Dierenproeven? Wat vinden jullie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Dierenproeven? Wat vinden jullie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:18

En ook alle vaccinaties e.d voor je dier zijn getest op dieren, dus das ook weer positief

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:26

Hmm die huisvesting van laboratoriumdieren maakt soms niet echt verschil met huisvesting van paarden in een box...maar dat mag wel want dat is anders Knipoog.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:12

Ik heb niet alle pagina's gelzen, excuses als ik in herhaling val.

Cosmetische dierenproeven zijn VERBODEN in Nederland, het mag al een aantal jaar niet meer (Ik geloof dat het 2 jaar geleden afgeschaft is)

Ik weet niet hoe het zit met medische dierproeven, maar moet eerlijk zeggen dat ik het aan de ene kant zielig vind, maar aan de andere kant ben ik erg blij dat we op die manier mensenlevens kunnen redden.
Ook worden er medicijnen op mensen getest die zich daar vrijwillig voor opgeven, verdient erg goed trouwens.

Maar nogmaals, in Nederland mogen cosmetische dierproeven niet meer. Dus zolang jij make-up koopt van nederlandse merken, hoef jij niet bang te zijn dat het op dieren getest is.
(dierproefvrije make-up houdt trouwens in dat het eindproduct niet is getest op dieren, de bestanddelen zijn wel getest op dieren. Dus echt dierproefvrij is het ook weer niet)
Goed, genoeg informatie weer op de late avond Tong uitsteken

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:04

Wij zijn op bezoek geweest in het dierenlab in nijmegen, en ik was echt aangenaam verrast. Alleen de konijnenkooien mochen toch iets groter, en de apenkooien vond ik nogal leeg. Maar de procedures enz... die gevolgd worden zijn echt met hoge eisen, en ik hoop dat de alternatieven ook niet aan de kant gezet worden.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:33

Nee, in juni nog maar Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:05

Yep, dat waren onze bonbons idd, waren ze lekker? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:13

Jolandaa_ schreef:
ik vind een aap net iets belangrijker als een rat. een rat word daarvoor speciaal gefokt en een aap word gewoon uit het wild gehaald.

Ten eerste vind ik dit een aparte opmerking. Dus als mensen dieren fokken ( levende wezens die niks verschillen van andere dieren qua gevoel enz. ) mogen ze gewoon gebruikt worden ? En als ze uit het wild worden gehaald is het opeens niet terecht ? Het gaat er toch om hoe die dieren zich er bij voelen, en niet of wij straks nog wel genoeg aapjes hebben om naar te kijken in het wild...?

Verder ben ik er ook tegen. Er kunnen best alternatieve methoden gevonden worden volgens mij..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:16

jody87 schreef:
ja ze vielen goed in de smaak Knipoog

Gelukkig Haha!

PS, hebben jullie nog die 'wolverine' in die labokast? Zo'n apart groot uitgevallen rat toestand? Sigaar

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:20

Anoniem schreef:
Verder ben ik er ook tegen. Er kunnen best alternatieve methoden gevonden worden volgens mij..

Makkelijk he, met een vingertje wijzen Slapen . Kom maar op met die goede alternatieven Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:28

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:31

Ik ben tegen dierproeven omdat ik het etisch niet verantwoord vind om dieren zo te misbruiken Lachen Daarom gebruik ik uitsluitend dierproefvrije producten, en ja... ook simpele medicijnen zijn dierproefvrij te verkrijgen.
Ik moet wel zeggen dat ik alsnog hypocriet bezig ben, want mocht ik ernstig ziek worden zou ik ook kiezen voor op dieren geteste medicijnen Scheve mond. Toch steun ik stichting dierproefvrij om te zoeken naar alternatieven (en ja, die zijn er genoeg!!), en ben ik bereid meer te betalen voor dierproefvrije producten Lachen

Cootjuh schreef:
Cosmetische dierenproeven zijn VERBODEN in Nederland, het mag al een aantal jaar niet meer (Ik geloof dat het 2 jaar geleden afgeschaft is

In nederland ja... echter wordt (bijna) al onze make-up geïmporteerd, en zijn de grote merken helaas niet dierproefvrij Knipoog

Cootjuh schreef:
dierproefvrije make-up houdt trouwens in dat het eindproduct niet is getest op dieren, de bestanddelen zijn wel getest op dieren. Dus echt dierproefvrij is het ook weer niet

Dit is niet waar... er zijn wel degelijk merken die compleet dierproefvrij zijn Ja Al mijn make-up en cosmetica spullen zijn van merken als weleda, dr. hauscha, de tuinen, lush, the bodyshop e.d. o.a. deze merken hebben kunnen aantonen dat hun eindproduct én ingredienten volledig dierproefvrij zijn Lachen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:05

Ik wil wel eens weten hoeveel mensen die tegen proefdieren zijn om de reden hun paard niet laten inenten of wormenkuren geven.

Ik heb pas nog eens een artikeltje gelezen over hoe de rhino enting gestest is. Weet zeker dat hier een aantal mensen vreselijk van uit hun plafond gaan als ze dat zouden lezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:12

tegen rhino ent ik ook niet... Naar mijn weten zijn er (nog) geen dierproefvrije alternatieven voor entingen en wormkuren. Waren die er wel, had ik daarvoor gekozen Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:27

Ik wil eigenlijk ook wel eens weten hoeveel mensen die ernstig tegen dierproeven zijn, ook daadwerkelijk zoveel mogelijk dierproefvrije producten gebruiken Lachen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:28

zijn dermatalogisch geteste producten dierproeven?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:32

en dan ook zo kritisch naar de stalling van hun eigen paard durven te kijken!
Die dan vast niet 24/7(/365 zelfs) op stal staat, er een 1,5 uur uit mag om te poesten en rijden (vooral niet bokken en jolig doen omdat je uit het hok bent want dat mag niet!). Na deze vorm van beweging weer terug in de stal, lekker kilo's biks er in en vooral braaf blijven. Op een rustdag nog even 20 minuutjes los in de bak (nog korter dan normaal met rijden) en weer tussen 4 wandjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:04

Kimonoo schreef:
zijn dermatalogisch geteste producten dierproeven?

Vaak wel...hoeft niet Knipoog Ligt eraan welk merk Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:01

Dermatologisch getest betekent simpelweg op de huid getest. Vaak bijvoorbeeld om te kijken hoe goed het werkt tegen rimpeltjes of een droge huid of noem het maar op. Zegt dus niets over eventueel gebruik van proefdieren.

Alle make-up bevat trouwens bepaalde grondstoffen/hulpstoffen die op proefdieren is getest. Soms al 20 jaar terug, maar producten die nooit zijn getest mogen simpelweg niet worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor de bijv. de toxiciteit van schoonmaakmiddelen (staat er op dat het bijt, betekent dat dat er weer wat konijnenoogjes pijn hebben gehad oid).

Gelukkig maar dat er steeds meer alternatieven komen, want het is natuurlijk afschuwelijk. Ieder dier is er een! Ja

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:32

sta eens stil wat voor ellende deze dieren hebben voorkomen, maar ook hebben doorgemaakt Ach gut

ik ben niet zozeer voor of tegen, ik vind het belangrijk dat deze dieren g Ach gut oed te eten en drinken krijgen en voldoende levensruimte hebben. daarbij ben ik wel helemaal tegen dierproeven voor cosmetica
wat ik veel en veel erger vind is de bio industrie dat is pas echt direnmishandeling!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:52

Interessant topic, ik volg het even...

jody87 schreef:
ik hoop niet van alle kanten aangevallen te worden, maar ik doe een studie voor biotechnicus, en ben op dit moment werkzaam op een dierenlab. wat ik jammer vind is dat mensen vaak een verkeerd beeld hebben van proefdieren...
...maar ik snap best dat er mensen tegen proefdieren zijn. ik hoop alleen (wat al vaker is gezegt) dat ze dan wel 2 keer nadenken voordat ze een paracetamol slikken.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Mensen hebben zo snel hun oordeel klaar zonder eigenlijk te weten waar ze het over hebben.
Het gebruik van paracetamol is voor mensen zo vanzelfsprekend dat ze er niet over nadenken dat dat ook op dieren is getest.
Ik vind het goed dat er bij jullie rondleidingen gegeven worden, zodat mensen een reëler beeld krijgen.
De discussie uit de weggaan door alles achter gesloten deuren te doen, daar krijg je juist negatieve verhalen van denk ik...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:56

Anoniem schreef:

Denk je nou echt dat er voordat een dierproef opgestart wordt er niet wordt nagedacht over mogelijke alternatieven?
Als er alternatieven zijn voor een bepaalde proef, worden die heus wel gebruikt hoor!