Je moet elke dag een appel eten want dat is goed, maar het suiker erin tast je tanden aan

Denk dat voor alles geldt " MET MATE"
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Clyde schreef:En in mijn tijd (ben al oud hoor) had je nog niet zoveel keus in snoep en lekkere dingen.Dat scheelt ook natuurlijk. Het wordt steeds moeilijker om al die verleidingen te weerstaan.
Yinari schreef:Maar ik vind koken eigenlijk vrij weinig werk. Een simpele gezonde maaltijd staat toch zo op tafel? Het is net zoveel werk om de broccoli op te zetten dan de frituurpan aan volgens mij...
Vanessa24 schreef:.
Voor mij is het niet eenvoudig om eten klaar te maken. Wij thuis hebben te maken met verschillende smaken wat eten betreft, veel keus is er niet. (ik heb geen zin om 2 verschillen maaltijden klaar te maken) bovendien laat de tijd het ook niet altijd toe
Vanessa24 schreef:Yinari schreef:Maar ik vind koken eigenlijk vrij weinig werk. Een simpele gezonde maaltijd staat toch zo op tafel? Het is net zoveel werk om de broccoli op te zetten dan de frituurpan aan volgens mij...
Vind ik dus niet. frituurpan aanslingeren en je zooi erin gooien is veel makkelijker dan aardappels schillen
Citaat:2 kinderen die dezelfde opvoeding krijgen ook wat eten en snoepen betreft. De een komt niet aan en de ander moet dus wel uitkijken.
Ik denk dat het niet alleen met opvoeding maar ook met aanleg te maken heeft.
De oudste lijkt op zijn vader die een snelle verbranding heeft en alles kan eten. De jongste lijkt helaas meer op mij.
runningkawa schreef:niks in huis halen
Emike schreef:Nou kvind dus dat het niet echt de schuld van de ouders is hoor...
Mijn broertje is zelf 12kilo te dik ,das dus heel wat!
Mijn ouders doen er alles aan , ze koken gezonder enz.
het ennige probleem is zodra men ouders uit het huis zijn zit hij meteen weer aan het eten...dus?
runningkawa schreef:Dat is ook iets van tegenwoordig, dreigen als dit gebeurd dat...alleen dat kom nooit aan de orde...