Man geeft les aan z'n 18 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Man geeft les aan z'n 18 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:14

Cyntje schreef:
Wat betekend dat dan? Schijnheilig Bloos
@ Paardje2005: kinderen komen van de ooievaar, wist je dat niet Gestoord

Zo lang jij denkt dat ooievaars de kindjes brengen kan ik dat beter niet vertellen Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:17

Cyntje schreef:
@ Paardje2005: kinderen komen van de ooievaar, wist je dat niet Gestoord

van de ooievaar???? Wow! vroeg me al af waarom ze hier verderop altijd tegen het raam vliegen. nou weet ik het dus. gut. Scheve mond

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:28

IKbenEllen schreef:
Nannes schreef:
whaha, nou, ik zat een hele tijd geleden naar zo'n kraamprogramma te kijken en daar was een Belgische vrouw die moest bevallen. De verloskundige zat anders ook heel hard te schreeuwen: POEPEN POEPEN! *LOL*
sorry, ik ga nu wel heel erg offtopic Bloos

Bloos! Dat betekent in Belgie iets heel anders, denk dat dat het LAATSTE was waar die vrouw trek in had ROFL

Net als die vrouw die op straat gevraagd werd waar ze de laatste keer sex had gehad:
In mijne poeperd zei ze toen ROFL (was ook een belg)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:29

Mmm, heel bijzonder. Is natuurlijk weer een soort van uiterste.
Zou er nou nooit eens eentje rebelleren?
Benieuwd hoe het met deze kinderen gaat.

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:32

leuk zo'n vader..
dan leef je als het waren in de middeleeuwen ofzo.. en heb je alleen contact met je broertjes en zusjes.. want andere kinderen heb je geen contact mee omdat je niet op school zit..

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:35

Ik geloof zeker niet dat je je dan normaal ontwikkeld! Ik bedoel geen tv, geen internet, geen gas, geen licht enz... HALLO we leven in de 21e eeuw!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:39

Ooit dat stukje uit Oprak gezien over de Amish? Die mensen waren toch wel heel normaal ontwikkeld en op bepaalde vlakken waren ze nog pakken verstandiger dan een hoop andere mensen die ik ken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:43

Tieneke schreef:
Ooit dat stukje uit Oprak gezien over de Amish? Die mensen waren toch wel heel normaal ontwikkeld en op bepaalde vlakken waren ze nog pakken verstandiger dan een hoop andere mensen die ik ken.

Maar dat is een vrij uitgebreide gemeenschap.
Waar we het nu over hebben is een behoorlijk op zichzelf staand gezin. Die kinderen zullen zich toch ooit in de rest van de maatschappij moeten mengen, of ze blijven de rest van hun leven in een heel klein wereldje hangen...
Deze kinderen zien toch wat alle andere kinderen van hun leeftijd doen en meemaken.

Amish kinderen volgens allemaal min of meer hetzelfde programma.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:43

Ik woon zelf in Amersfoort. Nou de malelande vond ik goed hoor! :p maareeh Van spakenburg naar Barneveld is echt niet zo ver hoor! Je zou maar zo veel kinderen hebben Gaaaap

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:44

Miss_m schreef:
Achterlijk zeg.
Wat voor bedrijf zou die vader hebben als ie tegen computers en tv enz is.
is welk bedrijf werkt er tegenwoordig niet met computers enz?

een voegbedrijf.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:46

Miss_jumpy, daar heb je idd gelijk in. Maar ik doelde meer op het feit dat mensen die zo leven niet noodzakelijk minder goed ontwikkelen. Ook in een gezin hoeft dat niet zo te zijn.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:49

Jeetje geen gas, water en licht in huis. Daarmee doe je die kinderen dus wel tekort want iedereen heeft gas water en licht. Verder geen televisie maar goed dat de kinderen niet naar school gaan want hoe kun je mee doen met de rest als jij geen tv hebt.
In deze tijd is er gewoon televisie en internet ik kan me voorstellen dat je je kinderen wilt beschermen tegen de boze buitenwereld maar hoever wil je daarin gaan eens moet je ze los laten. Je bent een ware cultuurbarbaar als je dit soort dingen verbied.

Tegen het eventueel thuis les geven heb ik niet zoveel tegen in te brengen. Alleen wel tegen het verplicht op VMBO niveau want wie weet zijn er enkele kinderen bij die daar niet voldoende aan hebben. Dat hij ze in de techniek schoolt is prima want we hebben ernstig tekort aan mensen die met de handen willen werken, ik vraag me alleen af waar deze kinderen later gaan werken. en dat de dames kunnen typen is prima alleen de boze buitenwereld zit niet te wachten op dames die niet met de computer overweg kunnen.

Ik vraag me dan ook af waar die rechter met zijn of haar gedachten was toen zij of hij goedkeurde dat deze man die samen met zijn vrouw 18 kinderen heeft het voor elkaar kreeg dat zijn kinderen thuis geschoold worden en dat zijn kinderen het recht op een normale jeugd ontzegt wordt en het recht op basisvoorzieningen.

Ik vraag het me af die rechter moet hebben zitten slapen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:51

Tieneke schreef:
Miss_jumpy, daar heb je idd gelijk in. Maar ik doelde meer op het feit dat mensen die zo leven niet noodzakelijk minder goed ontwikkelen. Ook in een gezin hoeft dat niet zo te zijn.

Nee, maar ik denk dat het nooit goed is om je zo af te zonderen van de maatschappij waar je in woont, want je kan je dan steeds minder goed aanpassen, hoort er niet meer tussen en je wereld wordt steeds kleiner.

