Dieren pijnigen, als vorm van entertainment is absoluut verschrikkelijk, niks goed te praten.
On topic: risicos van het vak om met dieren te werken
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loolapelooza schreef:, hoe gaat het slachten van het dier eraan toe Lusitana? Enig idee van?
Adil18 schreef:Tuurlijk....Maar als een meisje op haar 14e verkracht wordt zeg je toch ook niet: Ze heeft eerst jaren een gelukkig leven geleid?
Die paar jaartjes op de wei maken in mijn ogen niks van die brute beelden goed die ik van tijd tot tijd zie...
Een paar jaartjes op de wei en dan mogen we de stier treiteren, we hebben toch eerst heel goed voor hem gezorgd? Sorry hoor, maar het is niet een groente die je in de aarde stopt, verzorgt, en dan mag 'oogsten'
runningkawa schreef:En omdat een dier eerst fijn in de wei heeft gelopen, mag je hem later levend neer steken?
Oke hij gaat niet dood...net niet...met wat pech net wel....
lepolight schreef:Ik praat niks goed, dat hoef ik niet te doen , ik geef info, omdat de meeste van jullie nog nooit een Portugees stierengevecht hebben gezien.Lusitana ; Volgens mij probeer je het toch wel echt goed te praten!
Ik blijf erbij dat dit 'mishandeling' is en dat een mens het recht niet heeft om dit te doen!
Citaat:En hoe wordt een stier in Nederland geslacht? Dan wordt hij niet levend gedood, ze vallen vanzelf neer
MamboBeach schreef:Lusitana, ik vind dat je hier toch echt 2 zaken door elkaar haalt.
Jij begint iedere keer over vee, in bijvoorbeeld Nederland, hoe dat eraan toegaat.
Ik keur dat echt niet allemaal goed, zo is het niet maar het is geen vergelijking en begrijp al helemaal niet dat je daar dan mee aan komt dragen.
Het mag er misschien anders aan toegaan dan in Spanje maar het is wel degelijk pesten van de stier, vind ik.
Dat ongeveer 60 procent de bergen in kan hupsen daarna is leuk maar waarom dat leed?
Jij zegt dat ze in vetbulten prikken en dat dat geen pijn doet?
Hoe weet jij dat, ben je ooit stier geweest?
Als ik nu tegen je zeg, Lusitana, ik kom een keer naar je toe en we gaan een spelletje doen.
Pak je paard, ik gooi een paar spiesjes in zijn heerlijke vetten billen, paard voelt daar niets van en daarna mag het paard weer op de wei.
Dat vind ik een vergelijking en niet het andere.
Al met al zoek je in mijn ogen allerlei excuses wat niet te vergelijken is of het zijn de bekende appels en peren...