Britse (18) ondergaat zesde abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:49

Lusitana schreef:
Je hebt ook niet altijd condooms bij de hand als je jarenlang als de vaste vriend hebt, want dat is ook een kostbare zaak, hoor.

Jeetje wat een argument, daar wordt ik echt heel eng van.... Ach, ik heb geen condoom bij me, nou ja, dan doen we over een paar weken wel een abortus... brrrr.... Er zijn ook andere minder kostbare alternatieven voor de pil zoals een spiraaltje, daar hoef je helemaal nooit meer aan te denken...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:50

Zieke mensen....
Bah 6 abortussen.... die denken alleen maar aan zichzelf.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:55

Bizar zeg, 6 abortussen, het doet ze niets volgens mij.
Ik kan dat niet begrijpen...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:56

Marjolein_18 schreef:
En dan te bedenken dat sommige mensen niet eens kinderen kunnen krijgen!
Jemig condooms en de pil zijn niet voor niets uitgevonden.. Ik vind dit echt zo triest.

Helemaal mee eens!
Zesde abortus al jeetje is ze gek geworden ofso

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:41

Sim0ne schreef:
Lusitana schreef:
Je hebt ook niet altijd condooms bij de hand als je jarenlang als de vaste vriend hebt, want dat is ook een kostbare zaak, hoor.

Jeetje wat een argument, daar wordt ik echt heel eng van.... Ach, ik heb geen condoom bij me, nou ja, dan doen we over een paar weken wel een abortus... brrrr.... Er zijn ook andere minder kostbare alternatieven voor de pil zoals een spiraaltje, daar hoef je helemaal nooit meer aan te denken...

Ik zou persoonlijk geen spiraaltje in mijn lijf willen, misschien nog wel een pessarium proberen. Feit blijft dat je daarover dus voorgelicht moet worden en als je te verlegen of te dom bent om voorlichting te gaan halen...

Ik snap heus je punt hoor, ik moet er niet aan denken om zonder condoom met een nieuw iemand naar bed te gaan, maar als het een langdurige relatie is, nogmaals, wordt het erg kostbaar, dus ik kán er begrip voor opbrengen. Het kan ook heel goed dat de jongen steevast voor het zingen de kerk uit ging, een praktijk die nog veel gebezigd wordt, niet wetende dat in voorvocht ook al zaad kan zitten. En dan is het weer een verrassing dat je zwanger bent.

Maar eerlijk gezegd, wat is er nou écht zo erg aan meer dan 1 abortus? Het is geen prettige ingreep, maar ze doet er niemand kwaad mee. Daar ben ik toen dieper over na gaan denken toen ik die engelse kende die dat dus als enige middel gebruikte tegen het krijgen van kinderen. Ze heeft er twee, maar dus tig abortussen ervoor ernaar en tussendoor gehad. Het schijnt haar niet geschaad te hebben.

Dus ipv tjee wat stom of wat erg, zou ik wel eens willen horen waarom dat dan zo stom of erg is. Wat is er mis met abortus als je dat zelf wil? Is dat niet het recht waar vrouwen zo voor hebben gevochten met het legaliseren van abortus?

Moet elk kind maar geboren worden? Ik denk niet dat het slim is ongewenste kinderen te laten komen, ik ben ook tegen adoptie van babies in veel omstandigheden(ga hier niet uitwijden over de argumenten), en eigenlijk tegen het kinderen krijgen in het algemeen door de staat waar de aarde zich nu in bevindt, maar dat is een andere discussie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:44

Lusitana, ik kan me er niets bij voorstellen wat jij schrijft.

Met andere woorden, n**k er lekker op los allemaal, een abortus meer of minder maakt niet uit.
Nee, daar kan ik echt niets mee.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:46

Wat er echt zo erg is, is dat een pil een bevruchting voorkomt en de morning after pill voorkomt dat een eitje zich kan nestelen... Op het moment dat er abortus wordt gepleegd, is het echt al een levend iets... (de twee eerdere opties in mijn ogen niet), en dat je dus zonder dat het eigenlijk nodig is een leven beeindigd. Daarnaast is de ingreep risicovol voor de vrouw (pil en morning after pil zijn heel veilig), je kan er onvruchtbaar van worden, omdat er gemakkelijk iets beschadigd kan worden...

