Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:40

Muzefee schreef:
Maar als homo zet je dan ook niet groot op je voorhoofd dat je homo bent. In dit geval gaat het om iemand die het wel érg duidelijk heeft gemaakt.

Het is zeker lastig, dit onderwerp. Ik vind dat homosexualiteit geaccepteerd moet worden. Acceptatie, je hoeft het niet ééns leuk te vinden dat het er is, maar accepteer het dat mensen van hetzelfde geslacht elkaar leuk kunnen vinden. Vooral bij gelovige mensen wil het er niet in dat dat ook kan en dat het ook mensen zijn die door hun god gemaakt zijn.

Ik denk dat het over het algemeen gewoon geaccepteerd wordt. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk..

Natuurlijk zijn ze door God gemaakt, maar er zijn ook zondes zoals Sunrise_ net ook al zei..
En ik zeg ook niet dat het niet kan, maar gewoon dat het niet de bedoeling is geweest..

Ik, persoonlijk, heb niks tegen homo's en alles..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:41

Ik snap daarom ook niet waarom de persoon waar dit topic over gaat zich 'bekeerd' wanneer hij toch al perfect is geboren. Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:41

Sunrise_ schreef:
Muzefee schreef:
Maar als homo zet je dan ook niet groot op je voorhoofd dat je homo bent. In dit geval gaat het om iemand die het wel érg duidelijk heeft gemaakt.

Het is zeker lastig, dit onderwerp. Ik vind dat homosexualiteit geaccepteerd moet worden. Acceptatie, je hoeft het niet ééns leuk te vinden dat het er is, maar accepteer het dat mensen van hetzelfde geslacht elkaar leuk kunnen vinden. Vooral bij gelovige mensen wil het er niet in dat dat ook kan en dat het ook mensen zijn die door hun god gemaakt zijn.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik geloof zeker dat het kan en ook deze mensen zijn perfect door God gemaakt, maar jij vergeet, dat het goede van God komt, en het slechte niet Knipoog . Ook denk ik dat deze mensen een speciale taak hebben, omdat ze het juist moeilijker hebben af en toe.

Hoowww, wacht even, zeg je hiermee nu dat homo's SLECHT zijn ? Bloos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:42

Sunrise_ schreef:
Maar de meeste mensen houden op na de negatieve bijbelteksten en lezen de (grote) stukken over vergeving, liefde, geen zonden meer, etc niet Knipoog . Ook vind ik het jammer dat het Christendom door dit soort dingen toch weer een beetje negatief in het nieuws komt zeg maar...

Vind je dat gek? je mag niet jezelf zijn, blijkbaar. Want God wilt dat het zo en zo doet zoals HIJ dat wilt en als je dat niet doet. Oei oei! Dat klinkt mij eerder als een dictator in de oren dan een vredenlievend alleswetende mensenliefhebben. Sinterklaas klinkt vriendelijker in de oren en paait kleinee kindertje met kado's.

Als God écht van 'zijn' mensen houdt, dan zou hij ze moeten accepteren zoals Hij ze gemaakt heeft. Als hij ze perfect heeft gemaakt of kan maken, dan vraag ik me af waar al die pedofielen, homo's en seriemoordenaars vandaan komen? Erg makkelijk om de 'zondenval' hier de schuld van te geven. Hij schijnt volgens de kerk toch nog genoeg in de pap te roeren hebben, laat Hem dan maar wat actiever zijn. Tsunami hier en daar tegen houden, armoede en massamoorden laten verdwijnen. Waar is dat almachtige gebleven?

Ik denk dat het belangrijker is dat je goed leeft en elkaar geen kwaad doet dan dat je van ma t/m za dingen doet die God verboden heeft (stiekem televisie kijken bijv. of noem maar op) en dan zondag schijnheilig mee zit te zingen om je zonden te vergeven.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-07-07 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:43

Sunrise_ schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik geloof zeker dat het kan en ook deze mensen zijn perfect door God gemaakt, maar jij vergeet, dat het goede van God komt, en het slechte niet ;) . Ook denk ik dat deze mensen een speciale taak hebben, omdat ze het juist moeilijker hebben af en toe.

