Op welke presidentskandidaat zou jij stemmen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Re: Op welke presidentskandidaat zou jij stemmen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:54

LiNdA1986 schreef:
Ik Hillary Clinton, omdat ze gewoon hele goede plannen heeft en ik vind Bill Clinton ook altijd goed geweest.

Bill is geweldig Lovers ( Knipoog ) Heb me wat in heb 'verdiept'. Maar zou zeker niet op zijn vrouw stemmen Nee ik ga voor Barak Obama. Hij heeft goede punten en weet zijn eigen draai te geven aan partij punten, Clinton blijft hangen in de gewone partijpunten (imo dan). Verder is het een geweldige spreker die elke keer weer juiste, gevatte en mooie opmerkingen/antwoorden weet te geven Lachen

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:59

ik weet niks van hun standpunten af, maar uit de test kwam ik op Hilary Clinton.
Ik heb de test nog een keer gedaan alleen dan alles tegenovergestelde van wat ik goed vind. Alles wat ik slecht vind en toen kwam ik bij John MCain. Ik ben dus democratisch Tong uitsteken

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:38

Hier idem. Uit de test kwam ook bij mij Hillary.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:42

Geen van allen!

Obama en Clinton hebben leuke plannen hoor, daar niet van maar ten eerste komt daar niets van terecht.
Dan nóg, stel ze halen alles weg uit Irak, wedden dat ze binnen no-time dan Afghanistan wel weer binnen vallen?
Trouwens, Bill Clinton heeft wat betreft rente wel een aantal goede dingen gedaan maar de staatsschuld rees de pan uit onder zijn bewind.
Ik zou de neiging hebben om te gaan voor Hillary omdat zij het Witte Huis gebeuren al eens van zeer dichtbij heeft meegemaakt dus de ins en outs wel goed weet. Helaas zijn het niet de presidenten die beslissen maar kun je beter eigenlijk moeten stemmen voor hun adviseurs..

Maar ben wel blij dat die Bush moet oprotten nu want dat vind ik helemaal tuig van de bovenste plank en te stom om voor de duvel te dansen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:46

Als er iemand is die er veel geld door jaagt, uiteraard met stip op 1 aan defensie dan is het Bush wel!
Volgens mij deed Clinton het in dat opzicht juist wel goed

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:44

Al heeft Hillary 5 miljoen dollar geleend om haar campagne te houden... Ik heb dan zoiets van: als je echt met je land/wereld inzit, leen je dat geld om iets voor anderen te doen, niet voor een campagne waarbij je nog niet eens weet of je die wel zal winnen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:41

Tieneke schreef:
Al heeft Hillary 5 miljoen dollar geleend om haar campagne te houden... Ik heb dan zoiets van: als je echt met je land/wereld inzit, leen je dat geld om iets voor anderen te doen, niet voor een campagne waarbij je nog niet eens weet of je die wel zal winnen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens eerlijk gezegd Lachen Het is nou eenmaal zo dat je in Amerika als eenling niets (niet veel) te vertellen hebt, en je met 5 miljoen echt niks bijzonders voor Amerika kan doen. 5 miljoen aan heel de VS is als een dubbeltje aan een multimiljonair..
Daarbij is het (helaas) zo dat je nooit (succesvol) presidentskandidaat kan worden als je niet veel geld uitgeeft aan campagnes.

Dus als ze inderdaad echt met haar land/wereld inzit, en ze echt effectief dingen wil gaan veranderen, zit er weinig anders op dan veel geld uit geven voor je campagne, anders kom je er daar niet..

Ik zou absoluut met volle zekerheid voor Obama stemmen, omdat hij naar mijn idee inderdaad de enige is die van plan is echt wat te doen. Die gewoon eerlijk is, en meent wat hij zegt. En natuurlijk staan de dingen die hij belooft, me ontzettend aan. Hillary zou mijn tweede keuze zijn, inderdaad door haar ervaring.

