Verdonk richt partij op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Verdonk richt partij op

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:50

Er was een journalist die na de hele populistische riedel aan verbeteringen die Rita ophoestte, durfde te vragen, hoe wilt u dat doen Haha! Haha! .

Haar partij/beweging is trouwens erg ondemocratisch, iedereen mag geld storten of wordt misschien door haar gekozen om mee te doen, maar niemand krijgt inspraak, net zoals dat bij Wilders het geval is en min of meer bij de SP.

Terug naar het ijzeren tijdperk, men noemt haar niet voor niets IJzeren Rita ROFL ROFL

Overigens had ze in de Nova peiling 5 zetels, met 29 in de peiling had de VVD haar nooit laten gaan hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:13

Misschien wat meer naar de radio luisteren Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:20

Twee zetels minder dan het CDA in de peiling, maar dus wel als tweede partij.
Zo eng wordt Nederland dus, men zou blind stemmen op een partij die nog niet eens een programma heeft Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:26

Mensen zijn de leugens gewoon zat. Een Wouter Bos met zijn grote mond over het nieuwe zorgstelsel. Een hoop mensen hebben op de PvdA gestemd en wat krijgen ze: een nog hogere premie door hun strot geduwd! PvdA wil de studiefinanciering beperken.

Van iedereen die de revue heeft gepasseerd: Fortuijn, Peter R de Vries, Wilders, Nawijn, heeft Rita wel een heel andere positie. Ik zie het haar wel doen. Ik zie ook nog wel VVD-ers overstappen naar haar partij. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Een vrouw die uit het gevangeniswezen komt en op dit nivo bezig is, is al gauw een bitch, kenau of iron lady (kijk naar Margaret Thatcher). Ik mag haar wel. Of ik op haar zou stemmen? Hang helemaal van de ontwikkelingen af. Maar ik denk echt dat ze nog wel eens heel ver zou kunnen komen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:35

Lovely1 schreef:
Kendra schreef:
Mmm ik ken wel mensen die haar van dichtbij hebben meegemaakt. Belust op macht, graag in de spotlights, arrogant....dat zijn de woorden waarmee men haar omschrijft. Niet mijn type dus.

Ik ken ook mensen die dicht bij haar hebben gestaan en hoog in rang hebben gestaan bij de VVD.. en deze mening wordt niet gedeeld dan Knipoog

Waarom zou ze dan uit de fractie zijn gezet, en vindt toch het overgrote deel van VVD top dit onvermijdelijk? Mark Rutten was 20 uur per week kwijt aan het in toom houden van Rita Verdonk. Trouw heeft geweigerd naar haar persbijeenkomst te komen die nogal Amerikaans was. Als je niet heel graag in de spotlights staat en niet op macht belust bent accepteer je plek 2, en wacht je rustig je volgende kans af. Dan ga je niet in een kroeg staan roepen dat jij nummer één had moeten zijn. Ik vraag me af of je je weleens echt verdiept hebt in wat liberalisme nou daadwerkelijk is en waar het voor staat. En bedenk dan eens hoe liberaal onze Rita is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:38

Ik denk dat de VVD heel veel spijt heeft van deze actie, in één klap onzichtbaar geworden als partij. Met Rutte gaan ze zeker de oorlog niet winnen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:43

Tavanta schreef:
Zo eng wordt Nederland dus, men zou blind stemmen op een partij die nog niet eens een programma heeft Verward

Dat komt a- doordat Rita ergens voor heeft gestaan en mensen dat nog goed weten.
b - doordat veel nederlanders niet blij zijn met de huidige situatie.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:01

Ik hoop dat zij eens voor dieren op gaat komen. Er is nog geen rechtse/middenrechtse partij die dat echt doet. Als ze dat doet, dan heeft ze mijn stem!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:25

Ik denk dat ze nog ver gaat komen met deze partij Ja ik hoop het ook.
Verdonk is in mijn ogen één van de weinigen die bij haar standpunt blijft, daar kunnen de meeste politici nog wat van leren..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:51

Moschino schreef:
Verdonk is in mijn ogen één van de weinigen die bij haar standpunt blijft, daar kunnen de meeste politici nog wat van leren..

