Raadslid wil algeheel verbod afsteken vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Raadslid wil algeheel verbod afsteken vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:16

Van mij mogen ze het ook helemaal afschaffen en verbieden.
Ik heb een enorme hekel aan vuurwerk.
Bovendien kunnen we al het geld dat de lucht in gaat wel anders besteden.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:21

Ik vind het een goed idee :J
Onze hond is zo'n beetje al heel december angstig. en hij zal niet de enige zijn in Nederland!
het zal veel:
- opgeblazen prullenbakken, bushokjes en brievenbussen schelen
- afgeknalde handjes schelen (al vind ik dat nog niet eens zo erg, eigen schuld dikke bult) maar ziekenhuizen zijn weer heel de nacht in de weer Clown
- milieuvervuiling schelen
- rommel op straat schelen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:28

ik ben tegen.
het is 1x per jaar, als je dan op oud & nieuw, waar je gezellig thuis met je familie hoort te zitten om champagne te drinken en daarna naar buiten te gtaan om vuurwerk af te steken, je nog helemaal ergens naar een plek in de gemeente toe moet om vuurwerk te kunnen zien, waar ook nog eens de hele gemeente naar toe komt zodat het een enorme drukte wordt en iedereen moet er natuurlijk heen dus dan komen ze met de auto en dat is weer slecht voor het milieu Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:31

Gezien de vele reacties in het topic van mensen die er niet van houden vraag ik me af hoeveel er afreizen richting die centrale vuurwerk plek Lachen
Kon wel eens mee gaan vallen met de drukte.

Verder zie je het kilometers ver ook in de lucht.

Verder maak ik me wat dat betreft minder druk om het millieu en de vingers van mensen, maar om de dieren die het slachtoffer worden

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:34

ALS ik erheen zou gaan, dan lopend of op de fiets, zo groot is Ridderkerk niet Clown
Maar vanuit m'n dakraam kan ik ook wel genoeg zien dan

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:43

xFioon schreef:
ik ben tegen.
het is 1x per jaar, als je dan op oud & nieuw, waar je gezellig thuis met je familie hoort te zitten om champagne te drinken en daarna naar buiten te gtaan om vuurwerk af te steken, je nog helemaal ergens naar een plek in de gemeente toe moet om vuurwerk te kunnen zien, waar ook nog eens de hele gemeente naar toe komt zodat het een enorme drukte wordt en iedereen moet er natuurlijk heen dus dan komen ze met de auto en dat is weer slecht voor het milieu Lachen

Hier ben ik het totaal niet mee eens, het is hier nu al een kleine twee maanden bezig en het gaat ook zo ongeveer nog 2 maanden door, dus ik ben het er niet mee eens dat het maar 1x is Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:44

Ja 1 keer per jaar, alleen hoe lang die ene keer duurt willen we niet weten Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:47

En hoelang de vuurwerkdampen blijven hangen al helemaal niet Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:48

wauw wat zou dat geweldig zijn!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:55

_LoutJ_ schreef:
xFioon schreef:
ik ben tegen.

Hier ben ik het totaal niet mee eens, het is hier nu al een kleine twee maanden bezig en het gaat ook zo ongeveer nog 2 maanden door, dus ik ben het er niet mee eens dat het maar 1x is Knipoog

oh hihi dan moet je in een dorp gaan wonen :p
hier begonnen ze pas gister.. en dan een paar kindjes met rotjes, heb er niet zoveel last van, heel af en toe hoor ik paf. en mrogen is het weer afgelopen Lachen

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:57

xFioon schreef:
oh hihi dan moet je in een dorp gaan wonen :p
hier begonnen ze pas gister.. en dan een paar kindjes met rotjes, heb er niet zoveel last van, heel af en toe hoor ik paf. en mrogen is het weer afgelopen Lachen

Ik woon ook in een dorp, een redelijk klein dorp zelfs Knipoog

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:04

oh haha
naja, dan gaat dat niet helemaal op Tong uitsteken
maar toch ben ik tegen, want ik wil wel mijn 10 vuurpijlen en 30 sterretjes afsteken met oud en nieuw Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:06

Ik ben helemaal voor, maar ze krijgen het er toch nooit door (helaas).