Tuurlijk moet niet elk kind geboren worden, zeker niet van zulke ouders, maar zorg dan gewoon dat er geen kind komt...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:52

Zulke vrouwen zien de foetus in dat stadium waarschijnlijk nog niet als levend wezentje...

Vanuit mijn gevoel/normen & waarden gaande, vind ik een abortus als voorbehoedsmiddel gebruiken onbegrijpelijk en erg egoïstisch. Scheve mond

Wat mij betreft mogen vrouwen die er op deze manier mee omgaan, zelf opdraaien voor een gedeelte v/d medische kosten. Ik betaal ook een eigen bijdrage aan de pil, willen zij het als voorbehoedsmiddel gebruiken? Dan ook maar zoveel procent zelf betalen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-08-07 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:57

Ann schreef:
Vanuit mijn gevoel/normen & waarden gaande, vind ik een abortus als voorbehoedsmiddel gebruiken onbegrijpelijk en erg egoïstisch. Scheve mond

Inderdaad, totaal gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:02

Ylana schreef:
Sorry, maar ik vind niet dat je door die 2 regels een goed idee krijgt over hoe en wat...
Wie weet zit ze in een situatie waar ze er helemaal niets kan doen aan het feit dat ze zwanger raakt. Denk aan insest, verkrachtingen...

6 keer verkracht worden??? Hoe onlogies

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:16

Tja sommige mensen zou je toch.... Vreselijk hoe dom mensen kunnen zijn. Aan de andere kant misschien maar beter. Je moet er niet aan denken hoe die kinderen terecht komen met zo'n moeder..... Daar komt vaak niets van terecht.

De reden is vaak dat dit soort meisjes zelf uit achterstandsgezinnen komen. Velen van hen krijgen thuis heel andere normen mee over relaties in het algemeen. Ze gaan al vanaf jonge leeftijd uit, hebben sneller een vriendje, drinken vaak meer en er is van huis uit minder controle. Vaak wonen ze in een omgeving waar veel/jong uitgaan heel normaal is. Het mileu heeft een grote invloed zeg maar.

Daarbij komt dat veel van dit soort meisjes geen idee hebben wat een "gezonde" relatie precies is. Als hun vriendje seks wil dan hoort dat toch gewoon zo? En ze denken niet verder vooruit (aan wat er mis kan gaan). Dat zijn zaken die je in de opvoeging al meekrijgt van je eigen moeder. Het verantwoordelijkheidsgevoel ontbreekt totaal, en soms ook het zelfvertrouwen (om nee te zeggen tegen het vriendje, zelf beslissingen te nemen etc).

In Engeland komt het veel vaker voor dan hier.
- De voorlichting is daar een stuk slechter.
- Er zijn meer echte achterstandswijken.
- Minder voorzieningen voor ongehuwde moeders, en het is minder normaal om een kindje te houden ipv abortus.
- Er heerst daar meer een pubcultuur, waar vrouwen veel uitgaan en gigantisch drinken met alle gevolgen van dien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:21

Lusitana schreef:
en ben er heel slecht aan toe geweest door een morning afterpil (moest het onderbreken op advies van de dokter. Voor die het niet weten, de morning after pil is niet 1 pil, maar een serie), dus ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Gelukkig had ik een gestereliseerde vriend, en in die tijd is ook mijnbaarmoeder er uit gegaan, aar anders had ik ook niet geweten wat ik moest. Je hebt ook niet altijd condooms bij de hand als je jarenlang als de vaste vriend hebt, want dat is ook een kostbare zaak, hoor.

Instanties grijpen niet in als iemand legale abortus pleegt, want het hele idee erachter was toch baas in eigen buik?

