Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:16

faye schreef:
Snap ik helemaal naadje, maar vervolgens ben je zelf het haasje. Zo is de wet!

En ik weet hoe hondengeleiders werken, die schieten niet zomaar een hond af Die hebben veel verstand van honden en houden er ook nog eens van.

NOU....ik heb ooit een hondengeleider z'n hond opeen stel voetbalhooligans zien afsturen, die hond draait zich om en pakt meneer agent zelf Clown
hoeveel verstand je er ook van hebt,ook zij zitten er weleens naast...ik ga niet automatisch uit van de juistheid van handelen door de dienders van de wet hoor. Ik kan verder ook niet oordelen en hoop eiegenlijk alleen dat met jongetje ok is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:24

faye schreef:
Een hond is je eigendom en dus ben en blijf je aansprakelijk voor schade die ze aanrichten.

maar mijn huis is ook mijn eigendom en daar heeft niemand maar dan ook niemand zonder mijn toestemming wat te zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:27

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om daar een ellenlange discussie over te voeren. Je bent gewoon aansprakelijk, probeer het een keer uit zou ik zeggen Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:48

faye schreef:
Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om daar een ellenlange discussie over te voeren. Je bent gewoon aansprakelijk, probeer het een keer uit zou ik zeggen Haha!

ja hoor is goed Haha!, breek maar in zou ik zeggen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:53

naadje24 schreef:
faye schreef:
Een hond is je eigendom en dus ben en blijf je aansprakelijk voor schade die ze aanrichten.

maar mijn huis is ook mijn eigendom en daar heeft niemand maar dan ook niemand zonder mijn toestemming wat te zoeken

Maar je woont ook niet in een kraakpand hoop ik Haha!

En als er gevaar voor mij is zou ik ook schieten Lachen, en eigenaar is inderdaad aansprakelijk ook voor dief, zelfde dat je geen dief mag slaan Lachen

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:56

faye schreef:
Wirobelgje schreef:
die agent moet dan maar het pand niet betreden.

Ten eerste is het een kraakpand, dus degene die erin zat was geen eigenaar. Ten tweede gaat de politie niet zomaar een huis binnen. Zou mooi zijn, sorry agent betreed mijn huis maar niet, ja die hennepplantjes zijn illegaal, maar ik heb een hond en als je binnenkomt bijt ie Clown

Daarbij, als de politie wel binnenkomt hou je als eigenaar je hond bij je. Was er niemand thuis, dan lopen die honden dus gewoon los. Nog een verboden ras ook. Ik vind het heel erg voor de honden, maar het is de schuld van de eigenaar!

Afgod

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:00

katiavl schreef:
Maar je woont ook niet in een kraakpand hoop ik Haha!

En als er gevaar voor mij is zou ik ook schieten Lachen, en eigenaar is inderdaad aansprakelijk ook voor dief, zelfde dat je geen dief mag slaan Lachen

een hond ziet geen verschil tussen een huis en een kraakpand Knipoog

Citaat:
Daarbij, als de politie wel binnenkomt hou je als eigenaar je hond bij je. Was er niemand thuis, dan lopen die honden dus gewoon los. Nog een verboden ras ook. Ik vind het heel erg voor de honden, maar het is de schuld van de eigenaar!

uit eerder bericht heb ik geloof ik begrepen dat het om een bullterrier ging.......geen verboden hond dus! dus je moet eerst wel iets zeker weten voordat je deze uitspraak doet!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:04

Al was het een golden retriever! (helaas was het dit niet, vandaar deze leuke discussie Haha! ) De agenten voelden zich bedreigd en schoten. Dit hebben ze vast niet voor niets gedaan.
Heb deze 4 pagina's nog eens doorgelezen en ben het trouwens helemaal met Faye eens.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:08

Het is allemaal wel wer erg makkelijk kletsen van de hond zal wel vals geweest zijn en ze moeten idd afgemaakt worden. Maar het verhaal kan in werkelijkheid ook heel anders zijn. Hier is namelijk jaren terug hetzelfde gebeurd, pitbull liep los over straat, had een fietser aangevallen en een hele voetbalclub vastgehouden. Wat bleek later? hond wilde spelen, fietser had alleen een lekke band want dat was mooi speelgoed, en bij het voetbalveld ha die een paar ballen lek gebeten. ja welke hond doet dat nou niet? politie heeft er 5 keer op geschoten, gelukkig maar 2 schampschoten gewraakt want ik heb nog nooit een hond gekend die zo lief was als die. en laatst ook het verhaal met de ram, die 350 meter van de weg, waar hij het verkeer in gevaar zou brengen volgens de krant en politie, doodgeschoten werd. Zeer waarschijnlijk omdat die agentjes bang waren voor een ram. Nee sorry, maar ik ga niet klakkeloos uit van dit nieuwsbericht, het is waarschijnlijk weer flink overdreven door bange agentjes die zich nu heel heldhaftig voordoen. petje af hoor mannen dat jullie zo ff 2 gevaarlijke honden doodschoten, echt lef hebben

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:16

Elinax uiteindelijk is dat ook horen zeggen he, net als het nieuwsbericht Lachen

Naadje, tuurlijk die honden doen wat ze geleerd hebben van het baasje. Maar ik snap als de agenten gevaar voelde dat ze dit hebben gedaan, ik zou eerlijk hetzelfde doen of het nu een poedel is of een chihuahua mischien die wel eerder een schop geven Tong uitsteken

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:17

Aldewereld schreef:
Al was het een golden retriever! (helaas was het dit niet, vandaar deze leuke discussie Haha! ) De agenten voelden zich bedreigd en schoten. Dit hebben ze vast niet voor niets gedaan.
Heb deze 4 pagina's nog eens doorgelezen en ben het trouwens helemaal met Faye eens.

