Man komt tot leven tijdens autopsie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Man komt tot leven tijdens autopsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 15:38

russel schreef:
Maar aan je dekseltje krabben onder de grond?? Cool

Is de oven al warm wanneer de kist erin gaat? Dan zou ik die keuze ook nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:03

Haha, volgens mij is die oven een dikke 1000 graden, ook de botjes komen tot as eruit. Volgens mij gewoon in de vlammenzee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:07

russel schreef:
Haha, volgens mij is die oven een dikke 1000 graden, ook de botjes komen tot as eruit. Volgens mij gewoon in de vlammenzee.

Liever dat dan begraven dan, maar toch vreemd dat dit eigelijk meer voorkomt dan je denkt, ik dacht bij het nieuwsbericht direct aan broodje aap, maar in tegendeel

Ergens is dit informatie die ik liever niet wil weten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:21

Dus toch maar de mobieltjes verplicht meegeven, en een beetje beltegoed.
Wel zo netjes. Zou mooi zijn als je dat kon declareren bij je overlijdingsverzekering Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:25

Dudette_ schreef:
dan schrik je je ook helemaal dood Huilen van het lachen

Lekkere woordkeuze Tong uitsteken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:24

Zoolgangster schreef:
Een oudoom van me was doodverklaard. Hij kwam bij toen ze hem gingen afleggen. Hij bleek alles te hebben gehoord, wat zijn familie gezegd had.

Wat dat bijkomen van die meneer op de autopsie-tafel betreft, ze beginnen met het maken van een Y-vormige snede op het lichaam, en ik neem aan dat hij toen al is bijgekomen, dus voordat er organen uitgehaald werden.
In dat geval zal hij goede kans hebben er weinig of geen lichamelijke problemen aan over te houden...wat het psychisch met iemand doet is een ander verhaal... Ziek

Even een aanvulling: volgens de Telegraaf hadden de artsen gemerkt, dat het "lijk" bloedde, toen ze sneden, en dat was al een waarschuwing dat er iets niet klopte, doden bloeden niet. Dus is hij zo snel mogelijk gehecht. Ze waren trouwens met het hoofd begonnen, heb ik begrepen.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:35

karin_gracia schreef:
ik heb het gehad met een kat van mij. ze was al 20 jaar oud, mager en krakkemikkig.. op een dag ademde ze gewoon niet meer.. we hebben haar toen in een doosje gelegd, met een dekentje over haar lijf. we lieten haar daar nog even liggen om goed afscheid te nemen. De volgende dag stonden we op, liep ze gewoon door huis, alsof het de normaalste zaak van de wereld was Nagelbijten / Gniffelen

Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij denk je dan echt even dat je gek geworden bent....

Wat een enge verhalen hier Nagelbijten / Gniffelen Ik krijg er helemaal kippevel van....

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:53

Ik heb het een keer andersom gehad: we hadden een koe ontdekt die tijdens het kalven in de sloot was gevallen. Het kalf werd onder water geboren en had water in zijn longen gekregen. Dat betekent praktisch altijd einde verhaal, maar we probeerden het beestje uit alle macht toch te 'reanimeren'.

Heel zielig en helaas ook tevergeefs. Ik had dat niet in de gaten totdat de veearts tegen me zei dat het hart nog wel een paar minuten door blijft kloppen ook al is het dier verder praktisch dood. Het neusje van het kalf was al helemaal koud geworden, maar het hartje bleef heel dapper zwakjes doorkloppen. Volgens de veearts was dat heel normaal.

Schijnt ook zo te zijn bij schildpadden en we kennen allemaal de kip zonder kop....brr!

Van mensen weet ik dat zulke schijndood gevallen echt voorkomen. Soms zijn artsen ook gewoon laks. Bij de moeder van een client van mij was de dood geconstateerd door een arts, terwijl ze nog wel leefde. Maar ze was gevallen en had daarna een halve dag naakt op de badkamervloer gelegen en was dus heel erg verzwakt en afgekoeld. Het mensje is zelfs volledig hersteld. Bloos! De arts vond het waarschijnlijk een typisch gevalletje van hersenbloeding o.i.d. en heeft omdat ze al zo koud was niet lang genoeg de pols opgenomen. Tsja, je wil er niet aan denken.