Da is het waarschijnlijk lang geleden dat jij ee MAP hebt gehad, want een echte serie is het niet meer.
het zijn nu 2 pilletjes die je TEGELIJK inneemd.
en ze zijn nu ook niet meer zo misselijk makend als eerder.
Die MAPs zijn enorm verbeterd!

Instatie's die ingrijpen bedoel ik anders..
Ik bedoel meer dat er gekeken word bij die mensen waar het telkens misgaat, waarom dat gebeurt.
Dat ze dus oorzaken gaan bekijken van het zo vaak zwanger worden.
Er zullen namelijk inderdaad mensen tussen zitten die tegen hun zin sex hebben en mischien fout voorgelicht zijn, psygisch niet in orde zijn!
Die mensen moeten gewoon begleiding krijgen zodat ze niet weer voor de keuze abortus komen te staan.
(met andere woorden, de abortus niet verbieden, maar zorgen dat die mensen niet zwanger worden.)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:30

Die begeleiding krijgen ze alleen als ze er om vragen...

Ik ben het er niet mee eens dat de pil veilig (voor de gezondheid) is. Bovendien kun je ondanks de pil toch zwanger worden, helemaal als je er slordig mee omspringt.
Hier in Portugal is daar eens onderzoek naar gedaan en het blijkt dat, buiten het feit dat er maar weinig zijn die 'm gebruiken, meer dan 90% van de vrouwen (als ik het goed onthouden heb) 'm regelmatig vergeet.

Niet iedereen is zo met geboortebeperking bezig als intelligente Nederlanders (waar de NVSH enorme invloed heeft gehad op vorige generaties, zodat nieuwere generaties ook meer weten) en zolang je alleen van je eigen situatie uitgaat is het best moeilijk begrip op te brengen, maar ik heb blijkbaar wat meer inlevingsvermogen en kan wél begrip opbrengen.

Ik heb geen moeite met het afbreken van een leven in een begin stadium, maar ik begrijp dat dit een persoonlijke mening is.
Ik ben wél tegen het opzettelijk bevorderen van zwangerschappen waar het van nature niet mogelijk is. Nogmaals, dat komt uit een diepere filosofie die met het welzijn van de aarde te maken heeft. Ik kan individuele kinderwens wel begrijpen. Daarom wil ik het daar verder niet over hebben in dit topic.
Ik snap dat narrowminded mesnen me niet kunnen volgen/begrijpen, maar ik zie graag dat mensen wat meer nadenken en onderbouwen waarom ze dingen dan zo erg vinden, ipv alleen meteen schande roepen.

Want op zich kan dat voor een goede discussie zorgen, maar niet als je alleen maar denkt en reageert met "wat stom".

Overigens, om antwoord te geven op je vraag, ja dat was heeeel lang geleden, in de jaren 80. Heb verder niet bijgehouden hoe of wat, ik weet wel dat hij hier enorm vaak gebruikt wordt, ze vinden het hier gewoon om die elke paar weken te nemen als ze weer eens over tijd zijn. Er zijn heel veel vrouwen en met name tieners, die ze meer dan zes maal per jaar gebruiken en nu ze vrij verkrijgbaar zijn, vrees ik dat het niet echt minder wordt, alleen veel meer.

Overigens las ik zondag in de krant dat men hier nu het eerste half jaar de pil gratis kan krijgen, om het gebruik daarvan te stimuleren.

Overigens kun je je afvragen uit wat een soort gezin zo'n meisje van het bericht komt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:40

Lusitana schreef:
Ik heb geen moeite met het afbreken van een leven in een begin stadium, maar ik begrijp dat dit een persoonlijke mening is.
Ik ben wél tegen het opzettelijk bevorderen van zwangerschappen waar het van nature niet mogelijk is. Nogmaals, dat komt uit een diepere filosofie die met het welzijn van de aarde te maken heeft. Ik kan individuele kinderwens wel begrijpen. Daarom wil ik het daar verder niet over hebben in dit topic.

