wat is er met nederland aan de hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Re: wat is er met nederland aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 13:42

Ik kreeg afgelopen week te horen dat bij de geldersedijk waar mijn paardje staat,, een wijfie is aangerand.
Mijn instructeur zei dus, weet je wie het is, niet schrikken maar een goede vriendin van jullie.
Ze zit zelf hier ook op bokt.
Maar ze heeft mazzel gehad dat er een brommer voorbij reed. Anders was ze misschien wel verkracht, of wie weet vermoord.
3x raden, het was een buitenlander.
Ik snap het echt niet
het lijkt wel een hype aan het worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:59

En toch.... het lijkt idd erger te worden, maar... een statje op het CBS (ben even aan het zoeken geweest) geeft aan dat dit niet het geval is. Het aantal geweldsdelicten is niet toegenomen in de afgelopen 10 jaar. Wss horen we er meer over, dat dat mensen bang en ongerust maakt.

Maar het is dus niet erger geworden.

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:51

Als je kijkt naar Opsporing verzocht,van de 10 delicten zijn het 9 delicten die door een buitenlander zijn gedaan.Maar je mag er nix van zeggen want dan discrimeer je he.Het is jammer voor de goede buitenlanders onder ons,want die zijn er zeker ook.Ik hoorde dat de turken in Turkye zich schamen voor de turken die hier in ons land wonen.Zegt dat al niet genoeg?

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:32

Even voor iedereen die steeds roept dat we hier geen moskeeen zouden moeten bouwen omdat ze in islamitische landen ook geen kerken bouwen: jullie vinden dus dat we hier hetzelfde beleid zouden moeten voeren als daar gevoerd wordt. Daarmee geef je dus aan dat je het daar beter vind dan hier. Dus: verhuis lekker daarheen. Duivel
Rare redenatie? Klopt, maar er wordt ook steeds gezegd dat Marokkaanse jongeren die het niet eens zijn met nederland maar moeten verhuizen. Zelfde manier van redeneren.
Nog afgezien van het feit dat in bv Marokko ook gewoon kerken staan.

Eerlijk gezegd denk ik dat het probleem komt door het individualistischer worden van mensen en dat we een beetje in een neerwaardse spiraal terechtgekomen zijn. Er zijn een aantal mensen geweest van buitenlandse afkomst die, net als sommige nederlanders, de criminaliteit zijn ingegaan. Dat kwam uitgebreid in het nieuws, want lang leve internet en de steeds snellere media, en iedereen begon met een vingertje te wijzen. Wij tegen hunnie. En als er steeds tegen je aangeschopt wordt dan ga je je vanzelf ook slecht gedragen. En dat is niet zomaar even in een jaar gebeurd, dit proces is al heel lang bezig.
Uitspraken als: "de marokkaanse gemeenschap moet zijn afkeuring uitspreken" als er weer eens iets gebeurd zijn IMO compleet belachelijk. Heb jij als nederlander wel eens een mailtje gestuurd dat onze regering zijn excuses moet aanbieden als er weer eens een nederlander gepakt is op pedo-toerisme in thailand? Of heb je een brief gestuurd naar een land waar weer eens een nederlander met een hoop drugs is gepakt, om te zeggen dat je dat gedrag van je mede-nederlander afkeurd? Gokje: antwoord is nee.

Ik ontken niet dat er een probleem is, maar Nederland is niet vol. Twee jaar geleden las ik een onderzoek dat als je de hele bevolking van Nederland bij elkaar zou zetten, waarbij iedereen 0.75 m2 heeft (kun je dus staan zonder anderen te raken), dan passen we met zijn allen op Urk. Geen idee of het waar is, ik kan het onderzoek niet terug vinden.

In het algemeen: als mensen iets meer naar zichzelf kijken en wat ze voor anderen kunnen betekenen, en iedereen in de gaten houdt dat we inderdaad veel meer informatie krijgen en het dus erger lijkt dan het is, dan komt het wel weer goed. Laat je niet te bang maken, van angst komt haat en paniek en straatvrees.
En met iets voor anderen betekenen bedoel ik niet dat we massaal aan het vrijwilligers werk moeten, maar ook gewoon een ander niet in de weg zitten.