Hillary als president, obama als vice-president, en over een aantal jaar obama als president, lijkt me een goeie middenweg Haha! Al zou ik, áls ik zou stemmen, dus voor Obama gaan!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:02

Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:11

Jennylicious schreef:
Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!Hilary!

Dat is toch wel de best onderbouwde post in dit hele topic Huilen van het lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:56

Myukii schreef:
Jennylicious schreef:

Dat is toch wel de best onderbouwde post in dit hele topic Huilen van het lachen

Typisch Amerikaans, je ergens volledig in verliezen Knipoog

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 01:01

Bij mij kwam er Hilary uit, maar als ik er zelf naar kijk zou ik eerder voor Obama gaan. Lachen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:08

Laatste zei een collega dat het hem opviel dat er ook heel veel vrouwen op Obama stemmen, terwijl hij zou denken dat die steun naar Hilary zou gaan.
En dat klopt volgens mij ook wel een beetje als je naar dit topic kijkt, terwijl ik toch van te voren zou denken dat vrouwen op Hilary kiezen, eindelijk eens een vrouw aan de macht.
De reden daarvan was volgens hem dat Obama nogal goed spreekt, charmant is en dat vrouwen voor dat romantische beeld gaan en niet voor de zakelijkheid van Hilary.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:07

essie79 schreef:
Laatste zei een collega dat het hem opviel dat er ook heel veel vrouwen op Obama stemmen, terwijl hij zou denken dat die steun naar Hilary zou gaan.
En dat klopt volgens mij ook wel een beetje als je naar dit topic kijkt, terwijl ik toch van te voren zou denken dat vrouwen op Hilary kiezen, eindelijk eens een vrouw aan de macht.
De reden daarvan was volgens hem dat Obama nogal goed spreekt, charmant is en dat vrouwen voor dat romantische beeld gaan en niet voor de zakelijkheid van Hilary.

ja maar je schiet ook niets op als je op hillary stemt omdat het een vrouw is, of op Obama omdat het een charmant persoon is. Tong uitsteken

Ik bedoel; dat is niet iets waarmee je een land als Amerika kan besturen, dus ik vind het altijd zo vreemd dat mensen dat zo zwaar laten meetellen...

Nt als mijn tante ' ik stem op Rita Verdonk; Ben het wel niet met haar eens... Maar ze doet wel waar ze vooor staat '
Vind ik een beetje triest Tong uitsteken

Maarja uit mijn kieswijzer kwam john edwards... Maar die heeft zich al terug getrokken...
Heb er verder geen verstand van Tong uitsteken

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:16

Ik kwam uit op Hillary, en was het verst verwijderd van Huckabee. Heb de uitkomsten vergeleken en het was echt nek aan nek tussen Hillary en Obama, als ik zou moeten kiezen zou ik me er toch eerst meer in willen verdiepen Ja

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:19

Menino schreef:
essie79 schreef:

ja maar je schiet ook niets op als je op hillary stemt omdat het een vrouw is, of op Obama omdat het een charmant persoon is. Tong uitsteken

Ik bedoel; dat is niet iets waarmee je een land als Amerika kan besturen, dus ik vind het altijd zo vreemd dat mensen dat zo zwaar laten meetellen...

Nt als mijn tante ' ik stem op Rita Verdonk; Ben het wel niet met haar eens... Maar ze doet wel waar ze vooor staat '
Vind ik een beetje triest Tong uitsteken

Maarja uit mijn kieswijzer kwam john edwards... Maar die heeft zich al terug getrokken...
Heb er verder geen verstand van Tong uitsteken

Je zou nog verbaasd staan wat voor redenen mensen aangeven Clown

Maar ik zou juist op Hilary stemmen omdat ik vind dat ze inhoudelijk beter terwijl tegelijkertijd het voor mij ook een pluspunt zou zijn dat ze vrouw is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:58

essie79 schreef:
Je zou nog verbaasd staan wat voor redenen mensen aangeven Clown

Klopt ook.
Wat hoor je nu het meeste over de drie topfavorieten? Niet welk sterk politiek programma ze hebben.
Hillary Clinton: "Eindelijk een vrouw aan de macht!"
Obama: "Eindelijk een kleurling!"
McCain: "Hij is oorlogsveteraan en heeft er de littekens nog van over gehouden, en toch vecht hij terug."

