Passagiers achtbaan Python aan dood ontsnapt (+filmpje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Passagiers achtbaan Python aan dood ontsnapt (+filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:32

saroanda schreef:
Op het journaal werd er verteld dat toen hij bovenaan stil stond een medewerker beneden een fout maakte door weer op de knop te drukken waardoor hij dus weer vertrok. Hij is dus niet uit zichzelf weer gaan rollen!

tsja das dom van die medeweker.
die willen ze vast nietmeer in het pakr hebben.
hellaas gaat de python op 1 krachtbrond(die ophelling) verder
aangezien hij niet op volle kracht zat, (doorrijdend)
had hij ook de looping wel niet kunnen halen ,en dus tusseninschommelend vast kunnen zitten
nou dan kost het ze een week om die weer op de plek te krijgen, alles moet er dan vanaf

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:38

Ik denk dat dat beter was geweest dan wat er vandaag gebeurde, stel dat die ene passagier die hendel niet meer naar beneden had kunnen doen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:40

ik ben bang dat dat niet beter geweest was.
die hendels blokkeren alleen beneden, dus ze kunnen áltijd vast!
zodra er op de knop gedrukt is blokeren ze.
en tsja als hij hem niet meer naar beneden had kunnen doen was echt enorm l*llig geweest, zowel voor het park als voor de medewerker

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:54

Oh mijn god....

Ik hoorde vandaag al iets van mijn oma, maar die wist niet meer precies of het nou om de python ging....
Dit is dus waar ik bang voor ben als ik weer eens in de python zit.
Al voelde ik me wel heel veilig, want ja... het is toch de efteling he ? Zo dacht ik in ieder geval.

Ik zal toch wel een keertje extra moeten slikken hoor als ik weer de python in stap....

Dat wordt nog wat trouwens, iedereen wil achterin Clown Haha!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:06

achja kan gebeuren ... ik stap er gewoon weer in Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:22

@Bizzybijtje: En dat is dus net de rede dat de Typhoon in Belgie geen beugels boven heeft omdat daar dus geen kurketrekker in zit en bij de Python wel Knipoog Ik heb in beide vaker gezeten Vork
Ik heb het filmpje nog een aantal malen bekeken,... maar ik denk dat ik me de longen uit mijn lijf geschreeuwd had,.... pfoe,... die mensen Ach gut

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:54

tja, kan altijd natuurlijk

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:57

Heb het gisteren bij Hart van Nederland gezien... Gelukkig heeft die man zichzelf kunnen redden..
Ik ben nu een paar keer in de Python geweest en vind het altijd doodeng dus het zal lang duren voordat ik er weer in ga..
Edit: Hoe is het nu eigenlijk met de man zelf?
Laatst bijgewerkt door IceEva op 02-08-07 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:00

Had het gisteren ook gezien op Hart van Nederland, poeh wat zullen die mensen geschrokken zijn, daarom ga ik nou nooit in zo'n ding, ik vind ze echt doodeng, gelukkig is het goed afgelopen, trouwens het gebeurd nu wel vaak he bij de efteling laatst ook al 2 technische storingen bij de vliegende hollander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:43

Cyntje schreef:
@Bizzybijtje: En dat is dus net de rede dat de Typhoon in Belgie geen beugels boven heeft omdat daar dus geen kurketrekker in zit en bij de Python wel Knipoog Ik heb in beide vaker gezeten Vork
Ik heb het filmpje nog een aantal malen bekeken,... maar ik denk dat ik me de longen uit mijn lijf geschreeuwd had,.... pfoe,... die mensen Ach gut

Waar ik ga zitten er wel degelijk kurkentrekkers in, 3 in 1 achtbaan Clown Ben er ook al in geweest hoor Ja

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:01

jakkie, ik zag het op het journaal,
lijkt me echt eng,
maar ik ga volgende week wel lekker in de python hoor,
ga er van uit dat er niets gebeurt.

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:56

Jeetje, arme mensen die erin zaten!! Als ik ooit nog naar de efteling ga, sla ik de python niet over. Maar zal ik eerst even 3 keer moeten slikken voor ik instap!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:00

Wat een nachtmerrie! Het zal je maar gebeuren zeg Scheve mond
Ik zou echt heel hard gaan gillen ofzo..

Gelukkig is het goed afgelopen, al hebben die mensen waarschijnlijk wel een trauma Nagelbijten / Gniffelen

Ik stap de volgende keer gewoon weer in de achtbaan Clown

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:03

Jolliegirl schreef:
had hij ook de looping wel niet kunnen halen ,en dus tusseninschommelend vast kunnen zitten
nou dan kost het ze een week om die weer op de plek te krijgen, alles moet er dan vanaf

de python maakt z'n loopings en kurketrekker netjes af op z'n eigen snelheid. die bouwt ie op tijdens dat steile stuk naar beneden. De kettingbaan dient alleen maar om m boven te krijgen, niet om er vaart in te krijgen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:09

ik ben er laatst ook nog geweest echt eng man !!!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:33

