Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:17

Ja maar hij is wel de enige die iets zegt over wat er mis is...het is of je kop in het zand steken of blij zijn dat er iets gezegt wordt...dat is de enige keus die er is.
En ja, dan kies ik voor wilders..hoe eng en gestoord ik hem ook vind. Kop in het zand steken is nog veel gestoorder...en veel enger....

Maar ik hoop zo hard dat er eens wat tussen in komt...zo enorm hard. En ik denk vele met mij....

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:18

Angst is een slechte raadgever. Dat mensen bang zijn voor moslims in Nederland begrijp ik, in zoverre dat hun cultuur zó anders is dan die van 'ons' dat mensen vele zaken gewoonweg niet snappen. Daar worden mensen bang van, men heeft het idee dat men niet weet wat er zou kunnen gebeuren. Maar stel je het omgekeerde voor; zouden moslims 'onze' cultuur snappen? Ik dúrf me niet eens meer in te leven in een islamitisch gezin in Nederland; Mán, wat wordt je dan gepest, buitengesloten, gewantrouwd... Hoe moet dát dan wel niet voelen? Ik vind eerlijk gezegd het feit dat er politici zijn (die door democratische verkiezingen zijn gekozen!) die bloedserieus zeggen het liefst de helft van de pagina's uit de Koran te scheuren angstaanjagend. Politici die moties indienen om het de moslims maar zo naar en lastig mogelijk te maken in Nederland. Dáár word ík nou bang van.
Een vraag aan sommige van de posters boven mijn post: een aantal hebben gezegd dat 'het te ver gaat', anderen zeiden 'ik ben bang, ik heb ... kinderen'. Wát gaat er dan precies te ver? Wáár zijn jullie nou precies bang voor?
Ik woon net onder Amsterdam, zit in Amsterdam op school en fiets regelmatig 's avonds door de stad. Of ik weleens bang ben? Jazeker. Maar niet specifiek voor Turkse of Marokkaanse jongens. Ik ben bang in het algemeen, of ze nou christelijk, islamitisch, joods of niet-religieus zijn, ik heb geen zin om van m'n fiets gesleurd te worden of op een andere manier lastiggevallen te worden. Maar dat heeft niet met de islam, de Koran of buitenlanders te maken: dat heeft te maken met de straatcultuur. De 'hangjongeren', maar dan niet degenen die op een bank een sigaret zitten te roken, maar degenen die over straat lopen, een slok te veel op hebben en in groepjes 'stoer' aan het doen zijn.
Hoe die straatcultuur ontstaan is? Tja, misschien lopen er wel Marokkaanse jongens over straat. Misschien zijn het wel geen 'keurig nette blanke grachtengordel-kinderen'. Maar eerlijk gezegd maakt me dat op dat moment geen zier uit, als ik maar veilig thuiskom. Ik denk dat we de schuld, zoals in de geschiedenis al veel vaker is gebeurd, nu wéér op een bevolkingsgroep afschuiven die er misschien -waarschijnlijk, in mijn ogen- in eerste instantie niets te maken heeft gehad met de problemen waar zíj de schuld van krijgen. Ja, ze doen ook mee met het 'hangen', misschien blowen zij ook of drinken ze teveel; misschien vallen zij ook weleens iemand lastig. Maar dat neemt niet weg dat het net zo goed anderen hadden kunnen zijn, het hádden geen moslims hoeven zijn.
Altijd, als er een misdaad is gepleegd, hoe klein ook, er zal áltijd bij vermeld worden in álle media welke huidskleur de persoon in kwestie had, welke religie of zelfs uit welk land hij/zij afkomstig was. Als er op één avond zeven incidenten in Amsterdam zijn geweest, zal altijd degene waar een buitenlander bij betrokken was bovenaan in de krant verschijnen. Dát vind ik nou eng.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:21

runningkawa schreef:
Ja maar hij is wel de enige die iets zegt over wat er mis is...het is of je kop in het zand steken of blij zijn dat er iets gezegt wordt...dat is de enige keus die er is.
En ja, dan kies ik voor wilders..hoe eng en gestoord ik hem ook vind. Kop in het zand steken is nog veel gestoorder...en veel enger....