Maar het lijkt me wel erg zeldzaam....

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:02

Mensen een mobieltje meegeven in hun graf is net zo nutteloos als iemand met een verlamming een mobieltje naast zn bed leggen...

Zon kist kan nooit de hoeveelheid aarde die boven op je komt dragen...dood ga je dus toch als je er dan toch al levend in begraven word.
(of je moet heel ondiep begraven worden..maar ja..dat is hier in NL niet aan de orde)

En je kan dan wel ff zonder een kloppend hart leven misschien, maar dan komt er gen vers bloed meer in je hersenen en die overleven het niet..ben je dus niet lichamelijk dood ben je wel hersendood.

Toch gebeurd het vaak, maar dat is eigenlijk te weiten aan menselijke fouten of gewoon laksheid.
Of slechte expertise...
Mensen die vanuit de kist tot leven komen vind ik heeel erg bizar... Je gaat dood, je ligt opgebaard???? je licht gekoeld opgebaard, voor een week..5 dagen..en dan kom je pas in je kist tot leven vlak voor je begraven word?
lijkt me raar dat niemand een teken van leven onderneemt in al die keren dat je verplaatst verhevelt ed ed word in de tijd tussen vaststellen van dood en begrafenis...

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:19

Ik mag niet lachen... Lips are sealed Maar het is zo grappig somige verhalen. Ik geloof best wel dat er fouten worden gemaakt zooo eng idee, je zal het meemaken. Ik wil ook met een goed opgelade mobiel + antenne de grond in Ja

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:24

lotteke schreef:
Mensen een mobieltje meegeven in hun graf is net zo nutteloos als iemand met een verlamming een mobieltje naast zn bed leggen...

Zon kist kan nooit de hoeveelheid aarde die boven op je komt dragen...dood ga je dus toch als je er dan toch al levend in begraven word.
(of je moet heel ondiep begraven worden..maar ja..dat is hier in NL niet aan de orde)

Dat denk ik niet eerlijk gezegd. Zoveel zand komt er niet op en heb in mn leven toch heel wat begravenissen meegemaakt. Heb ook de test bij mythbusters gezien maar dat is in mijn ogen niet echt realistisch, omdat het gat zelf gegraven wordt en de zijkant van het gat al steun hebben van zichzelf. Het beetje zand wat er dan op komt kan een kist makkelijk dragen.

Lijkt me overigens geen prettige gedachte om wakker te worden onder de grond

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:26

Er is een tijd geweest dat twijfel gevallen begraven werden met een touwtje die door de grond naar boven ging naar een bel.
"s avonds ging men dan wacht houden op het kerkhof, voor het geval er een bel af zou gaan..

( Dacht dat hier de term graveyard shift vandaan komt..)
zie ook: http://www.libraryspot.com/know/graveyard.htm

Het is dus niet iets van de laatste tijden...Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:25

Wow dan schrik je je ook dood als je bezig bent met dat "lijk" toch Nagelbijten / Gniffelen Komtie ineens tot leven Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:24

lotteke schreef:

Dat is niet waar, voor een kist verrot is duurt minimaal 1 jaar en met 10 jaar is hij definitief verrot.
En de minimale hoeveelheid aarde die op een kist wettelijk verplicht is is slecht 65 cm...Meestal wordt dit 2 meter.
Dus daar zakt niet veel van in hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:36

jacimatho schreef:
Er is een tijd geweest dat twijfel gevallen begraven werden met een touwtje die door de grond naar boven ging naar een bel.
"s avonds ging men dan wacht houden op het kerkhof, voor het geval er een bel af zou gaan..

Het is dus niet iets van de laatste tijden...Knipoog

Dat vind k eigenlijk nog wel n goed plan...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:39

Chiqa schreef:
lotteke schreef:

Dat is niet waar, voor een kist verrot is duurt minimaal 1 jaar en met 10 jaar is hij definitief verrot.
En de minimale hoeveelheid aarde die op een kist wettelijk verplicht is is slecht 65 cm...Meestal wordt dit 2 meter.
Dus daar zakt niet veel van in hoor.

