Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Zoals een bokker in r onderschrift heeft: Als je werkelijk op zoek wilt naar een oplossing, stop dan met het verdedigen van het probleem.
Barmat schreef:Dit is wellicht geen discussietopic over roken-niet roken,maar ik wil er toch wel iets over kwijt.
Ik vind de rokers in dit geval over het algemeen wel erg kort door de bocht. Omdat ZIJ niet zonder hun sigaret kunnen, mogen mensen die er niet tegen kunnen (ziekte) of willen (gewoon omdat het de smaak van het eten verpest) er maar onder lijden?
Dat vind ik weinig begrip hebben voor de niet-roker eerlijk gezegd. Ik ga naar een restaurant omdat ik lekker wil eten, niet omdat ik wil inhaleren wat de restanten van de verslaving van een ander is....
Ik denk dat er zeker een oplossing zou moeten kunnen komen, zoals aparte rookgedeeltes en niet-rookgedeeltes, maar dan wel grondig, niet een tafeltje verder waarbij je alsnog de rook van een ander zit te inhaleren bij iedere hap biefstuk.
Dat een roker kiest voor zijn/haar verslaving is zijn/haar goed recht, maar respect en begrip voor diegenen die dat niet willen/kunnen moet er wel zijn vind ik.
Hoeveel astma-patienten gaan er nu niet meer uit? Geloof me, dat zijn er echt veel, het is namelijk niet erg leuk om ziek thuis te komen van wat eerst een leuk avondje had moeten zijn in een gezellig eettentje. In cafe's en dergelijke denk ik niet dat je er aan onderuit komt,maar restaurants rookvrij vind ik een goed plan, ik ken ook voldoende mensen die het gewoon niet lekker vinden als ze zelf zitten te eten, dat er naast zich gepaft wordt, de ene na de andere.
Rokers? Die gaan buiten even roken of stellen het uit tot in de auto bijvoorbeeld, ik heb er op gelet en zo gaat dat, niemand zeurt en ik kan je wel stellen dat in DLD het roken nog populairder is als in NL hoor! Ik ken hier veel meer mensen die roken dan niet-roken.
beantsje schreef:Tekenen? Ik kijk wel uit, ik ben juist blij dat ik straks lekker in een restaurant kan genieten van een heerlijk etentje zonder de stank van sigaretten.
ik lees net dat er in Duitsland al een rookverbod is? Mooi, moeten we voorlopig daar maar uit eten!
Girl007 schreef:. Maar hoe sommige mensen hier reagerenBijv. het niet willen wassen van je kleren in je eigen wasmachine omdat er rook in zit vind ik wel heel erg ver gaan.
Barmat schreef:...
Overigens is hier in Duitsland wel een rookverbod in restaurants sinds 1 augustus dit jaar en ik heb niet kunnen merken dat er minder bezoekers zijn dan eerst, sterker nog, het is vaak nog moeilijk een tafeltje te krijgen bij ons favo restaurantje
Ik moet zeggen dat het voor mij een stuk plezieriger is uit eten te gaan, ik geniet vollop van het eten zonder hoesten en inhalers te moeten gebruiken, ik vind het door mijn slechte gezondheid ook prettig om in een gezondere omgeving te komen en juich het dus alleen maar toe.
Rokers? Die gaan buiten even roken of stellen het uit tot in de auto bijvoorbeeld, ik heb er op gelet en zo gaat dat, niemand zeurt en ik kan je wel stellen dat in DLD het roken nog populairder is als in NL hoor! Ik ken hier veel meer mensen die roken dan niet-roken.
...
bromfiets schreef:Verder vind ik het als roker geen probleem om in een aparte ruimte te roken, maar ik voel er weinig voor om daarvoor naar buiten gejaagd te worden. Waarom geen betere oplossing zoeken zoals iemand hierboven zei over een discotheek in Canada. Dat vind ik een nette oplossing voor beide partijen.
Diablo schreef:beantsje schreef:Tekenen? Ik kijk wel uit, ik ben juist blij dat ik straks lekker in een restaurant kan genieten van een heerlijk etentje zonder de stank van sigaretten.
ik lees net dat er in Duitsland al een rookverbod is? Mooi, moeten we voorlopig daar maar uit eten!
Ik ga geregeld uit eten hier in Duitsland, maar ik kan nog altijd een sigaret opsteken hoor.
Misser schreef:Girl007 schreef:. Maar hoe sommige mensen hier reagerenBijv. het niet willen wassen van je kleren in je eigen wasmachine omdat er rook in zit vind ik wel heel erg ver gaan.
Waar lees je dat zo?
Girl007 schreef:Excuses,, dacht dat iemand zojuist schreef of ik ook een wasmachine had voor zijn longeerlijnen maar er stond longen. Dus eerlijk is eerlijk een fout van mij. Ik kom er dus ook op terug.
Chiqa schreef:Girl007 schreef:Excuses,, dacht dat iemand zojuist schreef of ik ook een wasmachine had voor zijn longeerlijnen maar er stond longen. Dus eerlijk is eerlijk een fout van mij. Ik kom er dus ook op terug.
De eerste lijkt me ook vanzelfsprekender
![]()
Misser schreef:Discriminatie? Je kunt natuurlijk ook overdrijven...
Barmat schreef:Ben je na 1 augustus nog geweest toevallig? Het viel mij namelijk ineens op dat er overal een bordje hing met daarop de mededeling dat er sinds 1 augustus door de overheid besloten was dat er niet meer gerookt mocht worden.... Sindsdien ben ik in verschillende restaurants geweest waar niet meer gerookt mocht worden, en dan echt ook helemaal niet meer, ook geen aparte ruimte! Ik wist er niet eens wat van, maar sindsdien eet ik rookvrij
Maar ik kleine eettentjes zoals bij bakkerijen wat je nogal eens ziet, kun je vaak nog wel wat roken, hetzij beperkt.