Maar ik hoop zo hard dat er eens wat tussen in komt...zo enorm hard. En ik denk vele met mij....

Logisch, ik denk dat ze niet kop in zand steken maar gewoon goede politieke beslissingen nemen om de goede te spelen. Zo zijn twee belangrijke anti rechtse figuren verhuist omdat ze teveel last hadden van de alochtonen. Denk dat er zoveel in de politiek speelt. Men perfecte en hele lieve islamitische buur klaagt zelfs over het probleem Lachen
In mijn ogen maakt de betutteling het nog moeilijker voor de mensen die het goed menen, en dat zijn er ook een aantal
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-01-08 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:22

Tja, als je in een ander land gaat wonen dan weet je dat je met een andere cultuur te maken krijgt. Dan kun je zoveel mogelijk proberen te integreren of je probeert je eigen cultuur af te dwingen in dat andere land. Dat laatste is goedgevonden door de politiek, jarenlang. En daar komen nu de problemen van.
En begin niet over gastarbeirders, die zijn hier niet naar toegesleurd, ook die hebben er zelf voor gekozen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:22

Hanmar schreef:
Angst is een slechte raadgever. Dat mensen bang zijn voor moslims in Nederland begrijp ik, in zoverre dat hun cultuur zó anders is dan die van 'ons' dat mensen vele zaken gewoonweg niet snappen. Daar worden mensen bang van, men heeft het idee dat men niet weet wat er zou kunnen gebeuren. Maar stel je het omgekeerde voor; zouden moslims 'onze' cultuur snappen? Ik dúrf me niet eens meer in te leven in een islamitisch gezin in Nederland; Mán, wat wordt je dan gepest, buitengesloten, gewantrouwd... Hoe moet dát dan wel niet voelen? Ik vind eerlijk gezegd het feit dat er politici zijn (die door democratische verkiezingen zijn gekozen!) die bloedserieus zeggen het liefst de helft van de pagina's uit de Koran te scheuren angstaanjagend. Politici die moties indienen om het de moslims maar zo naar en lastig mogelijk te maken in Nederland. Dáár word ík nou bang van.
Een vraag aan sommige van de posters boven mijn post: een aantal hebben gezegd dat 'het te ver gaat', anderen zeiden 'ik ben bang, ik heb ... kinderen'. Wát gaat er dan precies te ver? Wáár zijn jullie nou precies bang voor?
Ik woon net onder Amsterdam, zit in Amsterdam op school en fiets regelmatig 's avonds door de stad. Of ik weleens bang ben? Jazeker. Maar niet specifiek voor Turkse of Marokkaanse jongens. Ik ben bang in het algemeen, of ze nou christelijk, islamitisch, joods of niet-religieus zijn, ik heb geen zin om van m'n fiets gesleurd te worden of op een andere manier lastiggevallen te worden. Maar dat heeft niet met de islam, de Koran of buitenlanders te maken: dat heeft te maken met de straatcultuur. De 'hangjongeren', maar dan niet degenen die op een bank een sigaret zitten te roken, maar degenen die over straat lopen, een slok te veel op hebben en in groepjes 'stoer' aan het doen zijn.
Hoe die straatcultuur ontstaan is? Tja, misschien lopen er wel Marokkaanse jongens over straat. Misschien zijn het wel geen 'keurig nette blanke grachtengordel-kinderen'. Maar eerlijk gezegd maakt me dat op dat moment geen zier uit, als ik maar veilig thuiskom. Ik denk dat we de schuld, zoals in de geschiedenis al veel vaker is gebeurd, nu wéér op een bevolkingsgroep afschuiven die er misschien -waarschijnlijk, in mijn ogen- in eerste instantie niets te maken heeft gehad met de problemen waar zíj de schuld van krijgen. Ja, ze doen ook mee met het 'hangen', misschien blowen zij ook of drinken ze teveel; misschien vallen zij ook weleens iemand lastig. Maar dat neemt niet weg dat het net zo goed anderen hadden kunnen zijn, het hádden geen moslims hoeven zijn.
Altijd, als er een misdaad is gepleegd, hoe klein ook, er zal áltijd bij vermeld worden in álle media welke huidskleur de persoon in kwestie had, welke religie of zelfs uit welk land hij/zij afkomstig was. Als er op één avond zeven incidenten in Amsterdam zijn geweest, zal altijd degene waar een buitenlander bij betrokken was bovenaan in de krant verschijnen. Dát vind ik nou eng.