Wordt er in de hele stad thuis les gegeven aan de kinderen dan heb ik er minder moeite mee maar in dit geval worden de kinderen volgens mij "onttrokken" aan de nederlandse maatschappij. Terwijl een goede integratie voor iedereen uiteindelijk fijner is (lijkt mij!).

Daarnaast ben ik bang dat niet alle 18 kinderen les krijgen op een voor hen optimaal niveau. En ben ik bang dat ze niet echt veel keuze hebben of inspraak in hun eigen toekomst.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:52

Suzanne_k schreef:
Miss_m schreef:
Achterlijk zeg.
Wat voor bedrijf zou die vader hebben als ie tegen computers en tv enz is.
is welk bedrijf werkt er tegenwoordig niet met computers enz?

een voegbedrijf.

Zelfs daar heb je wel eens een computer nodig Tong uitsteken(offertes enz.)
Denken ze dat die dingen bijten ofzo.
Achja ze moeten het zelf weten maar voor mij is het niks Tong uitsteken

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:53

Ik vraag me af hoe ze nagaan of er daadwerkelijk wel thuis lesgegeven word. Er moeten ook examens gemaakt worden, waar maken ze die dan? en wie kijkt ze na? En gymles dan? Is toch ook een verplicht vak? Haha! En presentaties geven? lekker makkelijk om dat alleen voor je zusjes en je vader te moeten doen Tong uitsteken
Ik vind het maar vaag en raar dat het zomaar mag hier in Nederland!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:57

Misschien kan die het schoolgeld voor zijn 18 kinderen niet opbrengen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:57

Hoe kleiner de groep is, des te meer zal de stof aangepast zijn op hun niveau, denk ik. Ik sta zelf regelmatig in een klas van 20-30 leerlingen en het is wel erg moeilijk om je aan ieders niveau aan te passen, maar het kan wel degelijk. Daarbij zijn er voor alle soorten onderwijs eindtermen die bereikt moeten zijn en die gelden ook voor thuisonderwijs. En als ik mij niet vergis, moeten ze bij een officiële examencommissie examens afleggen.

Integratie in de maatschappij lijkt misschien een probleem, maar als zij zich bijna niet begeven in die maatschappij, zullen zijzelf daar weinig problemen van ondervinden. Wij zijn het op onze manier gewoon, maar hun wereld is gewoon anders.

Die kinderen zullen er volgens mij idd niet zelf voor gekozen hebben, of toch niet helemaal, maar daarom hoeft het niet zo'n dramatische afloop te hebben zoals sommigen hier schetsen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:03

Citaat:
Ook is er seksuele voorlichting, video en internet. Dat wil ik niet",

God zeg, stel je voor Verward

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:05

Het schijnt dat die man aardig de baas is daar in huis en dat vrouw en kinderen weinig te zeggen hebben. Maar of dit waar is weet ik natuurlijk niet. Ik ken ze niet persoonlijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:06

Als dat zo is kan het nog zijn dat vrouw en kinderen dat helemaal niet erg vinden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:34

miss_jumpy schreef:
Sizzle schreef:
Kan je nog sterker vertellen. Toen mijn moeder voor het eerst gezoend had (op haar 17e of zo) was ze bang dat ze zwanger zou zijn ROFL
Op TV was sex toen nog taboe uiteraard en dan zag ze zoenende mensen op tv die daarna ineens een kind hadden. Zo dacht zij dus dat je van zoenen zwanger werd Haha!

en toch gewoon gaan zoenen he?!!
Haha!

En dat nog wel zonder voorbehoedsmiddelen _o-

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:59

Miss_m schreef:
Citaat:
een voegbedrijf.

Zelfs daar heb je wel eens een computer nodig Tong uitsteken(offertes enz.)
Denken ze dat die dingen bijten ofzo.
Achja ze moeten het zelf weten maar voor mij is het niks Tong uitsteken

Nee hoor, zwart voegen (en dan bedoel ik niet de kleur) is veel lucratiever, en een goeie snij/knip voeger is moeilijk te vinden en kan leuk geld vragen..........
Dus computer is zeker niet noodzakelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:09

Het grootste probleem vind ik de ondoorzichtigheid. Iedereen kan wel roepen dat dit soort 'doorgeslagen' christenen aardige mensen zijn, maar ik ken er ook die ik nog geen 2 tellen vertrouw. Op school heb je dan nog een mentor, thuis heb je alleen je vader. Voor hetzelfde geldt is dat een kei-aardige vent, maar met hetzelfde gemak kan hij ook van de 'hardhandige' opvoeding zijn of hele rare dingen profeteren.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:12

Suzanne_k schreef:
Het schijnt dat die man aardig de baas is daar in huis en dat vrouw en kinderen weinig te zeggen hebben. Maar of dit waar is weet ik natuurlijk niet. Ik ken ze niet persoonlijk.

Ik heb ook het idee dat de vader de touwtjes goed in handen heeft hier en ik vind het een bizarre situatie.
Arme vrouw buiten het feit dat ze bijna haar hele huwelijk zwanger is geweest is ze alleen maar bezig met het huishouden pufff, word al moe bij de gedachten eventjes 20 bedden verschonen en hoeveel kilo aardappelen moet ze wel niet moet schillen dagelijks Vork

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:42

we roepen hier allemaal dat die kinderen iets missen/te kort komen. Maar wat je niet heb, mis je toch niet!
Die meiden weerken in een winkel werd hier vertelt, dus dan weten ze wel hoe het eigelijk in de "echte" wereld aan toe gaat. Zij zullen ook wel dingen zien/lezen ( al dan niet stiekem) Die jongens werken in de zaak van pa, zullen dus bij andere mensen thuis komen. Zij zien dus ook wel dat het anders kan.