Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:05

Whiz schreef:
Hmmm En als iedereen steeds onder zijn niveau aan het werk is dan hou je toch aan de onderkant een paar niveau's over, en die komen dus niet aan de bak. En dat zijn meestal ook de niveau's waar de hoogste werkeloosheids graad in zit.

en voor dat cluppie, wat absoluut niet alleen allochtonen zijn, vind ik het een prima regeling in een dierenasiel, kinderboerderij, kinderopvang etc te gaan werken in ruil voor wat nu hun uitkering is. doen ze iets zeer nuttigs en zo hoeven ze niet alleen hun handje op te houden voor hun centen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 23:06

Lovely1 schreef:
celticpony schreef:
ok,wilders hier komtie...ook ik kan keihard door de bocht gaan......... Clown
denk namenlijk eens na over wat ie zegt...hij scheert 1 hele bevolkingsgroep over 1kam. ik geloof dat er nog ooit eens iemand was die dat deed.; een groepering die banen inpikte,liever lui waren dan moe, voor alle ellende in het land zorgde,die maar het land uit moesten, etc. uiteindelijk ruim 50 jaar later herdenken we deze ellende nog steeds........

Dit is inderdaad kort door de bocht want hij scheert niet één bevolkingsgroep over 1 kam, dan moet je duidelijk horen wat hij zegt en schrijft. Als jij zijn plannen goed doorleest lees jij dat hij nog steeds mensen wil ontvangen in Nederland maar mensen die het echt nodig hebben. Hij heeft absoluut geen problemen met islamieten die zich aanpassen aan de samenleving en werken als dat mogelijk is, ik zie niet in zijn plannen staan dat hij die wil uitzetten. Wat hij wel doet is het beestje bij zijn naam noemen en er ook daadwerkelijk er wat aan willen doen, of ik het er nu mee eens ben of niet. Hij moet gewoon zijn boodschap eens anders formuleren en zijn haar normaal doen...
En ik vind dat de TS zich zeker verlaagd tot het niveau Wilders door hem knettergek te noemen...
Ik stem niet op deze man maar vindt wat sommige mensen hier roepen gaat me toch wat te ver.

Ja dat was ook de bedoeling nadat hij mevr. Vogelaar Knettergek had genoemd.. of kijken jullie geen nieuws? Zelf knettergek.. nogal cynisch bedoeld.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:06

x_Marr schreef:
@ Schimmelig: het CWI is niet alleen maar voor 100% nederlanders Verward

Het CWI is voor mensen met een Nederlands paspoort. De drempel licht voor autochtonen een stuk lager om hulp te zoeken, omdat ze begrijpen 'hoe het werkt'. Voor buitenlanders is het zo makkelijk nog niet, het schort aan de hulp daar Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:07

Schimmelig schreef:
Dat mensen zich nog laten bang maken door die geperoxideerde vent Haha! Stem je omdat je van hem houdt, of stem je op hem omdat je bang bent dat wat hij zegt misschien waarheid wordt?

Vraag je het bovenstaande eens af en dan kom je waarschijnlijk tot het laatste.

Dan kom ik tot de conclusie dat ik al langere tijd op een dergelijk persoon zat te wachten die de kamer binnen stapte zodat mijn gedachte gang en stem naar buiten wordt gebracht Knipoog

Anoniem

x_Marr schreef:
dus jij vind het een stuk beter als het over 10 jaar geen Nederland meer is, maar misschien 1/10e nederlanders zijn en de rest buitenlanders? Lachen

Ieder zijn eigen land, kom je wel in een ander land, dna heb je pech als je je niet aan de regels houdt, dan kun je Doei! zeggen.
ALs ik in een ander land kom te wonen dan ga ik daar ook geen criminele activiteiten of dingen die niet kunnen uitvoeren, en ik ga dan ook niet op mn luie gat zitten.

@ Schimmelig: het CWI is niet alleen maar voor 100% nederlanders Verward

Niet iedereen is zo heilig. En wat eerder al gezegt is, die groep is klein. En bestaat dan nog vooral uit Allochtone jongeren die hier geboren ( ! ) zijn. Jongeren met problemen etc, net als Nederlandse jongeren. Wáárom word altijd het geloof erbij gehaald ?! Hou het bij de mensen zelf, niet wat hun afkomst is, dat scheeld een hoop ergernis en problemen.

Waikiki

Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Ben ik het ook echt helemaal mee eens.
Ik ben meer positief over Wilders dan negatief... helaas mag je blijkbaar toch geen echte vrijheid van meningsuiting hebben anders had ik het wel me een normaal lettertype gezet. Hij durft het in ieder geval openbaar te zeggen....

