Wilders wil Koran verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wilders wil Koran verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:29

Ik vind het vooral domheid dat hij zijn mond op deze manier open doet. Het komt de maatschappij nou ook niet echt ten goede.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:31

Nou moet hij niet gaan overdrijven!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:03

wat staat er dan in de bijbel wat zo vreselijk haatdragend is?
en waar zijn oorlogen waar christenen een grote rol in spelen?
ik geloof in god,en heb nooit iets anders geleerd(wat ook in de bijbel staat) dat je je iedereen lief moet hebben.
zelfs je vijand,en wij hoeven zeker geen heidenen te straffen, alleen maar te waarschuwen.

ik vind wilders een vreselijke aandachttrekker.
maar dat verbod komt er toch niet door.
en ik denk dat hij dat zelf ook wel weet. Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:09

gekvanfleur schreef:
ik geloof in god,en heb nooit iets anders geleerd(wat ook in de bijbel staat) dat je je iedereen lief moet hebben.
zelfs je vijand,en wij hoeven zeker geen heidenen te straffen, alleen maar te waarschuwen.

ik vind wilders een vreselijke aandachttrekker.
maar dat verbod komt er toch niet door.
en ik denk dat hij dat zelf ook wel weet. Haha!

Vergeet dan voor het gemak de kruistochten niet......
Iets recenter wat er in Ierland aan de hand is.........
Euhm joegoslavie is ook redelijk recent.
Indonesie.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:53

Cayenne schreef:
De Koran mag je als niet-moslim zijnde niet lezen TENZIJ iemand anders hem vasthoudt of voor je op leest.

Ik heb hem wel gelezen, mede omdat ik steeds tegen meningsverschillen op liep met mijn beste vriend die moslim is, en ik vond dat ik het dan zelf maar moest lezen zodat ik er een beter beeld van zou krijgen. Nu snap ik het een stuk beter, en kan me ook wel inleven.

Degene die de Koran gebruiken als een middel om terroristische acties en dergelijke te rechtvaardigen, of op enige andere manier als moslim iemand geweld aan doet, wordt door de Islam al nieteens als Moslim gezien, omdat dat niet de boodschap is die het uitdragen wil. Zulke mensen worden door de Islam dus al niet eens geaccepteerd en uitgebannen.

Het heeft dus geen zin om de Koran te verbieden, want degene die zich zo banaal gedragen hier in NL en iemand in elkaar trappen en zich dan ook nog moslim durven noemen, worden uberhaupt al niet als moslim gezien, bovendien mag Meneer Wilders dan ook even naar de bijbel kijken.

"Echte" Moslims afschuwen geweld en dergelijke, en willen er ook absoluut niets mee te maken hebben.

Goed dat je dit hebt beschreven! Want de meeste van ons hebben de Koran niet gelezen (waaronder ikzelf) en spreken dus niet uit ervaring. Dit ondersteunt toch een aantal meningen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:23

Vanochtend in de krant stond een stuk over het verkeerd vertalen van de koran. Sommige woorden hebben ontzettend veel betekenissen. Zo is er een woord dat betekent slaan, maar ook weg gaan. Er is dus veel al vertaalt dat als je vrouw vreemd gaat je haar mag slaan, maar anders vertaalt staat er dus dat als je vrouw vreemd gaat je bij haar weg mag gaan. Scheiden is iets wat Moslims liever niet hebben. Zo stond het in dat artikel uit gelegd. En het zal vast niet het enigste stukje zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:02

gekvanfleur schreef:

Lees Leviticus 20 en Deuteronomium 22 maar eens door.
Daar lusten de honden ook geen brood van hoor. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te vinden.

En Psalm 17:13 "Laat uw zwaard mij bevrijden van de goddelozen"

De meest vreselijk voorbeelden waarbij de kerk betrokken was bij oorlog vind ik nog altijd de Albegijnse kruistocht. O.a. de gehele bevolking van de stad Beziers werd in de naam van God vermoord omdat ze onderdak verleenden aan Kathaarse geestelijken.

