eenzaam jongentje ( 6) belt de politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rozanne

Re: eenzaam jongentje ( 6) belt de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:05

Ja idd..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:06

@ Kim, ik vind dat je het keurig hebt opgelost.
Ik kan voorbeelden noemen (van zeer dichtbij) waarbij kinderen van 1, 2, 4 en 6 alleen thuis gelaten werden omdat mams de hort op ging.
Meisje van 6 is inmiddels uit huis geplaats
Spoiler:
Dat is dus nu mijn nichtje
en de jongste gaat ook binnenkort.
Paps is altijd 'werken', mams in de kroeg.

Nee, geef mij dan maar een meisje van 9 wat een oppas heeft met een open deur ertussen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 09:10

**even ontopic nu we het toch over oppas hebben**even heel wat anders, mijn man en ik gaan voor het eerst sinds eeuwen samen naar een concert. Mijn kids zijn 12 en 10. Ik wilde ze voor het eerst alleen thuis laten s,avonds. Met in de gedachte als er wat is kunnen ze naar de buren. We zijn niet later dan 12 uur thuis. Maar het houdt wel in aleen naar bed. ( hihi welke tijd dat dan word) Ze mogen in ons bed gaan slapen, en weten dus wanneer we thuis komen ( dan kiepen we ze weer terug in hun eige bed).Telefoonnummers liggen klaar. Of zal ik maar gewoon de oppas bellen, maar aan de andere kant ze zijn zelfstandig genoeg. Lastig

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:14

Esmeralda schreef:
**even ontopic nu we het toch over oppas hebben**even heel wat anders, mijn man en ik gaan voor het eerst sinds eeuwen samen naar een concert. Mijn kids zijn 12 en 10. Ik wilde ze voor het eerst alleen thuis laten s,avonds. Met in de gedachte als er wat is kunnen ze naar de buren. We zijn niet later dan 12 uur thuis. Maar het houdt wel in aleen naar bed. ( hihi welke tijd dat dan word) Ze mogen in ons bed gaan slapen, en weten dus wanneer we thuis komen ( dan kiepen we ze weer terug in hun eige bed).Telefoonnummers liggen klaar. Of zal ik maar gewoon de oppas bellen, maar aan de andere kant ze zijn zelfstandig genoeg. Lastig

zelf ben ik 13 en mijn zusje is 10 Knipoog mijn moeder vond het in het begin ook lastig...
Misschien moet je het er met je dochter van 12 over hebben! Zij kan vast wel zelf aangeven wat ze fijner vind Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:17

Esmeralda schreef:

Doen! Ooit moeten ze het leren.
Wat zeggen ze zelf?

Mijn zusje is bijvoorbeeld behoorlijk angstig alleen thuis. Ook nu nog (ze is 15). Ik daarentegen heb nooit problemen ermee gehad dat paps en mams even weg waren.
Goed laten weten welke nummers ze ICE kunnen bellen en waar ze aan kunnen kloppen.

Komt goed Lachen

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:20

arm jongie, echt sneu voor hem
en ik vind dat als je kindje weet dat je weg bent en dat er iemand zo vlak bij is het echt geen kwaad kan. als ze dat heel erg vinden geven ze dat zelf aan Knipoog

rommeke

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 09:28

Lynn_x schreef:
Esmeralda schreef:

zelf ben ik 13 en mijn zusje is 10 Knipoog mijn moeder vond het in het begin ook lastig...
Misschien moet je het er met je dochter van 12 over hebben! Zij kan vast wel zelf aangeven wat ze fijner vind Lachen

hihi me zoon is 12 en me dochter 10 Haha!
zal het idd eens met ze bespreken

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:30

Esmeralda schreef:

haha sorry Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:40

belachelijk zeg Scheve mond

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:42

Jee, KiWiKo, ik schrok eerst best wel van jouw bericht. Bloos
Maar...jou kennende en wetende dat je dochter álles voor jou is, denk ik dat jullie het op deze manier goed geregeld hebben.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:59

Esmeralda schreef:

Mijn broer was ook 12 en ik 10 voor we het eerst s'avonds alleen waren, als je kinderen een beetje zelfstandig zijn kan dat best hoor, ging bij ons ook goed.
Ze zullen idd vast niet op de normale tijd naar bed gaan, maar jullie lol, de kids toch ook?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:05

