Edit:
Tis overigens op Geenstijl, staat op nu.nl. Sowieso niet mijn site.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:Citaat:je hebt echt geen idee hoeveel mensen er niet op vakantie gaan
kiezen tussen kerst en sint en ook daar op de stuiver moeten letten
Jij hebt dan laatst ook niet gehoord hoeeel meer geld er weer uitgegeven is aan kado's, vreetwerk (wat er dan 2 janu. als een noodgang weer afgewerkt moet worden) etc etc.
We hebben het helemaal niet slecht hier...we denken het alleen maar en we zeggen het maar al te graag.
russel schreef:Ach als je het boek van Kahled Hosseini, duizend schitterende zonnen leest wordt je wel anti moslim. Een geloof dat zo laag met vrouwen omgaat is niet van deze tijd.
Van geen een tijd.
Nadya schreef:Jij hebt dan laatst ook niet gehoord hoeeel meer geld er weer uitgegeven is aan kado's, vreetwerk (wat er dan 2 janu. als een noodgang weer afgewerkt moet worden) etc etc.
We hebben het helemaal niet slecht hier...we denken het alleen maar en we zeggen het maar al te graag.
katiavl schreef:Nadya schreef:Jij hebt dan laatst ook niet gehoord hoeeel meer geld er weer uitgegeven is aan kado's, vreetwerk (wat er dan 2 janu. als een noodgang weer afgewerkt moet worden) etc etc.
Precies. En degenen die het vaak helemaal niet slecht hebben, schreeuwen vaak het hardst. Dat vind ik altijd zo apart.
Jolandaa_ schreef:weetje wat de regering moet doen.
de celstraffen aanpakken. dat scheelt al een hoop met de criminaliteit.
Maak minimumstraffen die NIET verlaagd kunnen worden.
Allochtoonse criminelen in het herkomstland hun straf uit laten zitten en paspoort afpakken. probleemjongeren harder aanpakken en evt een retourtje survival kamp op de noordpool waar je ze een maand zonder eten zelf laat vangen en samen werken. of laat ze daar..
Nessah schreef:En dat vrouwen in nederland niet respectvol behandeld worden, sja.. misschien bij die ouderwetse gezinnen? Maar dan wil je ook niet bij die ouderwetse nederlandse gezinnen kijken, want daar wordt menig vrouw ook in elkaar geramd.
russel schreef:Het allochtonen verhaal is uitgekauwd, maar feit is wel dat er wat moet gaan gebeuren. Er is nl wel een hele grote groep die flink wat voor problemen zorgen en dat zijn geen lekkere dingetjes, geen kwajongensstreken. De afkomst heeft er dan wel mee te maken, vergeet niet dat er van uit de familie zelf vaak geen support is naar justitie toe. Of ze nou 3e of 4e generatie zijn, speelt dan ineens geen rol meer.
Een andere aanpak dan nu is zeker wel nodig en zal ook op een andere manier moeten gebeuren dan wij met de blanke Hollanders zijn gewend. Waarom? Omdat ze van andere origine zijn en dat is iets wat ze nog steeds beleven en tezamen met hun geloof tot een ander soort groep behoren en willen behoren. Hoe jammer het ook klinkt, want we willen zo graag over Nederlanders spreken, want we zijn zo bang om voor racist of intolerant of discriminerent uitgemaakt te worden. Maar sommige dingen zijn net even anders en dat willen ze graag ook zijn en daarom moet zo een groep ook net even anders behandeld of aangepakt worden. Daarvoor heb je medewerking van uit de groep zelf nodig en die is er tot op heden nog maar bitter weinig geweest. De onwil om eigen volk in het gareel te krijgen is er jarenlang te veel geweest. Je kunt je afvragen wat daar de reden van is geweest. Misschien toch bewust niet willen behoren tot een sociale eenheid? Waarom wel de modern ontwikkelde allochtoon die de voordelen van het westen inziet en blij is zijn kinderen dit mee te kunnen geven, die praten en denken anders. En geloof mij maar die zijn vaak nog veel harder in hun uitspraken en meningen en die menen het ook nog eens. Die schamen zich vaak voor hun eigen volk. Dat is dan geen racisme en discriminatie.