Verdonk heeft niets meer of minder gedaan dan het beleid uitvoeren van de PVDA staatssecretaris Cohen. Op het moment dat men erachter kwam dat ze dat te strikt deed kreeg men problemen met haar.

Verdonk kan wel een standpunt hebben ze heeft nog niemand echt uit kunnen leggen hoe ze die standpunten wil verwezenlijken. Want dat moet je altijd met anderen doen, en daartoe is, zo is gebleken, zij niet in staat.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:52

@ Faye, in Tilburg is de VVD best pro-rita. Mark Rutten was als eerste in Tilburg om uit te leggen wat er nou gebeurt was en waarom. En geloof mij de meeste mensen waren om aan het eind van de avond, en ze konden begrip opbrengen voor het uit de fractie zetten van Rita Verdonk. Als de VVd zo was doorgegaan werd het in ieder geval niks. Het duurt nog even voordat er nieuwe verkiezingen zijn en ik geloof wel dat Mark Rutten meer kwaliteiten heeft dan tot nu toe naar voren is gekomen. Die peilingen wisselen nogal, toen Rita net uit de fractie was gezet is er een peiling van Maurice de Hond geweest en daar kreeg ze iets in de 20 zetels, en bij de peiling bij Nova inderdaad maar 5 zetels. Terwijl die peilingsuitslagen op dezelfde dag kwamen.
@ Tamorka, vorig jaar heeft Rita bij Pauw & Witteman toen het ging over "de kippenmoord" nog verklaard totaal niet te kijken naar wat voor kip ze koopt. Het leek hier niet zoveel te kunnen schelen waar haar kip vandaan komt en wat voor leven daaraan vooraf is gegaan. Wilders riep trouwens tijdens de verkiezingen wel heel hard dat hij vond dat dieren gewoon goed behandeld moesten worden, merk je niet veel van nu..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:28

Ik ben ontzettend blij met de stappen die Rita gezet heeft.
Ze heeft in het verleden wel bewezen meer vent te zijn dan ene Jan Peter B. Knipoog *LOL*
Ik denk ook dat mensen dat nog niet vergeten zijn en dat ze daardoor veel stemmen zal gaan krijgen.
Met een beetje pech duurt het nog 3 jaar voordat er verkiezingen zijn, en in die tijd kan er een hoop gebeuren. Ik denk (hoop) zelf dat het wel een blijvertje is, en dat ze wel bij machte is om in die tijd een goede basis te leggen voor de komende verkiezingen.
Ik ben vooral benieuwd of er nog andere kopstukken zijn die zich bij haar aan gaan sluiten.
Spannend, ik kan bijna niet wachten totdat er weer gestemd mag worden *LOL*

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 23:48

Ik ben erg benieuwd hoe het haar de komende tijd vergaat - heb even op haar weblog/site gekeken en daar staat dus helemaal niks op....ik blijf dus enorm benieuwd wat iedereen (ook hier) nu daadwerkelijk van haar verwacht.
Zo lees ik hier: ze staat ergens voor (waarvoor??); ze blijft bij haar standpunt (welke - en waarom is dat een goede eigenschap??), enz. enz.
Maar om welke standpunten gaat dat dan, en waar staat ze dan voor waar iedereen zo enthousiast over wordt? Ik ken haar vooral als voorvechter van een streng asielbeleid en wat ik - altijd uit de tweede hand overigens - lees over haar nieuwe beweging, is dat ze een eind wil maken aan de files, betere zorg wil regelen en de belasting wil verlagen. Dat wil iedereen en wat mij betreft kom je dan aan op het niveau van 'geen gezeik, iedereen rijk'.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 00:00

Sja we kennen het zo langzamerhand wel he
Pim was de eerste die dat allemaal beloofde zonder enige oplossing te geven, terwijl hij veel meer kennis van de politiek en staatsindeling had als Rita.
Ik vind het ongelooflijk dat mensen stemmen voor iemand die hetzelfde roept als Piet in de kroeg met 5 biertjes op.

