Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:42

Ik vind persoonlijk het Belgische koningshuis heeeeeeel humoristisch, maar ik denk niet dat dat hun bedoeling is Haha!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:47

Op het moment dat Duitsland zoiets zegt wordt er gelijk weer aan de oorlog gedacht. (zelf zou ik ook liever bij belgie horen, wij wonen in zeeuws vlaanderen en de regeling mbt kinderopvang en zijn daar veel beter als hier)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:48

Tieneke schreef:
Ik vind persoonlijk het Belgische koningshuis heeeeeeel humoristisch, maar ik denk niet dat dat hun bedoeling is Haha!

Hahaha idem Clown .

Zag laatst in het journaal weer een of andere ontevreden werknemer die een boek had geschreven over het koningshuis. Dus als het waarheid was valt te betwijfelen maar ik vond het wel enorm grappig. Zei hij dat ze Laurant voor-ik meende- zijn diploma een reis cadeau wilde geven. Hadden ze opgezocht in welk land ter wereld de minste discotheken waren. Dat bleek Rwanda te zijn. En toen hebben ze hem met nog wat extra opzichters daar naartoe gestuurd. Het kan ook volledig verzonnen maar eerlijk gezegd zal het mij niet verbazen als het nog echt gebeurd is ook Huilen van het lachen .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:50

Eva1975 schreef:
Op het moment dat Duitsland zoiets zegt wordt er gelijk weer aan de oorlog gedacht. (zelf zou ik ook liever bij belgie horen, wij wonen in zeeuws vlaanderen en de regeling mbt kinderopvang en zijn daar veel beter als hier)

Ja ok, en in de veronderstelling dat Duitsland altijd dikke vriendjes is geweest Clown .

Bedoel alleen maar te zeggen: Hoe zou Nederland zelf reageren als het zèlf plots bij een andere groter land wordt toegevoegd en zich plots volledig naar die wetten en gewoonten moet schikken Lachen .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:52

Klopt Katleen, dat was begin deze week op het nieuws Haha!

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:05

Tieneke schreef:

Wat je daar zegt is bijna te waar om grappig te zijn Clown

Ik ben zeker niet voor de splitsing met Wallonië, o.a. omdat mijn vriendje Waals is. (Hij spreekt trouwens zéér goed Nederlands, en kan perfect Engels, zo lang het maar geschreven is. Dit even voor al die die zeggen dat Walen alleen Frans spreken Huilen )
Verder ben ik niet echt voor een unie met Nederland, maar dat heeft wel wat met vooroordelen te maken Bloos . De Nederlanders die ik ken zijn over het algemeen nogal lawaaîerig en overtuigd van hun gelijk, haha. Nu ja, vooroordelen zijn er om overboord gegooid te worden, en toch...
Maar we zouden het ook erger kunnen treffen Pling

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:11

Ik moet eerlijk bekennen dat ik op vakantie ook liever geen Nederlanders in mijn zwembad tegenkom..-sorry Bloos Haha!
Kyle schreef:
Dit even voor al die die zeggen dat Walen alleen Frans spreken Huilen )

Nee je kan natuurlijk ook niet alles over een kam scheren-en jouw vriendje behoort tot de goeden als hij zelfs tenminste een inspanning doet om het Nederlands te leren, maar als je weet dat er in 2006 slechts 19% van de Walen Nederlands beheerst, tegenover 59% van de Vlamingen Frans dan wil dat toch wat zeggen Lachen
bron: http://taalunieversum.org/nieuws/1349/

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:17

katleentje, waarom niet?

Het zou mij overigens geen drol uitmaken om bij d'land of welk land dan ook gevoegd te worden zolang het maar net zo liberaal blijft als nederland is qua drugsbeleid, abortuswetgeving en euthanasiewetgeving. Ben niet zo patriotistisch ingesteld Haha!

Ik vind de meeste belgjes wel heel vertederend met dat accent Nagelbijten / Gniffelen vooral een scheldende belg is hilarisch Haha!

Maar, wat als we nou ipv de vlamingen adopteren, brabant en limburg bij vlaanderen voegen als nieuw landje? als compromis Haha! wij limbo's zijn ook een beetje een ondergeschoven kindje in nederland, zie het wel zitten, zo'n zuiderse alliantie Cool

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:20

Hm ik ben juist niet voor dat drugsbeleid in Nederland (ik werd al bijna high van er gewoon rond te lopen, bij wijze van spreken dan); euthanasie en abortus vind ik dan weer wel goed.
En ons accent vertederend? haha Haha!
Ik vind het ook wel lief dat je ons een stukje erbij wilt geven, zodat we ons terug wat groter en zelfstandiger voelen, al vraag ik me af of dat echt wel uit liefdadigheid is? Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:22

jawel hoor Ja het maakt mij echt geen drol uit. Ik voel me minder verwant met de gemiddelde randstedeling dan met de gemiddelde vlaming Haha! Alles onder de rivieren bij vlaanderen en dan samen vrolijk verder Haha!

Nou weet je, dat drugsbeleid van ons zorgt er wel voor dat we de drugsproblematiek tov andere landen erg goed onder controle hebben. En bovendien vind ik het wel zijn charme hebben Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:29

kjoetie schreef:
Van mij mogen de vlamingen er gezellig bij hoor Haha! Als ze die vervelende fransozenbelgen dan maar niet meenemen Tong uitsteken Ligt dat nu aan mijn ervaringen, of zijn franstalige belgen gewoon veel onvriendelijker tegen buitenlanders? Op vakantie altijd hetzelfde verhaal, nederlandstalige belgen altijd supervriendelijk, franstaligen lomp en bot, zelfs als je je in het frans verstaanbaar probeert te maken..