Andere voorbeelden zijn bv. de onderwerping van het Incarijk in Zuid-Amerika, de kruistochten naar het heilige land, de inquisitie enz. enz.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:08

niet dingen uit z'n context halen anne....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:13

ladylay schreef:

Haha! Dat is het probleem. Radicale gelovigen doen dat wel. Maakt niet uit of ze nou Islamitisch of Christelijk zijn. Knipoog

Nog een klein feitje wat ik tot voor kort niet wist: Veel mensen gaan er vanuit dat de eerste Christenen lange tijd vervolgd zijn geweest en het Christendom een verboden godsdienst was voor vele jaren....
Dit beeld wordt nog versterkt door films over het Romeinse rijk waarbij Christenen het moesten opnemen tegen wilde dieren in de arena.

Het christendom is echter slechts 5 jaar een verboden godsdienst geweest.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:15

Anne_GTI schreef:
ladylay schreef:

Haha! Dat is het probleem. Radicale gelovigen doen dat wel. Maakt niet uit of ze nou Islamitisch of Christelijk zijn. Knipoog

Dat is helaas waar.
Maar ik vind het echt zot dat sommige mensen nu voor afschaffen/verbieden van alle godsdiensten pleiten. Is dat niet het toppunt van intolerantie?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:44

MissJ, ben ik helemaal met je eens.

We zijn allemaal een produkt van het verleden. Het is nog niet eens zo lang geleden dat mensen alleen mochten trouwen met mensen van dezelfde kerk.

"twee geloven op een kussen, daar ligt de duivel tussen"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:13

Wilders is niet helemaal wijs, maar heeft bovendien zijn feiten nog verkeerd ook! Het boek 'Mein Kampf' is NIET verboden - je mag het boek bezitten en uitlenen. De auteursrechten zijn echter in handen van de deelstaat Beijeren in Duitsland, en de rechten op de Nederlandse vertaling worden in handen van de Nederlandse staat geacht te zijn. En deze verhinderen herpublicatie op grond van het auteursrecht.

Het is duidelijk dat zo'n constructie voor de Koran uberhaupt onmogelijk is, nog afgezien van alle principiele bezwaren die het verbieden van een boek met zich meebrengt.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:29

MissJ schreef:
Is dat niet het toppunt van intolerantie?

Absoluut niet, zorgt het voor problemen? Weg ermee, simpel zat.
95% van de oorlogen in het verleden zijn allemaal gebaseerd op godsdienst, lijkt me voldoende feitelijke informatie om te bewijzen dat godsdiensten de mensen niet helpen, maar juist tegen elkaar opzetten. Waarschijnlijk zijn er door de godsdiensten al miljarden doden gevallen. En hoeveel zijn er door de godsdienst blijven leven? 0,0 , want ook zonder godsdienst kun je makkelijk overleven.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:44

Godsdienst biedt mensen heel veel dingen waar ze steun aan hebben. Mensen krijgen bijvoorbeeld hoop door hun godsdienst, en hoop kan nou net datgene zijn wat je op de been houdt in moeilijke tijden. Ik denk dus dat godsdienst wel heel belangrijk kan zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:00

Sypheron schreef:
Absoluut niet, zorgt het voor problemen? Weg ermee, simpel zat.

Lijkt me heerlijk. Weg voetbal, weg Tokkies, weg iedereen die me niet zint. Weg ermee, simpel zat!

Citaat:
95% van de oorlogen in het verleden zijn allemaal gebaseerd op godsdienst, lijkt me voldoende feitelijke informatie om te bewijzen dat godsdiensten de mensen niet helpen

Ik ben trouwens erg benieuwd waar dat getal vandaan komt.

Als ik de geschiedenislessen voor de geest haal, dan zijn de meeste oorlogen burgeroorlogen en oorlogen waarin het recht op een bepaald grondgebied wordt betwist. In vele oorlogen speelt religie wel een rol, bijvoorbeeld doordat religie als grond van onderdrukking wordt gebruikt, of omdat er steun in het buitenland gezocht wordt in conflicten, maar dat is niet per se de hoofdzaak. Meestal niet - meestal gaat het om veel aardsere dingen als een goed excuus om andermans bezittingen in te pikken.

Citaat:
Waarschijnlijk zijn er door de godsdiensten al miljarden doden gevallen. En hoeveel zijn er door de godsdienst blijven leven? 0,0 , want ook zonder godsdienst kun je makkelijk overleven.

