Vrouw bevalt van baby nr. 17

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Vrouw bevalt van baby nr. 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:33

ik rilland woont ook een gezin met 16 kinderen ... ook best veel

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:18

Pfff moet er echt niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:38

Ik was net op bezoek in het ziekenhuis bij iemand.
De vrouw die naast haar lag kreeg haar dochter op bezoek (uit Uddel ook Veluwe). Die dochter was zwanger. ze vertelde ons trots (de moeder) dat het hun 18e kind werd en dat haar dochter al 45 was en al weer zo'n voorspoedige gezonde zwangerschap. Gos had ze maar gezegend zei ze...
Dus...ook in Nederland komt het wel voor. Ik zat er met verbazing naar te luisteren en nu zag ik dit bericht op Bokt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:06

eerste gedachte: handig als daar post komt, geadresseerd aan J. Duggar Nagelbijten / Gniffelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:09

Ach hier in de buurt is dat volledig normaal. De buren hebben een gezin van 18 kinderen en die daarnaast 13.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:12

Jemig mina zeg. Echt niet gezond meer. Vind 2 broers én 2 zussen al meer dan genoeg. Echt erg zeg. Bloos! Edit: Als hun maar gelukkig zijn btw Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:35

Moest ook gelijk aan de post denken.
Voor wie is de brief/kaart bedoeld.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:59

verootjoo schreef:
Nou die horen allemaal bij die gelovige mensen Ja Hun hele leven staat in het teken van de bijbel en god, en daar staat in 'gaat heen en vermenigvuldigd u' Dat nemen ze alleen erg letterlijk Nagelbijten / Gniffelen Verder worden de kinderen niet ingeënt, hebben ze geen verzekering e.d. En op zondag doen ze helemaal niks, zelfs geen eten koken. Ze hebben geen tv, geen internet e.d.

Al moet ik zeggen dat ze tegenwoordig allemaal wel wat 'lichter' worden. Sommige kids worden ingeënt, en een verzekering vonden ook zij toch wel handig Tong uitsteken

sorry maar vind dit wel een beetje kort door de bocht. ik ben zelf christen, en kom uit een redelijk "zware" kant daarvan maar mijn ouders hebben maar 2 kinderen. er staat inderdaad gaat heen en vermenigvuldigd u in de bijbel maar dat heeft nu geen betekenis meer, dat was voor de eerste mensen op aarde bedoeld om de aarde te bevolken. daarbij vind ik het behoorlijk respectloos naar de vrouw om zoveel kinderen te "fokken".

en ja ik ben zelf ook gelovig maar ik hoef geen groot gezin en doe zeer zeker wel aan geboorte beperking. je moet je kinderen n.l. in mijn opinie alles kunnen geven wat nodig is en daarbij vooral liefde en aandacht!

sorry voor dit oftopic bericht maar ik wordt het zo zat dat alle christenen altijd maar over 1 kant geschoren worden

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:07

In Nederland zijn er inderdaad wel bepaalde mensen die uit bepaalde geloofsovertuigingen zoveel kinderen krijgen.

Natuurlijk Racheltinka, kunnen wij ook in dit geval niet iedereen over 1 kam scheren, maar het is wel vaak dat deze gezinnen met een geloofsovertuiging zoveel kinderen hebben.

Er zijn altijd uitzonderingen, maar daarvoor zijn toch regels, om uitzonderingen te maken.

Ook bij mij in de buurt zijn er veel Gereformeerde gezinnen, die 12 kinderen hebben. Ach ja, als zij daar gelukkig van zijn, vind ik het prima.
En als zij zich niet willen verzekeren, ook prima toch. Alleen ja, die entingen dat is natuurlijk iets minder prettig.
Aan de andere kant, alle andere kinderen in de straat zijn wel geeent, dus zoveel risico lopen die kinderen nu ook weer niet.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:13

rachelthinka schreef:
verootjoo schreef:
Nou die horen allemaal bij die gelovige mensen Ja Hun hele leven staat in het teken van de bijbel en god, en daar staat in 'gaat heen en vermenigvuldigd u' Dat nemen ze alleen erg letterlijk Nagelbijten / Gniffelen Verder worden de kinderen niet ingeënt, hebben ze geen verzekering e.d. En op zondag doen ze helemaal niks, zelfs geen eten koken. Ze hebben geen tv, geen internet e.d.

Al moet ik zeggen dat ze tegenwoordig allemaal wel wat 'lichter' worden. Sommige kids worden ingeënt, en een verzekering vonden ook zij toch wel handig Tong uitsteken

sorry maar vind dit wel een beetje kort door de bocht. ik ben zelf christen, en kom uit een redelijk "zware" kant daarvan maar mijn ouders hebben maar 2 kinderen. er staat inderdaad gaat heen en vermenigvuldigd u in de bijbel maar dat heeft nu geen betekenis meer, dat was voor de eerste mensen op aarde bedoeld om de aarde te bevolken. daarbij vind ik het behoorlijk respectloos naar de vrouw om zoveel kinderen te "fokken".

en ja ik ben zelf ook gelovig maar ik hoef geen groot gezin en doe zeer zeker wel aan geboorte beperking. je moet je kinderen n.l. in mijn opinie alles kunnen geven wat nodig is en daarbij vooral liefde en aandacht!

sorry voor dit oftopic bericht maar ik wordt het zo zat dat alle christenen altijd maar over 1 kant geschoren worden

Toch is het wel degelijk zo, in mijn omgeving tenminste overwegend; niet samenwonen voor het huwelijk, geen seks voor het huwelijk, geen voorbehoedsmiddelen, man is de baas in het gezin (dus als die zin in seks heeft moet vrouw maar gaan liggen (bijna letterlijk citaat van vorige buurvrouw, wat zij met volle overtuiging normaal vond)...
Dus tja, daar komen toch echt veel kinderen van...

