Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Ja maar hij is wel de enige die iets zegt over wat er mis is...het is of je kop in het zand steken of blij zijn dat er iets gezegt wordt...dat is de enige keus die er is.
En ja, dan kies ik voor wilders..hoe eng en gestoord ik hem ook vind. Kop in het zand steken is nog veel gestoorder...en veel enger....
Maar ik hoop zo hard dat er eens wat tussen in komt...zo enorm hard. En ik denk vele met mij....
Hanmar schreef:Angst is een slechte raadgever. Dat mensen bang zijn voor moslims in Nederland begrijp ik, in zoverre dat hun cultuur zó anders is dan die van 'ons' dat mensen vele zaken gewoonweg niet snappen. Daar worden mensen bang van, men heeft het idee dat men niet weet wat er zou kunnen gebeuren. Maar stel je het omgekeerde voor; zouden moslims 'onze' cultuur snappen? Ik dúrf me niet eens meer in te leven in een islamitisch gezin in Nederland; Mán, wat wordt je dan gepest, buitengesloten, gewantrouwd... Hoe moet dát dan wel niet voelen? Ik vind eerlijk gezegd het feit dat er politici zijn (die door democratische verkiezingen zijn gekozen!) die bloedserieus zeggen het liefst de helft van de pagina's uit de Koran te scheuren angstaanjagend. Politici die moties indienen om het de moslims maar zo naar en lastig mogelijk te maken in Nederland. Dáár word ík nou bang van.
Een vraag aan sommige van de posters boven mijn post: een aantal hebben gezegd dat 'het te ver gaat', anderen zeiden 'ik ben bang, ik heb ... kinderen'. Wát gaat er dan precies te ver? Wáár zijn jullie nou precies bang voor?
Ik woon net onder Amsterdam, zit in Amsterdam op school en fiets regelmatig 's avonds door de stad. Of ik weleens bang ben? Jazeker. Maar niet specifiek voor Turkse of Marokkaanse jongens. Ik ben bang in het algemeen, of ze nou christelijk, islamitisch, joods of niet-religieus zijn, ik heb geen zin om van m'n fiets gesleurd te worden of op een andere manier lastiggevallen te worden. Maar dat heeft niet met de islam, de Koran of buitenlanders te maken: dat heeft te maken met de straatcultuur. De 'hangjongeren', maar dan niet degenen die op een bank een sigaret zitten te roken, maar degenen die over straat lopen, een slok te veel op hebben en in groepjes 'stoer' aan het doen zijn.
Hoe die straatcultuur ontstaan is? Tja, misschien lopen er wel Marokkaanse jongens over straat. Misschien zijn het wel geen 'keurig nette blanke grachtengordel-kinderen'. Maar eerlijk gezegd maakt me dat op dat moment geen zier uit, als ik maar veilig thuiskom. Ik denk dat we de schuld, zoals in de geschiedenis al veel vaker is gebeurd, nu wéér op een bevolkingsgroep afschuiven die er misschien -waarschijnlijk, in mijn ogen- in eerste instantie niets te maken heeft gehad met de problemen waar zíj de schuld van krijgen. Ja, ze doen ook mee met het 'hangen', misschien blowen zij ook of drinken ze teveel; misschien vallen zij ook weleens iemand lastig. Maar dat neemt niet weg dat het net zo goed anderen hadden kunnen zijn, het hádden geen moslims hoeven zijn.
Altijd, als er een misdaad is gepleegd, hoe klein ook, er zal áltijd bij vermeld worden in álle media welke huidskleur de persoon in kwestie had, welke religie of zelfs uit welk land hij/zij afkomstig was. Als er op één avond zeven incidenten in Amsterdam zijn geweest, zal altijd degene waar een buitenlander bij betrokken was bovenaan in de krant verschijnen. Dát vind ik nou eng.
faye schreef:[naam] schreef:Daar kan je lang en kort over praten, maar het onzin noemen vind ik slap.
Er bestond ooit zo'n wet, misschien is dat alweer lang geleden. Maar ach, de vrijheid van meningsuiting is ook niet meer wat het geweest is..
Als jij zegt dat Wilders ze weg wil ruimen dan luister je niet goed en roep je ook maar wat, waar jij fans van Wilders van beticht.
faye schreef:Nee, want dan luister je echt niet goed. Uit vooroordeel waarschijnlijk
Kaka schreef:We hebben in Nl vrijheid van meningsuiting maar daar tegenover staat dat we niemand mogen beledigen op grond van o.a. geloof, huidskleur en seksuele voorkeur. Volgens mij doet Wilders nu precies dat: beledigen op grond van geloof. Hij maakt misbruik van een bepaalde angst die momenteel in de samenleving rondwaart. Een angst die niemand precies kan benoemen. Het zijn die angsten die het meest gevaarlijk zijn, omdat ze voor interpretatie vatbaar zijn. Daarom ben ik het ook heel erg eens met het stuk van Hanmar.
yousra schreef:Ik neem trouwens dit artikel niet serieus die mensen trouwens zelf ook niet. En die Wilders neem ik ook nooit serieus. Beide partijen zeggen allerlei dingen wat echt ONMOGELIJK is. Dus ik maak me er niet zo druk om.
(en ik ben zelf een moslim)
faye schreef:Nou het wordt dus tijd dat de marokkanen massaal aangeklaagd worden voor hun anti-homo opmerkingen.
faye schreef:Ik denk het niet, ik ben geen Wilders fan, maar wat jij hem toedicht klopt gewoon niet.
Nou het wordt dus tijd dat de moslims massaal aangeklaagd worden voor hun anti-homo opmerkingen. En dan kun je met je handje zwaaien naar de vrijheid van meningsuiting, dankzij het spasme van 1 bevolkingsgroep die niet wil accepteren dat we niet in de (bijv) marokkaanse bergen wonen hier. Een stadse moslim zul je hier niet over horen.
faye schreef:Pech dan, ik zit er niet mee
ladylay schreef:het begint er wel op te lijken.
Als je maar iets zegt, ook al een aanmerking wat verbeteren. nou dan heb je het gehad.
Maar als iran/irak loopt te zeggen ja israel de joden uitmoorden e.d.
Is het niet erg, is 1 met de koran dacht ik........
let maar op in de toekomst, het word steeds gekker
Juul schreef:faye schreef:Pech dan, ik zit er niet mee
Was dit op mij gericht ? Zo ja: lekker makkelijk.