School schorst leerlingen na YouTube-video

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: School schorst leerlingen na YouTube-video

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:07

switchx schreef:
geloof me, schorsen is echt geen straf. Wat is daar nou erg aan? Thuis zitten, op de bank hangen internetten etc etc. Alsof die ouders er niet om kunnen lachen Nagelbijten / Gniffelen

Bij ons wat schorsen wel degelijk een straf, niet thuis zitten, maar van 8 to 5 bij de jaarcoordinator op de kamer huiswerk maken.

Ik vind het trouwens wel een goede grap, maar je hoort zoiets idd niet op he tinternet te zetten, de straf is dus ook imo terecht.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:41

Redrumfox schreef:
Wij deden dit vorig jaar dagelijks bij duits maar wij zijn verdorie nooit in het nieuws geweest!?! Bloos!

Het interesseerde die vent geen bal wat wij uithaalden; hij kreeg zijn geld toch wel. Zo nu en dan legde hij ons wat uit, maar verder deed hij niet zoveel. Waardoor wij natuurlijk gingen lopen zieken. Er werd dus regelmatig kauwgom naar hem gegooit, dingen op zijn rug geplakt , over de tafels gelopen etc. En als we er geen zin meer in hadden (je leerde daar toch niks, we hebben een aantal keren gevraagd of we nog een keer wat gingen doen en dan kregen we als antwoord wat gemompel en gebrom) deden we de ramen open, tas naar beneden laten zakken en dan was het 'aju meneer, tot morgen!'. Een keer heeft een jongen alles gefilmt, hoe wij uit het raam sprongen, gingen voetballen en hoe hij dan mopperend voor het raam stond. Dit hebben ze op YouTube gezet. Resultaat; iedereen die had lopen etteren & de filmer waren 1 dag geschorst, oftewel; wij waren met z'n allen naar de mac ipv naar school. Haha!

Zal wel even kijken of het filmpje er nog opstaat, zal wel niet maar kan altijd proberen. Clown

Boos! Hoe durf je, echt hoor dat die leraar niet oplet oké maar het lef om iemand zo te lopen vernederen. Schaam je

Van dit filmpje zie ik de lol nog wel in, zolang de lerares anoniem blijft. Maar dat kleineren van leraren vind ik echt te triest voor woorden hoor. Het zijn ook maar mensen.

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:51

het is wel sneu voor haar, maar het is ook wel erg maf dat je dit niet door hebt. Ik zie misschien niet alles in de klas als ik aan het lesgeven ben, maar 15 lln zou ik toch wel missen Tong uitsteken Onopgemerkt naar de wc lukt al haast niet Lachen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:51

Ik vind dit echt onwaarschijnlijk grof Lips are sealed . Zo mensen vernederen, echt, je moest je schamen! En het dan nog op internet durven zetten, die lln moesten ze niet alleen schorsen maar nog een werkstraf aanvragen ook.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:01

Hier in België moet je zulke dingen niet uithalen....
Ik vind het gewoon respectloos...
Maar dat is zo te lezen (niet alleen dit) normaal daar in NL Scheve mond

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:31

Geniaal Haha!.
Is alles wat ik er over ken zeggen haha. Alleen het moet geen 2e keer gebeuren en dat de lerares ook in beeld kwam vind ik niet ok (ken je wazig maken oid)
Thokkadisje schreef:
Redrumfox schreef:
Wij deden dit vorig jaar dagelijks bij duits maar wij zijn verdorie nooit in het nieuws geweest!?! Bloos!

Het interesseerde die vent geen bal wat wij uithaalden; hij kreeg zijn geld toch wel. Zo nu en dan legde hij ons wat uit, maar verder deed hij niet zoveel. Waardoor wij natuurlijk gingen lopen zieken. Er werd dus regelmatig kauwgom naar hem gegooit, dingen op zijn rug geplakt , over de tafels gelopen etc. En als we er geen zin meer in hadden (je leerde daar toch niks, we hebben een aantal keren gevraagd of we nog een keer wat gingen doen en dan kregen we als antwoord wat gemompel en gebrom) deden we de ramen open, tas naar beneden laten zakken en dan was het 'aju meneer, tot morgen!'. Een keer heeft een jongen alles gefilmt, hoe wij uit het raam sprongen, gingen voetballen en hoe hij dan mopperend voor het raam stond. Dit hebben ze op YouTube gezet. Resultaat; iedereen die had lopen etteren & de filmer waren 1 dag geschorst, oftewel; wij waren met z'n allen naar de mac ipv naar school. Haha!