Gelukkig zijn er steeds meer allochtonen op hogere posities, maar ik vind wel dat ze vaak nog zat hetuitdragen. Zo een flinke groep die het wel goed doet en die kleine groep is mijn inziens te vaak te zielig, te kansarm. Maar is dat wel zo? Is het niet makkelijk om je zo te gedragen?? Paps had moeten ingrijpen en dat is nooit gebeurd. Zulke groepen zie je ook bij Blanke Holllanders. Asociale gezinnen, paps doet niets aan opvoeden en kleuters lopen lekker op straat en groeien op en groeien voor galg en rat op. Maar die groep is herkenbaar voor ons. Die mogen we wel benoemen, was daar niet zo een mooi woord voor? Tokkies? Dan hebben we allemaal beelden erbij en moeten we lachen, zelfs zo lachen dat ze ons mogen entertainen op tv en kun je ze inhuren voor een feestje. Wat ze daarvoor in hun egten wijk hebben uitgevreten willen we dan even niet weten, is niet grappig. Nee zeker niet grappig voor een hoop mensen die op negatieve manier met ze te maken hebben gehad.
russel schreef:Nessah schreef:En dat vrouwen in nederland niet respectvol behandeld worden, sja.. misschien bij die ouderwetse gezinnen? Maar dan wil je ook niet bij die ouderwetse nederlandse gezinnen kijken, want daar wordt menig vrouw ook in elkaar geramd.
Ouderwetse gezinnen waar de vrouw in elkaar geramd wordt? Jij vertelt mij nu iets nieuws. Iig is het bij onze samenleving als ongewenst en zijn er mannen die zich laten behandelen tegen hun agressie als het bv niet de drank is, maar gedragsstoornis.
Die enkele knurft komt zichzelf nog wel tegen als zijn vrouw naar een blijfvanmijnlijf huis is. Wellicht nog hoop voor hem, maar iig heeft het niet iets te maken met geloof. Ja helaas wordt door een bepaalde groep uitgelegd dat je volgens het geloof als goed man je vrouw mag slaan. Ik ken geen geestelijk leider binnen het Christelijk geloof die dat promoot.
Zaina schreef:mensen die anti-moslim zijn door een of andere roman, hebben nooit iets gelezen over de echte Islam.
Ook is de Islam geen gevaarlijk geloof, zoals katiavl zegt.
Maar ik heb geleerd dat je op bokt geen normaal gesprek daar over kunt voeren, omdat mensen nou eenmaal bevooroordeeld zijn. overigens is dit natuurlijk niet alleen op bokt, maar de groep die anti-islam is, is hier gewoon heel groot.
terwijl die mensen zich er nooit in verdiept hebben, weten ze altijd wel wat te zeggen wat nergens op gebaseerd is.
Nessah schreef:maar wat is gevaarlijk? Wat vind jij gevaarlijk..
Kan je dan een letterlijk voorbeeld noemen wat in de Koran geschreven staat wat jij gevaarlijk vind?
katiavl schreef:Nessah schreef:maar wat is gevaarlijk? Wat vind jij gevaarlijk..
Kan je dan een letterlijk voorbeeld noemen wat in de Koran geschreven staat wat jij gevaarlijk vind?
Moet dat in de koran staan, interpretaties worden snel genoeg ge vonden, mensen zien wat ze willen.
Naar mijn idee gebruiken de terroristische partijen genoeg quoes
En dat bedoel ik niet, gevaarlijk in de zin dat er veel extremistische partijen uitgroeien
Nessah schreef:Dus omdat mensen woorden uit de Koran verdraaien en het totaal anders gaan roepen is de islam een gevaarlijk geloof?