Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gekvanfleur schreef:wat staat er dan in de bijbel wat zo vreselijk haatdragend is?
en waar zijn oorlogen waar christenen een grote rol in spelen?
ik geloof in god,en heb nooit iets anders geleerd(wat ook in de bijbel staat) dat je je iedereen lief moet hebben.
zelfs je vijand,en wij hoeven zeker geen heidenen te straffen, alleen maar te waarschuwen.
ik vind wilders een vreselijke aandachttrekker.
maar dat verbod komt er toch niet door.
en ik denk dat hij dat zelf ook wel weet.
Cayenne schreef:De Koran mag je als niet-moslim zijnde niet lezen TENZIJ iemand anders hem vasthoudt of voor je op leest.
Ik heb hem wel gelezen, mede omdat ik steeds tegen meningsverschillen op liep met mijn beste vriend die moslim is, en ik vond dat ik het dan zelf maar moest lezen zodat ik er een beter beeld van zou krijgen. Nu snap ik het een stuk beter, en kan me ook wel inleven.
Degene die de Koran gebruiken als een middel om terroristische acties en dergelijke te rechtvaardigen, of op enige andere manier als moslim iemand geweld aan doet, wordt door de Islam al nieteens als Moslim gezien, omdat dat niet de boodschap is die het uitdragen wil. Zulke mensen worden door de Islam dus al niet eens geaccepteerd en uitgebannen.
Het heeft dus geen zin om de Koran te verbieden, want degene die zich zo banaal gedragen hier in NL en iemand in elkaar trappen en zich dan ook nog moslim durven noemen, worden uberhaupt al niet als moslim gezien, bovendien mag Meneer Wilders dan ook even naar de bijbel kijken.
"Echte" Moslims afschuwen geweld en dergelijke, en willen er ook absoluut niets mee te maken hebben.
gekvanfleur schreef:wat staat er dan in de bijbel wat zo vreselijk haatdragend is?
en waar zijn oorlogen waar christenen een grote rol in spelen?
ik geloof in god,en heb nooit iets anders geleerd(wat ook in de bijbel staat) dat je je iedereen lief moet hebben.
zelfs je vijand,en wij hoeven zeker geen heidenen te straffen, alleen maar te waarschuwen.
ladylay schreef:niet dingen uit z'n context halen anne....
Anne_GTI schreef:ladylay schreef:niet dingen uit z'n context halen anne....Dat is het probleem. Radicale gelovigen doen dat wel. Maakt niet uit of ze nou Islamitisch of Christelijk zijn.
![]()
MissJ schreef:Is dat niet het toppunt van intolerantie?
Sypheron schreef:Absoluut niet, zorgt het voor problemen? Weg ermee, simpel zat.
Citaat:95% van de oorlogen in het verleden zijn allemaal gebaseerd op godsdienst, lijkt me voldoende feitelijke informatie om te bewijzen dat godsdiensten de mensen niet helpen
Citaat:Waarschijnlijk zijn er door de godsdiensten al miljarden doden gevallen. En hoeveel zijn er door de godsdienst blijven leven? 0,0 , want ook zonder godsdienst kun je makkelijk overleven.
__Marloes__ schreef:Godsdienst biedt mensen heel veel dingen waar ze steun aan hebben. Mensen krijgen bijvoorbeeld hoop door hun godsdienst, en hoop kan nou net datgene zijn wat je op de been houdt in moeilijke tijden. Ik denk dus dat godsdienst wel heel belangrijk kan zijn.
superwoman schreef:Ik denk dat Wilders alleen zorgt voor een gesprek.
Hij zal zelf ook wel weten dat het verbieden niet haalbaar is.
(ik ben ook niet tegen het verbieden)
Feit blijft wel dat het onderwerp wel besproken moet worden....
Dat er veel agressie is of zeer negatief wordt gesproken over niet moslims.
Dat vind ik misbruik van het woord "geloof" en dat moet hard bestraft worden, ook door de moslims zelf, wat nu niet of te weinig gebeurd.
Senja_x schreef:Ik heb beide boeken gelezen en ik kan wel in de stelling komen van Wilders. In Mein Kampf staat keurig vermeld hoe Hitler zich wil ontdoen van de joden omdat deze untermensh zijn. In de koran staat in dezelfde bewoordingen hoe je anders gelovigen moet gaan opruimen en overheersen en moet behandelen.
Dit zou dus betekenen dat als de Koran geen religieus boek was dit dus wel verboden zou moeten worden en nu het onder het kopje religieus wordt geplaatst mag het dus gewoon gezegd worden.
Wilders wil geen verbod op de koran maar aantonen dat het belachelijk is te accepteren dat er volgens dit boek geleefd moet worden. Wie namelijk niet naar de letter van dit boek leeft is geen goed moslim.
Er is al een rassenhaat aanklacht maar dat slaat weer eens helemaal nergens op, een moslim is geen ras. Discriminatie is het ook niet want waarom zou je geen kritiek mogen hebben op wat er in de koran staat. Ik mag toch ook kritiek hebben op de bijbel.
Sammie schreef:Wilders zou verboden moeten worden.