ZIJ krijgt 40 zweepslagen !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: ZIJ krijgt 40 zweepslagen !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:36

Nederland is modern, en ja misschien hadden we in Nederland zweepslagen in de jaren 50... Maar vergeet niet dat Nederland één van de modernste landen op de wereld is.
Je wil niet weten hoe het er aan toe gaat in andere landen. En dat zullen de meeste ook nooit te weten komen, behalve als je je ervoor interesseert. Er gebeuren veel ergere dingen op de wereld, in andere landen. Nederland is erg modern, en wij krijgen 20 uur taakstraf, deze mevrouw krijgt 40 zweepslagen, wie weet in een ander land staat hier wel een doodstraf op... Je weet het niet. Maar het zijn wel de wetten waar je je aan behoort te houden als je wilt leven in een ander land.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:53

Apple schreef:
Eens even kijken, ze geeft les in Soedan, beetje aanpassen naar de locale gewoontes en gebruiken lijkt me het minste.

Hoeveel moslims heten er wel niet Mohammed of een verbastering daarvan? De kinderen hadden de naam trouwens zelf verzonnen, dat zij er voor op moet draaien is te gek voor woorden. Ik ben niet van mening dat de docente in kwestie had móeten weten dat verbeelding van de profeet Mohammed daar niet geaccepteerd is (hoeveel Nederlanders weten dit, met onze multi-culti samenleving?).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:30

Toch nog best veel. Zeker na wat er allemaal gebeurt is nadat er een karakituur (hoop dat ik t goed schrijf, ben altijd in de knoop met dat woord) van de profeet gemaakt werd.
Kinderen zijn kinderen en die kun je daar de schuld niet van geven. Mensen mogen naar een profeet genoemd worden omdat dat als 'eer' gezien wordt. Een kind is daarbij ook een geschenk van God. Een teddybeer is daarintegen níets, en daarom mag een teddybeer geen 'heilige' naam dragen. In sommige islamitische landen zijn teddyberen zelfs verboden, evenals het maken van sneeuwpoppen, schilderen van mensen/dieren/profeten etc.. (ja ook door kinderen kunnen de ouders daar een hoop problemen mee krijgen)

Ik ben dus wél van mening dat deze docente dat wél had moeten weten. Als je van plan bent om voor langere tijd te verblijven cq wonen in een ander land, hoor je je aan te passen aan hun regels.
Hoeveel Nederlanders zeuren er wel niet dat de allochtonen in Nederland zich aan moeten passen?
Maar als er dan zoiets gebeurt in een islamitisch land met een westers persoon, is het ineen keer dat je je niet hoeft aan te passen?
En in mijn ogen maakt het niet uit waarom je ergens bent en wat je daar doet. Aanpassen is aanpassen, en dat moet overal.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:36

idd aanpassen is aanpassen, iedereen loopt maar te zeiken over dat de allochtonen zich hier maar aan moeten passen etc etc, en die vrouw hoefde t maar niet en t is schandalig omdat ze straf kreeg omdat ze de regels overtrad? yeah right iedereen die loopt te piepen over andere zich aanpassen praten zichzelf nu dus eigenlijk tegen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:16

Mooi gezegd Nathalie Lachen, dat is inderdaad precies wat ik bedoel Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:28

Ik neem aan dat zij op de hoogte is van het feit dat ze de naam Mohammed niet ijdel mag gebruiken? Dan is het dom. Lijfstraffen hebben ze in dat soort landen en voor vrouwen zijn ze heel erg streng, die mogen bijna niks.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:41

Tja dan moeten die landen maar eens een lesje krijgen in mensenrechten. Kunnen ze wel gebruiken! Ik krijg de indruk dat ze vrouwen als slaven behandelen in sommige landen...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 08:41

En die tijd hebben we in Nederland nooit gehad?

Wij vinden het erg dat het gebeurt, maar de mensen daar weten niet beter. Dat ze vrouwen als slaven gebruiken is ook niet waar, vrouwen worden op handen gedragen, maar worden gewoon gestraft als ze zich niet aan de regels houden.
En als je eens praat met vrouwen die uit dergelijke landen komen, willen ze ook niet anders leven. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) En kunnen ze zich echt niet voorstellen dat vrouwen in een land als Nederland tevreden zijn met de manier van leven.

De wereld verschilt nou eenmaal. Nederland is een erg modern land, en veel mensen hebben er geen idee van hoe het in andere landen gaat. Dat is gewoon erg jammer. Als je je er voor interesseert kom je een hoop te weten, en ja dan kom je dus ook te weten dat een groot deel van de wereld achter loopt. En dan niet alleen in Islamitische landen. Ook in delen van Rusland bijvoorbeeld gebeuren dingen die bij ons 50 jaar geleden gebeurden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:30

russel schreef:
Ik neem aan dat zij op de hoogte is van het feit dat ze de naam Mohammed niet ijdel mag gebruiken? Dan is het dom. Lijfstraffen hebben ze in dat soort landen en voor vrouwen zijn ze heel erg streng, die mogen bijna niks.

Of niet kan ook gebeuren, of perongeluk vergeten daarom vind ik het wat kortzichtig om te zeggen ander land is aanpassen. Ik zou zeggen het land moet zich aanpassen aan de mensenrechten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:32

ik ben het wel eens met het stukje wat Nathalie schreef.
ik vind het alleen een schending van de mensenrechten(niet alleen voor deze vrouw,maar voor iedereen die zweepslagen krijgt)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:47

Zo is het zeker ook terecht voor die vrouw uit Saoedi Arabie die het waagde om zonder mannelijke begeleiding de deur uit te gaan, vervolgens door zeven (!) mannen verkracht werd en daarna door de rechtbank veroordeeld tot zweepslagen 'want het was haar eigen schuld'?

