Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iloveyah87 schreef:trouwens een vraagje. Heeft hier verder niet heel veel mee te maken maar ik zat te denken in de bus: Komt het voor dat een client dus danig een begeleider verwond dat diegene eraan overlijdt?
runningkawa schreef:Pellie schreef:RK, ik baseer dat op wat jij hier verteld. jij komt niet verder dan kreten als 'watjesgedoe', 'knuffelen voor slecht gedrag', 'crimineel zijn kies je' etc. Daarmee laat je het tegenovergestelde zien van wat de insiders weten, ik vraag me dan ook af waarop jouw woorden gebaseerd zijn; een bekende die in de bajes zit/zat? die toevallig past in jouw beeld van crimineel?
Ik heb met diverse van die bajes klanten gewerkt....
En weet je wat die zeggen?
hetzelfde als ik... ook vast een nadenkertje dan....denk je ook niet
Dus mijn mening is niet gebasseerd op 1 persoon...daar ben jij weer dingen in aan het vullen zoals je eerder deed
Als jij niet weet waar een ander dingen op basseert is het net zo netjes dat ook niet in te vullen
runningkawa schreef:Dat is niet wetenschappelijk bewezen, het wordt aangenomen...
In staten van amerika met hoge straffen wordt aangenomen dat het niet werkt.
Citaat:Maar als die hoge straffen er niet waren weet helemaal niemand of er meer of minder gevangenen waren.
Dat kun je niet weten omdat je dat niet kunt testen omdat je de tijd niet terug kunt draaien en de andere aanpak uit kunt proberen...
Citaat:ik vind het iig wel erg schrikbarend als mensen waar het om gaat zelf zeggen dat ze vast zitten niet erg vinden omdat het er een hotel is en zelf lachen om de straffen. Omdat ze naar eigen zeggen ze dat niet weerhoud om weer slechte dingen te doen, want er staat toch niks tegenover.
Vonnie84 schreef:Schimmelig schreef:Zo'n persoon überhaupt al isoleren vind ik een grote foutIn welk land leven we nou
Marjolein_18 schreef:Het is toch wat.. Dit wens je niemand toe zeg.. Jeetje, afschaffen die cellen!
Dat is wel erg gemakkelijk gezegd. Er zijn mensen die helemaal gek worden van prikkels van buitenaf (met name autisten). Deze mensen gedijen het beste in een prikkelloze ruimte. Maar zo'n ruimte vindt je bijna nergens en daarom zijn er die isoleercellen. Zodat deze mensen even tot rust kunnen komen. Daar is opzich niets mis mee. Er zijn zelfs mensen die vragen of ze even in de cel mogen, om weer rustig te worden.
Maar dat neemt niet weg dat het afschuwelijk is wat er in Maasticht gebeurd is.
Pellie schreef:helaas dan, maar hier staat de theorie staat gelijk aan de praktijk. er zijn nu al meerdere mensen uit het werkveld die dit beamen, wat wil je nog meer denk ik dan?
halstarrig volhouden aan die enkelen die juist die woorden zeggen die ook in je eigen straatje passen of juist ook naar mensen luisteren die ervaring hebben met meerdere stromingen uit justitie, ggz en gehandicaptenzorg en bedenken dat er meerdere wegen naar rome leiden ipv je eigen tunnelvisie?