Nu durf ik er helemaal niet meer in Clown

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:05

Wat een toestand heh...ik kom net terug van de Efteling. Na de hele rit ernaartoe met 2 koters van 8 jaar en vriendin geinend over wat er zoal mis kan gaan in de Efteling, stapten we als eerste in de Vliegende Hollander....´Hoe lang duurt t´, vroeg koter 1, waarop we gekscherend zeiden: ´met een beetje geluk 2.5 minuten, maar t kan ook 2 uur zijn´....Affijn, wij zitten in de achterste rij van zo´n sloep, we vertrekken al krakend en piepend..door de smalle gang, door de mist...en dan omhoog...zuchtend en steunend en tergend langzaam gaat de sloep omhoog (ik was er in april al ingeweest, en toen ging ie aanmerkelijk harder, maar ja..weet ik veel...) we bereiken bijna de top, de deurtjes gaan al open en ineens een krak en een knal en we staan hartstikke stil....op 45 graden helling...Na 5 minuten zo gehangen te hebben, een koter inmiddels aan t paniekeren, want stel dat we achteruit terugvallen..., komt er een medewerkstertje van Efteling vertellen dat we een kleine storing hebben....inmiddels is het licht aangegaan en als je dan achterom kijkt, is het een behoorlijk gat...Na 20 minuten besluit de efteling de brandweer in te schakelen en worden we door de hulpverleners een voor een uit de sloep getakeld...met een zekeringsband om tussen twee brandweermannen de heel steile trap naar beneden. Daarna moesten we verzamelen en mochten daarna onder begeleiding van Efteling management mensen wat drinken. Vervolgens kregen we een papiertje waarop stond dat we via de invalideningang nogmaals de vliegende hollander mochten doen, als ie t weer zou doen...Affijn, de hele reddingsactie duurde een uur. Ik heb alle lof over de efteling en de hulpverlening. Alles is in alle rust en met professionaliteit opgelost. Het had hier ook weer heel erg mis kunnen gaan. Aan t eind van de dag zijn we nogmaals zonder wachten toch nog een keertje gegaan...Het was al met al een zeer geslaagde dag.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:28

frankiej schreef:
Jolliegirl schreef:

de python maakt z'n loopings en kurketrekker netjes af op z'n eigen snelheid. die bouwt ie op tijdens dat steile stuk naar beneden. De kettingbaan dient alleen maar om m boven te krijgen, niet om er vaart in te krijgen.

Om hem omhoog te krijgen ja, maar het feit dat hij stilstond Knipoog
geeft minder kracht.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:43

Zou je indd maar gebeuren, gelukkig is wel goed afgelopen.
De medewerker had toch een hersenschudding en verder nog een paar verwondingen?

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 07:50

En dáárom ga ik nooit in de Phyton Nagelbijten / Gniffelen We waren eens met school erheen, waren 2 meisjes van onze klas ingegaan en daarvan was de beugel ook los. Op welke datum is dit eigenlijk gebeurt? Want ik was er vorige week dinsdag geweest, en toen liep de vliegende hollander vast (ben er nog wel ingeweest Nagelbijten / Gniffelen ) en de phyton deed ook raar..

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:05

saroanda schreef:
Op het journaal werd er verteld dat toen hij bovenaan stil stond een medewerker beneden een fout maakte door weer op de knop te drukken waardoor hij dus weer vertrok. Hij is dus niet uit zichzelf weer gaan rollen!

Dat is helemaal slordig.
Ik heb zelf in een pretpark gewerkt, een attractie hoort het niet te doen als de beugels niet allemaal gesloten zijn.. Dus imo had dat ding helemaal niet weg mogen rijden ookal drukte iemand op de knop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 08:17

De Vliegende Hollander zou ik me niet te druk over maken. Dat ding is nog geen seizoen oud. Hoeveel problemen had Six Flags toendertijd toen het net open was? Precies Haha!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:26

25 augustus ga ik weer naar de efteling en ik ga natuurlijk in de python en de vliegende hollander! Dan is de efteling tot 24:00 uur open, dus ga ik 's avonds in het donker in de python, Gaaf!
Mochten jullie niets meer van mij horen na de 25e... dan weten jullie het! *LOL*

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:35

Babsie_Flash schreef:
25 augustus ga ik weer naar de efteling en ik ga natuurlijk in de python en de vliegende hollander! Dan is de efteling tot 24:00 uur open, dus ga ik 's avonds in het donker in de python, Gaaf!
Mochten jullie niets meer van mij horen na de 25e... dan weten jullie het! *LOL*

Maar de vliegende hollander was echt veeeeet Cool Jammer dat het daarna druk werd, anders was ik er nog een keer ingegaan Lachen

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:45

Ik ben in juni dit jaar al in de vliegende hollander geweest, toen zijn we er gewoon ingelopen (we kwamen vanaf de kant van het schip: zie ook op YOUtube filmpje Efteling boat) zonder buiten te kijken wat ons allemaal te wachten stond en toen was het echt gaaf! er stond alleen zo'n lange rij dat we maar 1x zijn geweest..
voor het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=rQNY4gWN6m4 ik ben diegene die op de achtergrond lacht Lachen