Tuurlijk bij lang niet alle zwaar gelovigen is dat zo, maar er zijn gewoon hele gebieden in Nederland waar het wel zo werkt...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:23

Als die mensen dat leuk vinden, wens ik ze veel geluk. Ik vind het prima, maar moet er zelf niet aan denken. Ik vind drie stuks meer dan genoeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:30

Whaa 1 eruit werken was al genoeg. Clown

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:34

die zijn vast een maffiabende aant kweken, of misschien laten ze ze wel allemaal paardrijden en dan is er veel kans op een prijs! als er niet meer dan 17 meedoen, hebben hun kinderen zoiezo de eerste, tweede en derde prijs Tong uitsteken

nee hoor gekheid Tong uitsteken. ik denk dat veel kinderen veel voordelen kunnen hebben maar ook nadelen.. kan best zijn dat de kinderen heel gelukkig zijn Ja al die kinderen die in het huishouden helpen...
goh die moeder is tegelijkertijd juf... heeft een hele klas van 17 kids... goh zouden ze eens vervelend zijn zeg... dan heb je echt helemaal geen rust.
Ik wens die lui veel geluk toe Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:38

mawaikee schreef:
Toch is het wel degelijk zo, in mijn omgeving tenminste overwegend; niet samenwonen voor het huwelijk, geen seks voor het huwelijk, geen voorbehoedsmiddelen, man is de baas in het gezin (dus als die zin in seks heeft moet vrouw maar gaan liggen (bijna letterlijk citaat van vorige buurvrouw, wat zij met volle overtuiging normaal vond)...
Dus tja, daar komen toch echt veel kinderen van...

Tuurlijk bij lang niet alle zwaar gelovigen is dat zo, maar er zijn gewoon hele gebieden in Nederland waar het wel zo werkt...

Oftewel: bepaalde groepen zwaar gelovige christenen denken zo, niet alle christenen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:52

rachelthinka schreef:
verootjoo schreef:

Sja...zo bedoelde ik het dus niet... Ik heb nl helemaal niks tegen christenen, en het feit dat jij hier op internet zit geeft al aan dat ik zeker niet jou aanval op je geloof. Integendeel. Ik doel meer op de echt zware christenen, de reformatorische, de mensen die hun kids niet inenten, waar vrouwen alleen maar rokken dragen, met een hoed op naar de kerk moeten 2x per zondag, en geen tv en internet in hun huis hebben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:42

Even offtopic hoor, maar waarom worden sommige kinderen dan niet verzekerd?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:43

@diablo: omdat zij geloven dat God overal in voorziet en dus hoeven ze geen verzekering af te sluiten want God zorgt er wel voor.

nu ja ik geloof ook dat God voorziet maar op een andere manier. bv door de mogelijkheid van verzekeringen, enten enz. en wat ze bij de refo kant nog moeten leren is dat de vrouw met respect behandeld moet worden volgens de bijbel. dus das niet haar elke x maar zwangerschoppen

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:24

hun fokken even 17 kinderen en in china (geloof ik) doen ze moeilijk over een 2e kind *LOL*

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:28

karina1977 schreef:
17 kinderen moet er niet aan denken .
Heb er nu zelf 2 .
1 is er via keizersnede geboren en de ander op de normale manier .
Ik vond het allebei niks moet er dus ook niet aan denken dat ik er nog 15 op de wereld moet zetten .
Bloos

Haha, zetten ze er na de 4e geen rits in dan ?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:42

poe, die bevalling zal niet veel meer voorstellen, 1 keer persen en 'floep' !

Alles lebbert toch gigantisch daarzo. Je huid is elastisch, maar na een paar keer zal die echt niet meer terugrekken hoor!

En agh, de ouders kunnen de kinderen mss geen aandacht meer geven maar ze krijgen vast genoeg aandacht van hun broers en zusjes *LOL*

Maar alle mensen, wat kost dat gezin! Die mensen moeten wel heel erg rijk zijn!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:46

Wooow 17 kinderen. Mijn hemel. Ik hoef er geen, laat staan 17..
Ze heeft wel flink door gefokt in korte tijd.

Is niet te hopen dat ze maar in PC,tv enz hebben zal wel een geruzie zijn..

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:54

pff 17 Gaaaap Ik vond een kennis van ons al veel hebben die hebben er 14 Bloos

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:40

Lijkt me wel dat je dan uitgelebbert ben of zie ik dat verkeerd ?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:53

Lijkt me ook ja. Hoe kan de man nog uhmm je weet wel. Lijkt me ook niet meer zo lekker voor hem.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:01

patsur schreef:
Dat geloof je toch niet Nagelbijten / Gniffelen
Die vrouw zal wel uitgelubberd zijn..

nou inderdaad stelletje konijnen.... ziek