Nathachou

Lieke schreef:
sronnie schreef:
Ga eerst maar eens proberen om in een islamitisch land een kerk te bouwen, ga vervolgens met de bijbel zwaaien en als laatste een misdaad plegen, kijken hoe je dan nog tegen over het standpunt van Wilders kijkt..

Dus omdat 'zij' niet tolerant zijn en niet open staan voor ons (of het christendom), moet dat hier ook maar niet mogen?
Gelukkig mag dat wel, lang leve de vrijheid van godsdienst. Zolang de Nederlandse wet maar gevolgt wordt, zie ik geen probleem met de islam.
Wilders probeert juist hun godsdienst af te pakken en hoe reageer je als er iets van je wordt afgepakt, juist, je pakt het nog steviger vast. Als 'wij' meer openstaan en hun godsdienst accepteren kunnen we beter in gesprek gaan en de dingen aanpakken die niet in ons land passen. Dit probleem los je niet op door mensen maar weg te sturen en hun godsdienst te ondrukken.
Ik ben er juist trots op dat Nederland zo multicultureel is, al die verschillende godsdiensten en verschillende culturen, daar kun je alleen maar van leren. Tuurlijk zijn er nog problemen met het harmonieus samenleven (maar dit geld ook voor de Nederlanders onderling) tussen die culturen, maar imo is Wilders zijn 10-stappenplan absoluut geen oplossing.
Daarnaast is het niet realiseerbaar in de internationale samenleving.

Probleem is dat ze steeds meer willen Knipoog ... Althans, die indruk krijg je heel erg. Ze willen in Nederland wonen, ok geen probleem. Ze willen hun geloof 'meenemen', ok ook geen probleem. Ze willen hier moskeeën bouwen, is ook geen probleem geweest. En toen waren ze van plan om de Koran in de grondwet op te nemen. Dat was dus gelukkig wel een probleem ... Maar als dat ook geen probleem was geweest, wat is de volgende stap? Het moslimgeloof als staatsgeloof? Steeds meer islamitische regels, nieuwe islamitische grondwetten? Nederland een erkend moslimland?
Klinkt misschien overdreven, maar wie weet ...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 23:07

_rosita_ schreef:
Whiz schreef:
Hmmm En als iedereen steeds onder zijn niveau aan het werk is dan hou je toch aan de onderkant een paar niveau's over, en die komen dus niet aan de bak. En dat zijn meestal ook de niveau's waar de hoogste werkeloosheids graad in zit.

en voor dat cluppie, wat absoluut niet alleen allochtonen zijn, vind ik het een prima regeling in een dierenasiel, kinderboerderij, kinderopvang etc te gaan werken in ruil voor wat nu hun uitkering is. doen ze iets zeer nuttigs en zo hoeven ze niet alleen hun handje op te houden voor hun centen

Dat cluppie is wel een groot deel van de maatschappij. We hebben namelijk veel meer banen op dat niveau in nederland.

Air

Schimmelig schreef:
Dat mensen zich nog laten bang maken door die geperoxideerde vent Haha! Stem je omdat je van hem houdt, of stem je op hem omdat je bang bent dat wat hij zegt misschien waarheid wordt?

Ik zou op hem stemmen omdat ie gelijk heeft.
Misschien met sommige dingen niet, zoals de boerka's vind ik te ver gaan, maar hoezo zou ik bang van hem worden als ik het met hem eens ben?
Ik denk dat het eerder de mensen zijn die bang van hem worden die nu dat roepen.

Tuurlijk mogen buiitenlanders hier zijn, gezellig, maar als ze geen reet uitvoeren, geen nederlands willen leren of praten, je raar aankijken als dokterassistente dat je hun taal niet kunt of ons willen bekeren, of criminele activiteiten verichten, ga dan maar weer terug naar je eigen land.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:08

Schimmelig schreef:
Het CWI is voor mensen met een Nederlands paspoort. De drempel licht voor autochtonen een stuk lager om hulp te zoeken, omdat ze begrijpen 'hoe het werkt'.

Dus toch niet zo goed geintergreerd Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:08

sronnie schreef:
Schimmelig schreef:

Dan kom ik tot de conclusie dat ik al langere tijd op een dergelijk persoon zat te wachten die de kamer binnen stapte zodat mijn gedachte gang en stem naar buiten wordt gebracht Knipoog

Dus Wilders gedachtegang is exact die van jou? You're scaring me now.... Verdrietig

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:09

Whiz schreef:
Dat cluppie is wel een groot deel van de maatschappij. We hebben namelijk veel meer banen op dat niveau in nederland.

dat is toch prima? dan zijn de problemen in de kinderopvang, zorg, dierenopvang etc ook opgelost en is het gespuis van de straat.... wil je dat niet? geen uitkering meer en voor degenen die niet oorspronkelijk uit nederland komen: terug nar land van herkomst en eens kijken of het daar net zo makkelijk gaat

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:10

x_Marr schreef:
Schimmelig schreef:

Ik zou op hem stemmen omdat ie gelijk heeft.
Misschien met sommige dingen niet, zoals de boerka's vind ik te ver gaan, maar hoezo zou ik bang van hem worden als ik het met hem eens ben?
Ik denk dat het eerder de mensen zijn die bang van hem worden die nu dat roepen.