Ik vind het tevens bewonderenswaardig dat er nog politici zijn, van welke signatuur dan ook, die het echte ondankbare werk willen doen dat nodig is om het voor iedereen leefbaar te blijven houden.
Mensen die gewoon hun werk doen en niet voortdurend voor de camera's staan om zichzelf te verkopen.

Want degenen die denken dat Rita het voor hen op welke manier ook maar beter gaat maken, voor Rita is er maar een persoon belangrijk en dat is Rita.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:56

Dat is slechts jouw mening he sarabande, daar denken een hoop mensen anders over.

Nee vooral politici die in verkieizngstijd van alles roepen en als ze dan mogen dat allemaal vergeten zijn. Grootste voorbeeld daarvan is kabouter Bos Haha!
Geen wonder dat mensen gedesillusioneerd raken. Ik vind Rita een leuk mens, ik weet niet of ik op haar zou stemmen, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen Knipoog

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:01

Bolxy schreef:
Inderdaad... (bedoel dus ook aan te geven dat ik niet trots zou zijn op een nederland volgens verdonk maatstaven.)
Maar...
'Trots op Nederland' is zo'n ontzettend generaliserende naam. De meeste andere partijen weerspiegelen in hun naam waar ze (voor) staan. Trots op Nederland zou op de hele links-rechts dimensie kunnen passen. De statement 'niet links, niet rechts, maar andere politiek' wat ik haar vanmorgen op tv hoorde zeggen vind ik de vaagheid zelve, terwijl ze toch erg duidelijke standpunten heeft die te positioneren zijn.
Ik ben overigens benieuwd wat de reden is voor een dergelijke populistische naam, of zou het gewoon voort komen uit haar repetoir met pr-statements als 'we willen weer trots op nederland zijn'?
Ik weet iig zeker dat iedereen wel trots op nederland wil zijn, alleen de meningen over hoe nederland zou moeten zijn loopt nogal uiteen. Daarbij: De naam wekt bij mij de indruk op dat we op het huidige nederland niet trots kunnen zijn, want er moet nog veel veranderen??

En dát vind ik nou juist het irritante van de naam inderdaad! 'Pas als Rita aan de macht komt, kunnen wij weer trots op ons landje zijn en voor die tijd is het één grote troep'? Fijn wel, om met die instelling een nieuwe politieke partij te beginnen. En een goed begin is het halve werk Pling Clown
Ach, ze zegt nu dat zíj wél daadwerkelijk iets gaat veranderen, maar iedereen weet dat dat nou eenmaal zo niet gaat. Want alle standpunten in elke verkiezingscampagne overlappen elkaar, partijen zijn het soms helemaal met elkaar eens en dan nóg weten ze het niet te realiseren omdat een ruime meerderheid het, zeker met grote beslissingen, eens moet zijn. Daarnaast kiest Verdonk naar mijn mening wel érg simpele, doorzichtige en vooral (zoals al eerder gezegd) populaire onderwerpen die zo populair zijn omdat er geen duidelijke oplossing voor is. Want wat zegt ze nou helemaal? De files oplossen, werken aan de milieuvervuiling. Oh ja, en integratie natuurlijk.
Fijn, maar dat willen alle partijen en aangezien dat nog niet is gelukt kunnen we ervanuit gaan dat dat dus niet zo simpel is als het lijkt. Zelfs al is de nieuwe partij van Verdonk in één klap veruit de grootste, dan betekent dat nog niet dat Verdonk alles in haar eentje wel even naar haar hand kan zetten! Hebben de meesten onder ons niet geleerd bij geschiedenis e.d. dat voor dit soort problemen het eigenlijk alleen werkt om één absolute leider te hebben en voor de rest een heleboel mensen die daar gewoon naar luisteren? Dáármee kun je inderdaad binnen anderhalve week het fileprobleem, milieuvervuiling e.d. oplossen, maar wij leven (godzijdank) in een democratie waar dat dus niet mogelijk is.
Verder vind ik het ronduit eng dat mensen in peilingen zetels geven aan partijen die in de praktijk nog niet opgericht zijn! Geen verkiezingsprogramma, alleen de oprichtster geeft één persconferentie en hoppa, iedereen roept dat ze op haar gaan stemmen. Daarbij moet men misschien rekening ermee houden dat haar oplossingen ook weleens helemaal de verkeerde kant op uit kunnen pakken; ontzettend veel mensen in Nederland zijn het bijvoorbeeld totaal niet eens met haar integratiebeleid en haar standpunt tegenover immigranten... Nee, ik denk niet dat zij het uitzonderlijk veel beter gaat doen dan al die andere politici die ook ineens een partij wilden beginnen omdat zij het wél konden. Het is hen niet gelukt, en ik vraag me af of het Verdonk gaat lukken... Maar we zullen zien, toch?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:31