Sorry, is een lang en rammelend verhaal geworden.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:08

Chantal86 schreef:
Ik kreeg afgelopen week te horen dat bij de geldersedijk waar mijn paardje staat,, een wijfie is aangerand.
Mijn instructeur zei dus, weet je wie het is, niet schrikken maar een goede vriendin van jullie.
Ze zit zelf hier ook op bokt.
Maar ze heeft mazzel gehad dat er een brommer voorbij reed. Anders was ze misschien wel verkracht, of wie weet vermoord.
3x raden, het was een buitenlander.
Ik snap het echt niet
het lijkt wel een hype aan het worden

Die opmerking vind ik dus nergens op slaan het had net zo goed een nederlander kunnen zijn

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:10

Nou alsof de nederlander zo heilig is Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:14

Zegt ze toch niet, ze heeft het over dat er een hogere criminaliteit is bij alochtonen, doet me een beetje aan de uitspraak van sommige mensen die benallal verdedigen, hij kan er niks aan doen het is moeilijk om als buitenlander op te groeien

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:21

De manier waarop geschreven wordt en 3 keer raden het was een buitenlander...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:22

sorry hoor ik ben niet rasistisch maar als ik ergens buiten loopt, wordt altijd nagefloten door ... de zelfde lui.
Moorden en verkrachtingen ook. zijn meestal buitenlanders! En buiten de criminaliteit..
waarom rijden bijna alle buitelanders in een dikke auto terwijl ze niet eens werken?!

had laastst een nieuwe collega, had een uitkering dus moest werken voor zn centen (goede zaak) maar meneer had daar geen zin in en is dus weggetrapt,
wat hoor je achteraf?

ja hij wilde niet werken want hij rijdt 3 of 4 keer per maand naar marokko om daar spullen te brengen en daar krijg hij zo';n 3000 euro voor. Maar die vent zit wel MET uitkering!!

Moet jij als arme bruger maar eens een uitkering aanvragen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:28

Kijk dat bedoel ik nou met "je mag nix over de buitenlanders zeggen".Gelijk ben je een rascist.En ja,het hád ook een nederlander kúnnnen zijn,maar is het niet.Van de 10 delicten hádden het ook 9 nederlanders kúnnen zijn,maar is het óók niet.Er zitten idd.ook criminelen onder de nederlanders,maar lang niet zoveel als de buitenlanders.En of ik nou racist word genoemd of niet,het is en blijft MIJN mening.
"Ladygiroc" ik sta volkomen achter je,je heb helemaal gelijk!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:33

gohya schreef:
Kijk dat bedoel ik nou met "je mag nix over de buitenlanders zeggen".Gelijk ben je een rascist.En ja,het hád ook een nederlander kúnnnen zijn,maar is het niet.Van de 10 delicten hádden het ook 9 nederlanders kúnnen zijn,maar is het óók niet.Er zitten idd.ook criminelen onder de nederlanders,maar lang niet zoveel als de buitenlanders.En of ik nou racist word genoemd of niet,het is en blijft MIJN mening.
"Ladygiroc" ik sta volkomen achter je,je heb helemaal gelijk!

Hoe noem je de nederlandse criminelen dan? Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken want ook de nederlanders zijn niet heilig. Alleen dan hoor je er niets over. Ik heb me ook vaak genoeg afgevraagd hoor als ik bijvoorbeeld een marokaan in een dikke auto zie rijden waar doen ze het van. En ook heb ik weleens gedacht het zal ook niet een buitenlander zijn Maar kom er niet mee aan dat alleen buitenlanders criminelen zijn want ook nederlanders kunnen er wat van Knipoog En dat is wat ik bedoel met mijn reacties, die buitenlanders zijn niet heilig maar de nederlanders ook zeer zeker niet!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:34

Ladygiroc schreef:
sorry hoor ik ben niet rasistisch maar als ik ergens buiten loopt, wordt altijd nagefloten door ... de zelfde lui.
Moorden en verkrachtingen ook. zijn meestal buitenlanders! En buiten de criminaliteit..
waarom rijden bijna alle buitelanders in een dikke auto terwijl ze niet eens werken?!

had laastst een nieuwe collega, had een uitkering dus moest werken voor zn centen (goede zaak) maar meneer had daar geen zin in en is dus weggetrapt,
wat hoor je achteraf?

