Aanranding in de Gouden Kooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Aanranding in de Gouden Kooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:52

@Russel ; over dat Natasia haar kinderen van toen ; 6 en 8 (denk ik) voor een heel lange tijd alleen liet, door de Gouden Kooi in te gaan, en die kinderen dat duidelijk héél erg vinden. En dat jongste kindje een nieraandoening heeft (of ieder geval ziek is).

Dat vind ik ook niet normaal, een kind heeft zijn moeder nodig, zeker op die leeftijd. Ik heb mijn moeder ook moeten missen door overlijden, en ik wéét hoe hard je je moeder nodig hebt om op te groeien. Anyway, daar ging het dus over, en de kinderbescherming is daar ook bij geweest. Maar ik weet niet precies hoe dat hele verhaal nou zit hoor. Misschien zit ik ergens fout met wat ik zeg, maar zoiets was het ongeveer. Bloos Sorry dat ik het hele specifieke verhaal niet weet.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:57

Als ze dat aanranden al noemen? Ze vechten alleen maar een beetje Verward

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:59

Malibu_ schreef:

Goh, ik dacht dat ik de enige was die het geen aanranding vind Knipoog. Ik vind het ook geen aanranding, zoals ik al zei, ze trekken wel haar kleding van haar lijf, maar ik heb het filmpje nog eens bekeken, en ik hoor haar in de éérste instantie niets zeggen waaruit blijkt dat ze het niet wilt, later pas wel. Maar goed, het blijft niet normaal natuurlijk.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:02

Ik volg het, want me zus kijkt het altijd.
Dus als ik op de comp zit, kijk ik gewoon mee. Lachen
Maar ik vind het echt achtelijk! Nena moest eruit omdat ze Brain een trap gaf. Nou,dat stelde niks voor.
En wat er nu allemaal gebeurd!? Dat laten ze allemaal toe. Sorry hoor, ik vind het een trieste boel

Maar aanranding is het niet hoor Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:03

Wat is volgens jullie aanranding?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:06

uhm.. aan delen ( borsten, schaamgedeelte ) met je vingers of iets zitten.. terwijl je dat niet wilt.. ( MET kleren aan of zo )

edit: ik denk dat iedereen dat anders vindt hoor Lachen

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:07

Hoezo het is geen aanranding!
Laat ik jullie kleren eens van je lijf scheuren, wedden dat het dan opeens wel aanranding is. Het gaat niet om de 'seksuele intentie' (die er niet is), want die is er niet, maar je voelt je volgens mij dan toch flink (seksueel) vernederd!
En dat ze niet zegt dat ze het niet wil of leuk vindt... Wat is dat nou voor argument??? Precies of die anderen dat niet weten.
Ik vind het raar dat er enkel in het programma wordt 'ingegrepen' en niet op judiciair vlak. TV heeft toch een voorbeeldfunctie!

@Russel: iedereen denkt volgens mij bij 'aanranding' aan verkrachting zonder penetratie of zo...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:07

Malibu_ schreef:
uhm.. aan delen ( borsten, schaamgedeelte ) met je vingers of iets zitten.. terwijl je dat niet wilt.. ( MET kleren aan of zo )

gewoon aan je zitten terwijl je duidelijk hebt gezegt dat je dat niet wilt hebben.
maakt verder niet uit hoe of met wat.
Als je nee hebt gezegt en je nee word genegeert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:08

Mensen die dit geen aanrading noemen weten niet wat aanrading betekent en ook niet wat het voor invloed op een mens zou kunnen hebben als 3 mensen bovenop je springen, en je 1 je benen uit elkaar probeert te trekken (zo lijkt het althans) en 1 ongevraagd je jurk en bh probeert uit te trekken. Niet dat het deze persoon zoveel zou boeien, iedereen in dit programma is niet helemaal normaal. Maar sommige bokkers mogen toch beter nadenken wat ze zeggen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:10

Ten eerste denk ik ook dat iedereen een andere definitie van aanranden heeft. Maar ik vind dit geen aanranding. Mijn argument, zal wel niet goed genoeg zijn, maar ik ben zelf 15 jaar seksueel misbruikt geweest, en ik zie dat dus (wat ik daar zie op het filmpje)gewoon niet als aanranding. Slecht argument? Prima, maar zo zie ik het gewoon. Sorry, mijn mening is nu eenmaal zo.