Tuurlijk mogen buiitenlanders hier zijn, gezellig, maar als ze geen reet uitvoeren, geen nederlands willen leren of praten, je raar aankijken als dokterassistente dat je hun taal niet kunt of ons willen bekeren, of criminele activiteiten verichten, ga dan maar weer terug naar je eigen land.

Als een allochtoon hier 1 miljoen euro per jaar verdient en de taal niet spreekt. Hoe denk je daar over?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:10

Schimmelig schreef:
Dus Wilders gedachtegang is exact die van jou? You're scaring me now.... Verdrietig

Ik zeg nergens dat mijn gedachte gang excact hetzelfde is maar komt er wel flink in de buurt van.
En een troost voor de mensen die bang zijn van Wilders, het duurt nog 3 jaar tot de nieuwe verkiezingen Ach gut

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 23:11

_rosita_ schreef:
Whiz schreef:

dat is toch prima? dan zijn de problemen in de kinderopvang, zorg, dierenopvang etc ook opgelost en is het gespuis van de straat.... wil je dat niet? geen uitkering meer en voor degenen die niet oorspronkelijk uit nederland komen: terug nar land van herkomst en eens kijken of het daar net zo makkelijk gaat

Nou weet je.. dat is eigenlijk niet helemaal wat er staat. Hij zegt namelijk mensen met een niet nederlands paspoort. Maar jij vind dus dat nederlanders het land uit moeten?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:11

sronnie schreef:
Schimmelig schreef:
Het CWI is voor mensen met een Nederlands paspoort. De drempel licht voor autochtonen een stuk lager om hulp te zoeken, omdat ze begrijpen 'hoe het werkt'.

Wie niet? Ik Tong uitsteken

Zo werkt het toch? Correct me if i'm wrong.

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:12

Joh als als die moslims met ze allen in ons land gaan wonen gaan wij toch gewoon met ze alle in hun land wonen? Gewoon een grote landenruil, zijn we gelijk van al dit geze¡k af!

Nijn

Schimmelig schreef:
sronnie schreef:

Misschien staat het er wat onduidelijk, allochtonen weten dus blijkbaar niet hoe het hier in Nederland in elkaar steekt, daar doelde ik op Lachen

LadyLuna

Schimmelig schreef:
Als een allochtoon hier 1 miljoen euro per jaar verdient en de taal niet spreekt. Hoe denk je daar over?

Die heeft vast zwart geld witgewassen Clown

Nee zonder dollen, dan is dat een persoon die hard voor z'n geld werkt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:13

sronnie schreef:
Schimmelig schreef:

Ik zeg nergens dat mijn gedachte gang excact hetzelfde is maar komt er wel flink in de buurt van.
En een troost voor de mensen die bang zijn van Wilders, het duurt nog 3 jaar tot de nieuwe verkiezingen Ach gut

Ben jij bang van clowns Tong uitsteken Ik niet. Als die paljas weer mee doet heb ik tenminste iets te lachen Clown
Ik schrik een beetje van de Nederlandse intolerantie, dat was vroeger wel anders. Toen was het nog gezellig.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:13

LadyLuna schreef:
Schimmelig schreef:

Die heeft vast zwart geld witgewassen Clown

Nee zonder dollen, dan is dat een persoon die hard voor z'n geld werkt.

En die te laks is om de taal te leren, wat ik persoonlijk schandalig vind Ja

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 23:13

sronnie schreef:
Schimmelig schreef:

Misschien staat het er wat onduidelijk, allochtonen weten dus blijkbaar niet hoe het hier in Nederland in elkaar steekt, daar doelde ik op Lachen

wah er zijn heel veel nederlanders die niet eens weten hoe het CWI precies in elkaar zit.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:14

Maar die tolerantie moet ook wel beperkt worden op een gegeven moment, anders zijn we gewoonweg Nederland niet meer Knipoog ...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:15

Schimmelig: Ja maar 'vroeger' werd er nog niet zoveel nagedacht over het heden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:15

sronnie schreef:
En die te laks is om de taal te leren, wat ik persoonlijk schandalig vind Ja

Denk je dat iemand die zoveel per jaar verdient tijd heeft om de taal te leren? Tong uitsteken
Personen die zoveel verdienen werken de ganse dag.

Die buitenlanders moeten er dus ook uit? Tong uitsteken