Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:02

Tekenen? Ik kijk wel uit, ik ben juist blij dat ik straks lekker in een restaurant kan genieten van een heerlijk etentje zonder de stank van sigaretten.

ik lees net dat er in Duitsland al een rookverbod is? Mooi, moeten we voorlopig daar maar uit eten!

Fucsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:02

Ik ga ook niet tekenen
1. het is slecht voor mn gezondheid en rook zelf niet
2. het stinkt
3. 't bederft de smaak van je eten etc..

Als je wil roken doe je dat maar lekker buiten of ergens waar alleen andere rokers zijn!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:03

en trouwens, nederland is erg laat, in zo ontzettend veel landen is het al verboden om te roken in openbare ruimtes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:11

Needje schreef:
Zoals een bokker in r onderschrift heeft: Als je werkelijk op zoek wilt naar een oplossing, stop dan met het verdedigen van het probleem. Knipoog

Juist en daar ben ik het volkomen mee eens Vork

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:12

Ik zou mijn mening is duidelijk neerzetten.

Ook ik ben er mee eens om maatregelen te nemen, maar niet meteen het verbieden van het roken in horeca gelegenheden dus idd gescheiden gedeeltes. Maar hoe sommige mensen hier reageren Bloos Bijv. het niet willen wassen van je kleren in je eigen wasmachine omdat er rook in zit vind ik wel heel erg ver gaan. (hier zijn immers wasmachines voor, vieze kleren weer schoon maken) Maar ik kan ook heel goed de gevoelens van de niet-rokers begrijpen. Maar niet alleen de rokers zijn kort door de bocht maar ook de niet-rokers. Idd,, het is geen discussie topic maar toch moest ik het even kwijt aangezien de niet-rokers net zo goed kort door de bocht zijn als de rokers. (waaronder ik)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:12

Barmat schreef:
Dit is wellicht geen discussietopic over roken-niet roken,maar ik wil er toch wel iets over kwijt.

Ik vind de rokers in dit geval over het algemeen wel erg kort door de bocht. Omdat ZIJ niet zonder hun sigaret kunnen, mogen mensen die er niet tegen kunnen (ziekte) of willen (gewoon omdat het de smaak van het eten verpest) er maar onder lijden?

Dat vind ik weinig begrip hebben voor de niet-roker eerlijk gezegd. Ik ga naar een restaurant omdat ik lekker wil eten, niet omdat ik wil inhaleren wat de restanten van de verslaving van een ander is....

Ik denk dat er zeker een oplossing zou moeten kunnen komen, zoals aparte rookgedeeltes en niet-rookgedeeltes, maar dan wel grondig, niet een tafeltje verder waarbij je alsnog de rook van een ander zit te inhaleren bij iedere hap biefstuk.

Dat een roker kiest voor zijn/haar verslaving is zijn/haar goed recht, maar respect en begrip voor diegenen die dat niet willen/kunnen moet er wel zijn vind ik.

Hoeveel astma-patienten gaan er nu niet meer uit? Geloof me, dat zijn er echt veel, het is namelijk niet erg leuk om ziek thuis te komen van wat eerst een leuk avondje had moeten zijn in een gezellig eettentje. In cafe's en dergelijke denk ik niet dat je er aan onderuit komt,maar restaurants rookvrij vind ik een goed plan, ik ken ook voldoende mensen die het gewoon niet lekker vinden als ze zelf zitten te eten, dat er naast zich gepaft wordt, de ene na de andere.

Rokers? Die gaan buiten even roken of stellen het uit tot in de auto bijvoorbeeld, ik heb er op gelet en zo gaat dat, niemand zeurt en ik kan je wel stellen dat in DLD het roken nog populairder is als in NL hoor! Ik ken hier veel meer mensen die roken dan niet-roken.

Ik ben het in grote lijnen met jou eens, maar wel met de toevoeging dat niet-rokers net zo kort door de bocht kunnen zijn. Twee kijven is tenslotte twee schuld. Vork

Verder vind ik het als roker geen probleem om in een aparte ruimte te roken, maar ik voel er weinig voor om daarvoor naar buiten gejaagd te worden. Waarom geen betere oplossing zoeken zoals iemand hierboven zei over een discotheek in Canada. Dat vind ik een nette oplossing voor beide partijen.

Ik zie het vrij zwart-wit: Als het verbod doorgaat is het discriminatie van de rokers, als het niet doorgaat is het discriminatie van de niet-rokers. Dus waarom zo kortzichtig zijn en niet verder zoeken naar een oplossing die wel in goede aarde valt bij beide partijen?

Er is nog iemand anders die zegt dat de rokers maar buiten moeten gaan staan. Als dit verbod doorgaat, wat denk jij dan dat de volgende stap is? Inderdaad, de publieke ruimte. Niemand vindt het prettig om als paria behandeld te worden, ook rokers niet....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:14

beantsje schreef:
Tekenen? Ik kijk wel uit, ik ben juist blij dat ik straks lekker in een restaurant kan genieten van een heerlijk etentje zonder de stank van sigaretten.

ik lees net dat er in Duitsland al een rookverbod is? Mooi, moeten we voorlopig daar maar uit eten!

Ik ga geregeld uit eten hier in Duitsland, maar ik kan nog altijd een sigaret opsteken hoor.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:14

Amen Barmat Afgod ook ik teken dus niet Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:16

Girl007 schreef:
. Maar hoe sommige mensen hier reageren Bloos Bijv. het niet willen wassen van je kleren in je eigen wasmachine omdat er rook in zit vind ik wel heel erg ver gaan.

