Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Joran van der Sloot, verdachte van betrokkenheid bij de verdwijning en dood van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway, is zaterdagochtend rond vier uur Nederlandse tijd aangekomen op Aruba.
Novum Nieuws
Dat melden ooggetuigen op het vliegveld. De jongen is direct naar de gevangenis vervoerd.
Vlak na vier uur verlieten drie geblindeerde personenauto's met hoge snelheid de poorten van het vliegveld. Volgens beveiligingsmensen ter plaatse zat Van der Sloot in één van de wagens.
Journalisten op de Antillen melden dat de Nederlander twee uur vertraging had opgelopen doordat hij op Curacao van vliegtuig is gewisseld.
Het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba was niet bereikbaar voor commentaar. Naar verwachting wordt Van der Sloot maandag aan de rechter-commissaris op Aruba voorgeleid, die hem verder zal verhoren. Mogelijk komt dan ook de verlenging van de voorlopige hechtenis aan de orde.
LindyH schreef:Jij gaat er vanuit dat Natalee dood is en dat Joran dat gedaan heeft. Dan kijk je er met hele andere ogen naar.
Ik zie Joran als onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Ik denk ook dat er een reële kans is dat Natalee nog leeft. Er loopt een verdenking tegen de moeder dat zij Natalee met een vliegtuigje terug naar Amerika heeft laten vliegen. Daar zijn ook getuigen van.
En hoe overstuur je ook bent (al dan niet gespeeld), je hebt nooit het recht om een verdachte zo zwart te maken terwijl je er zelf ook niet bij bent geweest. Dat je zulke gevoelens hebt is begrijpelijk, maar uit die dan niet zo op TV.
De ouders van Madeleine McCann waren ook emotioneel, maar wel op een integere manier. In die zaak zijn ook verdachten geweest, maar die zijn nooit zo door de ouders in een kwaad daglicht gesteld. Alles wat zij doen is mensen oproepen om informatie te geven. De moeder van Natalee doet dat niet. Die creëert zelf een waarheid. En wij moeten daar niet met open ogen intuinen, maar haar verhaal net zo goed kritisch bekijken.
Ik ben bang dat er in dit geval ook sprake is van een tunnelvisie, zoals bij Lucia de B. en de Deventer moordzaak. Als je puur en alleen naar Joran kijkt, zal het wel lukken om hem veroordeeld te krijgen.
faye schreef:Hij mag geen contact met de buitenwereld en alleen zijn advocaat spreken. Geen tv, geen krant, niks. Echt eenzame opsluiting dus. Het lijkt me dan dat ze wel degelijk iets hebben.
Citaat:'Geen nieuw bewijs over dood Holloway'
Het dossier dat het Openbaar Ministerie (OM) naar de advocaten van de verdachten van de moord op Natalee Holloway hebben gestuurd, bevat vooral oud materiaal en is "ridicuul".
De advocaten David Kock en Ronald Wix, die de verdachte broers Deepak en Satish K. verdedigen, hebben dat gezegd tijdens een persconferentie op het eiland die massaal door Amerikaanse pers werd bezocht.
Geschud
"Het nieuwe bewijs is een uitwerking van het oude materiaal wat 2,5 jaar geleden niet goed gedaan is. Het is door elkaar geschud en als nieuw gepresenteerd", meent advocaat David Kock die van Justitie een twaalf pagina's tellend document heeft ontvangen.
"Achterin, weggemoffeld, zitten wat tapverslagen, maar 97 procent is oud. Het nieuwe alleen is niet goed genoeg."
faye schreef:Of hij er iets mee te maken heeft zal vanzelf duidelijk worden. Hij zit niet voor niets op dit moment in een arubaanse gevangenis. Ik vind dat hij een hele nare blik in zijn ogen heeft, maar dat zegt natuurlijk niets. Dat vader niet zuiver is, is ook duidelijk, je moet niet zomaar bij justitie weg....