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:23

faye schreef:
[naam] schreef:
Daar kan je lang en kort over praten, maar het onzin noemen vind ik slap.

Er bestond ooit zo'n wet, misschien is dat alweer lang geleden. Maar ach, de vrijheid van meningsuiting is ook niet meer wat het geweest is..

Als jij zegt dat Wilders ze weg wil ruimen dan luister je niet goed en roep je ook maar wat, waar jij fans van Wilders van beticht.

Als jij langer iets langer nadenkt dan zou je ook snappen dat Wilders diep in zijn hartje het liefste alle Islamieten een schopje zou willen geven richting grens. Dat is toch wel énigsinds op te maken uit zijn opmerkingen dacht ik zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:24

Nee, want dan luister je echt niet goed. Uit vooroordeel waarschijnlijk Knipoog

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:25

Geloof mij, dat is niet alleen Wilders. Hij haaltn iet voor niets zoveel zetels. En als die moslims zo door gaan maken ze geen vrienden. Of je past je aan en laat je vorige land achter je, of je komt hier niet heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:25

faye schreef:
Nee, want dan luister je echt niet goed. Uit vooroordeel waarschijnlijk Knipoog

Vertel, waarom luister ik niet goed ?
Eigenlijk heeft het niet bijster veel zin, want wat jij zou gaan zeggen zou ook een vooroordeel zijn.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:28

We hebben in Nl vrijheid van meningsuiting maar daar tegenover staat dat we niemand mogen beledigen op grond van o.a. geloof, huidskleur en seksuele voorkeur. Volgens mij doet Wilders nu precies dat: beledigen op grond van geloof. Hij maakt misbruik van een bepaalde angst die momenteel in de samenleving rondwaart. Een angst die niemand precies kan benoemen. Het zijn die angsten die het meest gevaarlijk zijn, omdat ze voor interpretatie vatbaar zijn. Daarom ben ik het ook heel erg eens met het stuk van Hanmar.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:28

Ik neem trouwens dit artikel niet serieus die mensen trouwens zelf ook niet. En die Wilders neem ik ook nooit serieus. Beide partijen zeggen allerlei dingen wat echt ONMOGELIJK is. Dus ik maak me er niet zo druk om. Lachen
(en ik ben zelf een moslim Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:29

Kaka schreef:
We hebben in Nl vrijheid van meningsuiting maar daar tegenover staat dat we niemand mogen beledigen op grond van o.a. geloof, huidskleur en seksuele voorkeur. Volgens mij doet Wilders nu precies dat: beledigen op grond van geloof. Hij maakt misbruik van een bepaalde angst die momenteel in de samenleving rondwaart. Een angst die niemand precies kan benoemen. Het zijn die angsten die het meest gevaarlijk zijn, omdat ze voor interpretatie vatbaar zijn. Daarom ben ik het ook heel erg eens met het stuk van Hanmar.

Dat bedoel ik nou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:30

Ik denk het niet, ik ben geen Wilders fan, maar wat jij hem toedicht klopt gewoon niet.