*pakt de popcorn voor de volgende politieke soap*

Eerst zien, dan geloven, laat haar maar met een goed partijprogramma komen en dan zal ik op basis daarvan wel beslissen of ik op haar stem of niet, sta er niet onwillend tegenover (al krijg ik wel de kriebels van dat populistische geneuzel, maargoed dat is het niveau van de politiek..). Die peilingen zeggen imo ook geen zak, geeft alleen maar aan hoe mensen als een kip zonder kop impulsief reageren op wat er in het nieuws voorbij komt. En ik vind het ook eng dat zoveel mensen roepen dat ze op haar gaan stemmen terwijl er nog niets concreet is.

Ik vind het heel schattig dat ze zoveel mensen weer een heleboel hoop op de toekomst geeft, ijzeren rita als hoop in bange dagen, maar daar hebben we er al een heleboel van de revue zien passeren. Ik ben dus sceptisch.

We zullen het wel zien Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:43

Rita Verdonk is niet te vertrouwen. Ze heeft zich binnen de VVD herhaaldelijk niet aan gemaakte afspraken gehouden, en daarom is ze uit de partij geknikkerd. Dat is niet een persoon waar ik mijn steun aan zou willen geven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:13

Was ze uit de VVD gezet? Nagelbijten / Gniffelen Tjee, ik kan ook niet twee maanden uit NL weg zijn en hop, meteen heel NL op zn kop Nagelbijten / Gniffelen Knipoog Knipoog

Maar tof dat ze een eigen partij heeft! Tegen verkiezingstijd/als ik in NL ben ga ik me er zeker in verdiepen Ja Ik ben zeker voor Rita Ja

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:41

Fleurtje100 schreef:
@ Wilders riep trouwens tijdens de verkiezingen wel heel hard dat hij vond dat dieren gewoon goed behandeld moesten worden, merk je niet veel van nu..

Dat klopt! Er is maar een ding dat hem bezig houdt en dat zijn de moslims. Ik denk dat hij zijn kiezers heel diep teleurstelt hiermee.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 15:46

Tavanta schreef:

Ik zie het verschil niet met stemmen op een bestaande partij, omdat de lijsttrekker een lekker kontje heeft. Vork Knipoog
edit: ofwel: zo eng is Nederland al jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:51

whahahaha precies MissJ, en wat zeggen beloftes nou? Die worden als de billen het pluche raken gauw opzij gezet Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 15:52

Sja, Bos was zogenaamd de belofte voor Nederland. Misselijk Ik ben nooit fan van de beste man geweest, gelukkig maakt hij het nu ook helemaal waar Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:24

MissJ schreef:
Sja, Bos was zogenaamd de belofte voor Nederland. Misselijk Ik ben nooit fan van de beste man geweest, gelukkig maakt hij het nu ook helemaal waar Clown

Wat heeft jouw persoonlijke afkeer van Bos te maken met het onderwerp van dit topic Verward

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:17

Sarabande: ik denk dat dat de manier is waarop politiek nu werkt. Dat het niet meer om de inhoud gaat, maar louter om de persoon. Mensen geven Verdonk alvast een stem voor ze heeft laten weten wat ze uberhaupt voor plannen heeft, en zijn tegen andere personen (Balkenende, Bos), niet omdat dat iets heeft te maken met wat ze doen of moeten doen, maar 'gewoon' omdat ze die niet leuk vinden. Lijkt mij een erg verkeerde grond voor beslissingen, maar ja...