Goed uitgaande van het feit dat de kist het houd..Verdrinken kun je ook nog...
En aarde kan van alles doen.
Er zullen best kisten zijn die heel blijven waar je in droog blijft, maar er zijn er ook zat waar bij je het gewoon niet overleeft..

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:51

Hmm en dan allemaal van die lekkere beestjes in je kist...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:55

Hm, doet me inderdaad erg denken aan de boeken van Edgar Allen Poe.....

Als er 2m aarde op de kist komt, en de kist is 2m x 1m (ik weet niet hoe groot een kist precies is dus kies maar even een makkelijke maat) dan komt er 4m3 grond bovenop. Een m3 grond weegt 1200kg ongeveer dus dat is 4800 kg grond op de kist. Toch best veel!
Zou eerlijk gezegd niet durven zeggen of zo'n kist dat houdt of niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:00

lotteke schreef:
Verdrinken kun je ook nog...
En aarde kan van alles doen.

Waar haal je die info vandaan, ben wel nieuwsgierig.
Lachen

Je kan namelijk niet verdrinken op een kerkhof;
kerhoven bestaan uit speciale zandgrond, anders duurt het
járen voor een lijk vergaat. Dus daar is helemaal speciaal aan gedacht...

Maar goed ben wel benieuwd waar jij dan je.... info vandaan hebt dit onderwerp interesseerd me wel.

SGWOllie schreef:
Zou eerlijk gezegd niet durven zeggen of zo'n kist dat houdt of niet.

Denk eens aan de lijken waar opnieuw onderzoek op moet worden gedaan (bv moord)
dan graven ze hem opnieuw op en is het wel zaak dat het lijk plus kist nog in een redelijke staat verblijft.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:26

jacimatho schreef:

Haha...ik heb ook regelmatig de "graveyard shift", maar gelukkig nooit op het kerkhof. Clown
Grappig om dit te lezen, wist ik dus niet.

Verder vind ik het idd een beetje eng als je hoort dat dit (topic) regelmatig gebeurt. Ik ben bang dat ik nu bij elke begravenis hieraan zal denken. Knipoog
Dit is trouwens ook èèn van de redenen dat ik m'n dieren pas wil begraven als ze koud en stijf zijn. Alhoewel...m'n hond heb ik warm achtergelaten bij de DA, m'n kat is warm in de grond gestopt....hmmm, zou die na een dikke 7 jaar onder de grond nog kunnen leven? Nagelbijten / Gniffelen *gaat schep zoeken*
Eèn van de schapen is iig pas na 4,5 dag (met warm weer, maar net niet zo warm dat Rendac in het weekend ophaalde en er zat nog een feestdag tussen ook) door de destructie opgehaald, dus die was duidelijk echt dood. Clown (Was trouwens geen lekker gezicht en het rook zeker niet lekker...)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:20

lotteke schreef:

En je kan dan wel ff zonder een kloppend hart leven misschien, maar dan komt er gen vers bloed meer in je hersenen en die overleven het niet..ben je dus niet lichamelijk dood ben je wel hersendood.

Toch gebeurd het vaak, maar dat is eigenlijk te weiten aan menselijke fouten of gewoon laksheid.
Of slechte expertise...
Mensen die vanuit de kist tot leven komen vind ik heeel erg bizar... Je gaat dood, je ligt opgebaard???? je licht gekoeld opgebaard, voor een week..5 dagen..en dan kom je pas in je kist tot leven vlak voor je begraven word?
lijkt me raar dat niemand een teken van leven onderneemt in al die keren dat je verplaatst verhevelt ed ed word in de tijd tussen vaststellen van dood en begrafenis...

De kist houdt wel een poosje, mijn vader is ook bij opgravingen geweest (hij heeft op de uitvaartauto gereden, deed ook mensen afleggen en dat soort dingen) en de kist is niet zo heel snel weg en kan best wat gewicht hebben.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:27

En dan ben je alsnog binnen een dag wel dood omdat je geen frisse lucht krijgt.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:56

denk dat idd het zuurstof het grootste probleem is..

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:51

jeetje. enge gedachte. het zal je maar overkomen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:04

Je houd het tot 24 uur uit in een kist, dan is je zuurstof op...