Zozo... Willen alle homo's opstaan en het brandmerk op hun rechterbil even laten zien? Nagelbijten / Gniffelen

Niet zo heel erg netjes wat je doet, dit gaat imo verder dan generaliseren. Daarom heb ik niets met geloof, allemaal sekte-ideeën. Echt héél erg uit de tijd wat je hier roept!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:43

Muzefee schreef:
Sunrise_ schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik geloof zeker dat het kan en ook deze mensen zijn perfect door God gemaakt, maar jij vergeet, dat het goede van God komt, en het slechte niet Knipoog . Ook denk ik dat deze mensen een speciale taak hebben, omdat ze het juist moeilijker hebben af en toe.

Hoowww, wacht even, zeg je hiermee nu dat homo's SLECHT zijn ? Bloos!

Je haalt de woorden uit mijn mond.
Er worden hier telkens dingen gezegd over zonden, maar de zonden die hier worden genoemd zijn keuzes. Homoseksualiteit ís geen keuze... Waarom is het een zonde?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:44

Nee integendeel. Ieder mens is bijzonder en speciaal!

Nog 1 keer voor de duidelijkheid: Ik heb niks, maar dan ook niks tegen homo's!

Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat niemand perfect is (niet dat homo zijn imperfectie is), maar iedereen roddelt wel eens, iedereen liegt wel eens etc Knipoog .

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:45

@ Sunrise_;

God heeft iedereen toch perfect gemaakt, waarom draai je je woorden nu dan om ? Beetje wazig verhaal zo. Scheve mond

Tellie

Sunrise_ schreef:
Nee integendeel. Ieder mens is bijzonder en speciaal!

Nog 1 keer voor de duidelijkheid: Ik heb niks, maar dan ook niks tegen homo's!

Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat niemand perfect is (niet dat homo zijn imperfectie is), maar iedereen roddelt wel eens, iedereen liegt wel eens etc Knipoog .

Dan stel je in ieder geval homosexueel zijn en stelen aan elkaar gelijk. Scheve mond
Wat natuurlijk de grootste onzin is. Nagelbijten / Gniffelen

Aangezien je homo word geboren en je wordt niet als dief geboren.
Laatst bijgewerkt door Tellie op 11-07-07 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Sunrise_ schreef:

Yup, maar ook de mensen die op zondagochtend tot 2x toe vooraan in de kerk zitten, met bijbel op schoot! Ja

Anoniem

Sammie schreef:
Sunrise_ schreef:
Maar de meeste mensen houden op na de negatieve bijbelteksten en lezen de (grote) stukken over vergeving, liefde, geen zonden meer, etc niet Knipoog . Ook vind ik het jammer dat het Christendom door dit soort dingen toch weer een beetje negatief in het nieuws komt zeg maar...

Vind je dat gek? je mag niet jezelf zijn, blijkbaar. Want God wilt dat het zo en zo doet zoals HIJ dat wilt en als je dat niet doet. Oei oei! Dat klinkt mij eerder als een dictator in de oren dan een vredenlievend alleswetende mensenliefhebben. Sinterklaas klinkt nog vriendelijker in de oren.

Als God écht van 'zijn' mensen houdt, dan zou hij ze moeten accepteren zoals Hij ze gemaakt heeft. Als hij ze perfect heeft gemaakt of kan maken, dan vraag ik me af waar al die pedofielen, homo's en seriemoordenaars vandaan komen? Erg makkelijk om de 'zondenval' hier de schuld van te geven. Hij schijnt volgens de kerk toch nog genoeg in de pap te roeren hebben, laat Hem dan maar wat actiever zijn. Tsunami hier en daar tegen houden, armoede en massamoorden laten verdwijnen. Waar is dat almachtige gebleven?

Ik denk dat het belangrijker is dat je goed leeft en elkaar geen kwaad doet dan dat je van ma t/m za dingen doet die God verboden heeft (stiekem televisie kijken bijv. of noem maar op) en dan zondag schijnheilig mee zit te zingen om je zonden te vergeven.

Hij heeft ze gemaakt. Maar vergeet niet de zondenval inderdaad..
Hij gaf ons de vrijheid en de mensen maken hier misbruik van..

En nee, geen dictator..
Je fouten worden vergeven, we zijn nou eenmaal mensen en we maken fouten..

Misschien vind jij het makkelijk om de zondeval de schuld er van te geven.
Maar het staat gewoon duidelijk dat alles wat niet God is van Satan komt..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:46

Homosexualiteit is een geaardheid. Iets dat in je zit, iets wat je voelt, wat je niet tegengaat.