De ziekenhuizen, van oorsprong grotendeels georganiseerd door de kerk, hebben toch wel wat levens gered vermoed ik.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:13

__Marloes__ schreef:
Godsdienst biedt mensen heel veel dingen waar ze steun aan hebben. Mensen krijgen bijvoorbeeld hoop door hun godsdienst, en hoop kan nou net datgene zijn wat je op de been houdt in moeilijke tijden. Ik denk dus dat godsdienst wel heel belangrijk kan zijn.

Mee eens. Ik vind het nogal kort door de bocht Sypheron. Lijkt me niet dat ik iemand lastig val met mijn persoonlijke geloof. Dat is gewoon iets wat deel uit maakt van de identiteit van veel mensen. Wie ben jij of anderen dat te verbieden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:52

Ik denk dat Wilders alleen zorgt voor een gesprek.
Hij zal zelf ook wel weten dat het verbieden niet haalbaar is.
(ik ben ook niet tegen het verbieden)
Feit blijft wel dat het onderwerp wel besproken moet worden....
Dat er veel agressie is of zeer negatief wordt gesproken over niet moslims.
Dat vind ik misbruik van het woord "geloof" en dat moet hard bestraft worden, ook door de moslims zelf, wat nu niet of te weinig gebeurd.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:58

Mijn mond viel open toen ik het in de krant las. Wilders is gek.

Wat wel grappig was, dat in de Volkskrant naast het artikel over Wilders een grote foto van Bokito stond. Leek net of het bij Wilders hoorde. Aap Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:45

We hebben vrijheid van geloofsovertuiging toch? Dus hij kan het niet verbieden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:05

superwoman schreef:
Ik denk dat Wilders alleen zorgt voor een gesprek.
Hij zal zelf ook wel weten dat het verbieden niet haalbaar is.
(ik ben ook niet tegen het verbieden)
Feit blijft wel dat het onderwerp wel besproken moet worden....
Dat er veel agressie is of zeer negatief wordt gesproken over niet moslims.
Dat vind ik misbruik van het woord "geloof" en dat moet hard bestraft worden, ook door de moslims zelf, wat nu niet of te weinig gebeurd.

huh, ik lees het terug en denk..verkeerd geschreven Bloos
Ik ben dus niet voor het verbieden. Haha!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:10

Senja_x schreef:
Ik heb beide boeken gelezen en ik kan wel in de stelling komen van Wilders. In Mein Kampf staat keurig vermeld hoe Hitler zich wil ontdoen van de joden omdat deze untermensh zijn. In de koran staat in dezelfde bewoordingen hoe je anders gelovigen moet gaan opruimen en overheersen en moet behandelen.

Dit zou dus betekenen dat als de Koran geen religieus boek was dit dus wel verboden zou moeten worden en nu het onder het kopje religieus wordt geplaatst mag het dus gewoon gezegd worden.

Wilders wil geen verbod op de koran maar aantonen dat het belachelijk is te accepteren dat er volgens dit boek geleefd moet worden. Wie namelijk niet naar de letter van dit boek leeft is geen goed moslim.

Er is al een rassenhaat aanklacht maar dat slaat weer eens helemaal nergens op, een moslim is geen ras. Discriminatie is het ook niet want waarom zou je geen kritiek mogen hebben op wat er in de koran staat. Ik mag toch ook kritiek hebben op de bijbel.

Haha, waar haal jij zulk informatie uit?!
Ik heb de Koran ook gelezen (de vertaling) en nergens maar ook nergens heb ik dit soort dingen gelezen. Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:19

Wilders zou verboden moeten worden.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:21

Sammie schreef:
Wilders zou verboden moeten worden.

In detentie gaat ie vrijwillig. Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:28

*LOL* Nu het sleuteltje nog verstoppen Nagelbijten / Gniffelen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:19

Die man is echt niet helemaal in orde . En dat er serieus nog mensen zijn die het met hem eens zijn... Daar heb ik dan weer vooroordelen over Haha!.

Ieder geloof heeft dubieuze dingen, denk ik. Vanochtend in het AD werd een gedeelte uit de Bijbel aangehaald wat je uit zou kunnen leggen als dat alle ongelovigen (of zij die een ander geloof hebben) moeten worden vermoord.