Nou het wordt dus tijd dat de moslims massaal aangeklaagd worden voor hun anti-homo opmerkingen. En dan kun je met je handje zwaaien naar de vrijheid van meningsuiting, dankzij het spasme van 1 bevolkingsgroep die niet wil accepteren dat we niet in de (bijv) marokkaanse bergen wonen hier. Een stadse moslim zul je hier niet over horen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-08 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:31

yousra schreef:
Ik neem trouwens dit artikel niet serieus die mensen trouwens zelf ook niet. En die Wilders neem ik ook nooit serieus. Beide partijen zeggen allerlei dingen wat echt ONMOGELIJK is. Dus ik maak me er niet zo druk om. Lachen
(en ik ben zelf een moslim Lachen )

Dit bedoel ik dus, helemaal mee eens.
De betutteling en slachtofferrol doet alleen maar erger aan, en maken het voor mensen die het wel goed menen alleen maar moeilijker.
Afgod

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:32

faye schreef:
Nou het wordt dus tijd dat de marokkanen massaal aangeklaagd worden voor hun anti-homo opmerkingen.

Vergeet niet dat alle marokkanen tegen homo's zijn. Knipoog Ik ben zelf ook van Marokkaanse afkomst en ik heb niets tegen homo's. Ik ga zelfs met een paar om Haha!
En ik kan super goed met hun omgaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:34

faye schreef:
Ik denk het niet, ik ben geen Wilders fan, maar wat jij hem toedicht klopt gewoon niet.

Nou het wordt dus tijd dat de moslims massaal aangeklaagd worden voor hun anti-homo opmerkingen. En dan kun je met je handje zwaaien naar de vrijheid van meningsuiting, dankzij het spasme van 1 bevolkingsgroep die niet wil accepteren dat we niet in de (bijv) marokkaanse bergen wonen hier. Een stadse moslim zul je hier niet over horen.

En dit is dus ook een vooroordeel.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:37

het begint er wel op te lijken.
Als je maar iets zegt, ook al een aanmerking wat verbeteren. nou dan heb je het gehad.
Maar als iran/irak loopt te zeggen ja israel de joden uitmoorden e.d.
Is het niet erg, is 1 met de koran dacht ik........
let maar op in de toekomst, het word steeds gekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:37

Pech dan, ik zit er niet mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:38

faye schreef:

Was dit op mij gericht ? Zo ja: lekker makkelijk.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:39

ladylay schreef:
het begint er wel op te lijken.
Als je maar iets zegt, ook al een aanmerking wat verbeteren. nou dan heb je het gehad.
Maar als iran/irak loopt te zeggen ja israel de joden uitmoorden e.d.
Is het niet erg, is 1 met de koran dacht ik........
let maar op in de toekomst, het word steeds gekker

Wat jij allemaal zegt, is zoooooo niet waar. Knipoog
Overdrijven is ook een vak. Knipoog
En dat het één is met de Koran klopt al helemaal niet...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:44

Ergens hierboven las ik iemand die beweerde dat 'de islamieten in Nederland ervoor kiezen om hun cultuur in hun nieuwe land af te dwingen'. Tenminste, dat is wat ik uit die post concludeer.
Wil ik toch nog eventjes op ingaan, waarbij ik tóch even de gastarbeiders erbij haal Clown