Ik vind Kiwiko's verhaal duidelijk anders... Sanne is dan niet alleen, alleen. Ik bedoel, of ze nou door de deur, binnenshuis, naar de buren moet, of dat ze (voorbeeld) de slaapkamer uit moet, trap af, woonkamer deur open en daar een oppas heeft zitten....
Feitelijk is er in het voorbeeld van Kiwiko dus gewoon een oppas

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:58

faye schreef:
KiWiKo schreef:
mijn buren kosten ook gewoon geld hoor Lachen Lachen Lachen

In je bedrijf bedoel ik Haha!

hahhahaha die kosten NOG meer Lachen Lachen Lachen damn is mijn personeel duur Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:19

Wat ik niet snap. is dat iedereen het normaal vind dat een kind van 6!!! een mobieltje heeft Scheve mond Daar kan ik niet bij!

Bij het verhaal trouwens ook niet.. Echt sneu voor da jochie!

Mijn zusje en ik werden trouwens ook wel alleen gelaten toen ik 7 was en zij 5. Maar dan wisten we het en stond er een babyfoon bij de buren. Niet dat die altijd werkte Haha! Die dingen moest je op kanalen zetten, en juist in de nacht dat mijn zusje ziek werd, ging dat verkeerd Haha!

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:44

jeetje arm jochie
dat doe je toch niet
snap zulke ouders niet hoor Boos!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 11:27

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:32

Tja, ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt om je 6-jarige kind alleen thuis te laten 's nachts.
Ik zou geen moment rust in mijn lijf hebben als ik mijn dochter alleen thuis zou laten. Gaat ook niet gebeuren.

En dat er geen vader aan te pas komt; er zijn zoveel alleenstaande moeders. Dat is ook geen gemakkelijke positie, dat is een feit.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:51

ik ben benieuwd wat ze doen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:28

Ik snap wat Kiwiko bedoelt. Wij wonen in een boerderij met twee woningen. Mijn ouders wonen voor en wij achter. Als mijn ouders naar bed gaan, roept één van onze dochters nog vaak welterusten naar ze, zo dicht slapen ze bij elkaar. Dus bij ons zou dat ook zo kunnen gaan. Alleen doe ik het niet, omdat ik zelf geen rustig moment meer zou hebben.
De oudste is 10 en heel erg zelfstandig, met haar zou ik het nog wel aandurven. Maar de middelste is 8 en ik weet zeker dat ze doodbang zou zijn als ze zou weten dat ik er niet was, ook al zitten opa en oma vlakbij en kan ze er binnendoor naartoe.
Om over de jongste nog maar niet te spreken. Ze is 4 jaar, het mag vanzelfsprekend zijn dat ik die niet alleen laat.
Bovendien heb ik natuurlijk makkelijk praten, omdat ik een man heb die werkt, waardoor ik thuis kan blijven.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:39

Ik vind het geval van Kiwiko prima. Er is oppas, het kind weet waar ze terecht kan, en de buren zijn alert en weten dat moeder van huis is.
Gewoon oppas, dus. Een normale oppas zit toch ook niet bij het kind op de slaapkamer?? Ze hoeft maar een deur door en ze is bij haar buren. Prima.

Maar dat arme jochie... helemaal alleen thuis midden in de nacht... dat vind ik triest. Hopelijk denkt moeder voortaan beter na en regelt ze oppas als ze aan de zwier wil! Boos!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:57

Ik sta hier ook versteld van, maar merk in mijn werk dat veel ouders dit doen als ze werk kunnen krijgen. Ikhad zelfs een kandidaat die haar kinderen 7 en 9 jaar oud alleen van school naar huis liet komen en dan maakte de oudste het eten klaar in de magnetron en zorgt dat ze naar bed gaan. Ik zorg bij deze mensen er vaak tegen hun zin voor dat de baan niet doorgaat. Mijn taak mag dan wel zijn een baan vinden voor mensen, maar niet tegen deze prijs.
De oplossing van Kiwiko vind ik wel goed, er is immers iemand die alles in de gaten houdt.
Ik vind het wel goed dat een onverantwoorde moeder haar kind de mogelijkheid geeft om hulp te vragen indien nodig door de mobiel, oke met 6 een eigen mobiel is overdreven, maar stel je voor dat ze het nummer van de poitie erin gezet heeft voor geval van nood. Dan heeft ze daar in ieder geval nog over nagedacht.