Dit vind ik apart, zo'n opmerking plaatsen in een topic en dan zeggen dat je het er verder niet over wil hebben, terwijl dit vanzelfsprekend zeer heftige reacties (ook hier bij mij) op zal roepen... Al was het alleen maar om de tegenstrijdigheid van wat je zegt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:44

Het is te gemakkelijk om het op 'narrowminded' af te schuiven. Als ik van mezelf uitga; ik ben juist uiterst ruimdenkend. In deze kwestie kan ik -ondanks die ruimdenkendheid- het alleen maar een gebrek aan ontwikkeling en ethiek vinden om abortus als voorbehoedsmiddel te gebruiken. Zelfs in onderontwikkelde landen kun je tegenwoordig aan betere voorbehoedsmiddelen komen. Lachen Portugal wordt al als voorbeeld gebruikt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:43

Het gaat om inlevingsvermogen dat iemand wel eens een ander idee kan hebben over hoe ze van hun zwangerschap af komen. Dat het gewoon niet overal zo is als in Nederland waar mensen erg goed op de hoogte zijn van van alles en een bepaald andere kijk op sex.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:56

Sim0ne schreef:
Lusitana schreef:

Dit vind ik apart, zo'n opmerking plaatsen in een topic en dan zeggen dat je het er verder niet over wil hebben, terwijl dit vanzelfsprekend zeer heftige reacties (ook hier bij mij) op zal roepen... Al was het alleen maar om de tegenstrijdigheid van wat je zegt.

Het topic gaat over abortus en niet over het behoud van de aarde, daarom ga ik er niet op in, maar als je gewoon naar het grote plaatje kijkt, zie je toch wel dat het de mens is die de planeet vernietigd? Dus hoe minder mensen hoe beter. Maar dat neemt niet weg dat mensen gevoelens hebben die ik wel snap, want hoofd en hart zijn niet altijd hetzelfde. Maar als je het goed bekijkt, waar dient een kind eigenlijk voor? Wat is er zo belangrijk aan het hebben ervan? Maar, die ze hebben zijn vaak intens gelukkig en zouden zeer ongelukkig zijn als ze ze niet hadden. Daar heb ik begrip voor, voor binding, voor een wens om iets te zien wat je deelt met je liefde. Maar kijk eens in een slecht gezin van armoede, alcoholisme, incest, geweld... Denk je dat er ook maar 1 daarvan zo gelukkig is? Ik denk dat veel andere meningen krijgen naar mate ze meer over dingen nadenken en meer dingen zien die niet zo okee zijn.

Wat de tegenstrijdingheid op zich betreft: Ik kan ook zeggen dat ik dol op spinazie ben maar best begrijp dan anderen het heel vies vinden. Is dat ook tegenstrijdig? Ik noem het begrip hebben. Het is maar hoe je het ziet. Knipoog

Het is ook beter om je niet specifiek op een mening of uitspraken te richten, maar bij het onderwerp te blijven, maar dan wel onderbouwde meningen geven. Want daar gaat het mis in discussies, waar er een post van een wordt uitgeplozen ipv iets over het onderwerp te zeggen. En wat ik vind is niet het onderwerp... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 30-08-07 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:00

Ik denk dat jouw mening wel heel erg hard, laat ik eens zeggen "als een enorme dreun in het gezicht" kan aankomen bij mensen die ongewild kinderloos zijn zoals je het hier stelt Simone (lusitana)... Misschien is het verstandig om dit soort meningen bij jezelf te houden en niet te plaatsen in een topic wat ook nog eens over iets heel anders gaat (het tegenovergestelde zou ik zeggen). Het is geen kritiek; het is een goedbedoeld advies.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:02

Hoevaak komt dit wel niet voor.
Verhalen en dergelijke, dat meisjes het onveilg doen.
Ach, bij deze altijd dus nadenken Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:04

Ik denk dat het ook hier in Nederland vaker voorkomt als je denkt. 'Even een abortus doen, dan ben je er weer vanaf ', alsof het niks is... Ik vind het wel heel erg, vooral als je nagaat wat we hier allemaal hebben aan voorbehoedsmiddelen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:33

Yvonnelind schreef:
Ik denk dat jouw mening wel heel erg hard, laat ik eens zeggen "als een enorme dreun in het gezicht" kan aankomen bij mensen die ongewild kinderloos zijn zoals je het hier stelt Simone (lusitana)... Misschien is het verstandig om dit soort meningen bij jezelf te houden en niet te plaatsen in een topic wat ook nog eens over iets heel anders gaat (het tegenovergestelde zou ik zeggen). Het is geen kritiek; het is een goedbedoeld advies.