Dan moet die hond niet als verboden neergezet worden Knipoog
die uitspraak is wel degelijk gedaan.........

en wat elinax21 zegt: niet klakkeloos uitgaan van een nieuwsbericht,we zijn er geen van allen bij geweest en speculeren dus maar wat!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:19

agenten zien tegenwoordig overal gevaar in ...er wordt maar wat op los geschoten en niet alleen dat...
kan de laatste tijd nou niet bepaald tevreden zijn met onze dienders van tegenwoordig

heb daar zelf nog een staartje van (rechtszaak)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:19

ik weet niet of het daad werkelijk om een bullterrier ging hoor.. maar bij 1 van die krantenartikels stond een foto van een bullterrier.. zal wel weer een van de grote fouten van de media zijn.. Verdrietig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:21

Maar uiteindelijk speculeert ze zelf dus wat de waarheid is zal je nooit weten, maar vanuit gaand van dit kan je wel je mening geven

Algemeen kun je moeilijk beoordelen hoe deze agenten waren
Ik heb geen problemen met agenten, twee jaar geleden toen billy men york weg gelopen was, heb ik die terug achter tralies in de gevangenis mogen ophalen, was ie inneens gestraft. Politie had geen andere huisvesting Haha!

Voor de media kan ik alleen een verplichte cursus rassenleer aanraden Haha!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-06-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:21

dus nogmaals,speculaties Knipoog niemand weet precies hoe en wat,als diegene dat met zekerheid wel weet en hier komt vertellen dan is een verdere discussie zinvoller Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:26

Dus nu wordt er zelfs al voor valse honden gepleit. En getwijfeld aan agenten die hun taak uitvoeren?

Of de hond het kind nu gebeten heeft of niet...de hond heeft gehapt. Als een hond of mens een agent bedreigt mag die agent toch altijd schieten?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:30

Citaat:
Hond doodgeschoten na vechtpartij

AMSTERDAM - Een politieagent heeft dinsdagavond in een woning in de Transvaalbuurt in Amsterdam-Oost een pitbullachtige hond doodgeschoten na een worsteling met de eigenaren.

De politie had kort daarvoor een melding ontvangen dat een 7-jarig jongetje op straat door de hond was gebeten.

Hondengeleiders van de politie gingen op zoek naar de eigenaar van het beest en belandden in een kraakpand op het Steve Bikoplein. Daar bleken nog een tweede pitbullachtige hond en een puppy van een paar maanden oud aanwezig te zijn.

De agenten wilden de beesten in beslag nemen, maar drie mannen probeerden dat te verhinderen. Daarna ontstond een vechtpartij waarbij een van de vechthonden een hondengeleider aanviel en een hap uit zijn been nam, aldus een woordvoerder van de politie. De agent voelde zich door de situatie zo bedreigd, dat hij de hond in het huis doodschoot. Ook schoot hij op de andere hond, maar die werd niet geraakt. (ANP)

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUN/20/o1.html

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:42

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:48

Klopt.... maar de honden hebben dus wél los op straat gelopen en wel degelijk gehapt.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:50

slimmerik schreef:
Klopt.... maar de honden hebben dus wél los op straat gelopen en wel degelijk gehapt.....

ja maar dat word hier toch niet ontkend?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:52

LimaGentle schreef:
slimmerik schreef:

En die honden hebben dus ook de politie en begeleider aangevallen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:02

Citaat:

En die honden hebben dus ook de politie en begeleider aangevallen...

hadden mijn honden ook gedaan als iemand ongevraagd hier binnen zou komen en ik ik gevecht zou raken met 1 van die lui

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:11

De pvd denkt alleen aan onderwerpen waarvan ze stemmen kunnen winnen, zijn die onderwerpen geen nieuwsfeiten niet meer komen ze ook niet aan bod

Zie circusverbod, zie mens apen in nederland verbod Lachen leuke partij maar dat terzijde

Mijn hond valt niemand aan ook als ik word aangevallen, wil ik ook zo houden Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:12

katiavl schreef:
De pvd denkt alleen aan onderwerpen waarvan ze stemmen kunnen winnen, zijn die onderwerpen geen nieuwsfeiten niet meer komen ze ook niet aan bod

Zie circusverbod, zie mens apen in nederland verbod Lachen leuke partij maar dat terzijde

Mijn hond valt niemand aan ook als ik word aangevallen, wil ik ook zo houden Lachen

ik ben eerlijk gezegd wel blij dat mijn honden beschermend zijn.. geeft me wel een gevoel van veiligheid.. ik hoop natuurlijk dat dit nooit nodig is.. maar weet wel dat ze voor me door het vuur gaan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 00:15

Moet ook in de aard liggen, die van mij zou ofwel weglopen ofwel naar de dieven toegaan om een aaike te vragen.
Is het ook niet normaal dat in een hondengroep de alpha het terrein bewaakt, dus mischien rekent die wel op mij om dat te doen Zij zijn groot en ik is klein!

Hopelijk heb je het inderdaad nooit nodig!