Zal wel even kijken of het filmpje er nog opstaat, zal wel niet maar kan altijd proberen. Clown

Boos! Hoe durf je, echt hoor dat die leraar niet oplet oké maar het lef om iemand zo te lopen vernederen. Schaam je

Van dit filmpje zie ik de lol nog wel in, zolang de lerares anoniem blijft. Maar dat kleineren van leraren vind ik echt te triest voor woorden hoor. Het zijn ook maar mensen.

Ja dat vind ik ook een beetje triest Nagelbijten / Gniffelen. Die mensen doen gewoon hun werk, grapjes uithalen vind ik oké maar pesten (die kauwgum ed) vind ik triest echt waar

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:40

Geweldig, wel sneu, maar komop hier moet je de lol toch van in zien Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:40

Echt wel humor dit ROFL en ze heeft het geeneens door haha..
Leuke actie dit Haha! beetje jammer dat ze geschorst worden, imo zijn dit gewoon kwajongensstrekken, gewoon een beetje leven in de brouwerij, niks mis mee Lachen

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:07

Clown

.. en daar zit ik dus op school Clown

ik heb 3 jaar les van deze dame gehad (ik zit nu in 6 gym, jaar 1,2,3 heb ik les van haar gehad) en het heeft me wel degelijk aan aan grote latijn achterstand gegeven. Even voor de mensen die geen latijn hebben: bij klassieke talen is het heel belangrijk dat je de basis van het vertalen leerd. (naamvallen herkennen etc) dat leer je de eerste 3 jaar. Daarna bouw je er op verder door er in te verdiepen. Ken je de basis niet: onvoldoende gegarandeerd voor je eindexamen. Zo ook bij mij het geval. (voor de gene die zich nu afvragen; warom ga je dan in godsnaam geen vwo doen ipv gymnasium. Simpel, dit is een zelfstandig gymnasium, wil je naar het vwo dan moet je van school af. Dus ik blijf lekker met onvoldoende op mijn eindlijst)

anyway, iedereen die les van haar heeft gehad reageerd het zelfde: iedereen weet dat dit soort dingen bij haar in de les gebeuren. En ook de school weet dat ze slecht les geeft, en ook daar word steeds wat aan gedaan. Het is nog altijd liever een slechte leraar dan geen leraar. (leraren klassieke talen zijn zeldzaam) Ontslaan gaat niet bij slecht lesgeven, dat mag alleen bij concrete voorvallen. OF je moet een traject inzetten waarbij je dit soort dingen waardoor ze op langere termijn ontslagen kan worden maar dan is ze al lang met pensioen. De klas situatie verranderd ook niet echt bij haar. Helaas, als je ouder word word je niet wijzer.. (in dat geval hadden we wel een inteligentie golf gehad met de aankomende vergrijzing)