Het zijn echt geen goede redenen om daarvoor een president te kiezen, maar wees er maar zeker van dat veel mensen zoiets als doorslaggevend gebruiken om hun stem uit te brengen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:44

clinton en obama komen bij mij allebij erg hoog uit. obama iets hoger qua percentages.

mijn gevoel zegt overigens hillary clinton!
Ik denk dat zei qua sociaal gebied heel wat kan verbeteren Nagelbijten / Gniffelen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:47

Hilary omdat zij volgens mij veel meer oog heeft voor de arme bevolking en ik Obama te arrogant vind. Ik weet niet hij lijkt mij meer een 'rechtse rakker' Bloos

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:17

Miryamk schreef:
Hilary omdat zij volgens mij veel meer oog heeft voor de arme bevolking en ik Obama te arrogant vind. Ik weet niet hij lijkt mij meer een 'rechtse rakker' Bloos

Als er eentje wel niet rechts is, is het Obama wel Nagelbijten / Gniffelen Ik neem toch aan dat je niet bij de democraten gaat als je enkel rechtse ideeën hebt Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:22

Als ik zo de kieswijzer bekijk geloof ik ook dat het Obama juist is die echt links staat, zijn ideeën zijn ook héél sterk links geörienteerd.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:29

Myukii schreef:
Miryamk schreef:

Als er eentje wel niet rechts is, is het Obama wel Nagelbijten / Gniffelen Ik neem toch aan dat je niet bij de democraten gaat als je enkel rechtse ideeën hebt Haha!

Hij leek nogal in zijn nopjes met zijn republikeinse aanhangers Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:53

U heeft 36 van de 36 stellingen binnen de thema's beantwoord. Op basis van uw antwoorden staat u het dichtst bij
Barack Obama en bent u het verst verwijderd van Fred Thompson

jeuhh Go jij! Go jij!

ook dicht bij hillary trouwens Lachen kwa gezondheidszorg had ik met haar 100% overeenkomst als ik me niet vergis.. Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:03

met de test kwam ik uit op hillary, maar zij en obama scheelde maar 2 procent...

Toen ik de standpunten ging nalezen verschilde ik met obama op minder belangrijke punten van mening dan met hillary. ik ben bijvoorbeeld heel erg tegen de doodstraf en obama vind dat ook geen oplossing. Hillary daarentegen vind het wel een oplossing.
Ook punten op gebied van iraq en het milieu verschil ik vooral met hillary terwijl ik met obama meer overeen kom.

Ik zou nu dus zeggen obama, maar met hillary zou ik ook vrede hebben...

zowiezo een democraat dus.

Bovendien zou ik het uber gaaf vinden als de democraten winnen. Ten eerste, het is iets dat de VS gewoon nodig heeft... nog langer lekker republikeins je kop in het zand steken is gewoon dramatisch.

en wat een doorbraak zou dat zijn zeg! Of een zwarte man, of een vrouw aan de macht! Ik zou het graag zien gebeuren!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:27

Ik heb mij er niet heel erg in verdiept maar de test kwam bij obama uit.

En iemand zei dat hillary en obama te veel goede plannen hadden waar toch niks van terecht kwam.
Maar ik heb zoiets hun proberen het iig nog.
Als je dat niet eens wil aangaan? waar eindigen we dan?
Maar de hoop opgeven dan?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:00

ik sta het dichts bij Hilary Clinton (bevestiging, want ik was zowiezo al voor haar)

en ik sta het verste van Mike Huchabee (nog een bevestiging Knipoog )