russel schreef:Maar aan je dekseltje krabben onder de grond??
Is de oven al warm wanneer de kist erin gaat? Dan zou ik die keuze ook nemen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Maar aan je dekseltje krabben onder de grond??
russel schreef:Haha, volgens mij is die oven een dikke 1000 graden, ook de botjes komen tot as eruit. Volgens mij gewoon in de vlammenzee.
Dudette_ schreef:dan schrik je je ook helemaal dood
Zoolgangster schreef:Een oudoom van me was doodverklaard. Hij kwam bij toen ze hem gingen afleggen. Hij bleek alles te hebben gehoord, wat zijn familie gezegd had.
Wat dat bijkomen van die meneer op de autopsie-tafel betreft, ze beginnen met het maken van een Y-vormige snede op het lichaam, en ik neem aan dat hij toen al is bijgekomen, dus voordat er organen uitgehaald werden.
In dat geval zal hij goede kans hebben er weinig of geen lichamelijke problemen aan over te houden...wat het psychisch met iemand doet is een ander verhaal...
karin_gracia schreef:ik heb het gehad met een kat van mij. ze was al 20 jaar oud, mager en krakkemikkig.. op een dag ademde ze gewoon niet meer.. we hebben haar toen in een doosje gelegd, met een dekentje over haar lijf. we lieten haar daar nog even liggen om goed afscheid te nemen. De volgende dag stonden we op, liep ze gewoon door huis, alsof het de normaalste zaak van de wereld was
lotteke schreef:Mensen een mobieltje meegeven in hun graf is net zo nutteloos als iemand met een verlamming een mobieltje naast zn bed leggen...
Zon kist kan nooit de hoeveelheid aarde die boven op je komt dragen...dood ga je dus toch als je er dan toch al levend in begraven word.
(of je moet heel ondiep begraven worden..maar ja..dat is hier in NL niet aan de orde)
lotteke schreef:Mensen een mobieltje meegeven in hun graf is net zo nutteloos als iemand met een verlamming een mobieltje naast zn bed leggen...
Zon kist kan nooit de hoeveelheid aarde die boven op je komt dragen...dood ga je dus toch als je er dan toch al levend in begraven word.
jacimatho schreef:Er is een tijd geweest dat twijfel gevallen begraven werden met een touwtje die door de grond naar boven ging naar een bel.
"s avonds ging men dan wacht houden op het kerkhof, voor het geval er een bel af zou gaan..
( Dacht dat hier de term graveyard shift vandaan komt..)
zie ook: http://www.libraryspot.com/know/graveyard.htm
Het is dus niet iets van de laatste tijden...
Chiqa schreef:lotteke schreef:Mensen een mobieltje meegeven in hun graf is net zo nutteloos als iemand met een verlamming een mobieltje naast zn bed leggen...
Dat is niet waar, voor een kist verrot is duurt minimaal 1 jaar en met 10 jaar is hij definitief verrot.
En de minimale hoeveelheid aarde die op een kist wettelijk verplicht is is slecht 65 cm...Meestal wordt dit 2 meter.
Dus daar zakt niet veel van in hoor.
lotteke schreef:Verdrinken kun je ook nog...
En aarde kan van alles doen.
SGWOllie schreef:Zou eerlijk gezegd niet durven zeggen of zo'n kist dat houdt of niet.
jacimatho schreef:( Dacht dat hier de term graveyard shift vandaan komt..)
zie ook: http://www.libraryspot.com/know/graveyard.htm
(of je moet heel ondiep begraven worden..maar ja..dat is hier in NL niet aan de orde)
En je kan dan wel ff zonder een kloppend hart leven misschien, maar dan komt er gen vers bloed meer in je hersenen en die overleven het niet..ben je dus niet lichamelijk dood ben je wel hersendood.
Toch gebeurd het vaak, maar dat is eigenlijk te weiten aan menselijke fouten of gewoon laksheid.
Of slechte expertise...
Mensen die vanuit de kist tot leven komen vind ik heeel erg bizar... Je gaat dood, je ligt opgebaard???? je licht gekoeld opgebaard, voor een week..5 dagen..en dan kom je pas in je kist tot leven vlak voor je begraven word?
lijkt me raar dat niemand een teken van leven onderneemt in al die keren dat je verplaatst verhevelt ed ed word in de tijd tussen vaststellen van dood en begrafenis...