Het feit dat het op internet is gezet met naam en al is een beetje roekeloos. Okey deze kinderen zijn nog niet zo oud en ongetwijfeld hebben ze er niet bij stilgestaan wat voor gevolgen dit zou hebben. Ze kregen er straf voor (Even voor de duidelijkheid: schorsing is NIET een dagje vrij, en schorsing is de een na zwaarste straf die ze bij ons op school geven en komt dus ook zeer zelfden voor)
Het zat alweer een weekje in de doofpot toen dus toevallig een vader-van-vriendje-gelderlander-journalist blabla het heeft opgepikt en gepubliceerd met als gevolg deze enorme opgeblaze toestand. Die leerlingen hadden dat waarschijnlijk ook niet voorzien.
Dit soort situaties zijn in ergere maten al duizende keren op internet gekomen en toen is het gewoon niet door de media opgepikt.
En ookal kan ik nog zo lachen om dit filmpje, want ik herken de situatie exact zoals dat bij ons ging, dan nog vind ik het een roekeloze actie.
Hoe slecht deze dame ook les geeft, en hoe erg de leerlingen hierdoor ook geirriteerd en benadeeld zijn, dit geeft niet het recht iemand op deze manier voor schut te zetten. Deze vrouw, wat voor een verschrikkelijk wijf ik haar ook vind, is psychisch negatief getekend voor de rest van haar leven door zo'n genant voorval wat op internet is gezet. Het feit dat zij zo gekwets zal zijn voor haar hele leven vind ik op geen enkele manier goed te praten.

Had het dan binnen je klas gehouden & naar de rector gestuurd zodat er weer extra achteraan word gegaan dat deze mevrouw weer wat peper in de reet krijgt. (en ja, de rector had er dan wel om kunnen lachen hoor Haha! )

(Overgens hebben we nu spontaan wel erg veel leuke ideeën voor de filmpjes voor roosjes dag Haha! )

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:48

leuk filmpje.. Haha!
Lijkt mij ook wel wat Tong uitsteken!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:54

Om heel eerlijk te zijn...
.... Heb ik echt helemaal in een scheur gelegen om dit filmpje Bloos
Ik vond hem echt briljant *LOL*

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:56

Mijn klas heeft weleens slagroomsoesjes naar een lerares gegooid en dit gefilmd. Nagelbijten / Gniffelen
Was op onze school wel "normaal" dat soort dingen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:43

Ilzjuh schreef:
Mijn klas heeft weleens slagroomsoesjes naar een lerares gegooid en dit gefilmd. Nagelbijten / Gniffelen
Was op onze school wel "normaal" dat soort dingen.

normaal?????
nou sorry, als mijn kind dit flikte dan zat hij nu nog met een zere reet op zijn kamer.

Vind het gewoon verre van triest dat leerlingen dit doen bij leraren. Die mensen doen ook hun werk
En ja de ene leraar is de andere niet. Heb eikels voor de klas gehad, die ik wel kon villen. Maar heb ze nooit van me leven vernedert, of iets naar ze toegegooit ect.
Van mij mogen alle leerlingen die het "leuk" vinden een leraar te pesten, treiteren ect en aan een burnout helpen, naar een internaat uit het jaar 50 ( zie die serie die op tv was)
Vind het enorm respectloos

En dat filmpje ja, dat is zeker om te lache, idd dom van zo,n persoon dat ze dat niet door hebben.
Maar om nou met naam ect op het internet te zetten??

Maar nu even de andere kant, voor alle leraar pesters die te ver gaan:
Stel dat jou vader/moeder/tante/oom ect zou zijn die voor de klas werd gepest
wat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:07

Ik vind het wel een leuke actie. Naam van de lerares en gezicht had er niet bij gehoeven. Maar dit is niks anders dan een boevenstreek, en een hele leuke ook!

Och, als je weet wat ik vroeger allemaal uit haalde op school, ik was rebel no. 1!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:17

Ik moet zeggen, Briljant *LOL* ROFL
Maar om het op Youtube te zetten vind ik ook een beetje ver gaan.
De lerares heeft het er waarschijnlijk wel zelf naar gemaakt, niemand gaat zomaar zóver. Knipoog

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:33

Ik vind het filmpje ook geweldig, ik lag in een deuk dat je dat niet door hebt zeg, snap niet dat je dan leraar kan zijn

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:43

Tja... het ís nou eenmaal verboden. Op YouTube zetten is gewoon overduidelijk óver de lijn, en dan ook nog de naam erbij vermelden (in de eerste versie dan toch). Ik vind het zeker terecht dat ze een dag geschorst zijn; hoewel ik er ook wel de humor van kan inzien, omg, vijftien leerlingen die uit het raam klimmen?! Clown

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:26

Ik vind het een hele leuke actie, heb me rot gelache bij het filmpje Tong uitsteken Ik snap gewoon echt niet dat die lerares dat niet door heeft gehad Verward

Wel sneu voor die vrouw, ze zal nu vast wel een stuk alerter in de klas staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:33

Ik vind de actie briljant, maar het is natuurlijk niet zo leuk voor de lerares dat ze herkenbaar (en zeker met naam en toenaam) op internet staat.

