''Ze worden gewassen, krijgen vies voedsel, en worden geklee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:44

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:03

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sopper

Re: ''Ze worden gewassen, krijgen vies voedsel, en worden geklee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:44

Jeetje, dat laatste filmpje..
dat jongetje wil gewoon een knuffel, wat vreselijk zielig zeg!

Als ik m'n havo afgerond heb wil ik zeker ook een jaar gaan helpen in zulk soort situaties, dit zet je echt aan het denken. Jammer dat ik nu nog te jong ben om ergens aan mee te helpen.

Wat hebben wij het dan ook eigenlijk allemaal goed zeg.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:17

.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:08

Al een aantal dagen zie ik deze titel staan en keek maar niet in het topic, tot ik gisteren de docu op Belgie één de docu had gezien en meteen je titel herkende. Heb zitten janken...Tis notabene een EUland, schandalig wat er daar allemaal gebeurd en t ergste was nog toen de directrice haar woordje deed op het einde "ik doe mijn taken goed, de fout ligt bij het personeel" Ze hoort gvd dat personeel te begeleiden en ervoor te zorgen dat de kinderen gezond zijn en de liefde krijgen.

Echt te vreselijk wat daar gebeurd, wat kost een beetje liefde nou, houd die kinderen tegen elkaar, doe spelletjes met ze, help ze ontwikkelen tot jonge volwassenen...heb hier echt geen woorden voor. Als ik zulke dingen zie hoop ik altijd zo dat meerdere mensen dit hebben gezien er hopelijk wat aan gedaan kan worden..je bent toch geneigd om wat van die kinderen te adopteren voor een fijne toekomst.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:52

.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:31

Jeetje nog nooit heb ik gehuild bij een filmpje/film maar dit raakt echt diep me hart Ziek Ik voel me zo machteloos.. Er is gewoon niks wat ik kan doen. Ik heb er echt geen woorden voor. Verschrikkelijk zeg! Wat gebeurd er nu verder met die kinderen dan?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:58

arian_wolf schreef:
Jeetje nog nooit heb ik gehuild bij een filmpje/film maar dit raakt echt diep me hart Ziek Ik voel me zo machteloos.. Er is gewoon niks wat ik kan doen. Ik heb er echt geen woorden voor. Verschrikkelijk zeg! Wat gebeurd er nu verder met die kinderen dan?

Ik geloof dat al die kinderen van dat tehuis ondertussen in andere weeshuizen (laten we hopen betere dan de deze)zijn ondergebracht, volledig medisch zijn nagekeken en gepaste gezondheidszorg hebben gekregen. Een aantal van hen is zeker begonnen aan een herstelling (zowel fysiek als mentaal) Ja.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:30

jeetje.. ik heb alleen het eerste deel gekeken, verschrikkelijk. wat een skelettenkinderen. en zoveel sterfgevallen, hoe kun je..

ik werk in een logeerhuis, en daar gaat het er toch ander aan toe. leuke dingen doen, lekker eten, lekkere toetjes, allemaal in bad, verhaaltje bij het naar bed brengen en zoveel mogelijk aandacht voor de kids.
wij hebben doelen voor de kids en werken daar ook aan.

bah, vreselijk dit.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:06

ik heb de hele reportage gezien Verdrietig
pff..
ik begrijp niet dat mensen zoiets kunnen doen..
kan er echt niet in bij mij Verdrietig

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:13

Amy77 schreef:
Al een aantal dagen zie ik deze titel staan en keek maar niet in het topic, tot ik gisteren de docu op Belgie één de docu had gezien en meteen je titel herkende. Heb zitten janken...Tis notabene een EUland, schandalig wat er daar allemaal gebeurd en t ergste was nog toen de directrice haar woordje deed op het einde "ik doe mijn taken goed, de fout ligt bij het personeel" Ze hoort gvd dat personeel te begeleiden en ervoor te zorgen dat de kinderen gezond zijn en de liefde krijgen.

Echt te vreselijk wat daar gebeurd, wat kost een beetje liefde nou, houd die kinderen tegen elkaar, doe spelletjes met ze, help ze ontwikkelen tot jonge volwassenen...heb hier echt geen woorden voor. Als ik zulke dingen zie hoop ik altijd zo dat meerdere mensen dit hebben gezien er hopelijk wat aan gedaan kan worden..je bent toch geneigd om wat van die kinderen te adopteren voor een fijne toekomst.

Ja inderdaad, volgens mij hebben die kids nog nooit een knuffel of echt plezier gehad ....

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:20

suus_ schreef:
Amy77 schreef:

Ja inderdaad, volgens mij hebben die kids nog nooit een knuffel of echt plezier gehad ....

ze leren niet eens praten dus hoe kunnen ze dan plezier hebben
ze worden behandeld als dieren, als leeuwen in een kooi gepropt

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:24

Heb nu alleen de tijd gehad om het eerste deel te kijken en hierbij liepen de tranen al over mijn wangen

wat vreselijk arme arme kindjes, zo mager, zo weinig aandacht en/of begrip voor hun welzijn

gewoonweg vreselijk Huilen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:14

.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:22

Ik heb laatst ook die youtube filmpjes gezien. ALs ik eraan denk dan voelt het nog steeds raar. En ik maar zeuren dat ik in een flat woon en bladiebla, je kent het wel.
Je voelt je inderdaad zo machteloos. En die mensen die daar helpen die hebben volgens mij een hart van steen. Dan ene jochie had niet eens tijd om zijn eten te slikken en dat meisje had gewoon botbreuken. Jezus zeg, dat dat nog mogelijk is in de EU.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:52

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:02

Ik heb de filmpjes op youtube net zitten kijken en ben er helemaal stil van, verschrikkelijk dat dit gewoon gebeurd! En die 'volwassen' elkaar allemaal maar de schuld geven, en niemand die er iets aan doet. Vreselijk...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:31

Echt heel erg dit Scheve mond. Arme kinderen.. hoe moeten ze zich wel niet voelen.. vreselijk zo leeg en vreselijk. Echt heel erg... Hoe kan personeel zo makkelijk doen over die kinderen. Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij.. bah

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:27

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:30

Pff.. die filmpjes raken me echt.. verschrikkelijk!

Kanelly schreef:
Ik wil er heen ( niet per sé dat tehuis, want de kinderen zijn inmiddels overgeplaatst ) maar ik wil daar helpen.
Ik heb ook niet alle kennis van de wereld, maar ik kan allicht mijn bijdrage leveren.

Dit schoot eigenlijk ook bij mij door me heen.. Ik ben in juni afgestudeerd en zou heel graag iets voor die kinderen willen doen, maar zit ook met mijn paard en samenwoonplannen... moeilijk, ik ga er eens over nadenken.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:32

Dit heb ik ook gezien, vreselijk.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:34

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:50

.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:35

@ Ninette, wil je mij laten weten wat jullie allemaal kunnen gebruiken, ik zit vlakbij je en kan denk ik wel e.e.a. regelen.