Edit - een zin wat duidelijker gemaakt.
Laatst bijgewerkt door MelOdYs_Star op 19-07-07 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:11

Aanranden is ongewild lichamelijke handelingen dus ook kleding uitdoen, staat zo in de definitie....

Iemand een boks geven is ook aanranding mensen leer definities Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:12

WildWings schreef:
Mensen die dit geen aanrading noemen weten niet wat aanrading betekent en ook niet wat het voor invloed op een mens zou kunnen hebben als 3 mensen bovenop je springen, en je 1 je benen uit elkaar probeert te trekken (zo lijkt het althans) en 1 ongevraagd je jurk en bh probeert uit te trekken. Niet dat het deze persoon zoveel zou boeien, iedereen in dit programma is niet helemaal normaal. Maar sommige bokkers mogen toch beter nadenken wat ze zeggen.

Helemaal mee eens, dit is om mee te maken echt verschrikkelijk (bij een normaal persoon).
Mensen die zeggen weten niet wat dit met je doet, achteraf voel je jezelf vies en gebruikt. Jullie mogen mij uitleggen wat dan wel aanranding is....
Het is ranzig en hoe haal je het in je hoofd om iemand met z'n 3en uit te kleden en iemand zo te vernederen Misselijk

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:12

Jeetje, dit gaat wel heel ver... Scheve mond

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:13

MelOdYs_Star schreef:
Ten eerste denk ik ook dat iedereen een andere definitie van aanranden heeft. Maar ik vind dit geen aanranding. Mijn argument, zal wel niet goed genoeg zijn, maar ik ben zelf 15 jaar seksueel misbruikt geweest, en ik zie dat dus gewoon niet als aanranding. Slecht argument? Prima, maar zo zie ik het gewoon. Sorry, mijn mening is nu eenmaal zo.

Dit argument vind ik niet kloppen. Wat jij hebt meegemaakt is zonder twijfel veel erger, maar ik geloof dat bij het woord 'aanranding' niet per se de associatie met 'seks' moet gemaakt worden.
Het kan altijd erger, en zelfs véél erger, maar daarom is een beetje niet al veel te veel (kromme zin, maar ik kan het niet beter zeggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:13

Dat vind ik erg spijtig voor je Melodys_star. Zoiets hoop je gewoon dat niemand mee hoeft te maken..

Maar aanranding is dit toch echt, ongeacht jouw definitie ervan, er is nl. maar één correcte definitie van aanranding. Iedereen kan het anders interpreteren maar feit blijft dat ongewenste aanraking, ook niet-seksueel, toch aanranding zijn.

Daarbij vind ik iemands benen uit elkaar willen doen en iemands kleding en zelfs ondergoed uit willen doen toch redelijk seksueel getint ongeacht de bedoeling (een zendertje verwijderen en iemand in het zwembad gooien Verward)

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:14

WildWings schreef:
Dat vind ik erg spijtig voor je Melodys_star. Zoiets hoop je gewoon dat niemand mee hoeft te maken..

Maar aanranding is dit toch echt, ongeacht jouw definitie ervan, er is nl. maar één correcte definitie van aanranding. Iedereen kan het anders interpreteren maar feit blijft dat ongewenste aanraking, ook niet-seksueel, toch aanranding zijn.