ja hij wilde niet werken want hij rijdt 3 of 4 keer per maand naar marokko om daar spullen te brengen en daar krijg hij zo';n 3000 euro voor. Maar die vent zit wel MET uitkering!!

nagefloten worden, daar zijn nederlanders net zo goed in let maar is op van die vieze mannentjes in de auto etc ( thuis vrouw en kinderen )
En dat ze in dikke auto rijden klopt maar hoeveel nederlanders rijden in een dikke auto? dat zijn er nog veeeel meer!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:48

Denk je dat als er een delict is gepleegd door een nederlander,dat het dan niet op het nieuws of in de krant komt?Die worden net zo goed genoemd hoor.En als je goed leest zeg ik ook dat er genoeg nederlanders crimineel zijn.Maar de buitenlanders steken er met kop boven uit.Dat is bekend gemaakt,dat verzin ik heus niet hoor.Ook tussen de nederlanders lopen grote criminelen rond en viezerikken,alleen is dat percentage vele malen lager dan de buitenlanders.Ik kan er ook nix aan veranderen dat het nou eenmaal zo is.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:48

Ik wou even reageren op het 'gedoe' met de Polen.
We moeten die mensen hier wel heen halen, want Nederlanders willen en kunnen niet van dat loon leven.
Het werk dat de Polen gaan doen, is super laag betaald. Voor hun veel, omdat ze niet beter weten daar in Polen.
Maar ik zie geen enkele Nederlander daar voor werken, maar dat kan ook niet! Want dan kom je niet meer rond.
Maar het werk moet gedaan worden en daarom zullen we mensen die wel voor een ieniemienie loon willen werken hierheen moeten halen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:51

Dagie schreef:
Ladygiroc schreef:

wat hoor je achteraf?

nagefloten worden, daar zijn nederlanders net zo goed in let maar is op van die vieze mannentjes in de auto etc ( thuis vrouw en kinderen )
En dat ze in dikke auto rijden klopt maar hoeveel nederlanders rijden in een dikke auto? dat zijn er nog veeeel meer!

Het auto feit heeft misschien ook iets met prioriteiten te maken.
Als jij met je uitkering zit, en je niet werkt, waar zou jij het dan aan besteden?
Aan eten en huur lijkt mij.
Maar ik ken buitenlandse mensen, ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, die al hun uitkering geld besteden aan dure auto's en kleding.
Die zitten met 3 gezinnen, allemaal met uitkering, in een appartementje wat goed koop is.
De huur gaat door 3 gezinnen, dus daar ben je niet veel aan kwijt.
Eten verzorgen ze omstebeurten.
Dan hou je dus geld over, zo simpel is het.
En misschien is het voor die mensen wel een prioriteit numero uno om te 'showen' met een dure auto, merkkleding en 3 goude kettingen om.
Je weet het niet, je weet het niet.
Daarom is het gewoon moeilijk oordelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:52

Volgens mij mogen die Polen niet meer onder betaald worden toch?Alleen de " zwarte" klusjes doen ze voor weinig geld.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:55

Weet niet meer waar het was, maar ik las er laatst een artikel over waar dat dus instond.
Ik heb er verder weinig verstand van, maar er zit een bepaalde logica in.
Waarom zou je anders Polen hierheen halen?
Het zal toch om werk/klusjes gaan die Nederlanders niet willen doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:03

De grenzen zijn open gesteld in Europa,dus iedereen mag hier komen werken.Voorheen moest je een of andere werk vergunning hebben of zoiets?In ieder geval zijn de Polen nu vrij om hier te gaan werken.Ik heb daar ook geen moeite mee,het zijn harde werkers en je hoort er bijna nooit iets negatiefs over.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:09

gohya schreef:
De grenzen zijn open gesteld in Europa,dus iedereen mag hier komen werken.Voorheen moest je een of andere werk vergunning hebben of zoiets?In ieder geval zijn de Polen nu vrij om hier te gaan werken.Ik heb daar ook geen moeite mee,het zijn harde werkers en je hoort er bijna nooit iets negatiefs over.

Nagelbijten / Gniffelen doet me denken aan noorwegen in augustus, daar zul je geen goed woord over polen horen. Breken in op campings, douchen koken nemen spullen mee, heb op een maand twee boeren, en drie campingeigenaars met gierende banden polen zien achtervolgen Haha!

