Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:55

@Schimmeling: daarom heb ik dus over dat (nog) geen mening.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:56

Ik vraag me ook af hoe de mensen die hier voor zijn, het uitgevoerd willen zien.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:57

Hoe zit het dan met mensen die 'dieren mishandelen'? Komen zij ook in aanmerking voor jullie (nogal vreemde) stelling? Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:58

Ann schreef:
Ik vraag me ook af hoe de mensen die hier voor zijn, het uitgevoerd willen zien.

Ben ik een beetje over aan het twisten. Zoiezo de groep die moorden plegen onder voorbedachte rade vind ik terecht.
Maar idd waar trek je de grens?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:59

Schimmelig schreef:
Hoe zit het dan met mensen die 'dieren mishandelen'? Komen zij ook in aanmerking voor jullie (nogal vreemde) stelling? Clown

Hoezeo vreemde stelling?

Dieren mishandeling in welke mate?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:59

Ann schreef:

Ja, idd dat vraag ik me ook wel af. Ik denk namelijk niet dat die criminelen vrolijk mee gaan lopen als er op hun iets getest moet worden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:00

Maar da's hun eigen schuld, stel dat het al in de wet staat dan weten ze dat dat boven hun kop hangt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:02

Nou zeker geen proefdieren!
]

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:02

Maar wat moet er dan in die wet staan? Nu we er dieper op ingaan. Is zoiets wel te realiseren dan?

Ik ben er absoluut tegen, en hoef daar dus niet over na te denken? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ann op 10-09-07 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:03

@Ann: mag ik vragen waarom je tegen ben? Ben nl nieuwsgierig naar de meningen van de mensen hier.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:04

Ann schreef:
Ik ben absoluut tegen proeven op gedetineerden omdat ik het in strijd vind met de universele rechten van de mens. Zo'n recht kan imo niet verspeeld worden door (zware) misdrijven. Waar ligt dan de grens? Ieder land kan daar wel anders mee omgaan/misbruik van maken?

Ik quote mezelf even. Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:05

Ok

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:05

magda_90 schreef:
Schimmelig schreef:

Hoezeo vreemde stelling?

Dieren mishandeling in welke mate?

Staat 20 schapen vermoorden gelijk aan de moord op jouw moeder/vader/broertje? Of test je minder zware middelen 'op mensen die 20 schapen vermoorden', dan op mensen die een mens vermoorden?

Welke wetenschappers denk je dat er willen experimenteren op mensen welke onvrijwillig voor zo'n project worden aangemeld?

Je kunt wel heel hard 'ja ik ben voor' roepen, maar weet je ook wat dit allemaal teweeg brengt Verward

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:07

ook ik kan zonder twijfel zeggen, op gedetineerde!

Als er in de wet omschreven staat, dat je bij een zwaar misdrijf (waarvan ik vind: Mishandeling, moord, verkrachting ed) in de cel, proeven moet ondergaan, valt er weinig te wijgeren voor de gedetineerde! Hij moet want zo is dan de wet.
Hij heeft er zelf voor gekozen (in een opwelling of met voorbedachte rade) iemand te mishandelen, verkrachten, of vermoorden! Niet iemand anders.

Proeven op dieren vind ik ongelovelijk. Die dieren hebben er nooit voor gekozen, en kunnen zich absoluut niet verweren (anders hadden ze het ongetwijfeld gedaan)

Nogmaals, ik kan er heel kort in zijn, laat de gedetineerden maar wat doen voor de maatschappij!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:07

Je zei: Welke wetenschappers denk je dat er willen experimenteren op mensen welke onvrijwillig voor zo'n project worden aangemeld?

Dieren zijn ook onvrijwillig aangemeld Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:08

Chiqa schreef:
Ongelovelijk dat mensen nog opkomen voor de mensenrechten
van zware criminelen.......
Schaart dwars in tegen het misbruiken van onschuldige dieren die
geen vlieg kwaad hebben gedaan.
Ongelovelijk, maar wel te verwachten op een discussieforum als bokt.