Ben jij een dief, dan weet je DONDERSgoed waar je mee bezig bent en dát wat je doet écht fout is. EN dat je er mee kan stoppen etc. Zit dus een heel groot contrast tussen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:46

Maar omdat het over zonde ging, zette ik het naast elkaar snap je Knipoog .
Trouwens de zondeval is echt niet alleen maar zonde die je bewust doet. Ook ziektes, nare dingen, ongelukken zijn er mee de wereld ingeholpen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:47

Ier schreef:
Hij heeft ze gemaakt. Maar vergeet niet de zondenval inderdaad..
Hij gaf ons de vrijheid en de mensen maken hier misbruik van..

En nee, geen dictator..
Je fouten worden vergeven, we zijn nou eenmaal mensen en we maken fouten..

Blijkbaar neemt 'satan' dan de overmacht. Mensen leren blijkbaar niets, hoevaak ze dan ook vergeven zouden zijn door 'God.'

050206051012

Ier schreef:

God houdt toch in alles een vinger in de pap? En God houdt toch van alles en iedereen? Dus eigenlijk houdt hij ook van Satan, want hij moet ook houden van de dingen die door Satan gecreeerd zijn.

Beetje krom allemaal. God schiep de wereld in 7 dagen en alles wat verkeerd of niet mooi is, krijg de duivel in z'n schoot geworpen!

Sunrise_

Het is dan ook de eindtijd waarin we leven.

Tellie

Sunrise_ schreef:
Maar omdat het over zonde ging, zette ik het naast elkaar snap je Knipoog .
Trouwens de zondeval is echt niet alleen maar zonde die je bewust doet. Ook ziektes, nare dingen, ongelukken zijn er mee de wereld ingeholpen.

En nu is het weer een zonde. Nagelbijten / Gniffelen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:48

Ik kan hier in elk geval uit concluderen dat ik liever lesbi/homo ben dan christen. Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:49

Muzefee schreef:
Ik kan hier in elk geval uit concluderen dat ik liever homo ben dan christen. Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig

Ieder z'n mening..

Tellie

Muzefee schreef:
Ik kan hier in elk geval uit concluderen dat ik liever homo ben dan christen. Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig

Ik ga helemaal met je mee. Nagelbijten / Gniffelen

050206051012

Eva had gewoon nooit van die appel moeten eten, dan was Satan nooit ter sprake gekomen. Waarom snáppen jullie dat niet, stelltje heidenezen (ofzoiets) Rolleyes

*heidenen
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 11-07-07 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Quellian schreef:
Ier schreef:

God houdt toch in alles een vinger in de pap? En God houdt toch van alles en iedereen? Dus eigenlijk houdt hij ook van Satan, want hij moet ook houden van de dingen die door Satan gecreeerd zijn.

Beetje krom allemaal. God schiep de wereld in 7 dagen en alles wat verkeerd of niet mooi is, krijg de duivel in z'n schoot geworpen!

Satan was een engel van God, die zelf de macht in de hand wilde hebben. Toen het te gortig werd, werd hij de hemel uitgekicked, en greep zelf veel macht. God kán niet van Satan houden, aangezien God goed en rechtvaardig is, en Satan allesbehalve dat. De Satan kán af en toe heel mooi en verleidelijk lijken, maar alles wat hij doet is liegen en bedriegen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:50

Sunrise_ schreef:
Satan was een engel van God, die zelf de macht in de hand wilde hebben. Toen het te gortig werd, werd hij de hemel uitgekicked, en greep zelf veel macht. God kán niet van Satan houden, aangezien God goed en rechtvaardig is, en Satan allesbehalve dat. De Satan kán af en toe heel mooi en verleidelijk lijken, maar alles wat hij doet is liegen en bedriegen.

Hoe kom je aan die wijsheid? Was je erbij of geloof je ook in de boeken van de Gebr. Grimm? Lachen

Sunrise_

Tellie schreef:
Muzefee schreef:

Ik ga helemaal met je mee. Nagelbijten / Gniffelen

jammer dat je dat zegt Lachen en ik vind het ook echt jammer dat er hier wordt gedaan alsof christenen homo's haten, wat ábsoluut niet zo is! Als christen probeer je juist je naaste lief te hebben als je zelf, ook al is dat lang niet altijd makkelijk.

Muzefee

Quellian schreef:
Eva had gewoon nooit van die appel moeten eten, dan was Satan nooit ter sprake gekomen. Waarom snáppen jullie dat niet, stelltje heidenezen (ofzoiets) Rolleyes

*heidenen

Cool Zie je dan toch dat er al verkeerde dingen gebeurden VOOOOOOR er ook maar iets van een Satan bekend was. Rolleyes