Wederom is dit zo'n post die over mijn uitspraak gaat en niet over het onderwerp. Heb je daar ook wat over te zeggen? Want zo'n post als deze hoort gewoon niet in een discussie.

Wat mensen willen met hun eigen leven, moeten ze zelf weten, ik ga niet tegen iemand zeggen die er alles voor wil doen om zwanger te worden dat het niet okee is. Ik zeg alleen dat ik er in principe tegen ben. Maar ik zeg ook dat ik kinderwens snap.

Maar : Die met kunst en vliegwerk zwanger wil worden is okee, maar die het meerdere keren af wil breken is een monster? Ze beslissen toch beide op een bepaalde manier over het leven van een vrucht?
En ik vindt dat men het recht heeft om er over te beslissen zonder veroordeeld te worden door de maatschappij. Als ze in omstandigheden is dat ze niet beter weet, heeft ze voorlichting nodig. Als ze niet anders kán, heeft ze hulp nodig. Maar wat ze niet nodig heeft is kritiek. Als je zo iemand persoonlijk kent, weet je wat je voor haar kunt doen.
Het blijkt dat deze dame echt niet de enige is. Het is een veel voorkomend iets dus er zitten ergens hiaten in voorlichting en bereikbaarheid van voorbehoedsmiddelen. En ik weet dat het in elk geval in Engeland en Portugal zo is. Dat is niet de schuld van de slachtoffers.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:58

Yvonnelind schreef:
Ik denk dat het ook hier in Nederland vaker voorkomt als je denkt. 'Even een abortus doen, dan ben je er weer vanaf ', alsof het niks is... Ik vind het wel heel erg, vooral als je nagaat wat we hier allemaal hebben aan voorbehoedsmiddelen.

Uuhm, volgens mij hèb ik wel degelijk iets over het onderwerp gezegd... en niet dat ze een monster is. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:03

Even per pb verder, want dit gaat echt niet meer over het onderwerp.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 03:21

Zulke vrouwen mogen wat mij betreft ook nooit meer moeder worden echt afschuwelijk

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:51

Mijn nicht heeft twee abortussen gepleegd. Een toen ze zestien was, gewoon omdat ze te jong was om moeder te worden in die tijd (en eigenlijk onder druk van haar moeder) en later na een kind nog een keer omdat het toen heel erg ongelegen kwam wegens scheiding en financiële problemen. Voor haar was dat toen echt dát of zelfmoord. Ze zag gewoon geen uitweg meer. En nadien heeft ze nog twee kinderen gekregen van een nieuwe man waar ze nu bijna dertig jaar later nog bij is en ik kan niet anders zeggen dat ze een super moeder is. Dus op zich zegt het niet zo veel. Want wie zegt dat ze niet juist een hele goede moeder is door de verantwoording te nemen het niet te laten komen op een tijdstip dat het echt onmogelijk is om het maar een minimum aan comfort of veiligheid te bieden?
Stel, het is een meisje dat in een abusieve relatie zit? Met ander woorden, haar vriend bedreigt haar of dreigt met zelfmoord als ze hem verlaat, maar ondertussen maakt hij haar het leven zuur. Zou je willen dat daar een kind in geboren wordt? En dat kan ook een reden zijn waarom er geen voorbehoedsmiddelen gebruikt worden, dat heeft zo'n jongen dan in de hand. Maar als ze uit die situatie komt en een fijne relatie heeft, heeft ze dan geen recht meer op een gezin?
Niet alle leventjes lopen over rozen.