Ik heb dit topic ook op een ander forum zien lopen.
Daar staat 100% voor op gebruik van gedetineerden. Knipoog

Zoals ik al zei: onder welke steen heb je de afgelopen 300 jaar geleefd Verward

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:08

Schimmelig schreef:
Staat 20 schapen vermoorden gelijk aan de moord op jouw moeder/vader/broertje? Of test je minder zware middelen 'op mensen die 20 schapen vermoorden', dan op mensen die een mens vermoorden?

In mijn ogen wel...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:11

Maar dus omdat dieren geen keuze hebben, maakt dat het ok om mensen ook geen keuze te geven? Die indruk krijg ik dus van sommigen hier...

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:12

Schimmelig schreef:
Schimmelig schreef:

Welke wetenschappers denk je dat er willen experimenteren op mensen welke onvrijwillig voor zo'n project worden aangemeld?

Je kunt wel heel hard 'ja ik ben voor' roepen, maar weet je ook wat dit allemaal teweeg brengt Verward

eigen keuze zou ik zeggen. En als dierenmishandeling er ook bij hoort (wat ik eigenlijk niet verkeerd vind) dan mogen ze van mij net zulke zware middelen testen.

Wat het teweeg brengt? misschien iets meer, fatsoen in de mensheid, omdat ze weten dat er ook daadwerkelijk een flinke straf aan hangt!
Momenteel krijg je voor een moord een paar jaartjes, voor mishandeling lopen de meeste nog vrij rond. Nee hoor, wat mij betreft mogen de straffen wel wat strenger.

Schimmelig

magda_90 schreef:
Schimmelig schreef:

In mijn ogen wel...

Dus of jouw vader/moeder dood voor je ligt, of 20 schapen.. dat maakt voor jou geen verschil? (Ik vind dat erg moeilijk om te geloven) Lachen

_rosita_

Tieneke schreef:
Maar dus omdat dieren geen keuze hebben, maakt dat het ok om mensen ook geen keuze te geven? Die indruk krijg ik dus van sommigen hier...

dieren hebben geen keuze én zijn onschuldig.
gedetineerden hebben ( als er dus een wet zou zijn) er wél degelijk voor gekozen het misdrijf te begaan, terwijl ze weten wat de consequentie is. die keuze hebben ze dan dus wel degelijk gehad...en dus verspild

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:14

Tieneke schreef:

Idd, maar begrijp wel dat ik alleen de doelgroep bedoel die zwaar in de bajes zitten

maar aangezien mijn lessen weer beginnen ga ik er vandoor ik lees vanmiddag weer even bij
Doei, doei

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:15

Hebben ze altijd die keuze bewust gemaakt? Als jij serieus psychisch ziek bent en in een psychose een moord pleegt, heb je daar dan bewust voor gekozen?
En wat met mensen die onterecht van moord beschuldigd zijn? Zijn jullie bereid dat risico te nemen?

magda_90

Schimmelig schreef:
Dus of jouw vader/moeder dood voor je ligt, of 20 schapen.. dat maakt voor jou geen verschil? (Ik vind dat erg moeilijk om te geloven) Lachen

Je neemt levens, en daar hoor je straf voor te krijgen

maar nu ga ik echt anders ben ik te laat

Teelee

Schimmelig schreef:

dat zal voor haar ongetwijfeld verschil maken, maar voor de wet vind ik niet dat het verschil moet maken. Als mijn vader vermoord zou zijn, zou ik het heel erg vinden, maar op dat moment weet ik wel, dat degene die het gedaan heeft ook z'n straf krijgt!

Als ik in het nieuws hoor dat iemand 20 schapen op verschrikkelijke wijze afgemaakt heeft, weet ik ook dat hij z'n straf krijgt.