Ik zal niet zeggen dat de gastarbeiders die naar Nederland kwamen er níet zelf voor hebben gekozen. Maar aan de andere kant hebben we ze niet bepaald ontmoedigd en bovendien, in hun eigen land was het kennelijk erg genoeg om massaal te willen vertrekken. En dáár zit denk ik de fout van de Nederlandse, nee, van de wéreldpolitiek. Ik vraag me af waarom in vrijwel ieder land in de gehele wereld men niet verder kijkt dan de grenzen van hun eigen landje. De reden dat mensen emigreren is vanwege angst of ontevredenheid, denk ik. Mensen die vanuit Nederland naar Australië gaan doen dat vanwege de ruimte, de natuur, de vervuiling in de Randstad... Maar je gaat niet zómaar weg uit je vaderland. Mensen die vanuit een land in het Midden-Oosten emigreren hadden het dus kennelijk op de één of andere manier niet goed genoeg om in hun eigen land te willen blijven. Eerst gingen alleen de mannen, de vaders, die in Nederland gingen werken om voor hun gezin te kunnen zorgen. Het bleek een succes en van de Nederlandse regering mocht later ook de familie meekomen. Kennelijk was het op dat moment een flink stuk beter toeven in Nederland. Hun eigen cultuur werd niet verboden, ze mochten zelfs moskeeën bouwen en helemaal een nieuw leventje opbouwen in hun nieuwe thuisland. Met open armen werden ze ontvangen: men vond ze natuurlijk 'vreemd en anders', maar ze werden al gauw ook op de thee uitgenodigd, kinderen kregen Nederlandse vriendjes... Dat wil ik toch inburgeren noemen!

Maar waar ik nu op wil wijzen: er zijn zó veel Nederlanders die roepen 'en ze komen allemaal maar gewoon naar Nederland, de grenzen moeten dicht, er zijn meer islamieten dan Nederlanders in dit land!'. Denk eens ná. In plaats van ze hier het land uit willen jagen, grenzen dichtgooien en met z'n allen met de dekens over ons hoofd in huis blijven zitten en wachten tot het leven vanzelf weer 'veilig' wordt, kunnen we misschien beter eens nádenken. Want terwijl wij, regering en bevolking, ons druk zitten te maken over nóg een akkefietje in Amsterdam-Centrum gaat het over het algemeen in de wereld om heel wat ernstiger problemen, waar een deel van de bevolking -en de politiek- voor het gemak even niet naar kijkt, 'want dat is buiten Nederland'. Waarom willen er zoveel mensen naar Nederland komen? Juist ja, omdat het dus in hun éigen land niet goed gaat. We kunnen nu wel de grenzen gaan dichtgooien en nog maar wat militairen naar Irak sturen om de VS te helpen, maar we zouden óók kunnen helpen om hún land weer een betere leefomgeving te maken. Terwijl de globalisering vrolijk doorgaat blijven we tóch roepen dat ze niet naar Nederland moeten komen, dat de grenzen dicht moeten... Degenen die dat vinden, doe er dan wat aan! Problemen oplossen doe je door naar de wortels van het probleem te zoeken, niet wat blaadjes afknippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:48

Juul schreef:
faye schreef:

Was dit op mij gericht ? Zo ja: lekker makkelijk.

Vind je? Ik durf het tenminste toe te geven Knipoog
Ieder mens heeft vooroordelen nietwaar?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 19:48

yousra ik vind dat jij hier keurig mee omgaat hoor.
zo hoort het toch ook,we moeten toch normaal met elkaar kunnen praten.
mijn goede vriendin is moslim,en daar ga ik net zo mee om als ieder ander.

ik vind het volgende geval erg storend;
hoe gek onze meneer wilders ook is,ook hij mag zijn mening geven(in die film dus)
maar het is niet terecht dat er aangifte tegen word gedaan.

want zoals hier eerder is gezegd,doen mensen die homosexueel zijn ook aangifte tegen deze mensen omdat zij beweren dat je vies bent als je als man op mannen valt(of als vrouw op vrouwen)

dat is wel net zo beledigend hoor,laten we dat even niet vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:50

Of als er letterijk gezegt wordt
Jij vrouw, jij niks weet, jij baas haal... (op het werk als ik prijzen noemde en ze wilde afdingen)
Dat mag in nl..keer op keer.
Als wij nederlanders daarvoor aan gaan klagen wordt het nog ontzettend druk... want het is orde van de dag...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 19:52

tja ik werk in een apotheek,daar hebben we het ook vaak,en dat is lastig,want we werken met haast alleen vrouwen,alleen een van de apothekers is man Tong uitsteken