Was wel wat geschrokken Wow!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:10

Ja maar ik heb het hier over de Polen in ons land he.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:12

gohya schreef:
Ja maar ik heb het hier over de Polen in ons land he.

Weet ik hier hoor je er niet echt veel van

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:14

tuurlijk wordt je nagefloten maar de meeste keren echt wel door buitenlanders. Nou woon ik in de stad dus is het toch al erger dan een klein plaatsje of dorp.

Nederlanders die rijden in een dikke auto werken ervoor da's het verschil! Zoals eerder vernoemd, gezinnen die zichzelf in 1 huis proppen en allemaal een uikering trekken. Dat krijg jij als nederlander echt niet voor elkaar hoor. Is er dan geen 1 instantie die erachter komt dat ze daar allemaal in leven?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:18

ad0rey0u schreef:
Weet niet meer waar het was, maar ik las er laatst een artikel over waar dat dus instond.
Ik heb er verder weinig verstand van, maar er zit een bepaalde logica in.
Waarom zou je anders Polen hierheen halen?
Het zal toch om werk/klusjes gaan die Nederlanders niet willen doen.

Zo is het idd wel altijd geweest, nu mogen ze misschien niet meer onder betaald worden maar ik durf te wedden dat een hele hoop nog illegaal hier wonen en werken

Edit: Ik ben aan het werk dus mijn reacties komen later Bloos Maar kunnen ze hier zo aan het werk zonder vergunning?
Weet niet of ik daar zo'n voorstander van ben, dat zou betekenen dat alles en iedereen hier dus heen kan komen om te werken of andere dingen te doen hier!
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 02-11-07 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:21

Ladygiroc, ik ken genoeg Nederlanders in mijn omgeving die ook een dikke auto rijden, maar het werk dat zij doen is niet legaal, maar zij zien dat anders.

De meeste grote auto's zijn lease-auto's. Ik ken hier een hoop die bij onze Turkse moskee komen die een dikke auto rijden, maar ik ken ze als eigenaren van shoarmatenten. De meesten hebben nl een eigen zaak, winkel, broodjestent, restaurant, is ook normaal binnen die culturen, misschien iets waar Nederlanders van kunnen leren.

Dan wonen ze meestal in sociale woningbouwwoninkjes en Nederlanders willen allemaal een 2 onder 1 kapper, want dan heb je het gemaakt als 25 jarigen, althans zo is de sfeer bij mij in de buurt hoor en ja dan moet je beiden fulltime werken om dat te kunnen betalen dus die dure BMW staat dan niet voor de deur, maar bij papa shoarma wel die woont in een afbraak 3kamerwoninkje met bijna niks in huis, is ook cultuur, de rijkdom daar rijden ze in, dat hebben ze aan hun lijf en wellicht een huisje in moederland voor later of voor familie, of als vakantiewoning wat ook weer centjes op brengt. Die mensen zijn eigenlijk meer handelaartje dan wij. Altijd maar vinden dat ze crimineel zijn, daar doe je ze te kort mee, je kunt ook wat leren van hun ondernemerschap, heel de familie doet er vaak aan mee, geven allemaal leningen om het te kunnen waarborgen en natuurlijk als familie profiteren ze daar ook weer van mee, immers, ze zijn familie.....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:46

Nezzie schreef:
Ik ontken niet dat er een probleem is, maar Nederland is niet vol. Twee jaar geleden las ik een onderzoek dat als je de hele bevolking van Nederland bij elkaar zou zetten, waarbij iedereen 0.75 m2 heeft (kun je dus staan zonder anderen te raken), dan passen we met zijn allen op Urk. Geen idee of het waar is, ik kan het onderzoek niet terug vinden.

En dan kun je ook al die mensen voeden vanaf hetzelfde stuk land?

Gemiddelde Nederlander heeft voor zijn levensstandaard ong 4.4 hectare (volgens voetafdruk berekeningen van eco organisaties) nodig. Nederland is 41.528km2 groot (incl water) = 4.152.800 hectare / 4.4 = 943.818 mensen die duurzaam zouden kunnen leven op dit oppervlak. We leven met 17.000.000 mensen op ditzelfde oppervlak.

De basis van alle ellende ligt een stuk verder in het verleden trouwens. Daniel Quinn heeft hierover een stel heel goede boeken geschreven. website : http://www.ishmael.org