Waar lees je dat zo?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:16

Barmat schreef:
...
Overigens is hier in Duitsland wel een rookverbod in restaurants sinds 1 augustus dit jaar en ik heb niet kunnen merken dat er minder bezoekers zijn dan eerst, sterker nog, het is vaak nog moeilijk een tafeltje te krijgen bij ons favo restaurantje Knipoog

Ik moet zeggen dat het voor mij een stuk plezieriger is uit eten te gaan, ik geniet vollop van het eten zonder hoesten en inhalers te moeten gebruiken, ik vind het door mijn slechte gezondheid ook prettig om in een gezondere omgeving te komen en juich het dus alleen maar toe.

Rokers? Die gaan buiten even roken of stellen het uit tot in de auto bijvoorbeeld, ik heb er op gelet en zo gaat dat, niemand zeurt en ik kan je wel stellen dat in DLD het roken nog populairder is als in NL hoor! Ik ken hier veel meer mensen die roken dan niet-roken.
...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:17

Ondanks dat ik een fanatiek en enthousiast roker bent zal ik dit absoluut niet tekenen.

Ik vind het zelf enorm smerig om sigarettenrook te ruiken als ik zit te eten dus dat zou ik een ander ook beslist niet aan willen doen.
In een disco/cafe/bar etc kan het ook niet zo'n probleem zijn. Af en toe even met een clubje buiten een sigaretje roken heeft ook zijn charme Haha!

Een hoop ophef voor niets waarmee je het onbegrip tussen rokers en niet-rokers alleen maar groter maakt. Jammer.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:17

Ik teken niet! Ik ben juist blij dat er een verbod komt. Wij kunnen heel vaak nergens op ons gemakje eten, omdat mijn moeder heel erg astma heeft en een keer lag ze zelfs in het ziekenhuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:19

bromfiets schreef:
Verder vind ik het als roker geen probleem om in een aparte ruimte te roken, maar ik voel er weinig voor om daarvoor naar buiten gejaagd te worden. Waarom geen betere oplossing zoeken zoals iemand hierboven zei over een discotheek in Canada. Dat vind ik een nette oplossing voor beide partijen.

Hier ben ik het volkomen mee eens, ik hoop ook dat er een compromis komt voor beide partijen.
En daar dit aardig op discriminatie begint te lijken is de petitie ook mede gestart,
discriminatie mag niet in Nederland

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:19

Diablo schreef:
beantsje schreef:

Ik ga geregeld uit eten hier in Duitsland, maar ik kan nog altijd een sigaret opsteken hoor.

Ben je na 1 augustus nog geweest toevallig? Het viel mij namelijk ineens op dat er overal een bordje hing met daarop de mededeling dat er sinds 1 augustus door de overheid besloten was dat er niet meer gerookt mocht worden.... Sindsdien ben ik in verschillende restaurants geweest waar niet meer gerookt mocht worden, en dan echt ook helemaal niet meer, ook geen aparte ruimte! Ik wist er niet eens wat van, maar sindsdien eet ik rookvrij Ja

Maar ik kleine eettentjes zoals bij bakkerijen wat je nogal eens ziet, kun je vaak nog wel wat roken, hetzij beperkt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:21

ga ik echt niet tekenen, ik proef liever mijn eten als dat ik in de rook van anderen zit Vork

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:21

Misser schreef:
Girl007 schreef:
. Maar hoe sommige mensen hier reageren Bloos Bijv. het niet willen wassen van je kleren in je eigen wasmachine omdat er rook in zit vind ik wel heel erg ver gaan.

Waar lees je dat zo?

Excuses,, dacht dat iemand zojuist schreef of ik ook een wasmachine had voor zijn longeerlijnen maar er stond longen. Dus eerlijk is eerlijk een fout van mij. Ik kom er dus ook op terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:24

Girl007 schreef:
Excuses,, dacht dat iemand zojuist schreef of ik ook een wasmachine had voor zijn longeerlijnen maar er stond longen. Dus eerlijk is eerlijk een fout van mij. Ik kom er dus ook op terug.

Haha! De eerste lijkt me ook vanzelfsprekender Haha! Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:25

Chiqa schreef:
Girl007 schreef:

Haha! De eerste lijkt me ook vanzelfsprekender Haha! Clown

Maar ik bedoelde het 2e Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:28

Mn ogen mankeerd niets aan hoor Casper.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:29

sorry, maar ik ga absoluut niet tekenen. Kan absoluut niet tegen die rook, krijg verschrikkelijke hoestbuien, dus van mij mag het zo blijven Vork Maarr,, daar zijn verschillende meningen over Clown
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 25-09-07 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:32

Discriminatie? Je kunt natuurlijk ook overdrijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:32

De petitie gaat super!!! Loopt echt als een trein, ik ben
best tevreden, ik denk de starters ook.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:33

Misser schreef:
Discriminatie? Je kunt natuurlijk ook overdrijven...

Rolleyes nou inderdaad

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:35

Ik teken mooi niet Haha!
Dankzij dat vieze rookgedoe heb ik nu COPD Scheve mond
Van mij mag er mooi een verbod komen. Het lijkt mij heel normaal om je in te houden met roken wanneer je in horecagelegenheden komt Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:37

Barmat schreef:
Ben je na 1 augustus nog geweest toevallig? Het viel mij namelijk ineens op dat er overal een bordje hing met daarop de mededeling dat er sinds 1 augustus door de overheid besloten was dat er niet meer gerookt mocht worden.... Sindsdien ben ik in verschillende restaurants geweest waar niet meer gerookt mocht worden, en dan echt ook helemaal niet meer, ook geen aparte ruimte! Ik wist er niet eens wat van, maar sindsdien eet ik rookvrij Ja

Maar ik kleine eettentjes zoals bij bakkerijen wat je nogal eens ziet, kun je vaak nog wel wat roken, hetzij beperkt.

Nee, na 1 augustus nog niet. Dus je zou best eens gelijk kunnen hebben.