt dat je wat knopjes drukt en muisklikjes doet, maar dat zoete brave databeest onthoudt ook keurig welke topics je opent, hoe vaak je inlogt, hoe je browst, wat je zoekt en hoe. En ik maar denken dat ik alleen in de kamer zit, maar nee, databeest is always there Lachen. Niet alleen die van bokt natuurlijk, maar ook die van mijn provider, mijn bank en Interpay, alle websites waar je lid van moet worden, alle online winkels en noem alles verder maar op. Druk hier in de kamer Lachen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:08

Ik ben het helemaal eens met Bartvb, Karl66 etc. Het punt is ook, dat zo'n beetje 90% van de Nederlanders denkt: ach, ik heb niets te verbergen, van mij mag het wel.
Wij hebben een relatief groot gevoel van veiligheid als het gaat om de Nederlandse regering, maar aan de andere kant worden we o.a. door de media bang gemaakt voor terrorisme en criminaliteit, waardoor ons verzet tegen zulke maatregelen als gegevensopslag en vingerafdrukken de kop in worden gedrukt want:
* Ik heb niks te verbergen (zelfs al komen mijn gegevens op straat te liggen, dan nog ben ik een brave burger)
* Echte Criminelen worden hier misschien wel mee opgepakt.

Ondertussen gaat het maar verder met het controleren en opslaan van onze gegevens, maar voor wat? En wat gaat er in de toekomst mee gebeuren?
Nu zijn het vingerafdrukken, maar wie weet loop ik in de toekomst met een verichip (toch ook voor onze veiligheid? ofzo?) de Albert Heijn uit met een pakje sigaretten en wordt dit alles opgeslagen en doorgespeeld naar gezondheidsinstanties, verzekeringen of andersoortige bedrijven.
Het lijkt een doemscenario, maar door dit soort maatregelen geleidelijk in te voeren (met als grote uithangbord de angst voor criminaliteit en terrorisme) zullen we niet protesteren en uiteindelijk erachter komen dat niets, maar dan ook niets meer over is van onze privacy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:17

Nicolletje een geimplanteerde chip zal er voorlopig nog niet komen, maar waarschijnlijk wel een chipdinges waarmee je alles kan doen. Uiteraard onder registratie en supervisie van de eigenaar van dat kaartje of dingetje. Wel donders handig aan een kant hoor, als je in een ambulance ligt kunnen ze bijvoorbeeld ook je bloedgroep aflezen, je allergieën, belangrijke ziektes, religie, wie ze moeten bellen voor spoed, waar en hoe je verzekerd bent en of je geregistreerd staat als donor.

Dit soort dingen zijn allemaal toekomst en gaan ook allemaal gebeuren en na onze generatie gaat het hier steeds meer lijken op de wereld in 'A perfect day' van Ira Levin. Een door en door gecontroleerd leven zonder eigen keuzes maar met dwangeconomie zie ik wel als een doemscenario in plaats van de voordelen van beschikbaar zijn van informatie. Wat ik alleen niet begrijp is dat er mensen vingertjes opsteken met een pas op voor wat er in het oostblok gebeurde 30 jaar geleden. Want dàt is de toekomst namelijk niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:24

Het punt is dat mijn vriend zijn grootouders het communisme zellf hebben meegemaakt en van onschuldig burger ben je op basis van wat onzorgvuldige gegevens ineens staatsvijand nr. 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:26

Dat kan, als je lid bent geweest van bepaalde organisaties dan kun je als vijand van de staat te boek staan. Meestal moet daar wel iets voor aan de hand zijn geweest, maar ook hier worden fouten gemaakt. Maar als er een deugdelijk verhaal tegenover staat, is ook dat weer recht te zetten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:27

In tijden van oorlog, worden deugdelijke verhalen niet gehoord, Lovely Dat vind ik iets te positief gedacht.