Op mijn eerste middelbare school konden we ook behoorlijk respectloos zijn naar leraren.

Zo heb ik ooit (was pispaaltje, dus probeerde dat op te hijsen, zonder resultaat overigens) bij een lerares Wiskunde AA op de bordenwisser gegoten.

Aan het begin van de les veegde ze het bord 'schoon' wat ze dus normaal gesproken met een bordenwisser met water deed, en zo'n 30 minuten later was het bord nog steeds niet droog Bloos

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:33

'k vind het echt geweldig Huilen van het lachen

Wel sneu maar ook dom van die docent, dat ze niet door heeft dat er op een gegeven moment de helft van de klas er niet meer is Nagelbijten / Gniffelen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:38

Esmeralda schreef:
normaal?????
nou sorry, als mijn kind dit flikte dan zat hij nu nog met een zere reet op zijn kamer.

Tsja. Je hoorde mij ook niet zeggen dat ík ook maar één soesje in m'n handen heb gehad. Knipoog

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 00:00

Ik kan me ook nog wel een leraar herinneren waarbij we dit hadden kunnen doen zonder dat hij het door had (of het zou zeggen iig). Maar we zouden niet verder gekomen zijn dan het raam van het volgende klaslokaal. Bij ons kun je onmogelijk ongezien weer terug naar het lokaal gaan.

Ik vind het filmpje stiekem wel grappig. Naam en gezicht tonen op internet vind ik weer niet kunnen, maar ik denk dat tegen de tijd dat dit filmpje zo populair werd deze versie er al op stond en niet de versie met naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:22

WildWings schreef:
_Jitske_ schreef:
Ik zie de lol er ook wel van in, een schorsing vind ik wel een beetje een overdreven straf, een waarschuwing had me genoeg geleken..

Lollig, als je met volledige naam en voor andere leerlingen iig herkenbaar op de film op internet wordt gezet zonder jouw toestemming, wat in strijd is met het portretrecht en ook nog eens privacyschending is. Errug leuk Ja

niet iedereen heeft zomaar portretrecht lijkt mij? Volgens mij is dat alleen voor celebrity's(whatever:P) Zodat ze niet ongevraagd op de foto gezet kunnen worden Lachen Anders zou je ook niet zomaar op een westrijd mogen fotograferen...

Voor de rest niet echt boeiend, want het is idd nogal banketstaaf voor die vrouw, en het voegt niets toe om er een naam bij te noemen. Maar moet toch zeggen dat ik hartelijk gelachen heb om dit filmpje Bloos

Ik vind het trouwens altijd zo jammer dat de school er niets mee doet, met die slecht lesgevende leraren... Het is voor niemand fijn (de docent die wsl radeloos en de leerlingen die een leerachterstand krijgen omdat ze geen flikker doen in de les Tong uitsteken) en het werkt zoo ontzettend demotiverend..!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:38

Echt super ROFL
Konden wij dat ook maar doen op school Boos! hahaha!

Dat van die naam, tja.. gedaan is gedaan. Ik zou daar ook niet bij na hebben gedacht.
Ik vind het eigelijk stommer van die leraares.. je ziet toch wel dat opeens alle platsen leeg zijn? Blond

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:02

whaha ik vind hem goed Haha! ik zou hem ook zo uithalen Knipoog filmpje op internet zetten is id ene beetje dom mij hij blijft super grapig Haha! Tong uitsteken haha en schorsen tja.. jammer zie er de humor van in leraaren Knipoog liet hem net aan een vriendin zien en wij gaan het grapje ook yuit halen Haha! alleen niet filmen Bloos