Oke sorry, dan is het aanranding, als het zo in de definitie staat, is dat zo, ongeacht mijn mening. Ik vind het ook zeker niet normaal hoor wat er op dat filmpje gebeud, begrijp me niet verkeerd. Maar oke, sorry, dan pas ik mijn mening aan. Bloos

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:22

at ik vaag vind is dat het vrouwen zijn die dit doen Verward echt heel weard. en die man die op het begin al wil helpen word weggeduwt. kom op zeg, word een vent en duw dat wijf gewoon opzij zodat je haar kan helpen. zoiezo kijk ik deze spychiatrische dingen niet eens.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:23

Als dit in het dagelijks leven gebeurt krijgen ze flinke straf en nu mogen ze gewoon in het programma blijven maar moeten ze prijzengeld inleveren?

Blij dat ik het nooit kijk.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:00

Malibu_ schreef:

aanranding zijn AANRAKINGEN(schrijf ik t zo goed?) ongewenst, als jij me bij me pols grijpt als ik t niet wil dan rand je me aan bij wijze van.
ik ga t nu kijken de gouden kooi Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 19-07-07 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:10

WildWings schreef:

Daarbij vind ik iemands benen uit elkaar willen doen en iemands kleding en zelfs ondergoed uit willen doen toch redelijk seksueel getint ongeacht de bedoeling (een zendertje verwijderen en iemand in het zwembad gooien Verward)

Je legt t netjes uit Ja

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:10

Het moet niet gekker worden, nu gaan ze ook misdaden plegen voor de camera, ONGELOOFLIJK!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:12

t moet er gewoon echt af

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:33

1 woord; walgelijk.

Ze mogen van mij trouwens wel de hele programma van tv afgooien. Ik had een betere programma verwacht toen ik het in krant las.. Misselijk

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:19

MoonChloe schreef:
1 woord; walgelijk.

Ze mogen van mij trouwens wel de hele programma van tv afgooien. Ik had een betere programma verwacht toen ik het in krant las.. Misselijk

Ik had al niks goed verwacht, mesnen die elkaar uit de villa moeten 'pesten' en wie er overblijft.. (zo vat ik het op) maar het word steeds erger. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:25

Artikel 246
Hij/zij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Volgens het wetsartikel is het een aanrandig. Nu blijkt dat de leden van de gouden kooi dingen doen in opdracht van de programmamaker, zet hij aan tot geweld wat uiteindelijk het gevolg heeft tot deze aanranding.

Lieke wordt met geweld en tegen haar wil van haar kleding ontdaan, duidelijk is te horen,doe haar bh uit. Met de duidelijke bedoeling haar te vernederen, het is dus een aanranding van haar eerbaarheid. Zo zit aanranding ook in elkaar.

Iemand grijpt je tegen je wil in je kruis of je borsten is een aanrandig van de eerbaarheid, maar als je tegen je wil wordt uitgekleed en dan zeker in het openbaar met nog camera's erop gericht is zeer zeker aanranding tegen je eerbaarheid.

Huub wordt bijna in elkaar geslagen om maar Lieke niet te kunnen helpen. Hoezo geen geweld? Hoezo geen aanranding.

En gelukkig maar dat zulke handelingen bij wet zijn afgeschermt, dat ze strafbaar zijn. Anders ben je gewoon nergens. Kan je zomaar door een groepje onverlaten midden in de disco van je kleren ontdaan worden, kan een jaloerse ex-vriendin mensen opstoken om je midden op straat van je kleren te laten ontdoen. Dat allemaal ongestraft?

Wat een misselijk programma. Nu moeten ze ineens 1000 euro boete betalen, maar wat ze allemaal wel niet in opdracht hebben moeten doen.

Er komt trouwens wel een aangifte. Een psycholoog gaat het aanhangig maken, dus het wordt vervolgd. En maar goed ook want ze zijn al jaren bezig om pesten tegen te gaan op scholen en de werkvloer, de gevolgen van pesten te onderzoeken en de slachtoffers ervan juist te kunnen behandelen tegen hun trauma's en dat gaan ze dit als programma maken. Hoe erger hoe beter want dat is tenminste vermaak.

Lachen eigenlijk wel als het prorgramma stopt, geen een geld overhoud, iig dan hun inleggeld minus de boetes.