Dieren zijn er doodsbang voor, ikzelf vind het irritant, en daarnaast is het een enórme verspilling van geld...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:23

Idd Wuis!

Van mij mag het ook verboden worden. Ik haat vuurwerk echt! BAH! Wij gaan nooit weg met oudjaarsavond, voor de dieren, maar je weet ook niet wat er met je huis gebeurd. Gisteren lag hier al een vuurpijl in de tuin Boos!
Al die rotjong die vuurwerk naar je gooien, ook naar je dieren enzo. Echt niks aan!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:37

Jaantsje is gewoon gek Tong uitsteken (mag ik zeggen als dochterzijnde Knipoog )
Van mogen ze dit meteen invoeren!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:10

Zoals jullie kunnen zien zijn wij het hier niet met elkaar eens.
Er is 1 persoon die het af wil schaffen en 3 niet.
Slachtoffers daar zit niemand op te wachten en ook doodsbange dieren vind ik niets. Dat wil echter niet zeggen dat ze het moeten afschaffen. Zelf zoek ik het ook niet op op oudejaarsavond. O ja, Adriana Ach gut .

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:15

Afschaffen die handel.

Veels te milieu onvriendelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:15

Maar ze willen het toch ook niet helemaal afschaffen?
Alleen maar afschaffen voor jan en alleman..en dus ook voor die rot jochies die stoer willen doen en rotjes in je nek smijten of naar je dier...is zo stoer namelijk Ja Verward

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:16

Ja Een vuurwerkshowtje in de hoofdsteden van de provincies is mss een leuk alternatief maar voor mij hoeft het niet. Gewoon eenmalig zo'n show. Opnemen en elk jaar met oud en nieuw kijken werkt ook.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:19

Toen de kinderen klein waren kocht ik siervuurwerk en dat gingen we dan op oudejaarsavond met zijn vieren afsteken.
Dit zie en zag ik veel meer. Het goede voorbeeld geven van hoe het moet. Dat wil niet zeggen dat je alles kunt voorkomen.
Mag er vanuit gaan dat onze zoon wel degelijk om dieren zal denken daar hij weet hoe angstig ze hier voor kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:23

Jou zoon zal het wellicht wel weten Ja

Maar helaas, tegenwoordig genoeg kids waar thuis geen dieren zijn en ook geen opvoeding.
Elk jaar hoor je weer dode dieren door stoer doenderij... elk dier is er 1 teveel...
En dan heb ik het niet eens over de dieren die al weken liggen te rillen bij elke knal...

De tijden veranderen (helaas)
En zo braaf als vroeger is de jeugd niet meer...veel hebben geen respect meer voor mensen, maar zeker ook niet voor dieren...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:29

Het is al een tijdje geleden maar toen ik op de mavo zat waren er ook van die flinke jongens die een rotje achter op je fiets gooiden. Je kunt niet alles voorkomen maar ik hoop wel dat als er misstanden zijn ze de daders streng aanpakken, eventueel ook bij de ouders langsgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:32

ik ben het er mee eens.. ze zijn hier nu al aan het afsteken, de dieren zijn helemaal van slag, vooral Buddy en de katten vinden het maar niets. het hondje dat we vandaag hebben opgehaald maakt het niets uit, die kijkt wat om zich heen, maar voor de rest van de beesten is het gewoon zielig, die weten niet meer waar ze heen moeten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:33

maar geen 2 maanden al...
En het kwam zelden voor...nu is het gewoon de regel...

Nee omdat je niet alles kunt voorkomen...afschaffen voor geen vergunning houders...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:37

Precies! Ze zijn steeds langer bezig en er komt steeds zwaarder vuurwerk, wat in tuinen wordt gegooid en etc!