Dus Alle vlamingen verzamelen over het metje, komen wij zuiderlingen eindelijk weer eens in de meerderheid *LOL*

JAH, dat heb ik ook altijd in belgie.
Ben ik in het vlaams gedeelte is iedereen altijd vriendelijk.
Alle mensen kijken daar ook zo vrolijk!
En dan kom je in het Franse gedeelte en dan kijken ze me toch een potje pisst!
En zo onbehulpzaam!
Echt het tegenovergestelde van het vlaamsgedeelte.

Nee ik zou het prima vinden, maar denk niet dat het haalbaar is.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:48

Volgens mij zegt dit topic al meer dan genoeg waarom een fusie met NL geen goed idee is. ROFL

Om nog even terug te komen op Duitsland he. Ik zou het niet erg vinden, als NL NL bleef. Eigen regelgeving, naam, nationaliteit etc.
Beetje als het Verenigd Koninkrijk Lachen Ierland is Ierland, Schotland is Schotland, Wales is Wales met London als Centrum. Lachen
Of iets in die richting *LOL*

De Verenigde Nederlanden; Belgie (Vlaanderen) & Nederland, met Verenigd Koningshuis Lachen Gedeelde macht voor de Koningin van Nederland en de Koning van errr.. tja Belgi is het dan niet meer. *LOL*
En dan kiezen we zo'n nietszeggend grensstadje als hoofdstad. *LOL*

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:49

nee joh, Maastricht natuurlijk *LOL*

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:51

En de kleintjes van Maxima trouwen met de kleintjes van Mathilde Lachen Hebben ze allemaal een leuke schoonmoeder Haha!

Nu weet ik wel niet meer van welk geslacht al die kleintjes zijn... Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:59

Max heeft alleen meisjes geworpen, hebben er dus 3 in de aanbieding Haha!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:03

Geworpen nog wel, wat zijn jullie erg... Bloos! *LOL*

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:05

Oei das dan een probleem de Flippe en z'n madam hebben 1 meisje en 2 jongens.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:09

nou dan maar hopen dat een van onze prinsesjes lesbisch is *LOL*

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:10

Hallo, hoeveel koninklijke paren willen jullie, een jongetje en een meisje is toch al genoeg? *LOL*

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:11

heej, als we fuseren doen we het ook goed he Vork

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:14

Dus we hebben Emanual en Gabriël, die krijgen dan de twee de jongste meisjes van Maxima... En Elisabeth die krijgt de oudste..

De dochters van maxima staan toch als volgende in rij voor de troonsopvolging of niet? Elisabeth staat ook na haar vader in de rij..
Dan krijgen we het eerste lesbische koninginnenpaar.

Hoe stoer zou dat zijn Cool .

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:18

alleen daarom zou ik al willen fuseren Haha! dat is pas vooruitstrevend!!

katleentje, je hebt nog niet verteld waarom je geen nederlanders in je zwembad wilt vinden?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:20

kjoetie schreef:
alleen daarom zou ik al willen fuseren Haha! dat is pas vooruitstrevend!!

katleentje, je hebt nog niet verteld waarom je geen nederlanders in je zwembad wilt vinden?

Haha, nee!!
Waarom eigenlijk niet?
Ik gedraag mij altijd voorbeeldig in het zwembad hoor! Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:25

Haha, omdat dan het enige wat ik meestal in de omtrek hoor Nederlandstalig gegil is Haha! . Als ik op vakantie ben, hoor ik liever wat vreemde talen-dan voel ik me beter in het buitenland-en niet de hele tijd Nederlands..
Maandje geleden was ik in Italië..toen hoorde je als je in je appartement zat slechts 1 gegil vanuit het zwembad komen..dat van luid spelende Nederlanders.. misschien tref ik altijd de verkeerde Nederlanders..heb trouwens ook wel eens hetzelfde probleem met Duitsers hoor..eigenlijk ook wel met engelsen...jee eigenlijk ben ik toch best onverdraagzaam Huilen van het lachen

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:11

Tieneke schreef:
Hier in Hasselt hebt je zelfs heeeeeel veel Franstaligen. Dat zijn oudere vrouwtjes die nog steeds met het idee zitten dat ze dan tot een "betere" klasse behoren.

Dat herken ik! Hier in Kortrijk is het hetzelfde, de oudere inwoners spreken nog altijd frans en laten jou ook de moeite doen om Frans te praten terwijl ze heel goed Vlaams kunnen Boos!

Ik ben niet zo voor een fusie met Nederland, ben veel te trots op mijn belg/vlaming- zijn. Trouwens, Over wie moeten we dan nog moppen vertellen? Vork
Ik zou het niet erg vinden moest vlaanderen splitsen van Wallonie. De vlamingen moeten alleen maar geven, geven, geven, terwijl de walen alleen krijgen, krijgen, krijgen. En dan doen ze nog niet eens de moeite om Frans te srpreken. Nee, een onafhankelijk Vlaanderen klinkt wel goed, de Walen mogen het koningshuis hebben (met veel plezier zelfs Haha! ), maar ze moeten maar neit denken dat ze Brussel krijgen Duivel