Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ik ben werkgever....... en ik heb nu een werkneemster die alles erbij pakt, zelfs het weer om niet meer aan het werk te gaan omdat ze een kind heeft........... meiske kost me nu een dikke 1500 euries per maand, voor haar naadje verhaal............
is er iemand die dit recht kan praten???
PERENBOOMPIE schreef:Haha,ik zie me al vragen,mag ik jullie sociaal jaarverslag want ik wil bij jullie komen solliciteren maar ligt eraan wat er in het sociaal jaarverslag staat??!Ik denk dat ze zeggen laat maar zitten meissie we pikken er wel een andere sollicitant tussenuit,want jij past toch niet in ons profiel
karijn schreef:Oudehinken: ik denk dat het juist in je voordeel werkt als sollicitant als je vraagt naar de secundaire arbeidsvoorwaarden. Je kan je er ook vantevoren al in verdiepen door bijvoorbeeld het sociaal jaarverslag op te vragen voor je sollicitatiegesprek. Heb ik ook gedaan. Heb je gelijk een idee met wat voor soort bedrijf je te maken hebt. Nu zullen veel kleine(re) bedrijven geen sociaal jaarverslag hebben maar de grote firma's vaak wel.
PERENBOOMPIE schreef:Haha,ik zie me al vragen,mag ik jullie sociaal jaarverslag want ik wil bij jullie komen solliciteren maar ligt eraan wat er in het sociaal jaarverslag staat??!Ik denk dat ze zeggen laat maar zitten meissie we pikken er wel een andere sollicitant tussenuit,want jij past toch niet in ons profiel
KiWiKo schreef:ik ben werkgever....... en ik heb nu een werkneemster die alles erbij pakt, zelfs het weer om niet meer aan het werk te gaan omdat ze een kind heeft........... meiske kost me nu een dikke 1500 euries per maand, voor haar naadje verhaal............
is er iemand die dit recht kan praten???
Kafue schreef:De baas mag je niet eens vragen of je zwanger bent, wilt worden of iets dergelijks.
Dat is namelijk prive dat gaat de werkgever niets aan.
karijn schreef:PERENBOOMPIE schreef:Haha,ik zie me al vragen,mag ik jullie sociaal jaarverslag want ik wil bij jullie komen solliciteren maar ligt eraan wat er in het sociaal jaarverslag staat??!Ik denk dat ze zeggen laat maar zitten meissie we pikken er wel een andere sollicitant tussenuit,want jij past toch niet in ons profiel
Dan begrijp je me verkeerd: dat verslag vraag je pas op als je al een sollicitatiegesprek gepland hebt staan bij een bedrijf. Dat staat los van het feit of jij wel of niet in het profiel van het bedrijf past.
Anyhow, mijn punt was: als je wilt weten hoe het bij een bedrijf geregeld is, vraag ernaar. Zal voor jou geen issue zijn, zwangerschapsperikelen.