Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riemke schreef:Al die spookverhalen van kots, poep, alcohol drinken zijn echt de grootste onzinverhalen die ik ooit gehoord heb!
Citaat:En ik zal je er maar aan houden anders levert dit enorme boetes op (en terrecht!) Geloof aub niet die verhalen, want die worden alleen maar in de wereld geholpen om verenigingen zwart te maken en dat slaat echt nergens op
nargileh schreef:shadow, jij wilt niets anders horen dan je eigen mening.
er zijn nou eenmaal mensen voor een ontgroening, en er zijn mensen tegen. (overigens snap ik niet dat jij al je punten aanhaalt, terwijl je blijkbaar niet eens weet hoe het er in nederland aan toe gaat)
niet ieder punt hoef je aan te halen, waarbij mensen zeggen dat ze voor ontgroening zijn.
jouw standpunt is duidelijk.
en waar ergens staat dat verenigingen boetes uitgedeeld krijgen?
nergens is te lezen dat een vereniging beboet is, regels heb je overal, maar ze worden hierbij nietovertreden.
gek dat mensen een celstraf nodig hebben, zodat ze niemand vermoorden. dit gaat toch nergens over.
in nederland valt de ontgroening reuze mee, in het buitenland daar kunnen maar weinigen wat over zeggen, omdat wij daar zo goed als niets vanaf weten. (muv lusitana)
nargileh schreef:sen waar ergens staat dat verenigingen boetes uitgedeeld krijgen?
nergens is te lezen dat een vereniging beboet is, regels heb je overal, maar ze worden hierbij nietovertreden.
Citaat:gek dat mensen een celstraf nodig hebben, zodat ze niemand vermoorden. dit gaat toch nergens over.
Leonie89 schreef:Maar goed, als andere mensen wel bij een studentenvereniging (met ontgroening) willen, mogen ze dat toch?
Als je je een beetje verdiept weet je wel ongeveer wat je te wachten staat.
Tja dat er soms een potje van wordt gemaakt betekend niet dat alle ontgroeningen zo zijn.
Lusitana schreef:Leonie89 schreef:Maar goed, als andere mensen wel bij een studentenvereniging (met ontgroening) willen, mogen ze dat toch?
Als je je een beetje verdiept weet je wel ongeveer wat je te wachten staat.
Tja dat er soms een potje van wordt gemaakt betekend niet dat alle ontgroeningen zo zijn.
Maar elke ontgroening heeft hetzelfde principe, daar gaat het nog steeds om.
En nee, men weet niet wat men te wachten staat, want het is maar wat er in het hoofd van de ontgroeners opkomt.
En ja, als iemand graag vernederd wil worden om ergens bij te horen, moet hij/zij dat zeker doen, maar waar komt dat uit voort?
Zou je je laten vernederen om een baan te krijgen, op paardrijles te mogen, een restaurant in te kunnen, etc... Waarom hebben verenigingen een toelatings eis die vernedering inhoudt? Juist in een instituut waar men geacht wordt hersens te gebruiken?
Riemke schreef:@ ellebel: das knap want Ceres zegt al jaaaaaren geen ontgroening meer te hebben, maar dan zal het wel langer geleden zijn
Riemke schreef:oww neej he weer een topic over ontgroeningen :S Ik vraag me af hoeveel mensen ECHT een ontgroening hebben meegemaakt, en niet alleen verhalen van horen zeggen want dat is echt bullshit..... En ik kan het wetenben zelf ontgroend, ben introductiecommissie geweest dus ik was zo'n rotzak die een ontgroening gegeven heeft, en door allerlei congressen die ik met meereder introductiecommissies heb gehad weet ik ook hoe de ontgroeningen in de grotere steden eruit zien... Al die spookverhalen van kots, poep, alcohol drinken zijn echt de grootste onzinverhalen die ik ooit gehoord heb! Daar is echt geen snars van waar maar zijn in de wereld geholpen door pers (die in de bosjes zitten te loeren en dat is echt waar!), en door mensen die opgestapt zijn tijdens hun ontgroening (want dat kan gewoon hoor.....)Alle programma's moeten gecontyroleerd worden door de studentenarts (eigenlijk grootste dingen: de eerstejaars moeten genoeg slaap krijgen, 7 uur per nacht, en een uur na het eten mogen ze geen fysieke arbeid verrichten) en door de rector magnificus ondertekent worden ter goedkeuring.. En ik zal je er maar aan houden anders levert dit enorme boetes op (en terrecht!) Geloof aub niet die verhalen, want die worden alleen maar in de wereld geholpen om verenigingen zwart te maken en dat slaat echt nergens op
oww ja ik ben dus voor ontgroeningen, ben er zelf absoluut niet slechter van geworden, alleen maar beter!