En toen ze de media opzocht met dit verhaal werden het 200 zweepslagen en een half jaar gevangenis.

Jahoor. Hele fijne manier van omgaan met je vrouwen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 29-11-07 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:51

nouja,zeg............ziekelijke mensen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:22

Waarom mogen we er trouwens geen kritiek op hebben?
Moet je nagaan dat wij hier in Nederland ons vreselijk druk maken over islam-onvriendelijke uitspraken omdat dan de hele arabische-wereld dreigementen gaat uiten. We passen ons (al dan niet bewust) zelfs in ons eigen land aan. Maar dan zouden we niks mogen zeggen van de mensenrechten die daar geschonden worden? Dat vind ik bizar....Tuurlijk mogen we daar wat van zeggen, helemaal als het om een Britse gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:21

Miryamk schreef:
Waarom mogen we er trouwens geen kritiek op hebben?
Moet je nagaan dat wij hier in Nederland ons vreselijk druk maken over islam-onvriendelijke uitspraken omdat dan de hele arabische-wereld dreigementen gaat uiten. We passen ons (al dan niet bewust) zelfs in ons eigen land aan. Maar dan zouden we niks mogen zeggen van de mensenrechten die daar geschonden worden? Dat vind ik bizar....Tuurlijk mogen we daar wat van zeggen, helemaal als het om een Britse gaat.

Hier ben ik het totaal mee eens. Kan het niet beter verwoorden dan jij nu hebt gedaan. Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:01

Nou gelukkig krijgt ze geen zweepslagen, maar 15 dagen cel.

Feit is dat ze een regel heeft overtreden en ook ik vind dat je, je moet aanpassen van de regels van het land waar je woont/ op bezoek komt. Ook al vind je het een belachelijke regel.
Maar zweepslagen gaan echt te ver. Mensenrechten zijn ontzettend belangrijk en ik vind eigenlijk dat elk land deze regels moet respecteren (maar zelfs westerse, moderne landen als de VS en ook Nederland hebben hier moeite mee).

Ik vind dan ook niet dat men zich moet richten tegen de regel die is overtreden (wat voor ons onschuldig lijkt is voor anderen een big deal en als we daar willen wonen hebben we dat maar te respecteren). Maar zweepslagen als straf zijn mi niet acceptabel.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:29

15 dagen cel vind ik nog altijd te veel voor wat ze gedaan heeft. Maar het is in ieder geval beter dan 40 zweepslagen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 07:59

mee eens,maar zo zijn de regels daar nu eenmaal.
dan is 15 dagen cel 'acceptabeler'

hier in NL is het andere uiterste,hier krijg je een aai over je bol als je wat uitgevreten hebt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:36

Kinderachtig hoor Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:42

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-23 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:47

Het is idd in onze westerse ogen onacceptabel, maar aan de andere kant.....,

Je WEET toch dat je dit soort dingen kunt verwachten in dit soort landen????
Bijv: In Saoudi Arabië moet je ook niet in korte broek een moskee binnen lopen...
Dat is toch net zo iets?

Je weet als westerling toch hoe de zwaar islamitische landen de laatste tijd reageren?
WTC, stiptekeningen, aanslagen en noem maar op.

Heel sneu dat deze naïviteit zo bestraft wordt.
Gelukkig dat de Britse overheid z'n handen uit gaat steken. Ik hoop echt voor haar dat die iets kunnen betekenen.

Voor ieder ander die overweegt om naar zo'n land te gaan: "Hou je rustig op gevoelige vlakken, zoals geloof, politiek ed!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:14

Misschien moeten wij hier ook maar stokslagen invoeren voor het weigeren om een vrouw de hand te schudden Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:27

ja,handtekeningen verzamelen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:00

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-23 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:10

Wou net zeggen dat ze maar 15 dagen krijgt maar daar waren jullie al achter Haha!
Ik vind het spijtig dat er daar zo heftig op wordt gereageerd maar daar hebben ze andere normen en waarden dan hier. Helaas.

Wat ik wel nog wil zeggen na aanleiding wat maanling had geschreven over die vrouw wat is verkracht.
( ben er niet mee eens dat ze zo behandeld wordt laat dat duidelijk zijn)
Ze ging vreemd met een van de mannen waar ze bij was op het moment dat ze werd verkracht.
Ik denk dat ze zelf ook wel weet dat ze ''fout'' zat want ze had daar niet moeten zijn op dat tijdstip met die man. wat niet haar eigen man is.
Heb gelezen dat ze mede daarom zo'n straf kreeg.
en dat ze er dan niet mee eens is omdat zij er niks aan kan doen, tja daar hebben we weer de waarden en normen van een ander cultuur. Ze had het niet mogen doen en vrouwen worden daar onderdrukt dus hebben de mannen gelijk. Want zij gaf aanleiding door daar te zijn.
(waar wij het dus niet mee eens zijn omdat je iemand moet respecteren en je niet zomaar seks met iemand mag hebben als die dat niet wilt)
Daarbij nog heeft ze de pers opgezocht.. ja het is een heel ander cultuur daar, jammer genoeg voor sommige mensen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:13

Laatst bijgewerkt door Miryamk op 30-11-07 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt