Rasmussen uit de tour gehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Re: Rasmussen uit de tour gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:20

Tavanta schreef:
Ik vind het vooral sneu voor Boogerd, hij reed zo'n fantastische tour, ik had wel willen zien wat hij had gedaan als ie een paar knechten als hijzelf had gehad en voor het klassement was gaan rijden.........

En dan moet je zo afscheid nemen.

Het is ieder jaar weer een drama, die fransen die alles wat niet frans is en goed fietst proberen onderuit te halen, tour winnaars die achteraf positief blijken, alle beschuldigingen de hele tour door......
Ik geloof dat er met Rasmussen ook meer aan de hand is, ik geloof niet dat een ploeg iemand naar huis stuurt alleen omdat ie niet was waar ie zei dat ie was. Als het alleen vanwege een andere verblijfplaats is laat je hem die vier dagen nog wel fietsen, pak je als ploeg geel en stuur je hem daarna naar huis, die publiciteit wil je echt nog wel mee pakken.
En als je als renner brieven vanuit Mexico naar het UCI laat sturen terwijl je in Italië zit heb je echt iets te verbergen.

Daar gaat 't niet alleen maar om. Rasmussen had doping-controles moeten doen, maar naar zijn zeggen was hij in Mexico. Daar kon geen controle worden uitgevoerd. In Italie wel, waar hij dus in werkelijkheid zat.
Ook hoor je gewoon niet te liegen.

Ik vind het heel terecht dat Rasmussen op staande voet is ontslagen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:22

En ik hoop dat Leipheimer nu wint al heeft Evens nu ook wel een grotere kans.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:24

Mistie schreef:
Daar gaat 't niet alleen maar om. Rasmussen had doping-controles moeten doen, maar naar zijn zeggen was hij in Mexico. Daar kon geen controle worden uitgevoerd. In Italie wel, waar hij dus in werkelijkheid zat.

Deels wel, ware het niet dat je hier dus niet alleen Rasmussen mee hebt maar een hele ploeg, daarom kan ik niet geloven dat het alleen dit is, er volgt nog meer daar ben ik van overtuigd.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:25

furious schreef:

Als Leipheimer wil winnen zal ie het in de tijdrit moeten doen, hij mag tijdens een gewone etappe echt niet zijn ploeggenoot aanvallen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:28

Barco schreef:
Trouwens er was gisteren een zeer interessant gesprek op radio 1 met Marnix ten Kortenaar (inspanningesfysioloog en bewegingswetenschapper) en een dopingexpert (ben de naam even kwijt) en daar zeiden ze dat het fysiologisch gezien onmogelijk is om zonder doping de tour te rijden. En ik denk dat ze daar gelijk in hebben. Toen de tour begon waren mensen al met doping bezig.

Dat bedoel ik, de tour wordt in de laboratoria beslist. Wie het beste binnen de marges weet te blijven wint.

Mistie

Tavanta schreef:
Mistie schreef:

Deels wel, ware het niet dat je hier dus niet alleen Rasmussen mee hebt maar een hele ploeg, daarom kan ik niet geloven dat het alleen dit is, er volgt nog meer daar ben ik van overtuigd.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind dat Rabobank echt de juiste beslissing heeft genomen. Jammer voor de ploeg, maar wat zou Rabobank dan moeten doen? De ploeg mag overigens wel starten, en het ziet er naar uit dat ze dat ook gaan doen.

Tieneke

Tavanta schreef:
furious schreef:

Als Leipheimer wil winnen zal ie het in de tijdrit moeten doen, hij mag tijdens een gewone etappe echt niet zijn ploeggenoot aanvallen.

In deze tour kan het allemaal Clown

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:30

Tavanta schreef:
furious schreef:

Nee dat snap ik Knipoog maar vind dat leipheimer het meer verdiend.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:33

POTVOLBLOMMEN!!! vind het niet leuk meer....
Je bent toch ook niet echt lekker bezig als je doping gaat gebruiken.... ZOnde van de Sport.. Zonde van je Lichaam en behoorlijk DOM tegenover de rest van je ploeg!!

Gelukkig dat de Rabo mannen wel gewoon starten.. zou voor Thomas wle leuk zijn als hij gwoon zijn 1ste uit kan rijden.. Michael is aan zijn laatste bezig zal ook wel leuk zijn als hij in parijs over de streep komt.... Het is alleen zo jammer dat ze indd niet meer iets hebben om voor te knokken.. Nu dan maar rijden om Michael in die tot 20 te houden Tong uitsteken

Ik Hoop nu dan maar dat Contador het wint.... Kan ook bijna niet ander Lachen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:33

Ben benieuwd, blijft jammer dat een aantal renners zich "opgeofferd" hebben voor niets........

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:34

Ze gaan wel van start Ja

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:35

maar het is toch zo dat het niet zeker is of die doping heeft gebruikt, is wel de meest logische verklaring maar ze hebben geen bewijzen, hij een gelogen over waar hij was, en daarop maken ze uit dat hij doping heeft gebruikt, (waarom zou hij ook anders liegen maar dan nog)

tog?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:36

Volgens mij is idd niet bevestigd dat hij doping gebruikte.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:37

dat lijtk me duidelijk!!!

Hoop eigenlijk dat Rasmussen nu toch niet naar de OS mag voor Denemarken :p Das dan ook nog eens zijn straf!! dus dan wint hij EN niet de tour *in het geel* EN hij maakt geen kans OS te winne!!

Ik moet wel zeggen dat ik het raar vind van de UCI hoor...
je moet 3mnd van te voren doorgeven waar je bent enz.. Alsof je dat weet Knipoog :p hahaha
Als er dus veranderingen komen moet je dat weer helemaal aanpassen enz enz!! Snappie het nog!?

pittekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:37

de hele tijd de tour volgen en dan natuurlijk voor rabobank zijn,
want ja ik ben Nederlander, rasmussen is uit de tour achja zat er aan te komen.
Nu rijd Contador in het geel maarja die heeft weer wat met Operacion Puerto te maken en is toen van del lijst gehaald ( of je daar weer zo blij mee moet zijn, om de reden ervan doen weer de verschillende verhalen de ronde).
De enige waar je niks over hoort( of ik heb het niet meegekregen) is Evans en dan heb je nog Leipheimer. ik zie wel weer wie het wordt, maar ga geen volledige wedstrijden meer kijken.
Zonde van mijn tijd.

en om op roxiie terug te komen, voor bepaalde middelen ( zoals voor astma)
moet je aangeven dat je het gebruikt en dan zou het wel mogen,
weet niet precies hoe het zit daarmee.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:38

ik dacht gisteren nog: het moet niet gekker gaan worden daar in de Tour.... maar jawel hoor!!! Clown

Doping is zo "not done" , het gaat vér over de grens wat je je eigen lichaam kunt aandoen vind ik. Zielig hoor, als je niet meentr zonder te kunnen, dan moet je maar eens gewoon accepteren, dat anderen gewoon beter zijn en jij daar niet aan kunt tippen. Maar dat kunnen veel gasten in het wielrennen (en andere sporten) helaas niet.

Gelukkig is het wel iets wat je jezelf (je eigen lichaam) aandoet. Om een paard doping te geven vind ik dan persoonlijk nog veel erger... Boos!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:38

MsMarit schreef:

Hoop eigenlijk dat Rasmussen nu toch niet naar de OS mag voor Denemarken :p Das dan ook nog eens zijn straf!! dus dan wint hij EN niet de tour *in het geel* EN hij maakt geen kans OS te winne!!

want???
die man is helemaal niet positief getest!!!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:39

Het feit dat ie bewust de controles heeft omzeilt, zelfs zover is gegaan om brieven uit Mexico naar de UCI te laten sturen om geen dopingcontroles te hoeven ondergaan. (Volgens mij is dat valsheid in geschrifte)
Ik denk dat dat voldoende is voor de internationale wielerunie om je een tijd te schorsen.........

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:40

Idd alle etapes nog negatief. Hij had nog wel eerlijk de gele trui.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:41

Liezel1 schreef:
MsMarit schreef:

want???
die man is helemaal niet positief getest!!!

nee dat klopt, maar blijkbaar heeft ie zich heel duidelijk niet aan de regels gehouden (meermaals) en een potje te lopen liegen over waar hij is om dopingcontroles te ontlopen...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:41

pittekop schreef:
De enige waar je niks over hoort( of ik heb het niet meegekregen) is Evans en dan heb je nog Leipheimer.

Komt nog wel nu het echte kanshebbers zijn, die fransen vinden echt nog wel wat Clown

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:42

Tavanta schreef:
Mistie schreef:

Ik denk dat het volgende is dat hij heeft gebruikt. Waarom zou hij anders liegen waar hij was.

MsMarit

Tavanta schreef:
Het feit dat ie bewust de controles heeft omzeilt, zelfs zover is gegaan om brieven uit Mexico naar de UCI te laten sturen om geen dopingcontroles te hoeven ondergaan. (Volgens mij is dat valsheid in geschrifte)
Ik denk dat dat voldoende is voor de internationale wielerunie om je een tijd te schorsen.........

Dat bedoel ik!!

furious

Ik vind dat hij het niet verdiend niet naar de OS te mogen. Als hij nu weer de fout in gaat met het vertellen waar hij is vind ik het wel een ander verhaal. Dan mag die van mij lekker thuis blijven.

roxiie

pittekop schreef:
en om op roxiie terug te komen, voor bepaalde middelen ( zoals voor astma)
moet je aangeven dat je het gebruikt en dan zou het wel mogen,
weet niet precies hoe het zit daarmee.

Jaa, je moet doktersrecept/verklaring o.i.d hebben en dan mag je het gebruiken.